
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Сьогодні кожен другий житель планети має сторінку в соціальних мережах. А деякі зареєстровані в декількох соціалках одразу. Адже це місце, де люди спілкуються, відпочивають, вирішують повсякденні завдання й навіть працюють.
Присутність бізнесу на таких сайтах як Facebook, Instagram, - можливість взаємодіяти та залучати в ряди своїх клієнтів мільйони активних користувачів.
SMM (Social Media Marketing) - просування бренду, товарів та послуг в соціальних мережах. SMM простими словами — взаємодія з користувачами в Фейсбук, Інстаграм і т. д. через публікацію контенту. Хоча, звичайно, механізм складніше, ніж просто викладати дописи та сторіз. Це побудова воронки продажів, прогрів аудиторії, робота з лояльністю підписників та інше.
У цій статті ми розповімо вам про те, що входить в social media marketing та визначимося з цілями SMM-просування.
Не варто нехтувати соціальними мережами, навіть у разі успішного просування вашого бізнесу контекстною рекламою та пошуковою оптимізацією. Адже завжди краще працювати в комплексі.
У другому кварталі 2020 років щомісячна відвідуваність ФБ зросла до 3,14 млрд.
У будь-якому випадку ваша цільова аудиторія, читай як “потенційний клієнт”, знайдеться в цій соціальній мережі. Варто тільки регулярно постачати для неї якісний контент. Саме цим й займається social media marketing.
Перед розробкою контент-плану та медіаплану потрібно знати цілі, які ми переслідуємо, та яких результатів бажаємо отримати від SMM.
Цілі social media marketing:
У кожної компанії своя мета. Відповідно, й інструменти для цього потрібно визначати індивідуально.
Створення профілю компанії, наповнення його контентом та текстами не принесе золотих гір. Збільшення кількості підписників та відвідуваність акаунту в цьому випадку додаватися не будуть.
Перш за все необхідно:
Спочатку визначаємо свою цільову аудиторію (ЦА).
Визначення портрета майбутнього клієнта лежить в основі медіапланування. У товарів одного бренду ЦА найчастіше істотно відрізняється. У виробника смартфонів клієнти — різні категорії населення.
Такий підхід дозволить визначити вигідні майданчики/соцмережі для розміщення реклами, специфіку оголошень.
Портрет ЦА повинен бути ретельно опрацьований. Чим більше подробиць буде внесено, тим краще. Розділяти користувачів потрібно за соціальними та іншими характеристиками (стать, вік, дохід, інтереси, потреби). Сегментація надалі допоможе з вибором контенту, котрий публікується.
Дайте відповідь собі на питання:
Знаючи сильні й слабкі сторони свого товару, сформуйте власну УТП. Якщо товар поширений (наприклад, смартфон), торгова пропозиція дозволить виділитися на тлі множинних конкурентів.
Актуальність реклами та інформації залежить й від аудиторії сайту, де ведеться профіль. Для аналітики зручно використовувати статистичні дані сервісів Mediascope, BrandAnalytics, Deloitte і т. д..
Якщо говорити про Інстаграм — тут варто особливо заморочитися й пропрацювати візуальну частину. Дописи повинні бути хорошої якості та залучати користувача довше перебувати на сторінці, розглядаючи товари.
Терміни для вашої рекламної кампанії також важливі. Це може бути анонс нового продукту, топовий або самий маржинальний товар вашої ніші.
Рис. 1 – Анонс відкриття нової кав’ярні та анонс акції
Не варто сильно скорочувати бюджет на рекламну кампанію, щоб визначити, де краще працюватиме реклама, для розміщення контенту потрібно використовувати всі наявні майданчики. Так ви підвищуєте впізнаваність бренду та поінформованість користувачів. Аналіз, отриманий протягом декількох тижнів, допоможе визначити найефективнішу рекламу.
В процесі SMM потрібно приділяти час кожному аспекту, але основа — саме контент сторінки. Сюди входять тексти, фото, відео, опитування тощо. Тільки релевантна інфа принесе той результат, котрий ви плануєте досягти.
Вище ми згадували про сегментацію аудиторії. Важливо враховувати особливості кожної групи та залучити різні формати. Наприклад, молода ЦА не завжди любить читати лонгріди, а люди старшого віку, навпаки, із задоволенням будуть читати корисні гайди. Хто б не був вашою ЦА, важливо знайти підхід до кожної групи.
Визначтеся також з типом контенту. Ділиться він на наступні 4 типи:
Приклад вище надає інформаційний, розважальний, навчальний та контент, що продає.
Якщо ви не знаєте, з чого почати ведення профілю, скористайтеся нашими підказками з ідеями зі статті Вічнозелений контент в Інстаграм. Інформація буде актуальною й для Фейсбук-профілів.
Призові конкурси в соціальних мережах
Залученість аудиторії збільшується не тільки за допомогою інформаційних постів. Конкурси та розіграші дозволяють збільшити показник числа зацікавлених. Тому що можна виграти крутий приз буквально безплатно.
Умови та механіка проведення буває абсолютно різна:
Ідеальний подарунок — товар/послуга невисокої вартості, але щось потрібне й практичне. Тоді до розіграшів буде підключатися все більше людей.
Рис. 2 – Приклад розіграшу тату на річницю компанії
Товар повинен відповідати таким критеріям:
Грамотний опис та привабливий банер в комплексі з корисним призом здатні знизити вартість залучення аудиторії.
Виділіть час та проведіть ретельний аналіз конкурентів. Зайдіть та почитайте чужі пости, подивіться коментарі. Виділіть типи записів та використовуйте це у себе. Але не копіюйте інформацію. FB вже давно впровадив розумну стрічку, яка фільтрує й не показує копіпаст.
Таргетовані едси приносять більше результату, якщо правильно підібраний час для публікації. Інстаграм враховує актуальність записів. Один з параметрів оцінки актуальності — дата постингу. Свіжі дописи мають більше шансів потрапити до вашої стрічки.
Facebook сортує наповнення стрічки відповідно до ваших інтересів. Тому завжди слід робити акцент на актуальності.
Викладати найкраще пару дописів в день. А для нового акаунту — раз на день. А іноді й раз на два дні, для кращої розкрученості сторінки. Так ви й розповісте, що бажаєте, й не встигнете набриднути своїм фоловерам.
До речі, контент краще робити оптимізованим під пошукові системи. Згодом дописи можна буде знайти й через пошук (в результаті отримаєте додатковий + з трафіку).
*Як доречно складати контент-стратегію, ми писали в статті Контент-маркетинг 2022: про що та як писати.
Гарний візуал не тільки допоможе виділитися на тлі конкурентів, а й підбиватиме користувачів зайти на сторінку, подивитися контент й підписатися.
Бажано розробити фірмовий стиль для бренду (це: кольори, що представляють компанію, логотип, шаблони публікацій, банерів, єдиний шрифт). Вам потрібно створити правильні асоціації та емоції у користувача.
Рис. 3 – Єдиний візуальний профіль
Не вийде продумати графічне оформлення самостійно, якщо ви не професійний дизайнер. Краще все-таки звернутися до спеціаліста. Вдалий дизайн сторінки дозволить:
Єдиний стиль повинен простежуватися через всі канали взаємодії з аудиторією й бути гармонійним. Це викличе бажання постійно заходити в групу, гортати стрічку. Так можна показати аудиторії, що бренд серйозно ставиться до свого стилю. Це говорить про те, що компанію хвилює, як вона візуально сприймається (як і в житті: на кольори, що поєднуються, приємно дивитися та робити це частіше).
Ми вже розповідали, як оформити шапку профілю в Інстаграм. Нижче — інструкція й для Інстаграм, й для Фейсбук.
Рис. 4 – Приклад магазину в Фейсбуці
Рекомендації допоможуть підтримувати активність нових користувачів та підписників. Правда, тільки в комплексі.
Соціальні мережі пропонують десятки варіацій реклами, починаючи з одноразового промоутування (в тому числі, через дописи), та закінчуючи великою кампанією з відповідним бюджетом. Щоб визначитися з термінами, бюджетом та масштабністю кампанії, необхідно поставити мету.
Навіщо просування в соціальних мережах потрібно компанії?
Можливо, потрібно заявити про себе або збільшити коефіцієнт конверсії, збільшити приплив відвідувачів?
Відповідь на це питання допоможе відповісти на інше — яка моя цільова аудиторія, і що їй подобається?
Щоб це визначити, можна скористатися такими способами:
Тестування та оцінка результатів повинні бути постійним процесом.
Поговоримо про нюанси таргетингу, який часто порівнюють зі звичайним контекстом, хоча це абсолютно різні поняття.
Таргетована реклама показується навіть тим, хто її не шукає, за критеріями:
Така реклама показується певним користувачам.
Рис. 5 – Приклад збору аудиторії в рекламному кабінеті Фейсбуці
Як правило, такі користувачі навіть не думали здійснювати покупку, але реклама, яку ми запускаємо, повинна спонукати їх до такої дії.
Важливим фактором будь-якого просування є інфлюєнсери або лідери думок (Opinion leaders) – це люди, яким довіряють та до чиєї думки прислухаються.
Це можуть бути блогери, зірки, журналісти, моделі, й будь-які інші люди, що представляються провідними в будь-яких напрямках.
Важливо вибрати саме того Opinion leaders, у якого зібрана цільова аудиторія для вашого товару.
Рис. 6 – Приклад роботи з лідером думок (тревел-блогером)
Працювати з інфлюєнсерами можна по-різному:
У статті Як заробити в Інстаграм ми розповідали більш детально про співпрацю з брендами чи бізнесами.
На прикладі вище бачимо використання впізнаваності лідера думок (кота Степана) для привернення уваги до українського мульта.
Досить часто позиціонування бренду та його сприйняття цільовою аудиторією не збігаються. Саме для цього підключається SMM – для регулювання та управління репутацією бренду (SERM). В цьому випадку потрібно застосувати комплекс заходів для нейтралізації негативу.
При управлінні репутацією слід дотримуватися наступних принципів:
Приклад Нового каналу показує, що потрібно визнавати помилки та робити це привселюдно, не замовчувати. Й разом з тим потім показувати правдиві факти, робити спростування своїх помилок.
Просування ж позитивного контенту проводиться в різних каналах: платних, безкоштовних та власних (блог, сайт, форум).
Рис. 7 – Приклад швидкого реагування на коментар користувача
Платні – це медіа, в котрих розміщення контенту вимагає оплати. Наприклад, спонсорські пости в блогах вашої тематики. Допомагають залучити трафік на сайт, розширити охоплення, вибудувати позитивні відносини з користувачами.
Просування на безкоштовних каналах вимагає не оплати, а якісної інформації, конкурентної переваги й унікального товару. Тоді користувачі самі будуть шерити ваш контент.
Щоб розширити охоплення й отримати потрібну взаємодію в соцмережах, необхідна регулярність публікацій, свіжа інфа й швидкий фідбек.
Правильне рішення — працювати з репутацією ще до того, як про вашу компанію дізнається широке коло осіб.
Адже легше побудувати хорошу репутацію, ніж намагатися виправити погану.
Головний показник ефективності — це показник окупності (ROI).
Хоча, вимірити його практично неможливо. Адже соцмережі хаотичні, переповнені кампаніями, а шлях до покупки товару/послуги складний. Спеціалісти прораховують ефективність через групу вимірюваних метрик:
Показники, які вимірюються не в соціальних мережах, а на сайті (все це можна подивитися в Google Analytics):
Показники аналізуються в співвідношенні з витратами на рекламну кампанію (РК). На основі отриманих цифр можна оптимізувати просування й знизити вартість конверсії, ціну підписника і т. п..
Просування бізнесу не може бути комплексним без Social Media Marketing. Це не залежить від ніші, в якій ви працюєте. Тільки для якоїсь категорії це будуть прямі продажі, а для іншої — формування іміджу та можливість спілкуватися з ЦА. Тому стратегія просування залежатиме від типу аудиторії, ніші та цілі. Останнє має бути визначено першим.
Акаунт в Інстаграм та Фейсбук — це додатковий канал продажів. Головне — правильно скласти, оформити й подавати контент. Для досягнення результату краще передати розвиток цього каналу професіоналам.
Пам’ятайте, що регулярні публікації й оригінальний контент допоможуть тримати підписників зацікавленими. А правильне управління репутацією та якісне налаштування РК допоможуть ще й залучити нових фоловерів. Просуватися потрібно в тій же соціальній мережі, де є ваша ЦА. Тільки комплексний підхід та ретельна підготовка до просування прискорять окупність маркетингу, зміцнить репутацію бренду й підвищить охоплення (частина користувачів конвертується в клієнтів).
Масштабуйте процес просування послуги чи продукту за допомогою співпраці з тематичними пабліками та лідерами думок.
Оцінка результатів можлива, якщо постійно контролювати процес. Розмовляйте з підписниками однією мовою. Не забувайте розбивати публікацію на невеликі текстові блоки (тут доречно використовувати дописи-карусель в Інстаграм) та Фейсбук, щоб читачеві було легше сприймати інформацію. І публікуйте контент регулярно.
Таку велику роботу самому робити важко. Звертайтеся, допоможемо!
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.