
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
В травні 2019 я тестувала метод просування за хештегами в Інстаграм. Як виявилося, він все ще працює. Сьогодні перевірю, чи працюють інструменти Instagram з підняття залученості в Stories.
Залученість - головний фактор ранжування в Instagram.
За офіційною версією додатку:
Залученість - відношення числа відміток "Подобається" до коментарів публікацій.
Насправді ж, при підрахунку залученості враховуються лайки, коментарі, шери й збереження поста. Чим вище ці показники, тим вище охоплення. Тим більше людей побачать профіль та контент. Це щодо постів. А що таке залученість у Сторіз?
*стаття оновлена 24.06.2021.
Це час, що користувач витрачає на взаємодію з Історією.
Тому блогери й бренди намагаються залучити користувачів до Сторіз в Інстаграм – збільшити час, що люди відводять переглядам. Адже деякі дивляться тільки Історії, а не стрічку. Для контенту в Сторіз не так важливі прилизані фото та відео – це моментальні знімки, для котрих спочатку й створювався Інстаграм.
За даними спільного дослідження Buffer и Delmondo, 500 млн фоловерів переглядають Інста сторіз, коефіцієнт перегляду Stories більше 50%. Плюс, Історії розташовані над стрічкою, й одразу кидаються в очі при заході в Інстаграм.
Раніше Сторіз показувалися в хронологічному порядку. Зараз контент в Stories, як і в стрічці, теж ранжується – за кількістю показів та отриманих коментарів.
Які дії очікуються від перегляду Історій?
Це зворотній зв’язок користувача. Стандартні передбачувані реакції людей на життя аккаунта. Так профіль просувається природним шляхом, і охоплення зростає.
Є додаткові інтерактивні інструменти в Сторіз – стікери, що пропонує сам сервіс.
Рис. 1 – Інструменти Instagram Stories
Вони передбачають використання стікеру: вибір варіанта відповіді, написання чого-небудь у вікно зворотного зв’язку, перехід до згаданого аккаунту, та ін..
Чим корисні стікери-інтерактиви:
Більше дій у відповідь – вище залученість.
1) Геомітка
Працює разом з присутністю бренда у Google My Business.
При кліку на позначку відвідувач перенаправляється на сторінку з фотографіями користувачів, котрі теж відзначили цю локацію. Тут 3 переваги:
При цьому в середній частині екрану відображається карта. При натисканні на карту користувач переходить до Google Maps.
Рис. 2 – Інструмент “геомітка”
Користь геоміток:
Контент при цьому потрапляє до Історії міста або зазначеного місця. Так історія отримує ще більше переглядів. Як Історія з прикладу вище – пост блогера був доступний в Історії Національного ботанічного саду м. Києва.
Бонуси міток:
2) @ – згадка аккаунту
Головна користь цього інструменту – ймовірність перегляду публікації згаданим аккаунтом.
Бонуси:
Що це дає мені – звичайному користувачеві, що зазначив бренд чи лідера думок?
Репост Сторіз в Інстаграм-профілі компанії. А це – ймовірність перегляду моєї сторінки іншими користувачами. Або ж знижка чи якась безкоштовність за відгук (трапляється рідко, але чому ні?).
Приклад – пост-запитання менеджера Києва (екскурсовода) Юлії Бевзенко @yuliabevzenko, автора проекту @shukay.kyiv:
Рис. 3 – Інструмент “згадка”
Після дівчина протестувала кав’ярню. Залишилася задоволена результатом та зробила огляд і рекламу закладу.
Рис. 4 – Інструмент “згадка”
Тут використано одразу 2 інструменти: стікер-запитання та клікабельна згадка в тексті.
В результаті вийшла ціла захоплююча історія. Навіть ті користувачі, що не планували відвідувати локацію, подивилися інтер’єр та меню. Плюс отримали позитивний відгук від неупередженого відвідувача.
3) # – хештеги
Хештеги бувають 2х типів:
Ці хештеги збирають користувацький контент (UGC). Виходить т. з. галерея фотографій певної тематики. Наприклад, світанок/захід, вітальне повідомлення, пори року, і т. д..
Приклад – постійна рубрика #шуткаминутка від б’юті-блогера Лізи Краснової @totallyblond. До речі, контент для неї Лізі часто надсилають підписники.
Рис. 5 – Інструмент “хештег”
Їх переваги:
Це якщо згадка позитивна. Якщо відгук негативний – потрібна реакція бренду та робота з SERM (в червні я якраз писала про правильне SERM в пошуковій видачі).
Занадто велика ймовірність того, що після вирішення ситуації незадоволений користувач викладе діалог з брендом далі в Інста Сторіз (як лакоманьяк я раз на місяць стабільно спостерігаю сутички блогерів та просто користувачів з ТМ та онлайн-магазинами). І це або сформує позитивне/нейтральне ставлення до бренду, або знищить всю репутацію ТМ.
*Блогери (й не тільки) охоче діляться будь-яким досвідом спілкування з брендами. А негативним – особливо.
Здорово запустити авторський тег, фотопідтвердження котрого можна після знайти й в стрічці. Дивіться, як відмінно спрацював SMMщік гурту Muse: хлопці були влітку в турі та запропонували фанатам відзначати себе в Інстаграм спецтегом #simulatedmusers. А потім менеджер репостив оцей UGC до Історій аккаунту групи:
Рис. 6 – Використання авторського хештегу
А якщо сьогодні вбити до Пошуку Інстаграм #simulatedmusers, то з’являться й фото з профілів користувачів. По-моєму, це класне рішення, правда?
Рис. 7 – Авторський тег зі стрічки
Або такий варіант у виконанні Rammstein, тег #rammstein2019:
Рис. 8 – Авторський тимчасовий тег в Сторіз
Зараз там вже безліч зайвих фото, але під час літнього туру кожен міг подивитися відео з виступів, послухати живе виконання та побачити фаєр-шоу групи 🙂
4) Опитування «так/ні»
Найзрозуміліший інструмент. Вимагає не тільки перегляду Історії, а й активної взаємодії з нею.
Бонуси:
Рис. 9 – Інструмент “Опитування”
І навіть тут можна пофантазувати – замість типових «так/ні» написати розгорнуті або формулювання з гумором. Ті ж брати Кочут:
Рис. 10 – Варіації інструменту «Опитування»
5) Запитання
Поле запитання містить до 80 символів. Все, що більше – доступно господарю аккаунту, але не видно при публікації відповіді в Історії. Це потрібно враховувати.
При цьому частково зберігається інкогніто – після показу стікеру з Запитанням користувачі побачать лише аватарку аккаунта користувача, який поставив запитання або написав відповідь.
Також, ділитися можна одразу декількома стікерами й відповідями на Запитання.
Це найпопулярніший інструмент серед блогерів для підняття залученості.
Як?
“Поділитися відповіддю” – скачати Історію – завантажити Історію як нове зображення в Сторіз – поділитися наступною відповіддю.
Запитання – найширше поле для спілкування, вони забезпечують:
Рис. 11 – Інструмент «Запитання»
Більш того, у полі “Запитання” можна навіть влаштовувати голосування.
Дивіться, який цікавий крок – так вчинила Анна @hleb_nash:
Так кожен фоловер, що проголосував в опитуванні, вплинув на вибір варіанта друку та побачив підсумок своєї роботи.
Рис. 12 – Голосовалка у “Запитанні”
Такий хід виконав одразу 2 функції:
Підсумок спільної роботи:
Рис. 13 – Результат голосування
Цим же способом фоловери голосували й за осінню колекцію значків та стікерів.
6) Бігунок
Інструмент передбачає інтерес та дію користувача, залучення до Історії.
Можна обрати фон та смайлик, що будуть використовуватися в шкалі.
Максимальна довжина тексту – 35 символів.
Бонуси:
Рис. 14 – Інструмент «бігунок»
7) Тест
Стікер-голосовалка володіє таким же великим потенціалом, як і “Запитання”. Але крім створення тестів можна запускати опитування з максимум 4-ма варіантами відповіді, а після – підраховувати голоси.
Рис. 15 – Інструмент “Тест”
Через елементи гри інструмент відмінно залучає користувачів.
Можна продумати кілька ходів та розважити підписників грою, як це зробило “Видавництво Старого Лева”:
Рис. 16 – Гра у «Тесті»
Рис. 17 – Гра у «тесті» (продовження)
І 8й, додатковий інструмент, що стає все популярнішим.
8) Маска
Коли користувачі використовують авторські маски, творець маски вказується вгорі Сторіз та його нік клікабелен. Запити на овідмальовку масок підвищуються – у багатьох селебретіз та блогерів є свої іменні маски.
Рис. 18 – Інструмент «Маска»
Зверніть увагу, 3й профіль – український тревел-блогер @juli_berk, а останній аккаунт – наш рітейл @prostor_ua – вони пропонують повний макіяж (вирівнюють шкіру, тіні + стрілки на очах, помада).
Для чого потрібна маска?
А яка ж користь користувачеві?
Блогеру – пріоритет проби або іменна маска, реклама автора маски та монетизація.
Бренду – оцифровка товарів (косметика, аксесуари) та примірка. Надалі – онлайн-продаж.
Дизайнеру – пошук нових клієнтів.
Влітку був введений інструмент масслукінгу Сторіз, коли в кожного користувача статистика Сторіз просто скаженіла (наприклад, Історії в моєму акаунті набирали до 220 переглядів при звичайних 80). З масслукінгом боролися, і в 20х числах жовтня алгоритм видачі Stories оновився.
Який новий принцип роботи?
Якщо користувач не додивився Історії поточного профілю, а змахнув вліво й перейшов до Історії наступного користувача, попередній акаунт перелітає до кінця списку. І якщо ця людина викладе нову Сторі, профіль з недоглянутими Сторіз не переїде в початок стрічки, як було раніше. А якщо ж недоглянуті Сторіз зникнуть через тимчасовість обмежень, то цей аккаунт все ж перейде в початок.
Це означає, що перегляди Сторіз повернулися до реальних цифр – тієї кількості живих підписників, що дивляться Історії та залучені в життя аккаунта.
Тепер я перевірю всі інструменти на своєму профілі – він звичайний людський, без оплаченої реклами та іншого.
Чи вийде в мене з допомогою стікерів підвищити залученість? Підключу на час експерименту бізнес-акаунт та врахую розширені дані статистики.
На які показники рекомендують орієнтуватися в Buffer.com:
SMM-спеціалісти радять постити Сторіз кожен день. Намагатимусь дотримуватися цієї рекомендації. Подивимося, чи спрацюють інструменти підняття залученості на мені, неблогері.
Профіль Instagram – мій особистий аккаунт зі своєю ЦА.
Тематика контенту – на мій розсуд.
Час постинга – з урахуванням рекомендованого дослідженням Buffer.
Термін – 2 тижні (6 – 20 березня).
Buffer наводять такий графік ефективного часу перегляду Сторіз (згідно США):
Рис. 19 – Графік ефективного часу перегляду
Продуктивний час (за спаданням, США/Україна):
З урахуванням поправки +8 годин для місцевого часу видно, що час показів актуальний й для України. Крім останнього – це все ще робочий час.
Спробую постити Сторіз в цих тимчасових рамках. Кількість публікацій в добу – від 1.
Об’єкт – відео з концерту Lindemann 6.03.2020 в Києві;
Локація – концертний майданчик StereoPlaza, позначаю її міткою.
Час постингу – вечір 22 – 24.
Рис. 20 – Використання геомітки
Реакція:
Рис. 21 – Реакція користувачів на геомітку
Переглядів – 73.
Історія потрапила до 3 історій локації: “Stereo Plaza”, “Stereo Plaza Kiev” і “Stereo Plaza”, що переглянули 25 глядачів.
Моя користь:
Сюжет фото – привітання з 8 березня співробітниками ITForce.
Час – ранок 9 – 11.
Відмічаю профіль @itforce й дивлюся на реакцію.
Рис. 22 – Використання й реакція на згадку
Реакція:
Перегляди – 71;
Відповіді – 1.
Моя користь:
Один з найбільш популярних хештегів – #sunset.
Сюжет фото – захід.
Час постинга – день 16-18.
Рис. 23 – Використання й реакція на хештег
Реакція:
Перегляди – 62;
З тегу – 0;
Відповіді – 2.
Кількість публікацій за тегом #sunset – 241 млн. Очевидно, що тег швидко наповнюється новими фото й мало хто гортає всі Сторіз.
Моя користь:
Сюжет – питання про випадкові смішні фото, запускаю голосування.
Час постингу – день 12 – 14.
Рис. 24 – Використання та реакція користувачів на опитування
Реакція:
Перегляди – 81;
Відповіді – 17 “так”, 0 “ні”.
Моя користь:
Сюжет – прохання порадити фільми/серіали в дусі й атмосфері “Полювання” та “Моста”.
Час постингу – день 12-14.
Рис. 25 – Використання “Запитання”
Реакція:
Рис. 26 – Реакція користувачів на “запитання”
Перегляди – 73.
Відповіді – 21 (з них 7 спам-повідомлень).
Тепер на основі порад я можу написати пост з підбіркою екранізацій. І там знову поцікавитися думкою передплатників, адже не всі дивляться Сторіз.
Моя користь:
Сюжет – знову фото з відвіданого концерту Lindemann.
Час – вечір 22 – 24.
Рис. 27 – Використання й реакція на інструмент “бігунок”
Моя користь:
Сюжет фото – манікюр новим лаком.
Пропоную підписникам 4 варіанти відповіді (1 вірна). Причому відтінки підібрані схожі, щоб було важче визначити вірний варіант (4й).
Час – ранок 10 – 12.
Рис. 28 – Використання та реакція на “Тест”
Реакція:
Переглядів – 69.
Моя користь:
Розширена статистика пропонує 16 показників для аналізу ефективності сторіз. Я враховувала лише 10 актуальних мені (як далі з’ясувалося, 8 – оптимальний набір):
*SMS, Виклики, Кліки на сайт, Кліки по кнопці “Як дістатися”, Клік за посиланням, Електронні листи не враховую, ці інструменти не використовувалися, там нульова статистика.
Спочатку дивлюся статистику ДО використання інструментів:
Рис. 29 – Вихідна статистика
Рис. 30 – Вихідні статистичні показники (продовження)
Зводжу в таблицю та аналізую показники (метод підгледіла в Іллі Слюсарева з SMMPlanner):
ER – показник залученості в контент. Позитивні реакції ділю на охоплення.
Рис. 31 – Показники вихідної аналітики
В останніх 2 стовпців я склала всі показники 6 Сторіз, щоб мати загальну цифру. Разом, загальний% перегляду Сторіз = 192, а ER = 38%.
Тепер знімаю дані ПІСЛЯ застосування інструментів:
Рис. 32 – Статистика використання інструментів «Гео» та «Бігунок»
Рис. 33 – Статистика використання інструментів «Гео» та «Бігунок» (продовження)
Рис. 34 – Статистика використання інструментів «Згадка», «Хештег» та «Опитування»
Рис. 35 – Статистика використання інструментів «Згадка», «Хештег» та «Опитування» (продовження)
Рис. 36 – Статистика використання інструментів «Запитання» та «Тест»
Рис. 37 – Статистика використання інструментів «Запитання» та «Тест»
Зводжу дані до таблиці, щоб було зручніше аналізувати.
Рис. 38 – Статистика після застосування інструментів Інстаграм
118 показів отримала Сторіз з концерту Lindemann (інструмент геомітка), в неї ж найбільше промоток вперед.
Повернутися до попередніх Сторіз побажало 6 користувачів – і знову це інструмент “геомітка” (в попередніх Сторіз я публікувала відео з розігрівом Jadu та Aesthetic Perfection перед концертом, люди побажали його подивитися).
2 відповіді – Сторіз з хештегом.
Краще охоплення 81 у Сторіз з опитуванням так/ні.
По 1 відвідуванню профілю у сторіз з опитуванням, запитанням та тестом.
Знову обчислюю % перегляду та ER. Причому, якою має бути норма ER, незрозуміло. Буду вважати, що чим вище, тим краще. Разом:
Порівнюю перегляди та ER до й після:
Було %перегляду Сторіз = 192, а ER = 38%.
Стало %перегляду Сторіз = 230, а ER = 39%.
Ну що, є сенс морочитися та використовувати інструменти Інстаграм для підвищення залученості? Адже різниця між показниками невелика. ER так взагалі майже не змінився. Експеримент провалився?
Ні. По-перше, я спробувала все інтерактивні інструменти сервісу.
По-друге, покреативила – довелося під кожен стікер придумати контент.
По-третє, отримала більше взаємодій зі Сторіз: переглядів, відповідей у стікерах та в Директ.
Котрі інструменти принесли кращий результат:
Самим недолугим виявився хештег.
Тест, запитання та бігунок підвищують залученість профілю та наступних сторіз, якщо на них реагують. А геомітки та хештеги тільки тих, де вони використані – за тегами можна знайти подібні Сторіз. Т. ч. взаємодія з кнопками голосувань, опитувань, тощо, підвищують ранжування Сторіс.
Що за підсумком я можу порекомендувати:
У кожному конкретному профілі працюватимуть свої методи підвищення залученості: потрібно креативити, пробувати, тестувати інструменти та контент. Тільки так ви зрозумієте, що працює в вашій тематиці.
Головне – цікавий контент. В кожного профілю своя “цікавість”, адже в кожній ніші своя тематична (чи ні) ЦА. Запитайте підписників (а хоча б і через Запитання, а не Директ), що б їм хотілося бачити в ваших Сторіз. Сьогодні користувачі – королі споживання, немає залучених фоловерів – немає продажів.
І, звичайно, ecommerce акаунтам краще, щоб їх акк згадували якомога частіше – так зростають переходи. Як це зробити та отримати безкоштовно для користувача контент, писала в статті UGC в Instagram: як генерувати та отримувати суперефект.
Пробуйте працювати з фото своїх підписників. Найближчого місяця це буде сильно доречно в умовах НС в Україні.
Тестируйте інструменти Інстаграм, залучайте користувачів!
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.