
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Всім доброго дня.
Питання даної статті актуальне для інтернет-маркетолога, що бажає раціонально розподілити рекламний бюджет: вкласти гроші в просування в соціальних мережах, щоб отримати швидкий результат, або приділити більше уваги SEO, щоб забезпечити компанію постійним потоком клієнтів.
Між цими шляхами знаходиться контекстна реклама, що може використовуватися як для розкрутки повноцінного сайту, так і для просування лендінгів.
Давайте розглянемо принципи роботи PPC, який результат вона може приносити та як впливає на прибуток компанії ефективне налаштування контекстної реклами.
Розповідати про різновиди PPC можна довго. Простіше показати на кількох прикладах. Подивимося, як вона виглядає в пошуковій видачі й Медійній мережі (КМС) Google.
Реклама в пошуковій видачі:
Реклама в медійній мережі:
Ключова перевага контекстної реклами – крім поточного запиту користувача вона враховує також його стать, вік, місце проживання, попередні запити, інтереси, й величезну кількість інших даних. Так як пошукові системи та соцмережі постійно збирають інформацію про користувачів, цільова аудиторія може бути підібрана максимально точно.
Окремо потрібно розглянути вартість контекстної реклами в пошуковій видачі. Сплата проходить за системою PPC (pay-per-click), де ви платите за те, що користувач перейшов за рекламним оголошенням. Таким чином, покази реклами, що не привели відвідувачів на ваш ресурс, вами не оплачуються.
Ціноутворення відбувається за принципом аукціону в реальному часі: кожен рекламодавець робить ставку й найвища виводить пропозицію до топу рекламної видачі. Крім того, на позицію впливає й якість оголошення, й співвідношення кліків до показів (чим більше людей переходить – тим більше шансів опинитися в топі).
Від цін переходимо безпосередньо до оцінки результатів та доцільності кампанії.
Аналітика – ключова частина рекламного просування. Щоб провести налаштування контекстної реклами ефективно, потрібно:
Для оцінки результатів рекламної кампанії необхідно знати 2 ключових чинника: CPC (середня вартість кліку) та конверсію (кількість залучених користувачів, що зробили покупку).
Для відстеження цих показників потрібні акаунти в Google Analytics. В підсумку, для аналізу нам будуть потрібні наступні дані:
Розрахунки проводяться за формулою ROI (return on investment – повернення інвестицій). Виглядає це так:
Цей показник розраховується у відсотках. Якщо ROI = 100%, значить компанія отримала прибуток, що в два рази перевищує витрати на рекламну кампанію. Розглянемо, як це працює на практиці.
Для простого прикладу візьмемо лендінг, що продає наручні годинники: товар коштує 2500 грн, а його собівартість становить 1400. Виходить, чистий прибуток дорівнює 1100. Тепер розглянемо витрати.
Ставка за запитом «наручні годинники» та схожими ключам коливається від 2 до 80 грн. Ми візьмемо середнє значення в 40 грн – це буде наш CPC. Припустимо, за тестовий тиждень на наш лендінг перейшла 1000 користувачів, що обійшлося нам в 40 000.
Якщо конверсія лендінгу становить 5%, ми отримуємо 50 клієнтів, що зробили покупку. Відповідно, чистий прибуток складе 50 * 1100 = 55 000. Підставляємо ці дані до формули:
Виходить, що з одного клієнта, залученого рекламною кампанією, ми заробили 38% прибутку. Перевіримо цей показник альтернативним способом.
Розділимо 40 000 на 50 та отримаємо 800 грн – це ціна однієї заявки. Віднімаємо 800 від 1100 грн маржі та отримуємо чистий прибуток на одного клієнта в розмірі 300 грн, що як раз і становить 38% від ціни однієї заявки.
До питання про те, наскільки ефективною може бути контекстна реклама: якщо в даному випадку підвищити показник конверсії всього на 3% (наприклад, звуженням цільової аудиторії), чистий прибуток з одного клієнта в 2 рази перевищить витрати на його залучення!
Ці показники можна вважати прийнятними як до всієї рекламної кампанії, так і до окремих рекламних каналів. Якщо, припустимо, реклама в додатках приносить вам більше заявок, ніж банери, варто перерозподілити свій бюджет.
Залишилося розібратися, в яких випадках контекстна реклама буде найбільш ефективною, а в яких недоцільною.
Зрозуміло, чим більше ваша маржа, тим більший прибуток ви отримуватиме з залучених клієнтів. Відповідно, сфера послуг, особливо віддалених, виглядає привабливіше за все.
Однак в таких популярних напрямках, як IT, ставки на ключові слова будуть непомірно високими. Скажімо, ставка за запитом «просування сайту google» може досягати 14 000 грн за 1 клік. Тому тут потрібно ретельно прорахувати потенційну конверсію й прибуток, щоб вийти в плюс.
Рис. 1 – Ставка для показу у верхній частині сторінки
Підводячи підсумки, можна сказати, що контекстна реклама є одним з найбільш ефективних інструментів реалізації товарів та послуг в інтернеті. Вона дозволяє залучати платоспроможних клієнтів на відміну від SMM, і в той же час не вимагає так багато часу для оптимізації, як SEO.
Однак, такий спосіб просування підійде не для кожного бізнесу. Тому потрібно розбиратися в тому, як зробити контекстну рекламу ефективною, щоб не витратити бюджет даремно.
На цьому все. Високих вам конверсій!
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.