замовити дзвінок
+38 (044) 358-48-00
  • UA
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
2225
8

Google Analytics 4 з 1 липня 2023 року — ресурс за замовчуванням.

Google Analytics 4 2023

Для ресурсів Universal Analytics 360 будуть доступні додаткові 3 місяці обробки даних, які припиняться 1 жовтня 2023. Google Analytics 4 буде єдиним інструментом Google, доступним для відстеження активності вашого сайту після цих дат.

У новій версії Аналітики, відомої як Google Analytics 4 (GA4), модель даних Google Analytics змінилася. GA4 використовує суттєво іншу структуру даних та логіку збору даних. Тепер все будується навколо користувачів та подій, а не сесій, як ми звикли. Модель, що базується на подіях, обробляє кожну взаємодію користувача як окрему подію.

Ця зміна важлива, тому що ми раніше покладалися на модель на основі сеансів, яка групувала взаємодії користувачів протягом заданого проміжку часу. Завдяки переходу на модель, засновану на подіях, GA4 стала гнучкішою і здатна краще прогнозувати поведінку користувачів.

Просто перейти з Universal Analytics на GA4 недостатньо. Необхідно виконати покрокове налаштування кожного етапу роботи з Аналітикою. Навіть якщо ви поки що не готові повністю відмовитись від GA3, просто налаштуйте ресурс GA4 для паралельної роботи з Universal Analytics.

Навіть якщо ви не плануєте використовувати його одразу, збір даних та зміцнення моделей машинного навчання зроблять майбутній аналіз більш значущим. Під'єднавши потік даних та навчившись використовувати цей інструмент, ви випередите конкурентів у галузі аналітики та скоректуєте свою стратегію розвитку.

Нижче пропоную чек-лист з налаштування GA4. Дотримуйтесь його, тоді перехід на GA4 пройде без проблем.


1. Реєстрація акаунту Google Analytics 4

Перший етап у налаштуванні Аналітики – реєстрація пошти на gmail.com. Зареєстрована пошта і буде тим самим обліковим записом, з яким ви продовжите працювати для налаштування GA4.

Все просто — заходьте в пошту і не виходячи з облікового запису переходьте в analytics.google.com. Обліковий запис Google — ваш ресурс за замовчуванням далі.

Google Analytics 4 приветствие

Рис. 1 – Привітання в Google Analytics 4

Властивість Аналітики, з якою ви знайомі, залишиться без змін, продовжуючи збирати дані. Ваше подання UA, як і раніше, буде доступне через екран Адміністратора.

Важливо! Помічник налаштування GA4 автоматично працює з gtag.js. Якщо ви використовуєте конструктор сайтів, таких як WordPress, Wix і т. д., вам потрібно буде додати тег Analytics самостійно.


2. Встановлення коду Google Analytics 4

Після того, як GA4 видала код глобального тега сайту (gtag.js), скопіюйте його та вставте в розділ <head> свого HTML-коду на всіх сторінках сайту, які потрібно відстежувати.

Google Analytics 4

Рис. 2 – Встановлення коду GA4

Читайте, як встановити GA4 через GTM.

Якщо ваш сайт створений на конструкторі типу Shopify, є власні вбудовані модулі, які допомагають в налаштуванні GA4.

Існує 2 варіанти встановлення коду:

  • додавання коду відстеження у потрібне поле;
  • розміщення скопійованого коду у самому плагіні.

Якщо раніше ви успішно користувалися Universal Analytics (GA3), а зараз вирішили перейти на GA4, скористайтесь Асистентом налаштування: Аналітика – Адміністратор – Ресурс – Налаштувати Ассистента.

Налаштування Асистента Google Analytics 4

Рис. 3 – Налаштування Асистента

Що відбувається після того, як ви натискаєте кнопку Створити ресурс:

  • створюється новий ресурс Google Analytics 4. Після того, як ви встановите код відстеження на сайт або застосунок, статистика почне збиратися;
  • у новий ресурс скопіюються основні налаштування з Universal Analytics (назва ресурсу, URL вашого сайту, часовий пояс та валюта);
  • створюється підключений тег сайту між Universal Analytics та Google Analytics 4, але тільки в тому випадку, якщо на вашому сайті використовується глобальний тег gtag.js і ви вибрали варіант Реєстрація подій Universal Analytics;
  • створюється зв’язок між Universal Analytics та Google Analytics 4. Тепер ви можете використовувати Асистента налаштування GA4, щоб перенести свої конфігурації з UA до GA4;
  • активується функція Розширена статистика:

Google Analytics 4 Розширена статистика

Рис. 4 – Розширена статистика

Розширена ститистика автоматично збирає додаткові події, котрі раніше доводилося налаштовувати самостійно: Перегляди сторінки, Прокручування, Кліки зовнішніх посилань, Пошук на сайті, Взаємодія з відео, Завантаження файлу.


3. Перевірка коректності встановлення коду

Після встановлення коду відстеження Google Analytics 4 на сайт необхідно перевірити коректність його активації та відправлення перших даних.

Способи перевірки коректності встановлення коду:

Деякі спеціалісти рекомендують використовувати DebugView у парі з розширенням Google Tag Assistant. Спробуйте, можливо вам підійде цей метод.

Google Analytics 4

Рис. 5 – Google Tag Assistant – тег Google Analytics 4

Читайте, як налаштувати режим налагодження (DebugView) та перевірити в ньому роботу Google Analytics 4.

Як ввімкнути режим налагодження DebugView на пристрої:

  1. встановити розширення Google Analytics Debugger для Google Chrome;
  2. ввімкнути режим попереднього перегляду Google Tag Manager на сторінці, що налагоджується;
  3. відправити параметр debug_mode.

4. Активізація збору даних для Google Signals

Google Analytics 4 використовує триступеневу систему ідентифікації користувача:

  1. коли користувач ініціює подію на сайті або мобільному додатку, GA4 перевіряє, чи є у цього користувача User ID;
  2. якщо ідентифікатор User ID відсутній, GA4 визначає користувача за Google Signals;
  3. якщо й сигнали не зчитуються, GA4 ідентифікує користувача за ідентифікатором пристрою (Client ID для сайту та Instance ID для програми).

За допомогою Google Signals GA4 пов’язує дані про події на вашому сайті з даними про користувачів, які увійшли до свого облікового запису Google і дали згоду на збирання та обробку даних.

Що дає активація Google Signals:

  • показ ремаркетингових оголошень на різних пристроях користувачам Google, які не вимкнули персоналізацію реклами;
  • перегляд даних про нових користувачів у звітах для різних пристроїв. Дані про них стануть доступні з дати активації Google Signals.

За замовчуванням налаштування вимкнено. Щоб змінити установки, виберіть Ресурс — Установки даних — Збір даних.

Google Analytics 4 активація сигналів

Рис. 6 – Активація сигналів Google

Після цього дії збір даних для Google Signals активується:

Google Analytics 4 збір даних для сигналів

Рис. 7 – Збір даних для сигналів Google


5. За User-ID, за Google Signals, лише за типом пристрою

Після активації Google Signals у налаштуваннях ресурсу GA4 перевірте, щоб в якості ідентифікатора за умовчанням було вибрано User-ID та пристрій.

Google Analytics 4

Рис. 8 – Ідентифікатор за User-ID, сигналами Google, а потім за ідентифікатором пристрою

Тепер, коли користувач буде проходити авторизацію та його ідентифікатор користувача буде знайдено, Google буде використовувати цей метод відстеження, тому що відстеження за User-ID точніше.

Якщо User ID немає, для відстеження будуть використовуватися Google Signals, але за умови, що користувач не вимкнув персоналізацію реклами.

Якщо ні User-ID, ні Google Signals не ідентифікуються у користувача, Google буде використовувати для відстеження варіант Лише за типом пристрою.


6. Розширені налаштування для Персоналізації реклами

25 травня 2018 року в Євросоюзі набув чинності Загальний регламент захисту даних (General Data Protection Regulation, скр. GDPR), який захищає персональні дані всіх осіб у межах Євросоюзу та Європейської економічної зони.

Ніякі особисті дані не можуть бути оброблені, якщо це не має під собою законних підстав, визначених регламентом, або якщо контролер чи оператор даних не отримав явної, очевидної згоди від власника даних.

Що це означає для користувача?

Користувачі мають право запросити мобільну копію даних, зібраних оператором, у загальноприйнятому форматі, і право на вилучення їхніх даних за певних обставин.

Тепер компаніям в інтернеті необхідно запитувати дозвіл на збирання та обробку інформації, місце її зберігання, а в разі потреби зробити запит на її видалення.

Що це за інформація:

  • IP-адреси;
  • ідентифікатори пристроїв;
  • дані про місцезнаходження;
  • файли cookie.

І залежно від згоди користувачів, яку вони дають або не дають на сайті, власникам сайтів необхідно змінювати налаштування персоналізації реклами.

Якщо користувач не дає згоди на обробку даних, тоді:

  • не відбувається запису нових файлів cookie, пов’язаних з показом реклами;
  • не виконується читання існуючих файлів cookie (first-party cookies) та рекламних переваг;
  • сторонні файли cookie (third-party cookies), раніше встановлені для google.com та doubleclick.net, передаються в заголовках оповіщень, але вони використовуються тільки для запобігання спаму та шахрайству;
  • Google Analytics не зчитує та не записує файли cookie Google Ads, а дані для Google Signals не збираються.

Як вимкнути персоналізацію реклами через Google Analytics 4?

Переходимо в Адміністратор — Ресурс — Налаштування даних — Збір даних.

Клацніть на Розширені налаштування для персоналізації реклами й навпаки рядка Персоналізація реклами дозволена в такій кількості регіонів, натискаємо на значок шестерні праворуч:

Google Analytics 4

Рис. 9 – Налаштування персоналізації реклами

Виберіть регіони, які потрібно виключити (або всі), і натисніть Застосувати.

Якщо персоналізація реклами дозволена, можна експортувати дані про аудиторії та конверсії з Аналітики у пов’язані облікові записи Google Ads.

Якщо персоналізація реклами вимкнена, загальні списки аудиторій стануть неактивними й не будуть передавати дані про нових користувачів.


7. Згода з умовами збору даних користувача

Google просить від рекламодавця згоду на збір даних користувачів, які переходять на ваш сайт або користуються вашим додатком. Це відбувається на основі регламенту GDPR, щоб у Google не виникло проблем із місцевим законодавством тих країн, на території яких ви використовуєте Google Analytics 4.

Кожен власник GA4 самостійно визначає список даних, які він відстежує та передає до GA4. Тому Google не може бути впевненим, що ви не збираєте дані користувачів, які заборонено передавати в Аналітику (наприклад, email або телефон). Тому в інтерфейсі Google Analytics 4 є додатковий пункт на згоду з умовами збору даних користувача.

Заходимо в Адміністратор — Ресурс — Налаштування даних — Збір даних.

Google Analytics 4

Рис. 10 – Згода з умовами збору даних користувача

Я підтверджую, рекламодавець дає Google гарантію, що відвідувачі його сайту обізнані про те, яку інформацію ви про них збираєте.


8. Зберігання даних

Google Analytics 4 має опцію вибору терміну зберігання даних: рекламодавець самостійно вибирає, скільки часу зберігатиметься інформація про відвідувачів сайту та події, які вони здійснили на ньому.

Після закінчення терміну дані автоматично видаляються із серверів Google. За умовчанням у GA4 термін зберігання даних встановлено на рівні 2 місяців. Але ви можете активувати термін 14 місяців, то буде навіть пріоритетніше.

Заходимо в Адміністратор — Ресурс — Налаштування даних — Зберігання даних:

Google Analytics 4 збереження даних

Рис. 11 – Зберігання даних про події

Опція Скидати дані користувача при виконанні нової дії стане в нагоді, щоб термін закінчення дії відраховувався від поточної дати.

Наприклад, якщо термін зберігання даних дорівнює 14 місяцям, але для користувача щомісяця реєструється новий сеанс, User-ID цього користувача оновлюється щомісяця, таким чином термін зберігання даних ніколи не закінчується. Якщо новий сеанс не був зареєстрований до закінчення терміну зберігання, дані про користувача видаляються.


9. Часовий пояс та валюта

У Google Analytics 4 немає представлень і налаштування валюти та часового поясу розташовані на рівні ресурсу, в розділі Адміністратор — Ресурс — Налаштування ресурсу:

Google Analytics 4

Рис. 12 – Часовий пояс звітів та Валюта

Від вибору валюти залежить представлення даних: Дохід від покупок, Податок, Доставка, Дохід від товару, Дохід на транзакцію та Загальна цінність. Валюта вибирається у налаштуваннях.

Вибір часового поясу впливає на реєстрацію подій користувачів. Наприклад, відвідувач заходить на ваш сайт уранці понеділка, а у вашому регіоні ще неділя, та подія зареєструється неділею. Крім того, якщо в Аналітиці та Google Ads вказані різні часові пояси, можливі розбіжності в даних.

В офіціній документації Google наводяться наступні уточнення за часовим поясом:

  • Якщо вибрано часовий пояс, у якому здійснюється перехід на літній час, система Analytics автоматично вносить відповідні зміни. Використовуйте час за Гринвічем, щоб не переходити на літній час.
  • Змінення часового поясу вплине лише на подальші дані. Якщо пояс змінюється для вже наявного ресурсу, на графіках можна помітити відрізок відсутності або різкого зростання показників унаслідок зміщення часу вперед або назад відповідно. Поки сервери Analytics не оброблять цю зміну, протягом короткого періоду часу дані звітів можуть відображатися за старим часовим поясом.
  • Радимо змінювати часовий пояс для ресурсу не частіше ніж раз на день, щоб дати Analytics змогу обробити цю зміну.

10. Налаштування атрибуції

Google змінив модель атрибуції в параметрах ресурсу Google Analytics 4 за промовчанням. Тепер для всіх нових лічильників встановлено багатоканальну атрибуцію На основі даних (Data-Driven Attribution).

Google Analytics 4 модель атрибуції

Рис. 13 – Модель на основі даних

Атрибуція на основі даних доступна всім у Google Analytics 4. Також вона синхронізована з атрибуцією у Google Ads.

Атрибуція дозволяє визначити внесок у конверсію різних етапів вирви користувача. При цьому аналізується весь шлях до конверсії, включаючи пошук вашої компанії та взаємодію з оголошеннями.

У налаштуваннях атрибуції можна змінити період ретроспективного аналізу для подій-конверсій залучення і для всіх інших подій. За замовчуванням активовано 30 днів та 90 відповідно.

Google Analytics 4 період ретроспективного аналізу

Рис. 14 – Налаштування періоду ретроспективного аналізу


11. Фільтри даних

Фільтри Google Analytics 4 потрібні для роботи з даними, для включення та виключення інформації зі звітів про події.
Фільтри застосовуються до даних лише після їх створення та ніяк не впливають на статистику за минулий період.

Важливо: виключення будь-яких даних призведе до того, що вони ніколи не будуть доступні в Google Analytics. А включення певних подій призводить до обробки лише їх, решта статистики в Google не потрапить.

Для початку роботи переходимо до розділу Адміністратор — Ресурс — Налаштування даних — Фільтри даних.

Google Analytics 4

Рис. 15 – Фільтри даних

У GA4 є два типи фільтрів:

  1. Трафік розробки (Developer Traffic);
  2. Внутрішній трафік (Internal Traffic).

Що Google розуміє як внутрішній трафік: це переходи на сайт від вашої компанії, співробітників чи вас. Наприклад:

  • програміст вносить зміни на сайт та паралельно тестує впровадження на ресурсі;
  • менеджер з продажу консультує вхідний дзвінок та допомагає замовнику у навігації по сайту;
  • власник бізнесу протягом дня відвідує веб-сайт для тестування його роботи.

Трафік розробки – це події, які відбуваються з пристрою налагодження. Фільтри допомагають відокремити цей трафік від користувача та скласти вірну картину відвідувань.

Після створення лічильника відстеження Google Analytics 4 у фільтрах даних з’явиться внутрішній фільтр з назвою Internal Traffic і статусом Тестування. Він тестовий і для роботи вам необхідно буде створити для цього фільтра правила визначення внутрішнього трафіку.


12. Управління доступом

Рівні доступу до Google Analytics 4:

  • додавання та видалення користувачів;
  • зміна їх дозволу лише на рівні облікового запису та ресурсу.

Google Analytics 4

Рис. 16 – Управління доступом

Користувач, доданий на рівні облікового запису, має доступ до всіх ресурсів цього облікового запису.

Користувач, доданий на рівні ресурсу, має доступ лише до цього ресурсу.

Типи дозволів користувача:

  • Адміністратор;
  • Редактор;
  • Читач;
  • Немає.

Google Analytics 4

Рис. 17 – Ролі та пояснення

Крім того, для кожного користувача можна додати додаткове обмеження щодо даних щодо витрат та доходів.

  • Без доступу до показників видатків.
  • Без доступу до показників прибутку.

Google Analytics 4

Рис. 18 – Обмеження для користувачів

Порада: ніколи не ставте галочку проти дозволу Адміністратор на рівні облікового запису, тому ви мінімізуєте проблеми з доступом до лічильника Google Analytics.


13. Час очікування сеансу

Сеанс (Session) – послідовність взаємодій користувача з сайтом, яку він виконав за певний проміжок часу.

Що мається на увазі під взаємодією:

  • перегляди сторінок;
  • події (клік по кнопці, відправка форми, перегляд відео, скролінг сторінки тощо);
  • скоєні транзакції.

Певний проміжок часу – це тривалість сеансу (час очікування сеансу) або тайм-аут сеансу (session timeout).
За умовчанням у GA4 час очікування сеансу дорівнює 30 хвилин (у Universal Analytics воно таке саме). І налаштування GA4 дозволяють його змінити.

Переходимо в Адміністратор – Ресурс – Потоки даних. Вибираємо свій веб-потік. У Додаткові параметри натискаємо на Додаткові параметри додавання тегів:

Google Analytics 4

Рис. 19 – Додаткові налаштування додавання тегів

Вибираємо Відкоригуйте тривалість сеансу та в Скоригувати час очікування сеансу (session timeout) встановлюємо нове значення у годинах та хвилинах:

Google Analytics 4 час очікування сеансу

Рис. 20 – Час очікування сеансу


14. Таймер для сеансів із взаємодією

Для того, щоб сеанс у GA4 зарахувався як сеанс із взаємодією, користувач повинен виконати одну з наступних дій:

  • взаємодіяти з вашим сайтом або програмою не менше 10 секунд (за замовчуванням);
  • виконати конверсію;
  • переглянути 2 або більше сторінок/екранів.

Якщо користувач пробув на сайті менше 10 секунд і не здійснив жодних взаємодій, такий сеанс визначається як відмова (без взаємодії).

Якщо користувач пробув на сайті довше 10 секунд, але все одно не здійснював жодних взаємодій, то це вже не відмова, а сеанс із взаємодією.

Тимчасовий поріг можна змінити у налаштуваннях ресурсу. Опція знаходиться точно там же, де час очікування сеансу. Знову заходимо у Відкоригуйте тривалість сеансу та в Скоригувати час очікування сеансу (session timeout) та вибираємо нове значення:

Google Analytics 4

Рис. 21 – Таймер для сеансов с взаимодействием


15. Події розширеної статистики

Розширена статистика (Enhanced measurement) – додаткові дані про взаємодію користувачів з вашим контентом, які Google збирає автоматично після активації цієї функції в налаштуваннях ресурсу.

Працює лише для веб-потоків (для сайтів).

Під час створення нового лічильника Google Analytics 4 функція вмикається за промовчанням. Якщо цього не сталося, заходимо в Адміністратор – Ресурс – Потоки даних та вибираємо свій веб-потік.

Google Analytics 4 активація розширеної статистики

Рис. 22 – Активація розширеної статистики

Події та параметри Розширеної статистики:

  • Перегляди сторінок — подія page_view спрацьовує щоразу, коли сторінка завантажується або активний сайт змінює стан історії браузера. Відстежується автоматично;
  • Прокручування — подія scroll спрацьовує один раз для сторінки, коли користувач на сайті прокручує її до кінця (досягає 90% вертикального прокручування);
  • Вихідні кліки — подія click реєструється щоразу, коли користувач натискає на посилання, що веде за межі вашого домену;
  • Пошук по сайту — подія view_search_results спрацьовує щоразу, коли користувач здійснює пошук по сайту;
  • Взаємодія з відео — події video_start, video_progress, video_complete, пов’язані з відео YouTube;
  • Завантаження файлів — подія file_download спрацьовує, коли користувач натискає посилання завантаження файлу на вашому сайті.

16. Небажаний трафік переходів

Трафік переходів — переходи за посиланнями з інших доменних сайтів.

Ці переходи можна відфільтрувати, і до списку небажаних переходів додати домени, трафік з яких слід вважати реферальним (referral). Тоді для всіх подій, які надходять з вашого сайту та відповідають умовам фільтра, Google Аналітика додаватиме параметр ignore_referrer со значением true (ignore_referrer=true). Домени, з якими пов’язані такі події, не зважатимуть джерелам трафіка.

Навіщо це потрібно? Щоб не втратити джерело конверсії при поверненні користувача з платіжної системи (щоб він не перезаписувався), а також виключити власний домен зі звітів щодо джерел трафіку.

Заходимо в Адміністратор — Ресурс — Потоки даних. Вибираємо свій веб-потік — Додаткові параметри додавання тегів — Створення списку небажаних переходів:

Google Analytics 4

Рис. 23 – Створення списку небажаних переходів

Додайте до списку домени, переходи з яких потрібно виключити.

Google Analytics 4

Рис. 24 – Приклад списку доменів небажаних переходів


17. Налаштування подій

Події дозволяють відстежувати дані про дії користувачів на сайті або у застосунку.

У GA4 діє модель даних, керована з урахуванням подій (Event-Driven Data Model). Тобто тепер всі дії, що відстежуються = події.

У Google Analytics 4 автоматично збираються 2 типи подій:

  • події, що реєструються автоматично — події, які Google збирає за умовчанням після додавання глобального тега на сайт або додаток;
  • події розширеної статистики – додаткові події, які збираються після активації цієї опції (див. п. 15).

Наступні 2 типи подій треба налаштовувати:

  1. рекомендовані події — події, які потрібно відстежувати, але їх назву та параметри за замовчуванням закладені в Google Analytics 4;
  2. спеціальні події — події, які ви створюєте та налаштовуєте самостійно під свої робочі завдання.

Переглянути свої налаштовані події можна у Звітах — Взаємодії — Події.

Google Analytics 4

Рис. 25 – Налаштовані події

Залежно від того, як буде встановлено ваш лічильник Google Analytics 4 (прямо в код сайту або через Google Tag Manager), налаштування подій матиме свої особливості.

Для автоматизації та зручності роботи використовуйте Google Sheets, в яку помістіть усі створені події з налаштуваннями.


18. Налаштування електронної торгівлі

Налаштування електронної торгівлі потрібне насамперед інтернет-магазинам. У Google Analytics 4 електронна торгівля одна і позначається ecommerce GA4.

У GA4 використовується інша схема передачі даних, також змінилися структура та назви подій та параметрів.

Google Analytics 4 звіт електронної торгівлі

Рис. 26 – Приклад звіту електронної торгівлі

Налаштування краще виконувати разом із програмістом через рівень даних. На сайті програміст формує dataLayer і налаштовує події, які вам необхідні для відстеження. Потім Google Tag Manager створює потрібні сутності (змінні, тригери й теги) для передачі даних про замовлення в GA4.

Якщо ваш сайт створено на WordPress та WooCommerce, то існують плагіни для встановлення (наприклад, GTM для WordPress (GTM4WP)).


19. Налаштування конверсій

Після налаштування подій та ecommerce виберіть події, які вважаються конверсіями, щоб імпортувати до Google Ads для аналізу ефективності рекламних кампаній.

Заходимо в Конфігурація — Конверсії або Конфігурація — Події та активуємо повзунок Позначити як конверсію.

Google Analytics 4

Рис. 27 – Позначити подію як конверсію

Події, які за промовчанням відстежуються як конверсії:

  1. purchase (сайт чи застосунок) – покупка;
  2. first_open (тільки застосунок) – перший запуск застосунка після встановлення;
  3. in_app_purchase (тільки застосунок) – покупка в застосунку;
  4. app_store_subscription_convert (тільки застосунок) – активація платної підписки після тріал-періоду;
  5. app_store_subscription_renew (тільки застосунок) – подовження платної підписки.

20. Збір подій Universal Analytics

Якщо ви раніше використовували Universal Analytics, то зараз всі відстежувані події слід перенести до Google Analytics 4. У GA4 це можна зробити автоматично.

Які звернення з Universal Analytics підтримуються в Google Analytics 4:

  • подія (event);
  • час користувача (timing);
  • виняток (виключення).

Заходим в Реєстрація подійUniversal Analytics в разделе Администратор — Ресурс — Потоки данных — Веб — Інші налаштування додавання тегів:

Google Analytics 4

Рис. 28 – Збір подій Universal Analytics


21. Спеціальні параметри та показники

Спеціальні параметри та показники від заданих за замовчуванням відрізняються тим, що ви створюєте їх самостійно. За допомогою їх можна збирати дані, які не відстежуються в GA4 автоматично. Спеціальні параметри та показники дозволяють зіставляти дані з Google Аналітики та вашої CRM.

Заходимо до розділу Конфігурація — Спеціальні визначення (Custom definitions) та створюємо параметри, які нам необхідні:

Google Analytics 4

Рис. 29 – Спеціальні параметри та показники

Обмеження за спеціальними параметрами та показниками:

  • не більше 50 параметрів на рівні події та 50 показників для одного ресурсу;
  • 25 спеціальних параметрів на рівні користувача з унікальними назвами для одного ресурсу.

22. Зв’язок з Google Рекламою

Таке налаштування дозволить вам:

Зв’язок між GA4 та Google Ads встановлюється на рівні ресурсу:

Google Analytics 4

Рис. 30 – Зв’язок з Google Рекламою


23. Зв’язок з Google Search Console

Після зв’язування ресурсів у Google Analytics 4 ви отримаєте додаткові дані у своїх звітах про органічний трафік (google/organic). Це будуть 2 звіти:

  • запити (містить статистику пошукових запитів із звичайних результатів пошуку Google (органічний трафік);
  • звичайний пошуковий трафік (містить дані з прив’язкою до цільової сторінки до певних показників).

Які це показники:

  • кліки за результатами звичайного пошуку Google;
  • покази результатів звичайного пошуку Google;
  • показник CTR для кліків за результатами пошуку Google;
  • середня позиція результатів звичайного пошуку Google.

Встановити зв’язок GA4 з Search Console можна лише на рівні ресурсу:

Google Analytics 4 та

Рис. 31 – Зв’язок із Search Console


24. Зв’язок з Google BigQuery

Google BigQuery – це хмарне сховище даних, що дозволяє швидко обробляти запити до великих наборів даних за допомогою спеціальних команд, схожих на мову запитів SQL.

Можна включити експорт даних у BigQuery та використовувати необроблені дані про події, зібрані на сайті та в мобільному додатку без будь-якої вибірки та обмежень. Експорт даних здійснюється щодня. Обмеження BigQuery Export – 1 млн подій на день.

Термін зберігання даних у GA4 обмежений 14 місяцями за умови, що користувач протягом цього часу не взаємодіяв із вашим сайтом. Після налаштування експорту даних дані в BigQuery надходитимуть щодня/потоково і зберігатимуться там необмежений час.

Зв’язок між GA4 та Google BigQuery встановлюється на рівні ресурсу:

Google Analytics 4 та

Рис. 32 – Зв’язок з BigQuery


25. Інтеграція з Google Optimize

У Google Analytics 4 можна аналізувати результати експерименту, запущеного в Google Optimize.

Після налаштування, інтеграції та запуску експерименту в Google Analytics 4 почнуть надходити події та додаткові параметри, на основі яких можна буде судити про ефективність того чи іншого варіанта. Для аналізу експерименту використовуйте Дослідження та спеціальні параметри.

Зв’язок між GA4 та Оптимізацією можна встановити на рівні ресурсу.


26. Інтеграція з Google Merchant Center

Це нова інтеграція, в Universal Analytics її не було. Зв’язок GA4 з GMC дозволяє встановити параметр srsltid до посилань у результатах пошуку товарів Google Merchant Center.

Приклад: www.example.com?srsltid=123xyz.

Так ви знатимете, скільки користувачів, сеансів та подій пов’язані з кліками за посиланнями у результатах звичайного пошуку (Google Merchant Center). А також дізнаєтеся кількість їх конверсій та загальний дохід з атрибуцією за такими кліками.

Зв’язок між GA4 та Google Merchant Center встановлюється на рівні ресурсу:

Google Analytics 4

Рис. 33 – Зв’язок із Merchant Center


27. Зв’язок з іншими продуктами Google

Крім інтеграції з Google Optimize та Google Merchant Center можна встановити додаткові зв’язки між GA 4 та:

Google Analytics 4 інші продукти Google

Рис. 34 – Зв’язок з іншими продуктами Google

  • Дисплеєм та Відео 360;
  • Пошуковою рекламою 360.

28. Імпорт даних

Імпорт даних дозволяє завантажувати дані із зовнішніх джерел та об’єднувати їх зі статистикою Google Analytics. Потім всю цю інформацію можна структурувати та аналізувати за допомогою інструментів сервісу.

Типи даних, які можна імпортувати:

  • дані про витрати (Cost data) – дані про кліки, витрати та покази із зовнішніх рекламних майданчиків;
  • дані про товари (Item data) – колір, розмір, стиль та ін. дані про товар;
  • користувацькі дані (User-ID/User data by User ID, Client-ID/User data by Client ID) – дані користувачів (загальна цінність клієнтів, рейтинги лояльності, які можна використовувати для створення списків ремаркетингу);
  • дані про офлайн-події (Offline event data) – дані про події з джерел, які не підключені до інтернету або не дозволяють збирати дані в режимі реального часу.

Потік даних з витрат рекламних систем був найчастіше використовується в Universal Analytics. Він застосовувався для автоматичної передачі даних із рекламного кабінету Facebook та інших рекламних платформ для створення рекламних звітів у Google Data Studio.

В Google Analytics 4 Імпорт даних налаштовується на рівні ресурсу:

Google Analytics 4 Імпорт даних

Рис. 35 – Імпорт даних

Важливо: при імпорті даних створюється джерело даних, яке має вигляд CSV-файлу, в полях поля якого можна порівняти з наявними полями Google Аналітики.


29. Міждоменне відстеження

Міждоменне відстеження (cross-domain measurement) – функція Google Analytics 4, яка дозволяє пов’язувати дії в різних доменах з одним користувачем.

Відбувається реєстрація відвідування одним користувачем кількох доменів і передається значення ідентифікатора сесії (Session ID) та унікального ідентифікатора користувача (Client ID) з одного домену на інший.

Схематично це виглядає так:

Міждоменне відслідковування GA4

Рис. 36 – Міждоменне відстеження

Налаштування міждоменного відстеження є актуальним, якщо потрібно відстежувати дії користувачів на різних доменах. Якщо йдеться про піддоменне відстеження, його налаштовувати не потрібно.

Перед налаштуванням слід перевірити, чи глобальний тег працює на кожному з доменів, які братимуть участь у міждоменному відстеженні. І для тега на кожній сторінці повинен використовуватися однаковий ідентифікатор потоку даних з одного потоку даних сайту.

Для того, щоб міждоменне відстеження в Google Analytics 4 справно працювало, для двох різних доменів повинен використовуватися один ресурс Google Analytics 4 й однаковий ідентифікатор потоку даних (=тег), який починається з префікса G-.

Заходимо в Адміністратор – Ресурс – Потоки даних. Вибираємо свій веб-потік. Далі: Додаткові налаштування — Додаткові налаштування додавання тегів — Налаштування доменів:

Google Analytics 4 Налаштування доменів

Рис. 37 – Налаштування доменів

Клацніть область конфігурації, потім Додати умову і введіть всі домени, які повинні бути включені в налаштування міждоменного відстеження.

Крім того, можна використовувати різні типи відповідності за допомогою простих умов або регулярних виразів.


30. Групи контенту

Групи контенту об’єднують сторінки у певні групи та створюють логічну структуру сайту або програми.

Переваги груп контенту для користувача:

  • можливість порівнювати сторінки між собою;
  • перегляд статистики з кожної окремо;
  • порівняння показників за назвою групи;
  • аналіз окремих URL, заголовків або екранів сторінок і т. д..

Як правило, на сайті є контент, що відноситься до різних категорій. Завдяки функції груп контенту ви можете поєднати ваші матеріали за категоріями та порівнювати їх статистику.

У Google Analytics 4 звіт виглядатиме так:

Google Analytics 4 звіт за групами контенту

Рис. 38 – Звіт за групами контенту

Схожа функція угруповання була і в Universal Analytics – як умова задавалася 1 з 3 видів угруповання:

  • за кодом відстеження;
  • з вилученням;
  • з урахуванням правил.

31. Автоматична позначка тегами Google Ads та utm_мітки

Розмітка utm-мітками посилань та рекламних постів стане в нагоді, коли необхідно відстежувати статистику за іншими джерелами трафіку (Facebook, Telegram, email-розсилки та ін.).

Зверніть увагу, що Google Analytics може плутати джерела та канали трафіку, тому що не знає всіх їх видів.


32. Створення сегментів

Сегмент — це групи користувачів, сеансів або подій, для яких ви задали будь-яку умову. Доступні на будь-якій вкладці дослідження.

Google Analytics 4 приклад сегменту

Рис. 39 – Приклад сегмента

Сегменти допомагають зручно аналізувати джерела трафіку, що цікавлять: групи користувачів, подій або сеансів, які мають подібні характеристики (поведінка).


33. Створення аудиторій

Аудиторії в Google Analytics 4 – інструмент, який допомагає створювати групи користувачів, які можна об’єднати за певними правилами у конкретний момент часу за допомогою параметрів (dimensions), показників (metrics) та подій (events).

Аудиторії використовуються:

  • для сегментації користувачів;
  • порівняння поведінки аудиторій між собою;
  • у рекламних кампаніях Google Ads (створені аудиторії можна додавати до рекламних кампаній Google Ads для ремаркетингу в пошуковій мережі, КММ та на YouTube).

Google Analytics 4 Редактор аудиторій

Рис. 40 – Редактор аудиторій


34. Відстеження User ID

User ID пов’язує унікальний ідентифікатор користувача з даними про його взаємодії під час сеансів на вашому сайті або програму з одного або декількох пристроїв.

Коли під час відвідування сайту або програми користувач проходить реєстрацію, створюється його User ID. Далі цей User ID відстежує всі дії користувача (перегляди сторінок, оформлення замовлення тощо). User ID використовується для зіставлення заходів у різних браузерах та з різних пристроїв, його можна налаштувати та передати до GA4.

Тому цей спосіб ідентифікації користувача найточніший — ви бачите цілісну картину заходів. Однак підходить він не всім, тому що не скрізь потрібна авторизація.

Налаштування відстеження за User ID вимагає використання програміста.


35. Підказки

Підказки відстежують важливі зміни у статистиці лічильника, шляхом чого ви завжди маєте можливість швидкого реагування на зміни.

Підказки знаходяться у нижній частині Головного екрана Статистики:

Google Analytics 4 підказки

Рис. 41 – Підказки

У Google Analytics 4 є 2 типи карток з підказками:

  • автоматична статистика – Google Analytics самостійно знаходить незвичайні зміни або нові аномалії у ваших даних та сповіщає вас;
  • спеціальна статистика — Ви задаєте умови, за якими визначатимуться важливі зміни у статистиці лічильника Google Analytics.

Для визначення подібних змін GA4 використовує машинне навчання та статистичні методи визначення аномалій. В їх основі лежать Детектор відхилень та Аналізатор участі.


36. Бібліотека

До оновлення у липні 2021 року меню навігації Google Analytics 4 виглядало так:

Google Analytics до оновлення

Рис. 42 – Google Analytics 4 до оновлення (червень 2021)

Тепер Головний екран GA4 виглядає так:

Google Analytics 4 після оновлення

Рис. 43 – Google Analytics 4 після оновлення (липень 2021)

GA4 дає можливість об’єднувати звіти у власні колекції та теми, щоб спростити навігацію та пошук. Згруповані звіти відображаються у лівій панелі меню. За кількість звітів у кожній категорії їх додавання та найменування відповідає Бібліотека.


37. Measurement Protocol

Платформа Measurement Protocol збирає та надсилає поводження з будь-якого підключеного до інтернету пристрою в GA4. Measurement Protocol допомагає передавати дані з будь-якої точки продажу, підключеної до Інтернету, відмінної від сайту або додатку.

JavaScript та SDK мобільних програм в Analytics автоматично створюють звернення для надсилання даних із сайтів та мобільних програм, але для інших видів пристроїв це потрібно робити вручну. Платформа Measurement Protocol визначає, як будувати звернення та надсилати їх до Analytics.

Можливості Measurement Protocol:

  • передача даних про офлайн-конверсії в GA4;
  • зв’язування офлайн та онлайн-конверсій між собою;
  • відстеження клієнтських та серверних взаємодій.

Ви можете передавати додаткову інформацію про ваших користувачів у Google Analytics навіть у тому випадку, якщо вони були здійснені за межами вашого сайту або мобільного додатка з будь-якого пристрою, підключеного до Інтернету.

За допомогою Measurement Protocol можна надсилати інформацію про зміну статусу угоди (Підтвердження оплати, Замовлення скасовано та ін.) із CRM-системи в Google Analytics 4.

Для надсилання інформації потрібні:

  • налаштування Client ID через спеціальний параметр;
  • створення окремого поля Client ID та збереження його значення в ліді/операції CRM;
  • для кожної потрібної дії в CRM-системі сформувати http-запит, який надсилатиме дані в Google Analytics після його спрацювання;
  • при зміні статусу замовлення в CRM надсилати подію для конкретного користувача GA4.

38. Дослідження

Дослідження — методики, які допомагають розширити можливості звичайних звітів та зібрати більше інформації про поведінку клієнтів.
Так можна глибше аналізувати інформацію про клієнтів. У GA4 це Центр аналізу (Analysis Hub).

Google Analytics 4 Приклад звіту Дослідження

Рис. 44 – Приклад звіту Дослідження

У Дослідженнях є можливість:

  • виконувати спеціальні запити;
  • створювати власні звіти;
  • створювати сегменти та аудиторії та порівнювати їх між собою;
  • отримувати дані дослідження та ділитися результатами з іншими користувачами того ж ресурсу Аналітики.

При аналізі даних можна використовувати методики: Вільна форма, Дослідження Воронки, Дослідження шляху, Накладення сегментів, Статистика користувачів, Когортне дослідження (Когортний аналіз) та Загальна цінність користувача.

Google Analytics 4 методики досліджень

Рис. 45 – Методики досліджень


39. Експорт звітів до Google Таблиці

Зібрану статистику Google Analytics 4 можна вивантажити в таблиці Excel. Робиться це за допомогою спеціальних доповнень (Adveronix, Supermetrics, API Connector, by SyncWith та ін.).

Після вивантаження статистику можна додати на відповідні аркуші таблиці та розпоряджатися нею на свій розсуд відповідно до завдань:

  • створювати додаткові стовпці;
  • ділити одне значення інше;
  • створювати зведені чи перехресні таблиці;
  • будувати гістограми за певними значеннями і т. д..

Є платні та безкоштовні рішення. Надбудова Analytics Edge дозволяє вивантажувати дані з Google Analytics 4 у файл Excel на комп’ютер.


40. Google Data Studio

Google Data Studio – безкоштовний продукт Google для візуалізації даних. У Google Data Studio можна створювати звіти та зведення ваших даних, якими можна ділитися з іншими користувачами.

Переваги Google Data Studio:

  • використання безкоштовне;
  • швидкість роботи та оновлюваність;
  • інтеграція з іншими продуктами Google (Google Ads, Search Console, Google Таблиці та ін.);
  • створення власних звітів та інформаційних панелей;
  • доступ до шаблонів з готовими налаштуваннями.

Google Data Studio має вбудовані конектори для Google Analytics 4 та Google BigQuery. Підключення до Google Analytics 4 відбувається на рівні ресурсу. Технологія BigQuery BI Engine забезпечує максимальну швидкість роботи звітів без шкоди для продуктивності та безпеки.

Google Data Studio Google Analytics 4

Рис. 45 – Приклад звіта в Google Data Studio

Саме час налаштувати свій ресурс Google Analytics 4, щоб розпочати збір та аналіз даних у Data Studio.


Висновок

Аналітичний інструмент Google Analytics 4 – одна з найпотужніших маркетингових знарядь. Він допомагає зрозуміти трафік веб-сайту та те, як користувачі поводяться на сайті.

GA4 — це оновлення аналітики, якого ми всі потребували. Інструмент надає маркетологам більшу гнучкість та засоби для прогнозування поведінки користувачів при збереженні конфіденційності користувачів.

Після навчання та переходу на GA4 ви зрозумієте, що інструмент варто того, щоб трохи піднапрягтися, вивчаючи його.


Як розкрутити YouTube-канал: платна реклама

GTM

Google Tag Manager для новачків

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.