
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Джерело - analyticsmania.com
Google Tag Manager — інструмент з безліччю функцій.
Чи потрібно відстежити поведінку користувачів на сайті? Протестувати нову форму зворотного дзвінка? Чи рахувати певні кліки? Із цим допоможе Google Tag Manager.
Після впровадження Google Tag Manager на сайт ви самостійно впораєтеся з цією роботою. І більше не чекатимете, поки програміст знайде час, щоб впровадити ваш код на сайт. Так, на всі 100% ви не заміните розробника, але більшу частину його дій зможете взяти на себе. Тобто станете трохи гнучкішим у реалізації нових маркетингових кампаній та/або відстеженні веб-аналітики.
Якою була раніше стандартна процедура відстеження будь-яких дій користувачів:
За замовчуванням GA4 пропонує безліч метрик та деякі можливості автоматичного відстеження подій. А щоб приймати дійсно правильні та продумані рішення, відслідковувати потрібно набагато більше подій: взаємодії (наприклад, відправлення форм), продаж тощо. І щоразу доведеться звертатися до програміста і чекати.
Вихід — встановити на сайт код GTM і вже всередині самого GTM активувати будь-які необхідні коди відстеження.
Google Tag Manager — це безкоштовний інструмент для керування тегами від Google. GTM – сполучна ланка між сайтом та маркетинговими інструментами. По суті, це та сама система керування контентом (CMS або движок сайту).
Після встановлення GTM все, що вам потрібно буде зробити — додати потрібні коди відстеження в GTM, і після налаштувати події, при яких вони повинні активуватися (при завантаженні сторінки, кліку, надсиланні форми тощо).
А далі — протестувати встановлені теги. Переглянути, чи спрацьовують вони під час завантаження сторінки або натискання певної кнопки. І якщо виявилася якась неполадка, редагуєте теги в Google Tag Manager, а не вихідний код сайту. Що очевидний плюс.
Google Analytics і Google Tag Manager не одне й те саме.
Часто новачки не можуть визначитися, що з них є важливішим і що слід поставити на сайт в першу чергу. Обидва інструменти: й Аналітика, й ГТМ працюють спільно, а не окремо.
Google Analytics відстежує дані про відвідувачів сайту та відображає інформацію у звітах, а Google Tag Manager відповідає за активацію GA4.
GA – один із тегів відстеження. GTM використовується для передачі даних з одного джерела до іншого. Детальніше про GA та GTM ITForce писали у статті.
Google Analytics — не єдиний тег, який сумісний із Google Tag Manager. Інші приклади включають:
Основні переваги Google Tag Manager:
Докладніше про них та ще 6 інших ми писали про 11 переваг використання Диспетчера тегів Google.
GTM працює з 3 основними поняттями:
Рис. 1 – Google Tag Manager
Тег — це фрагмент коду, який запускається на сайті за певної дії відвідувача.
Наприклад: відстежити цей клік і відправити його в Google Analytics і т. д..
Тригер — це умова, за якої тег повинен спрацювати.
Наприклад: тригер з умовою активувати тег лише тоді, коли користувач переглядає URL-адреси, що містять шлях /blog/. Коли виконується певна умова (або набір умов), активується тригер і з сайту надсилаються всі теги, пов’язані з тригером.
Змінна — значення, які використовуються в тригерах та тегах для фільтрації, коли має спрацьовувати певний тег.
Наприклад: змінна класу click має ім’я значення (наприклад, рядок слова), призначене кнопкам на сайті.
Змінна може:
Рис. 2 – Теги та тригери
Розберемо взаємозв’язок між тегами, тригерами та змінними в Google Tag Manager на прикладі нижче.
Рис. 3 – Взаємозв’язок між тегами, тригерами та змінними в Google Tag Manager
Отже, змінні можна використовувати і в тегах, і в тригерах, а також інших змінних.
Для початку давайте створимо обліковий запис GTM.
Рис. 4 – Стартова сторінка ГТМ
Якщо у вас вже є обліковий запис Gmail, Google Ads, Google Analytics і т. д., ви автоматично увійдете в Google Tag Manager. Якщо ні, спочатку потрібно буде створити обліковий запис Google.
Після входу в систему GTM запропонує створити новий обліковий запис та новий контейнер.
Рис. 5 – Додати новий обліковий запис в ГТМ
Обліковий запис Google Tag Manager працює так само, як обліковий запис GA, зазвичай він призначений для компанії/бізнесу/клієнта, а контейнер — для сайту або програми. Один контейнер може містити безліч тегів, тригерів та змінних.
Однак якщо в однієї людини кілька сайтів, і їх структура та реалізація відстеження схожі (наприклад, це 2 інтернет-магазини), то можна використовувати один контейнер на кількох сайтах.
Один контейнер у нас уже є. Після його створення маємо 2 коди, які потрібно додати на сайт. Тут знадобиться допомога програміста: один код додається в <head> сайту, а другий — відразу після тегу <body>.
Рис. 6 – Код ГТМ
Цей код активує всі налаштовані теги.
Увімкнути Debug view (режим попереднього перегляду та налагодження) та подивитися, чи з’явиться він на екрані.
Для цього натисніть кнопку Попередній перегляд у верхньому правому куті GTM, потім перейдіть на сайт і перевірте, чи працює режим попереднього перегляду GTM.
Доступ до GTM можна надати на рівні:
Для облікового запису є 2 типи дозволів:
Як надати доступ до облікового запису, описано у статті Як відкрити доступ до Google Ads, Google Analytics, GTM, Google Shopping?
Як правило, перший тег, який встановлюють в Google Tag Manager, це Google Analytics 4.
Переходимо на сторінку analytics.google.com у режим Адміністратор. У розділі Властивості натискаємо Створити ресурс.
Рис. 7 – Створити ресурс в ГТМ
Введіть назву об’єкта. Це може бути назва сайту, компанії, бренду тощо. Виберіть країну компанії, часовий пояс та основну валюту, в якій працює ваш бізнес.
Рис. 8 – Вибір країни компанії, часу та валюти
Потім натисніть Далі, дайте відповідь на кілька запитань і натисніть Створити.
Наступний крок — налаштування збору даних. Це джерело даних, з якого події будуть надсилатися у ваш ресурс Google Analytics 4.
У одному ресурсі може бути кілька джерел даних. Наприклад, 3 веб-ресурси, 1 для застосунку Android та 1 для застосунку iOS.
Рис. 9 – Налаштування збору даних
Введіть URL-адресу свого сайту (наприклад, https://www.mywebsite.com). Зверніть увагу, що протокол (https) вже вибрано.
Коли ви створюєте потік веб-даних у Google Analytics 4, у вас є можливість увімкнути або вимкнути події розширеної статистики (enhanced measurement).
Рис. 10 – Активація подій розширеної статистики
Коли ви будете готові, натисніть Створити потік. Коли ви створюєте потік даних (веб), ви побачите ідентифікатор виміру.
Рис. 11 – Ідентифікатор вимірювання
У верхньому правому куті вказано ідентифікатор відстеження вашого нового ресурсу. Скопіюйте його, він буде використовуватися в Google Tag Manager.
Перейдіть у контейнер Google Tag Manager > Теги > Створити та виберіть Конфігурація GA4.
У полі Ідентифікатор вимірювання введіть ідентифікатор, скопійований з GA4. Збережіть подію Надіслати перегляд сторінки при завантаженні цієї конфігурації, якщо є необхідність автоматичного відстеження переглядів сторінок.
Зазвичай можна залишити його увімкненим, але в деяких ситуаціях, наприклад, на лендингах, де всього одна сторінка, рекомендується вимкнути прапорець перегляду сторінки й створити лише окремий тег конфігурації.
У розділі Ініціювання виберіть Всі сторінки, а потім назвіть тег, наприклад, Конфігурація GA4 — [ідентифікатор виміру].
Рис. 12 – Створений тег
Натисніть Зберегти тег.
Готово. Ви підключили Google Analytics на сайт.
№1. Google Tag Manager працює тільки з продуктами Google?
GTM працює з багатьма платформами. Він пропонує 80+ шаблонів тегів (Google Analytics, HotJar, тег Twitter тощо). Крім того, в GTM можна додавати власні коди за допомогою HTML.
№ 2. Google Tag Manager безкоштовний?
GTM має як безкоштовний, так і преміум-план. Безоплатний тариф добре підходить для використання МСБ. Великі підприємства можуть придбати платну версію Google Tag Manager 360. Порівняння двох тарифних планів.
№3. Що робити, якщо моя CMS не дозволяє розміщувати код Google Tag Manager у <head>?
Код GTM <script> можна розмістити у будь-якому місці сайту. Суть у тому, що чим вище розміщено код GTM, тим швидше він завантажиться і тим точнішим буде відстеження ваших подій. Найголовніше не розміщувати код <noscript> у <head> сайту. Всі інші варіанти прийнятні (наприклад, обидва коди можуть бути розміщені відразу після тега <body> або обидва коди перед закриваючим тегом </body>).
№ 4. Чи потрібно вчитися програмувати, щоб використовувати Google Tag Manager?
Ні, але знання JavaScript, HTML, CSS, регулярних виразів тощо стане плюсом, тому що ваші можливості розширяться.
№ 5. Чи потрібні мені програмісти після того, як я почну використовувати Google Tag Manager?
Залежить від ваших цілей. Іноді необхідна допомога програміста. Наприклад, дії відеоплеєра, відстеження прокручування, поява елемента на екрані тощо, досить легко відстежувати самостійно за допомогою готових шаблонів. Але якщо вам потрібні дані на стороні сервера (які недоступні для Google Tag Manager), наприклад, ідентифікатор користувача або його тарифний план, вам необхідно співпрацювати з розробником.
№ 6. Де я можу отримати допомогу з Google Tag Manager?
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.