
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
У травні я розповідала про джерела трафіку, і частково торкнулася теми UTM-міток.
Сьогодні детально розглянемо структуру, принцип створення мітки та 3 варіанти її створення.
UTM-мітка – змінна в URL-адресі сторінки, що дозволяє системам аналітики отримати інформацію і відстежити джерела переходів по посиланню.
UTM-мітка простими словами – “хвіст” URLа з певних позначень, за якими можна відстежити кількість та джерело переходів.
Навіщо вона потрібна?
Як правило, мітку використовують для відстеження рекламних кампаній: користувач переходить за оголошенням з міткою, й дані про канал та джерела переходів потрапляють до Аналітики. А далі ви дивитеся на кількість переходів, цілі, що були досягнуті, і т. д..
Як виглядає мітка?
Рис. 1 – Зовнішній вигляд UTM-мітки
З рисунка вище https://itforce.ua/email-marketing – адреса сайту та розділу;
?utm_source=eSputnik-promo&utm_medium=email&utm_campaign=blackFriday_new&utm_content=765059167 – сама мітка, де:
Структура UTM-мітки | Розшифровка |
utm_source | Джерело, з якого надходить трафік. У нашому посиланні це поштовий сервіс eSputnik. |
utm_medium | Показує канал отримання трафіку. У прикладі це канал email. |
utm_campaign | Назва рекламної кампанії, тема розсилки, промокод, і т. д.. |
utm_content | Показує на конкретний елемент контенту, на який клікнув користувач перед перенаправленням на сайт. Це може бути банер або текстове посилання. |
utm_term | Показує, за якими ключовими словами переходили користувачі. |
utm_noreferrer | Застосовується, коли потрібно вірно врахувати Java Script-редирект. |
utm_nooverride | Показує перше джерело відвідування для відстеження асоційованих конверсій. |
Також вам може стати у нагоді список динамічних параметрів в URL для Google Ads.
Як це відбувається: користувач перейшов за оголошенням, вважав ваш сайт гідним уваги, підписався на розсилку, отримав першого листа та зробив замовлення на сайті.
У цьому випадку джерелом трафіку є канал email.
Як працює механізм: вказуємо utm_nooverride = 1, в цьому випадку перехід за посиланням з таким параметром не враховуватиметься, замість нього зарахується подальший перехід. Параметр доступний тільки для Google Analytics.
Мітки noreferrer та nooverride використовуються вкрай рідко.
Тепер самостійно створимо мітку. Вручну, щоб зрозуміти, який параметр за що відповідає, та автоматично.
Візьму свою саму популярну статтю про підняття залученості в Інстаграм. Я збираюся поставити посилання з міткою в шапки своїх профілів у Instagram та Facebook.
https://itforce.ua/blog/lichnyj-opyt-7-instrumentov-podnyatiya-vovlechennosti-v-instagram-stories – ресурс, що рекламую.
Отже:
Для відстеження трафіку для статті з блогу достатньо цих 3х компонентів. Для контекстних оголошень буде інша схема.
Тепер з’єднуємо все разом:
Разом: https://itforce.ua/blog/lichnyj-opyt-7-instrumentov-podnyatiya-vovlechennosti-v-instagram-stories?utm_source=blog&utm_medium=fbig&utm_campaign=engagement
Ніби як все зрозуміло, нічого складного.
До речі, якщо раптом у вас збився порядок написання посилання, Google все одно зрозуміє, про що мова. Для пошукової системи немає різниці, на 1му місці utm_source чи utm_medium.
Тепер напишемо більш складну мітку – для пошукового оголошення:
З’єднуємо:
https://site.ua?utm_source=google&utm_medium=search&utm_campaign=blackfriday-services25&utm_content=ad1&utm_term=skidka-chernaya-pyatnica-uslugi
Для подальших оголошень посилання будуть відрізнятися в частині utm_content і далі – в залежності від того, скільки оголошень ви створите.
Потрібно призвичаїтися, пару раз прописати ЮТМ вручну, далі вже на автоматі складатимете їх. Але якщо у вас оголошень більше 5, маса акцій та джерел для відстеження, то вручну ви писатимете мітки цілий день. Плюс, людський фактор теж є – кожен може помилитися.
Тому беремо спосіб простіше – прописуємо мітки в сервісі.
Для додатків є компоновник URL від Google.
Для сайтів користуємося будь-яким генератором. Наприклад, Campaign URL builder:
Рис 2 – Генератор Google
Вийшло те ж саме, що й при ручному способі. Тільки швидше.
Але. Такий потяг не поміститься в поле для посилання ні в ФБ, ні в ІГ.
Вихід – скорочуємо посилання. На малюнку вище є спецкнопка для цього.
Після натискання вас перекине на сервіс bitly:
Рис. 3 – Скорочення посилання
Натискаємо “Shorten”:
Рис. 4 – Скорочене посилання
Отримали коротку адресу УРЛа.
Якщо вам важливо, щоб в адресі посилання значився не bit.ly, а домен вашого сайту, оформіть платну версію на bit.ly й отримаєте красивий URL.
Тепер пропишу короткий УРЛ у своїх акаунтах Фейсбук та Інстаграм, щоб відстежити й дізнатися, перейде за посиланням хто-небудь взагалі.
Рис. 5 – Посилання в профілях
Цим методом користуються фахівці з контекстної реклами, т. я. він простий та зручний.
lpurl (Landing Page URL) – це кінцевий URL, що прописується в рядку URL самих оголошень.
lpurl = посадкова, на яку буде вести оголошення.
Наш приклад:
{lpurl}?utm_source&utm_medium&utm_campaign&utm_content&utm_term
В Google Ads це можна зробити на всіх рівнях:
Для кампаній: Всі кампанії – Налаштування – Додаткові настройки.
Рис. 6 – Додаткові налаштування
Рис. 7 – Параметри URL кампанії
Вводимо шаблон:
{lpurl}?utm_source = google&utm_medium=cpc&utm_campaign={campaignid}&utm_content = {creative}&utm_term={keyword}
Якщо потрібно, прописуємо спеціальні параметри.
Натискаємо “Перевірити” – так ми тестуємо правильність написання шаблону (перевіряємо вірність кінцевого URL та взагалі його наявність, інакше оголошення або не пройдуть модерацію, або пройдуть, але при натисканні на оголошення користувач нікуди не потраплятиме, а гроші спишуться й буде прикро).
Рис. 8 – Шаблон відстеження
Якщо все ок, то “Зберегти”.
Для груп оголошень аналогічно вводимо шаблон, потім “?”, й вказуємо параметри відстеження.
Для конкретного оголошення заходимо в оголошення, натискаємо “Редагувати” та в поле шаблону прописуємо маску й спец. параметри:
Рис. 9 – Шаблон відстеження для оголошення
А щоб автоматизувати роботу й дуже швидко проставити всі мітки в оголошення, але не зупиняти кампанії, заходимо у Все кампанії – Налаштування – Налаштування акаунту:
Рис. 10 – Налаштування акаунту
Далі натискаємо на “Відстеження” й вводимо (пам’ятаємо, у кожного свої utm_source, utm_medium, utm_campaign, utm_content та ін.):
{lpurl}?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign={campaignid}&utm_content={creative}
Рис. 11 – Відстеження на рівні облікового запису
Після – кнопка “Спробувати” (вона автоматично підставить тестові значення).
Як і де тепер дізнатися, чи були переходи за проставленими посиланнями, чи ні?
Переходи за всіма міткам відстежуються у Google Analytics: Джерела трафіку – Кампанії – Всі кампанії.
utm_source – це джерела у звіті;
utm_medium – канали;
utm_campaign – за нього відповідає основний параметр “Кампанія”;
utm_content – відповідає за «Зміст оголошення»;
utm_term – це “Ключове слово”.
Шукаю назву кампанії “Engagement“:
Рис. 12 – Дані щодо переходів за UTM-міткою
Щоб подивитися джерела переходів, йду у Джерела трафіку – Весь трафік – Джерело/канал. Тут можна подивитися всі переходи за всіма каналами, звідки отриманий трафік (органічний пошук, посилання з сайтів-партнерів, переходи з соцмереж і т. д.). Щоб знайти інформацію за своєю міткою, вводжу в пошук назву каналу “fbig” та дивлюсь на переходи:
Рис. 14 – Переходи поканально
Найголовніша проблема в роботі з мітками – їх довжина.
Саме тому краще користуватися генераторами або шаблоном.
Пам’ятка для роботи з мітками:
Обов’язкова вимога при роботі з мітками – кодування UTF-8 на сайті, куди ви ведете відвідувачів.
Друга проблема – індексація сторінок. Один і той самий контент доступний за різними URL. В результаті пошукова система може просканувати й вихідний URL, і URL з прописаною міткою.
Для Google механізм в robots.txt: працює через параметр Disallow:
User-agent: Googlebot
Disallow: /*?utm_source=
Disallow: /*&utm_medium=
Disallow: /*&utm_campaign=
Disallow: /*&utm_content=
Disallow: /*&utm_term=
Disallow: /*?sid=
Disallow: /*?gclid=
Disallow: /*?yclid=
Але зазвичай можна використовувати canonical або метатеги noindex nofollow.
UTM – ефективний інструмент для відстеження джерел трафіку на сайт. Мітки допомагають правильно збирати статистику: визначають прибуткові канали та збиткові, клікабельні оголошення і неефективні. Мітки дають інформацію про кожен клік користувача й місце показу оголошення. Ці дані допомагають оптимізувати рекламні кампанії й аналізувати їх.
Якщо у вас залишилися які-небудь питання по роботі з мітками, пишіть нам, допоможемо розібратися.
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.