
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Автор статті - Аліна Титаренко, Senior Outreach Specialist/Outreach-менеджер в SE Ranking. LinkedIn автора.
Органічна видача — це перелік сайтів, які користувач бачить після введення запиту в пошуковій системі. Чим вище сторінка сайту знаходиться у пошуковій видачі, тим більше переходів та конверсій вона отримує.
Пошукова оптимізація (SEO) спрямована на те, щоб сайт відображався якомога вище та залучав більше відвідувачів. Для створення ефективної SEO-стратегії важливо знати, які ресурси є вашими головними конкурентами, та що їм допомагає отримувати перевагу у видачі.
Аналіз конкурентів — важливий етап просування компанії в інтернеті, що дозволяє запозичити досвід успішних ресурсів та збільшити кількість відвідувань власного сайту.
Використовуючи пошукові системи та SEO-сервіси, можна дізнатися:
У цій статті ми докладно розповімо, як зібрати ці дані, на які параметри звертати увагу та як використовувати їх для свого сайту.
Знайти схожі за тематикою домени та провести аудит їх інтернет-маркетингу допоможуть наступні джерела інформації.
1. Пошукова видача.
Це звичайний пошук із використанням запитів. Завдяки йому можна дізнатися, які сайти є основними конкурентами вашого домену, які URL-адреси потрапляють на верхні позиції та який вміст цих сторінок.
Рис. 1 – Лідери видачі Google за запитом «інтернет-магазин книжок»
Також у пошуку Google є дані про додаткові шляхи просування конкурента, наприклад, про його сторінки в соцмережах та інших майданчиках.
2. SEO-сервіси для аналізу ефективності сайтів.
Сьогодні є різні шляхи отримання важливих показників домену, але не всі вони дають змогу аналізувати чужі сайти. Зокрема сервіси Google Search Console та Google Analytics показують статистику лише власнику ресурсу або тому, хто має відповідні права доступу.
Найпростіший і найшвидший спосіб аналізу конкурентів — автоматизовані платформи для SEO-фахівців. Вони об’єднують статистику з різних джерел та відображають її у вигляді структурованих звітів.
Рис. 2 – Лідери видачі в інструменті «Keyword Research» SE Ranking
У цій статті ми будемо аналізувати сайти за допомогою сервісу SE Ranking та його інструментів для аналізу конкурентів у SEO.
Розберімось, які основні етапи аналізу конкурентів, чому ті чи інші показники домену є важливими, та як їх отримати за допомогою SEO-платформи SE Ranking.
Користувачі сайту можуть надходити з різних джерел. Аналіз трафіку домену дозволить зрозуміти, звідки йде потік відвідувачів та куди варто направити зусилля у власній стратегії просування.
Трафік, який сайт отримує із пошукової видачі, можна поділити на:
Як отримати інформацію про джерела трафіку конкурентів?
Для цього потрібні сервіси, що фіксують статистику відвідувань домену та канали, звідки надходить трафік. Інструмент «Competitive Research» для SEO аналізу конкурентів від SE Ranking зображає статистику з органічного та платного РРС-трафіку сайту.
Які дані є у звіті «Competitive Research»:
Рис. 3 – Звіт про платний та органічний трафік в SE Ranking
Також у звіті є графік, де відображено динаміку основних показників за обраний період.
Ключові слова у контенті сайту допомагають йому відображатися за аналогічними запитами потенційних клієнтів та залучати органічний трафік. Аналіз ключових слів конкурента дозволить:
Ці дії потрібні для розширення семантичного ядра ресурсу. Знайдені ключі стануть у нагоді під час написання нових текстів для сайту або їх оновлення. Такі сторінки можуть залучити більше трафіку. Також перспективна семантика конкурентів буде актуальною при створенні анкор-плану для зовнішньої та внутрішньої оптимізації.
Як дізнатися ключові слова конкурентів?
У цьому процесі важливо знайти найкорисніші ключі конкурентів, які залучають трафік, та зберегти з них ті, що відсутні у вашому семантичному ядрі.
1. Пошук перспективних ключових слів
Аналіз органічного трафіку конкурентів допоможе дізнатись:
Рис. 4 – Найефективніші ключові слова
По показниках Search Volume та Traffic Share можна зрозуміти, які ключові слова приносять конкурентам більше переходів.
2. Порівняння своєї семантики із конкурентами
Таке порівняння зазвичай показує, які ключові слова спільні з конкурентом, які унікальні для вас та унікальні для конкурента.
Рис. 5 – Порівняння семантики різних сайтів
Унікальні для конкурента можуть бути гарними ідеями для розширення вашого семантичного ядра.
Як працювати з семантикою конкурентів?
Під час вибору ключів конкурентів для власного сайту важливо правильно групувати семантику. Фраз може бути багато, але перспективними будуть ті, що мають відповідний інтент, тобто зрозумілий намір або мету користувача.
Якісний трафік призводить до конверсій — дзвінків, замовлень, реєстрацій, підписок тощо. Їх кількість зростає, якщо інтент ключів відповідає меті сайту. Це коли користувач не просто шукає інформацію в потрібній тематиці, але також є потенційним клієнтом.
Наприклад, інтент запиту «купити книгу про мистецтво в Києві» підходить для київського магазину книг, що має у своєму асортименті книги про мистецтво. Якщо цей користувач побачить сайт у видачі та перейде на нього, ймовірність покупки буде вищою.
Основні види запитів та ключових слів:
Контент — це ефективний спосіб отримання трафіку та досягнення компанією маркетингових цілей. Тексти, описи товарів та послуг, статті повинні бути інформативними для відвідувачів ресурсу та легкими для сприйняття.
Завдяки аналізу контенту можна:
Все це дозволить зробити наповнення власного ресурсу максимально якісним.
Як отримати дані про контент конкурентів?
В інструменті «Competitive Research» від SE Ranking потрібно вказати домен, що вас цікавить. В отриманій інформації буде багато корисного про вміст іншого сайту.
1. Найефективніший контент конкурентів.
Найфективніший контент конкурентів – це сторінки ресурсу, які залучають максимальну кількість відвідувачів. Аналіз цього контенту допоможе виявити, що найбільше цікавить спільну аудиторію, а також який формат та зміст сторінок є найбільш ефективним.
Рис. 6 – Звіт з ефективності сторінок в органічній видачі
Як виділити найкращий контент сторінки конкурента:
Виділіть релевантні сторінки, окрім головної. Зверніть увагу на схожі з вашими категорії товарів чи послуг, що мають найбільший попит. Аналіз статей допоможе знайти ідеї для власного контент-плану та майбутніх публікацій.
2. Ключові слова, які приносять трафік найпопулярнішим сторінкам.
Схоже до аналізу найефективнішого контенту, важливо дізнатись, за якими саме запитами користувачі знаходять вашу цільову сторінку (сайт) та генерують трафік.
Рис. 7 – Аналіз ефективності окремої сторінки в «Competitive Research»
Ці дані будуть корисними під час оптимізації відповідних сторінок на своєму сайті.
3. Якість текстів
Під час ранжування пошукові системи окрім релевантності враховують якість контенту сторінок — його обсяг та інформативність. Відвідайте найважливіші сторінки конкурентів і проведіть оцінку їхнього вмісту.
Основні параметри контенту, на які варто звернути увагу:
Щільність ключів вказує на частоту повторень певних слів і фраз на сторінці. Якщо вона занадто висока, пошукові системи сприймають це як спам і можуть знизити позиції URL у видачі. Рекомендовані значення щодо щільності ключів у різних джерелах відрізняються, але в середньому ліміт повторень становить близько 5%, тобто не більше 5 на 100 слів.
Для перевірки щільності ключових слів на сторінці допоможе опція «Знайти» в браузері. Також існують програми, що аналізують обсяг та якість тексту, зокрема частоту повторення фраз.
4. Структура тексту
Наявність заголовків, списків та інших елементів розмітки допомагає пошуковим системам краще аналізувати зміст окремих частин сторінки та визначати їхню відповідність запиту. Також структурування тексту полегшує читачеві його сприйняття.
До найпростіших елементів розмітки відносяться заголовки H1-Hn та марковані/нумеровані списки.
Внутрішня оптимізація — це налаштування сайту, які впливають на його зручність для відвідувачів, а також сприйняття пошуковими системами та результати ранжування. Знання методів внутрішньої оптимізації конкурентів дозволить покращити власну SEO-стратегію.
Як отримати дані про внутрішню оптимізацію конкурентів?
Зробити SEO-аналіз сайтів конкурентів допоможе поєднання різних методів та інструментів. Розглянемо важливі показники оптимізації та способи, як їх побачити.
1. Швидкість завантаження сторінок
Google враховує час відображення контенту на екрані користувача під час оцінки зручності ресурсу. Порівняльний аналіз швидкості популярних сторінок конкурентів та аналогічних сторінок власного сайту допоможе виявити проблеми оптимізації, усунути їх та підвищити позиції в органічному пошуку.
Один зі способів тестування швидкості — сервіс PageSpeed Insights. Потрібно вказати URL-адрес сторінки, після чого на екрані з’являться показники для ПК та смартфона.
Рис. 8 – Тестування швидкості сторінки в PageSpeed Insights
Також у звіті вказано причини, що негативно впливають на час завантаження контенту.
2. Мобільна версія сайту
Зручність використання сайту на смартфонах є одним із важливих факторів ранжування в Google. Якщо ресурс не адаптовано до мобільних пристроїв, це буде перешкодою як для отримання трафіку, так і для індексації сторінок.
Зазвичай у видачі лідирують сайти, що належать до категорії mobile-friendly. Перевірити це допоможе відповідний онлайн-інструмент від Google.
Рис. 9 – Тестування мобільної версії у Mobile-Friendly Test
Він показує, чи коректно відображається сторінка на невеликому екрані. На результат впливає швидкість завантаження контенту, розмір шрифту, узгодженість візуальних блоків, кнопок тощо.
3. Теги Title та мета-теги Description.
На текст заголовка Title та стислого опису Description сайту в результатах видачі може впливати вміст тега <title> та мета-тега <description> відповідної сторінки.
Тексти заголовків та описів можуть покращувати клікабельність (CTR) та спонукати користувачів переходити на сайт. Також <title> та <description> допомагають пошуковим системам визначати тематику сторінки під час пошуку релевантних запиту результатів.
На що звертати увагу під час аналізу <title> та <description> конкурента:
Щоб переглянути вміст <title> та <description> сторінки, зверніться до її коду за допомогою комбінації кнопок Ctrl+U.
Рис. 10 – Тег <title> та мета-тег <description> у коді сторінки
Ці елементи розміщено у верхньому блоку <head>.
4. Структура сайту.
Логічна та зручна навігація сайту добре впливає на його юзабіліті (зручність користування). Ефективний взаємозв’язок категорій та підкатегорій іншого сайту може стати прикладом структури для власного ресурсу.
Простий спосіб побачити всі URL-адреси у вигляді переліку — подивитися карту сайту sitemap. Для доступу до неї зазвичай достатньо додати до імені домену /sitemap.xml.
Також можна провести аналіз структури ресурсу, беручи до уваги частку трафіку або кількість відвідувань.
5. Внутрішні посилання в межах сайту.
Це коли сторінка містить посилання на іншу сторінку цього ж самого домену. Внутрішні посилання є додатковим до меню способом переміщення між URL-адресами ресурсу. Наприклад, в описі категорії «Книги про спорт» в інтернет-магазині є посилання на книгу про правильне харчування.
Основні плюси внутрішніх посилань
User Experience, або досвід користування, показує, наскільки зручним є сайт. Можливість швидко переходити від одного контенту до іншого спрощує навігацію між сторінками, а також продовжує час перебування відвідувача на сайті.
Наявність посилань на інші сторінки в тексті — це можливість привернути увагу користувачів до URL-адрес, чий органічний трафік низький у порівнянні з іншими.
Наявність посилання на сторінці дозволяє передавати її «вагу» вказаній URL-адресі. Завдяки правильній структурі таких посилань, авторитетні сторінки можуть ділитися власним рейтингом та впливати на позиції інших сторінок.
Окреме значення мають анкори. Використання ключових слів у якості текстів для внутрішніх посилань допомагає просувати ці сторінки за відповідними пошуковими запитами.
Корисні дані про внутрішні посилання конкурента
Окрім якісної внутрішньої оптимізації, на рейтинг сайту впливають зворотні посилання (беклінки), спрямовані з інших ресурсів. Усі згадування сторінок домену в інтернеті формують його профіль посилань, який бачить пошукова система.
Користь зовнішньої оптимізації
Якими бувають зворотні посилання?
Зовнішня оптимізація може принести користь сайту, якщо його беклінки є природними або мають головні ознаки природних посилань.
Що впливає на якість профілю беклінків?
Коли беклінки розміщено на трастових майданчиках, тобто створених у першу чергу для користувачів, а не продажу рекламних постів чи банерів.
Контент з беклінком має бути близьким за тематикою до цільової сторінки. Наприклад, посилання на книгу для самостійного вивчення іспанської мови розміщено в статті «Топ-5 найкращих підручників для вивчення іспанської мови» або залишено разом із рекомендацією на форумі, де обговорюють вивчення іноземних мов.
Беклінк у тексті часто має вигляд слова або фрази. При натисканні на нього користувач потрапляє на цільовий сайт. Приклади анкорів: «тут», «дізнатися більше», «купити підручник хімії», «магазин канцтоварів» тощо.
Анкор може інформувати про вміст сторінки, на яку веде посилання. Наприклад, фраза «книги про Гаррі Поттера» перенаправляє читача на сторінку, де можна купити відповідний товар.
З точки зору SEO, анкори у вигляді ключових слів можуть покращувати позиції сайту за відповідними запитами. Але їх надмірне використання може виглядати підозріло для пошукових систем. До анкор-плану слід додавати різні варіанти: з ключовими словами та без них, а також розміщувати беклінки у вигляді звичайних URL (безанкорні посилання).
Як отримати дані щодо зовнішньої оптимізації конкурентів?
Аналіз беклінків конкурента важливий для загальної оцінки його сильних сторін. Спочатку визначимо, яка інформація про зовнішні посилання буде корисною:
Це дасть розуміння, який обсяг зворотних посилань забезпечує конкуренту високий рейтинг у видачі. Ви зможете виявити перспективні майданчики для розміщення власних беклінків або застосувати параметри якості цих доменів під час пошуку сайтів-донорів. Також для стратегії з лінкбілдингу будуть корисними дані про кількість нових посилань щомісяця та співвідношення різних типів анкорів.
Зробити аналіз профілю цільового сайту допоможе інструмент «Backlink Checker» на сайті SE Ranking.
Рис. 11 – Інструмент для аналізу беклінків домену від SE Ranking
Він покаже загальну кількість беклінків та їх статуси, а також кількість сайтів-донорів та тексти посилань (анкори).
Соціальні сигнали — це інтерес користувачів до компанії в соцмережах та сервісах пошукових систем, наприклад, Google Business. Створення та ведення облікових записів на подібних майданчиках допомагає просувати бізнес, формувати імідж, збільшувати впізнаваність та поширювати власний контент.
Хоча в довідці Google немає інформації, чи впливає наявність сторінки в соцмережах або відмітки в Google Maps на позиції сайту, соціальні сигнали можуть покращувати деякі SEO-показники.
Що дають сайту соціальні сигнали?
1. Індексація нових сторінок. Розміщення URL-адреси в соцмережах може прискорити індексацію сторінки роботами та її видимість в результатах пошуку.
2. Збільшення трафіку. Посилання в публікаціях соцмереж, форумів або у відгуках на тематичних майданчиках допомагають сайту залучати більше відвідувачів. Також користувачі можуть приходити з інтернет-каталогів та довідників, де розміщено контакти компанії.
3. Отримання додаткових беклінків.
Посилання з соцмереж та інших джерел збільшують обсяг зворотних посилань і роблять їх різноманітнішими. Активні репости збільшують охоплення аудиторії та, як наслідок, кількість переходів на сайт.
4. Оцінка якості контенту.
Лайки, коментарі та інші соціальні сигнали вказують на інтерес користувачів до теми публікації.
Як отримати дані про соціальну активність конкурентів?
Якщо знати майданчики та сервіси, де конкурент поширює свій контент і контактні дані, це допоможе обрати найефективніші канали та розширити власну стратегію просування. Найпростіший спосіб отримати інформацію про облікові записи конкурентів — скористатися пошуком Google.
Соцмережі
Дізнайтеся, в яких соцмережах у конкурента найширша аудиторія та що саме їх цікавить. Щоб знайти сторінки іншої компанії, введіть у пошуку її назву або доменне ім’я та додайте назву соцмережі. Наприклад, «книголенд facebook», «knigoland.com.ua instagram».
Рис. 12 – Пошук соцмереж компанії в Google
Коли ви отримаєте посилання на соцмережі конкурента, проаналізуйте ці сторінки за наступними параметрами:
Google Business
Цей сервіс надає основну інформацію про компанію: її адресу з позначкою на карті Google, посилання на сайт, фото, відгуки клієнтів. Щоб перевірити, чи компанія зареєстрована в Google Business, введіть у пошуку її назву або ім’я сайту.
Рис. 13 – Пошук компанії в Google Business
У правій частині екрана має з’явитись блок з інформацією. Якщо цього не сталося, додайте до запиту місто, де знаходиться компанія.
Каталоги та довідники різних компаній
Популярні довідники часто потрапляють у топ-10 за геолокаційними запитами. Якщо компанія в них зареєстрована, більше користувачів зможуть її знайти, тобто сайт отримає більше трафіку.
Щоб дізнатися, чи розміщують конкуренти контактні дані на подібних майданчиках, введіть назву компанії або сайту та додайте регіон.
Рис. 15 – Пошук онлайн-довідників, де зареєстрована компанія
Проаналізуйте соціальну активність конкурентів, їх дієві рубрики, майданчики. Та виберіть кращі інструменти впливання на користувачів.
Аналіз конкурентів — це спосіб дізнатися основні методи просування лідерів пошуку та зробити власну SEO-стратегію ефективнішою. Так виглядають прості рекомендації щодо аналізу конкурентів.
Частина інформації про конкурентів доступна у пошуку Google. Отримати максимально повну статистику ефективності щодо інших доменів в органіці допоможе інструмент аналізу SEO-конкурентів «Competitive Research» від SE Ranking.
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.