
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Стратегія SEO-оптимізації будь-якого веб-ресурсу має включати опрацювання вхідних посилань. Тобто посилань, які розміщені на сторонніх ресурсах та ведуть на ваш сайт. Пошуковики сканують посилання та визначають надійність вашого ресурсу. Тому створення посилань вважається одним із найважливіших факторів, що впливають на ранжування вашого сайту у пошуковій видачі.
Створення та перевірка зворотних посилань — це тяжка праця. Недостатньо просто розсилати спам у коментарях на різних ресурсах та чекати при цьому результатів від пошукової оптимізації. Не підходить і купівля посилальної маси.
Ми поділимося своїми напрацюваннями з побудови ефективних та працюючих посилань, й розповімо, наскільки важливо застосовувати грамотний лінкбілдинг під час оптимізації сайту.
Сьогодні читайте першу частину матеріалу (друга частина та ще 15 стратегій).
Лінкбілдінг (від англ. link – посилання, building – будівництво) — створення посилань. У SEO лінкбілдингом називають процес створення посилань з метою отримання реферального трафіку, підвищення надійності домену та покращення рейтингу в пошукових системах.
Головне значення лінкбілдингу — створити велику кількість вхідних посилань та розмістити їх на авторитетних ресурсах. Створення посилань відбувається вручну SEO-спеціалістом.
Купівля маси посилань на спеціальних біржах — це не лінкбілдинг. Однак, якщо це якісні вічні посилання, і крім масової закупівлі ви використовуєте інші способи їх отримання, то це — допустимий прийом у лінкбілдинзі.
Лінкбілдинг є частиною обов’язкового зовнішнього SEO й полягає не тільки у створенні посилань, а ще й у пошуку авторитетних донорів для їх отримання.
Посилання на сторінку ще називають зворотними посиланнями або беклінками. Вхідні посилання створюються спеціально для перенаправлення користувачів з інших ресурсів на ваш сайт.
За допомогою правильних вхідних посилань можна:
Кожне вхідне посилання переносить частину ваги сторінки на ту, на яку вона посилається. Це ключова властивість беклінків. Якщо ви не бажаєте передавати свою вагу сайту, тоді обов’язково проставте nofollow.
Сайт, на якому опубліковано посилання, називається донором. Ресурс, який шукає донорів, називається акцептором. Донор та його надійність відіграють вагому роль у лінкбілдингу. Пошукові системи цінують корисний контент, який цікавий користувачам, тому заспамлені ресурси можуть дуже швидко виявитися заблокованими. Не витрачайте часу на пошук платних бірж, створюйте корисний контент!
Не менш важливим є використання природного анкорного тексту. Зазвичай він складається з ключових слів і фраз, які повідомляють користувачам, що на них чекає, коли вони перейдуть за посиланням.
Анкорний текст повинен бути клікабельним та обов’язково містити інтент посадкової сторінки. Це має значення для пошукових роботів, які зіставляють контент посадкової сторінки з посиланням.
Наприклад, у нашій статті про безкоштовне просування на Pinterest автор посилається на іншу статтю з блогу вже про платне просування, використовуючи ключову фразу «реклама на Pinterest».
Рис. 1 – Приклад анкорного тексту в посиланні
Природний текст означає, що ви не просто розміщуєте гіперпосилання ліворуч та праворуч від ключових слів. Google розуміє контекст посилання, тому загальний текст прив’язки, наприклад, «дізнатися більше» та «читайте тут» може бути так само цінним, як і текст прив’язки, оптимізований для ключових слів.
Як правило, SEO-фахівці застосовують кілька стратегій для нарощування маси посилань.
Головне – завжди використовувати якісні сайти для розміщення посилань та розповсюджувати цікавий контент.
Пишіть, про що знаєте, демонструйте експертизу своєї компанії в блозі, і тоді користувачі будуть шерити ваш контент не тільки між собою, а й використовувати його як авторитетне джерело.
Рис. 2 – Наприклад, ми — агентство інтернет-маркетингу ITForce, і наша експертиза відображена у блозі
Робота з контентом — один з найперевіреніших, надійних та дійсно працюючих способів створення вхідних посилань.
Блог — це своєрідна демонстрація досягнень вашої компанії, а також можливість транслювати користувачам свої ідеї, ділитися досвідом.
Не бійтеся посилатися у своєму блозі на інші компанії, адже це показує вашу поінформованість, і водночас турботу про користувача. Ви ділитеся з людьми класним контентом, про який вони, можливо, і не дізналися б.
Рис. 3 – В одній зі своїх публикацій у блозі ми посилаємось на портал MC.today, тому що їх дослідження доповнює наше.
Публікуючи у своєму блозі різний контент, ви робите його цікавим для ширшого кола аудиторії. Саме посилання на джерела інформації з різних тем позитивно впливатимуть на зростання реферального трафіку.
Гостьовий блог — це колонки незалежних авторів, розміщені на одному веб-ресурсі.
Наприклад, сайт порталу новин та колонки відомих людей у розділі «Блоги» або спеціалізовані сайти, такі як Dou, Habr, де спеціалісти у різних галузях публікують свої нотатки.
Рис. 4 – Гостьовий блог на сайті «Українська правда»
Досить часто доводиться купувати статті у гостьовому блозі, проте, якщо ресурс авторитетний, це того варте.
Пишіть про те, на чому спеціалізуєтесь та розширюйте коло своєї аудиторії.
Добірка ресурсів — це одночасно корисний контент для користувачів та посилання на інші джерела у вашому блозі.
За допомогою списку ресурсів ви можете полегшити завдання іншим компаніям або блогерам, які будуть використовувати вашу добірку. Наприклад, нещодавно ми підготували добірку курсів копірайтингу для новачків.
Рис. 5 – Добірка курсів копірайтингу
Стаття структурована, корисна та інформативна. Щомісяця приносить нам добру відвідуваність.
Завжди цікаво читати експертні матеріали, в яких описується досвід людей з різних сфер, випадки з їхньої практики, кейси.
У своєму блозі ви можете використовувати коментарі своїх співробітників, а також звернутися за коментарем до стороннього експерта. Така практика позитивно позначиться і на інтересі читачів до вашого блогу, і на розширенні вашої мережі.
Рис. 6 – Експертна інформація для редакторів
Наприклад, наш редактор Катерина Дьоміна ділиться досвідом, як 12 розширень Google Chrome допомагають їй у редакторській роботі.
Це може бути кейс, дослідження, добірка лайфхаків, будь-який формат, головне, щоб ваш клієнт виглядав добре. Тоді, тримаємо парі, він обов’язково посилатиметься на вас у відповідь.
Рис. 6 – Кейс нашого клієнта з Канади
А якщо ні, то ніщо не заважає вам отримати від нього відгук про свою роботу.
А чому б не використати попередній метод, лише у зворотний бік? Багато компаній шукають експертів або компанії як приклад для своїх досліджень.
Рис. 7 – СЕО ITForce Максим Євсюков виступив експертом для публікації на Wordfactory
Будьте саме таким експертом! Вам необов’язково шукати можливість на стороні, запропонуйте партнерство своїм постачальникам чи дистриб’юторам.
Якщо ви серйозно вивчаєте конкретну тему, ділитеся результатами з іншими! В інформаційному полі не так багато компаній, які проводять незалежні дослідження, які не пов’язані з політикою. Ставайте джерелом перевіреної інформації та будьте впевнені, на вас посилатиметься не одна компанія.
Як приклад – сайт dou.ua, який регулярно проводить зарплатні опитування серед працівників IT.
Рис. 8 – Зарплатне опитування серед розробників
І потім на основі заповнених анкет викладає результати.
Чудова ідея для вашого блогу! Не у кожної людини є час і можливість читати книги, тому багато хто полюбив рецензії та відгуки. Особливо, якщо книга тематична.
Рис. 9 – Огляди на книги на сайті ppcseo.com
Ваш огляд може розлетітися через весь інтернет і бути приводом для публікацій на сторонніх ресурсах.
Комуніцювати зі своїми користувачами необхідно постійно. Корисний контент може бути й у відеоформаті. Наприклад, у вигляді прямого ефіру, лекції, вебінару.
Не забудьте зберегти відео на своєму майданчику, щоб усі бажаючі могли використовувати посилання у своїх публікаціях.
Рис. 10 – Беремо участь в освітньому заході для дітей
Також ви можете перетворити слайди презентації PowerPoint на презентацію SlideShare, а потім вбудувати цю презентацію на публікацію в блозі.
Або ж вбудувати презентацію в цільову сторінку лекції, щоб будь-яка людина могла подивитись запис та презентацію заходу, що вже відбувся.
Ми вже говорили про публікацію списків ресурсів у блозі. Як правило, вони посилаються на корисні, часто безкоштовні інструменти. І ви можете стати тим, хто пропонує користувачам безкоштовні послуги.
Для цього необхідно створити щось корисне та суттєве, що спрощує життя багатьом людям. Наприклад, сайт, аналітику, програму, навіть звичайну Google Таблицю з важливою добіркою.
Наприклад, наша компанія не може похвалитися розробкою, адже ми займаємось просуванням в інтернеті. Тому наш козир — це створення інструкцій для користувачів.
Рис. 11 – Інструкція для створення дизайну поста в Інстаграм
Стаття – одна з трафікових на нашому сайті. На неї регулярно приходять нові користувачі, тому що складений гайд досить повний та зрозумілий навіть новачкові, не знайомому з основами.
Якщо профіль вашої компанії не дозволяє вам створювати корисні інструменти, мінімізуйте зусилля та зосередьтеся на шаблонах.
Шаблони презентацій, листів, листівок, візиток — як текстового, так і візуального формату — дуже корисна річ для будь-якої людини. Практичний шаблон точно полегшить життя людям, які працюють у вашій сфері, і вони із задоволенням поділяться посиланням на шаблон з іншими.
Наприклад, у нас у блозі є стаття, як скласти шаблон електронного листа.
Рис. 12 – Макет листа шаблону для розсилки
Також ми надаємо таку послугу. І вона теж приносить трафік, тому що інформативна й містить макет з обов’язковими полями для листа.
Люди дуже люблять скидати один одному картинки та відео. Створюйте для користувачів не лише текстовий контент, а й графічний. Використовуючи ваші візуалізації, користувачі будуть посилатися на першоджерело.
Інше питання, як зробити круті креативи без дизайнера. За допомогою шаблонів та конструкторів!
Ми якраз розповідали, як створити шаблон для сітки постів Інстаграм.
Рис. 13 – Пост для Інстаграм до та після обробки
Погодьтеся, картинка справа виглядає привабливіше, оскільки виконана в єдиній гамі кольорів. За нашою інструкцією створено далеко не один візуально привабливий пост для соцмереж.
Якщо ви проводите дослідження, оформіть результати не тільки текстом у блозі, а й у вигляді інфографіки.
Візуальне сприйняття людини працює набагато краще, на додаток, за допомогою інфографіки набагато легше зіставляти багато фактів. І якщо повернутися до попереднього пункту, — люди люблять надсилати один одному картинки.
Рис. 14 – Інфографіка з Cacoo для кинутого кошика
Ви можете створювати інфографіку у таких сервісах: Canva, Crello, Piktochart, Infogram, Adobe Spark та інших.
Розділіть свою інфографіку на частини та використовуйте у різних статтях, при цьому додавайте посилання на початкове дослідження.
Ви можете розміщувати ці дані де завгодно, навіть як окремі слайди для вебінарів або презентацій.
Рис. 15 – Початковий матеріал статті для регулярних виразів
Наприклад, ми з презентації на конференції UDC нашого CEO зробили статтю у блог про Регулярні вирази. А після розширили матеріал, так вийшла стаття Посібник із вилучення даних Screaming Frog за допомогою XPath та Regex.
Рис. 16 – Розширена стаття про Регулярні вирази
Як бачите, можливостей для роботи з посиланнями дуже багато як онлайн, так і офлайн. Спробуйте всі ці стратегії перш ніж закуповувати масу посилань. Результат від лінкбілдингу повинен вас порадувати.
У наступній статті ми розглянемо ще 15 успішних стратегій роботи зі зворотними посиланнями. Підписуйтесь на нас у соціальних мережах.
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.