замовити дзвінок
+38 (044) 358-48-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
2003
4

З 2022 року такі техногіганти як Google та Facebook підіймають вартість своїх послуг на 20% внаслідок потреби сплачувати ПДВ. Пов'язані нововведення із прийняттям Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо скасування оподаткування доходів, отриманих нерезидентами у вигляді виплати за виробництво та/або розповсюдження реклами, та удосконалення порядку оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання нерезидентами електронних послуг фізичним особам».

Давайте розберемося:

  • у чому суть документа;
  • що чекає на рекламодавців України;
  • чи насправді страшний податок на рекламу 2022 в інтернеті.

1. Суть нововведень, описаних у Законі

Підготовкою Закону почали займатись уже досить давно. З його допомогою держава планує залучити до бюджету країни надходження від податку на додану вартість (ПДВ) із компаній, які користуються електронними послугами іноземних техногігантів.
З офіційного коментаря Президента України Володимира Зеленського слідує, що таке оподаткування компаній, котрі продають свої послуги мешканцям певної країни, — звична справа для багатьох країн Європи.

Іноземні компанії, які надають українським жителям електронні послуги (у Законі їх називають «нерезиденти»), але не мають тут представництва, зобов’язані реєструватися платниками податків ПДВ за спрощеною процедурою. Це стосується компаній, які проводять операції на суму, що перевищує один мільйон гривень на рік, а саме Google, Facebook, Apple, Netflix, Bloomberg, Booking.com, Coursera та інші компанії.

Відповідно, через те, що перераховані вище компанії платитимуть Україні 20% ПДВ — вони підвищують вартість своїх послуг для всіх, хто ними користується, тобто і для рекламодавців у тому числі.


2. Податок на рекламу 2022 в Україні

У Законі детально описано поняття «електронні послуги». Під визначення підпадають усі компанії, які постачають свої послуги через інтернет, здебільшого без використання ресурсів людини, тобто автоматизовано, з використанням спеціальних додатків на телефонах, планшетах, телевізорах та інших пристроях.

До електронних послуг відносяться:

  • продаж підписок на газети, журнали та книги, сервіси, що надають фото-, відео-, аудіоконтент;
  • доступ до баз даних, у тому числі до пошукових систем та каталогів;
  • онлайн-телебачення;
  • онлайн-освіта;
  • послуги зберігання хмарних даних;
  • продаж програмного забезпечення та оновлень;
  • рекламні послуги в мережі, у тому числі що розповсюджуються через мобільні застосунки чи сервіси, де можна розмістити банерну та іншу рекламу (ПДВ на рекламу). Тобто тепер реклама оподатковується.

Також у Законі описано послуги, які не підпадають під поняття «електронних послуг»:

  • послуги фірм-провайдерів (тобто доступ до інтернету);
  • бронювання, яке здійснюється онлайн, а сама реалізація броні офлайн. Наприклад, оренда авто, замовлення їжі, покупка квитків;
  • дистанційна освіта, якщо інтернет є виключно засобом комунікації;
  • консультації електронною поштою;
  • постачання творів мистецтва та літератури, екземплярів наукових праць.

3. Кого торкнуться зміни у Google?

Багато хто вже отримав на пошту офіційний лист від Google з повідомленням про подорожчання вартості обслуговування на 20%. Серед людей таке подорожчання вже прозвали як податок на Гугл.

Податок на рекламу лист Google Україна

Рис. 1 – Скриншот листа Google

У листі йдеться, що подорожчання стосується лише тих підприємців, які НЕ зареєстрували свій бізнес, але користуються сервісами Google у своїх комерційних цілях.
Для компаній, які використовують бізнес-акаунти, нічого не зміниться. Вони й так сплачують 20% ПДВ від імені зареєстрованого ФОПа.

На 20% більше платитимуть приватні користувачі та підприємці, які здійснюють оплату через особисті банківські рахунки/картки.

Як перевірятимуть інформацію про надання послуг:

  • за IP-адресою;
  • реквізитам банківського рахунку;
  • телефонному номеру;
  • місцеперебуванням підприємців.

Отже:

  • перевірте ще раз інформацію про свою компанію;
  • перевірте ще раз всі платіжні реквізити;
  • вивчіть необхідні форми звітності.

Так ви підготуєтеся до 2022 року. Довідка Google вам допоможе!


4. Які зміни чекають на власників кабінету Facebook Ads?

Аналогічні листи вже надішли на пошти власників рекламних кабінетів від Facebook.

Податок на рекламу скріншот листа від Фейсбук

Рис. 2 – Скріншот листа від Facebook

У листі йдеться, що з початку 2022 року запуск реклами через Facebook оподатковуватиметься на додану вартість у розмірі 20%.
Це стосується рекламодавців з України, які не підтвердили дані про реєстрацію юридичної особи або приватного підприємства, а також тим рекламодавцям, які не додали ідентифікатор ПДВ до рекламного профілю Facebook. При цьому в полі «Адреса»вказали Україну.

Податок на рекламу платіжні дані Facebook

Рис. 3 – Платіжні дані Facebook

Далі Facebook розповідає, як заповнити дані платника ПДВ. У рекламному кабінеті виберіть у лівому меню Налаштування платежів > Інформація про компанію та заповніть Податкову інформацію.

Податок на рекламу Заповнення Податкової інформації Фейсбук

Рис. 4 – Заповнення Податкової інформації у Facebook

Якщо ви завантажуєте дані про свою компанію, у тому числі й дійсний номер платника ПДВ, додатково не потрібно сплачувати 20%, й вся відповідальність за сплату ПДВ лежатиме на вас.
Якщо ж ви цього не зробите, Facebook буде за кожне зняття коштів за оплату реклами рахувати +20% ПДВ.


5. Як зміниться оподаткування продавців на Amazon?

Крім Google та Facebook, зміни торкнуться і великих іноземних маркетплейсів, таких, як Amazon та Etsy. Сотні українських продавців реалізують на цих майданчиках свої товари.

На сайті MC.today вийшла стаття на цю тему – автори розбирають оподаткування для продавців на Amazon. Наводимо нижче коротке роз’яснення.

Amazon вже повідомив своїх клієнтів і розмістив роз’яснювальні матеріали у розділі підтримки продавців. Податок на рекламу не нараховується на суму товару, який продали, а лише на комісії та послуги майданчика:

  • щомісячну абонплату;
  • плату за продажі на Amazon;
  • плату за рекламу.

Хто буде платити «налог на Amazon»

Резиденти України, які працюють як фізособи або ФОП 1-ї та 2-ї груп єдиного податку.
ФОП 3-ї групи та юридичні особи зможуть уникнути податку. Для цього у профілі продавця потрібно ввести свій ПДВ-номер, про це говорить й сам Amazon: «Ви повинні надати свій ідентифікаційний номер платника податків або реєстраційний номер платника ПДВ, який виданий у тій же країні, де і ваша юридична адреса».

Як Amazon дізнається, що продавець – резидент України

Критерії, за якими Amazon відносить власника облікового запису до резидента України:

  • юридична адреса;
  • реєстраційний номер платника ПДВ;
  • налаштування адреси доставки та зворотної адреси за замовчуванням;
  • банківська інформація;
  • інформація про кредитну картку.

Хто сплачуватиме податок на цифрові послуги фізично

Закон стосується цифрових послуг від нерезидентів України, тож подаватимуть звітність та сплачувати податок будуть саме вони.
Підприємцям, які працюють на Amazon, не потрібно подавати звіти до податкової самостійно.


5. Кого та як торкнуться зміни?

Зміни у законі торкнуться 3 категорій осіб:

  1. Користувачів.

Звичайних користувачів YouTube, Google або Netflix оплата ПДВ за послуги реклами не торкнеться. Вартість тарифів поки що не зростає. Цілком, ймовірно, що з часом ціни на підписки збільшаться.

  1. Малий бізнес, який реалізує послуги техногігантів.

Зареєстровані компанії як ФОП або як юридичні особи платили та продовжуватимуть платити свої 20% ПДВ до державного бюджету.

ФОП 3-ї та 4-ї групи, які звільнені від сплати ПДВ, тепер враховуватимуть +20% ПДВ у витратах на рекламу. Це ще зверху тих податків, які вони вже сплачують до бюджету України зі своїх доходів. У зв’язку з цим вартість послуг цих осіб може зрости.

  1. Тіньовий бізнес.

Це ті фізичні особи, які не оформлені як ФОП та здійснюють просування товарів зі своїх особистих облікових записів Google або Facebook. Ці люди будуть змушені платити додатково 20% ПДВ (часто можна почути податок на рекламу 2022), відповідно, вони також можуть підняти цінник своїх послуг.


Висновок

Отже, ми дуже детально пройшлися за всіма новими статтями Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо скасування оподаткування доходів, отриманих нерезидентами у вигляді виплати за виробництво та розповсюдження реклами» та розібралися, як зміниться нарахування вартості за рекламу у 2022 році.

Самі компанії Google або Facebook не дають детальних роз’яснень щодо нюансів податку на прибуток за рекламу в кожній окремій країні та рекомендують звернутися до існуючих податкових чи бухгалтерських органів.
Вважаємо, на сьогодні це єдиний правильний варіант, оскільки він попередить вас та вашу компанію від можливих штрафів.


Ремаркетинг банер

Посібник з ремаркетингу Google Ads

Списки ремаркетингу банер

Списки ремаркетингу для пошукової реклами

Smart Shopping - Performance Max

Як перейти зі Smart Shopping до Performance Max. Досвід та результати ITForce

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.