замовити дзвінок
+38 (044) 358-48-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
SEO - пошукове просування
1486
2

Що таке метатеги, навіщо вони потрібні та як їх правильно складати? Давайте дізнаємось разом.

Метатеги - HTML-теги в контейнері, що передають пошуковикам дані про сторінки сайту.

Навіщо прописувати метатеги?

  • для вірного відображення заголовка вкладки браузеру;
  • для показу сайту за релевантними запитами;
  • для кращого ранжування ресурсу ботами.

Upd. 11.10.2021, джерело - ppcseo.com.

Google оприлюднив 2 додаткових документа, які стануть в нагоді для складання title та description:

  1. Control your title links in search results– документ про title.
  2. Control your snippets in search results– документ про description.

На що неодмінно слід звернути увагу:

Title:

  1. Наявність у кожної сторінки сайту Заголовку, який прописаний в тезі <title>.
  2. Відсутність розпливчастих описів сторінки в Title (Домашня сторінка, Профіль) та занадто довгих описів – вони будуть обрізані.
  3. Відсутність пересмаленості ключами, повторюваного або шаблонного тексту.
  4. Додавання назви бренду в Title в початок або в кінці. Потрібно відділити його тире, двокрапкою або вертикальною рисою.
  5. Обережність у забороні сканування сторінок. Використання протоколу robots.txt може перешкодити скануванню, але не завжди запобігає індексуванню. Щоб заборонити індексування URL-адреси, ви можете використовувати директиву noindex.

Description:

  1. Google може показувати різні сніппети під різні запити.
  2. Власники сайту можуть запропонувати контент для сніпетів, використовуючи мікророзмітку та коректно заповнюючи метатег description.
  3. Google не завжди використовує текст для опису в сніпеті з <meta name="description">.
  4. Обмежень за кількістю тексту в описі немає. Але він може бути обрізаний в результатах пошуку за потребою, як правило, через ширини пристрою.

Детальніше читайте в документах вище.


1. Метатег Title

Тег Title – це назва сторінки.

Title відображається в заголовку вкладки браузеру та демонструє пошуковим системам і відвідувачам, про що йде мова на сторінці. Цей атрібут розмітки враховується ботами при ранжуванні сайту.

Title розташовується на початку коду сторінки.

Метатег Title

Видимість Title в HTML-коді

У Пошуку він виглядає як посилання на сайт.
На сайтах Title ми бачимо, коли наводимо курсор на вкладку браузера. Саме за тим, як виглядає заголовок, користувачі й приймають рішення щодо переходу або ігноруванню ресурсу.

Метатег Title

У браузері

Метатег Title

У Пошуку

Метатег Title

У соцмережах

Під час складання Title слід спиратися на результати Пошуку, метадані конкурентів, семантичне ядро та частоту запитів.
У разі, якщо ваш Title написаний невірно, Google здатен змінити заголовок.

В яких випадках це зазвичай відбувається:

  • за відсутності ключа в описі;
  • довжині метатега більше 90 символів;
  • дублюванні ключів;
  • неунікальності Title.

Як тоді зміниться Title:

  • сформується з Description;
  • відбудеться підстановка Title Н1 Головного сайту.

Метатег Title

У прикладі з Пошуку Title чимось не сподобався Google (або ж цей тег був не прописаний), і пошуковик дозавантажив в заголовок зовсім не ту інформацію, що ми запитували.

Щоб такого не відбувалося, при написанні Title дотримуйтесь правил:

  • унікальність (свій для кожної сторінки);
  • відповідність Title змісту сторінки;
  • в перших 60ти символах прописуються найбільш частотні слова з семантичного ядра;
  • відсутність або мінімум стоп-слів (маються на увазі сполучники, вигуки, частки);
  • в кінці – ім’я бренду, якщо воно використовується;
  • довжина – 60-90 знаків (600 пікселів для Google).

Правильно складений Title піднімить вас в Пошуку вище конкурентів і принесе більше трафіку на сайт.

Загальний шаблон:

[Головне ключове слово] – [Другорядне ключове слово] | [Назва бренду/сайту]

Приклад:

Метатег Title

Або [Заклик до дії] – [Фраза] – [Стимул (обмеження)]

Метатег Title

На зображенні хлопці навіть у Description прописали обмеження.

Для картки товару:

  • назва товару;
  • “Купити”/”Ціна”;
  • регіон;
  • назва інтернет-магазину.

Метатег Title


2. Метатег Description

Тег Description – це зміст чи короткий опис сторінки.
При ранжуванні пошуковими системами враховується для визначення вмісту сторінки.
Чим повніше Description відповідає на інтент користувача, тим вище ймовірність того, що відвідувачі перейдуть на ваш сайт.
Правильно складений Description сприяє покращенню поведінкових факторів: зростає CTR, а це поліпшує показники сайту в цілому. В результаті для пошукових систем ви стаєте затребуваним ресурсом.

Тег Description

Видимість Description в HTML-коді

Якщо ви вирішили не витрачати час на створення Description, то в сніппеті отримаєте те, що на зображенні:

Тег Description

Тут ми бачимо ту саму ситуацію, що склалася вище з тегом Title – Google дозавантажив якийсь “лівий” контент до Description.

Правила заповнення Description:

  • Title та Description повинні відрізнятися;
  • Description змальовує УТП;
  • містить заклик до дії;
  • унікальність (для кожної сторінки формується окремо);
  • наявність дублікатів перевіряється через Google Search Console;
  • використання найбільш частотних слів із семантичного ядра;
  • наявність не більше 1-3 ключових запитів;
  • корисні фрази з сенсом, а не перерахування ключових слів;
  • опис повинен закликати до дії;
  • довжина – 70-170 знаків (300-930 пікселів).

Маска для написання Description:

Купити [Назва розділу] Перевага [Контакти] Інтернет-магазин [Назва магазину]

Для картки товару:

  • назва товару;
  • ціна;
  • регіон;
  • перевага;
  • назва магазину.

Тег Description

Перевірити відображення сніппету у видачі дозволяють сервіси:

  • saney.ru;
  • portent.com;
  • websiteadvantage.com.au.

Бажаєте бути більш привабливими для користувачів та розташовуватися вище у видачі?
Відстежуйте теги конкурентів, це корисно. Існують букмарклети, що дозволяють дивитися повну інформацію щодо метаданих сторінки.
Також не варто нехтувати мікророзміткою, особливо для карток товару. Доцільно додати туди рейтинг товару, кількість відгуків, ціну. Підвищують кількість переходів використання емодзі, спецсимволів, кодування UTF-8.


Выводы

При складанні метатегів в першу чергу відштовхуйтесь від списку ключових слів.
Всі метатеги слід уникалізувати.
Довжина Title – 60-90 символів, Description – 70-170.
Сенс тегів повинен розкривати зміст сторінки.
Правильно складені метатеги піднімуть вас у видачі вище конкурентів і принесуть більше трафіку на сайт. 

Є зауваження для статті? Поділіться думкою в коментарях!


Як зробити відео YouTube вірусним

банер кластеризація довгий

Як зробити кластеризацію семантичного ядра

Перевірка унікальності банер

Аналоги російських сервісів для перевірки унікальності текстів

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.