
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Noindex nofollow мають кілька різних понять, та в залежності від значень виконують певні функції.
Для чого ж створені ці елементи та в яких випадках їх варто застосовувати? Нумо розберімось разом.
Пошукова видача формується з документів, просканованих і проіндексованих пошуковим роботом. Але не вся інформація повинна потрапляти в індекс. І тоді на допомогу приходить метатег robots, завдяки якому можна приховати сторінку від індексації пошуковими роботами.
Тег необхідно встановити в секцію <head> для того, щоб сторінка не потрапила в індекс.
Приклад:
<head> <meta name = “robots” content = “noindex”/> </head> |
Більшість пошукових роботів розуміють цей метатег. А при необхідності можна закрити сторінку тільки від певного робота.
Приклад від Google:
<meta name=«googlebot» content=«noindex»/>
Що ж тоді означає комбінація значень «noindex, nofollow»?
Як ви вже зрозуміли, noindex забороняє індексувати сторінку, включаючи весь контент, який на ній знаходиться.
А nofollow забороняє пошуковим роботам переходити як по внутрішнім, так і за зовнішніми посиланнями, розміщеними на сторінці.
Розглянемо різні варіанти значень метатега robots:
<meta name=“robots” content=“noindex, nofollow”> | Забороняє індексувати сторінку та переходити за посиланнями |
<meta name=“robots” content=“index,follow”> | Дозволяє індексувати сторінку та переходити за посиланнями на ній. Але в цій комбінації нема потреби, тому що за замовчуванням пошукові роботи виконують ті ж дії |
<meta name=“robots” content=“index,nofollow”> | Можна індексувати сторінку, але не можна переходити за посиланнями |
<meta name=“robots” content=“noindex,follow”> |
Не можна індексувати сторінку, але можна переходити по URL-адресах. Використовується для того, щоб сторінка не потрапила в індекс, але пошукові роботи могли відвідувати посилання, розміщені на ній |
Дуже часто для заборони індексування використовують файл robots.txt. Але для пошукових роботів умови, написані в ньому, служать скоріше рекомендаціями й можуть бути проігноровані. Більш надійним способом заборони від індексування вважається метатег <meta name=«robots» content=«noindex»/>.
Досить часто для видалення вже проіндексованої сторінки використовують директиву Disallow в файлі robots.txt. Це помилка, адже в такому випадку ви забороняєте доступ до сторінки, й пошуковий робот не видалить її з індексу.
У видачі пошукової системи замість опису сторінки ви побачите повідомлення про те, що доступ до даної сторінки заблокований за допомогою файлу robots.txt.
Щоб видалити проіндексовану сторінку з індексу, необхідно додати метатег <meta name=“robots” content=“noindex,follow”>. Пошуковий робот просканує сторінку, побачить атрибут noindex, й виключить сторінку з індексу.
Даний тег застосовується, коли потрібно приховати від індексації частину контенту.
<noindex>я не хочу, щоб цей текст індексували</noindex> |
Цей тег сприймає тільки робот Яндекса. Такий формат був введений за особистою ініціативою та не підтримується іншими ПС. Оскільки це не стандартизована форма, то помилки можуть виникнути при валідації HTML-коду. Щоб такого не було, потрібно трохи змінити запис вище. Й тоді код залишиться дійсним.
<!–noindex–>я не хочу, щоб цей текст індексували<!–/noindex–> |
rel=”nofollow” може бути застосований до тегу <а> й відноситься тільки до гіперпосилання, для якого він прописаний.
Как він виглядає:
<a href=”http://site.com/” rel=”nofollow”>текст посилання</a> |
Вид в коде страницы:
Рис. 1 – nofollow в коде страницы
Історія атрибута дуже цікава. Від самого початку Google позиціонував nofollow як інструмент для боротьби зі спамом в коментарях. Але це було в далекому 2005.
Потім йшла боротьба з накруткою PageRank. Всі намагалися маніпулювати внутрішньою вагою, щоб у сторінок, що продають був найвищий PageRank. Адже посилальна вага поділялась однаково між усіма посиланнями на сторінці, не враховуючи rel = “nofollow”. І тому у 2009 Google вніс поправки, згідно з якими посилальна вага не передавалась по посиланнях, до яких застосовується атрибут rel=«nofollow».
Більш того, змінилися правила передачі посилальної ваги. Наприклад, якщо на сторінці Х розміщені 3 посилання (2 dofollow і 1 nofollow), а вага сторінки Х дорівнює 6 “балам”, то до внесення змін Гуглом кожне посилання без nofollow одержало б по 3 “бали”. А зараз такі посилання отримають по 2 “бали”. Це означає, що посилальна вага розподіляється між всіма внутрішніми посиланнями, але передається тільки по dofollow.
Коли фахівці стали менше морочитися над передачею посилальної ваги, Google заявив, що всі куплені посилання повинні мати атрибут rel=«nofollow», стверджуючи, що деякі проплачені посилання нічим не відрізняються від тих, що були отримані природним шляхом (коли люди просто діляться тим, що на їхню думку може бути цікавим і корисним для інших). Таким чином Google стимулює отримувати природні посилання шляхом створення якісного контенту.
Можу порекомендувати вам використовувати nofollow посилання для того, щоб:
Це питання мучить багатьох SEOшників. Якщо ви сумніваєтеся в якості ресурсу, то вказуйте на сторінці nofollow. Хоча з іншого боку, якщо ви вже сумніваєтеся, то може й немає сенсу зовсім вставляти таке посилання.
Google каже, що на якісні ресурси можна й потрібно посилатися. Особливо, якщо ця інформація допоможе користувачеві вирішити його питання.
Сподіваюся, після прочитання статті вам тепер зрозуміло, що таке noindex nofollow, та в яких випадках який атрибут краще застосовувати.
Якщо ні, то ставте питання в коментарях — я із задоволенням відповім на них.
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.