замовити дзвінок
+38 (044) 358-48-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
925
2

Кілька місяців тому вебмайстери та власники сайтів помітили проблеми з індексацією контенту в Google (і в ITForce теж). Якщо раніше потрапити в індекс можна було за кілька днів, то зараз чекати показу сторінок у пошуку доводиться кілька тижнів. 

Розібралися, в чому причина таких затримок й ділимося нижче спостереженнями та висновками.

Народ біснується, завалює форуми повідомленнями, а як по-іншому: сторрінки, що продають, унікальний контент – все, що вже могло принести продажі та трафік, припадає пилом на полицях гуглбота, чекаючи черги, яка незрозуміло коли і як дійде до них та чи дійде взагалі.

Не завжди все так очевидно на перший погляд – ось можливі причини, за якими індексація вашого контенту на цей час не виконується. Або виконується досить довго.


1. Оновлення ядра основного алгоритму

Великі апдейти Google завжди на слуху, тому що видачу грунтовно трясе пару-трійку днів. Хтось просідає, хтось піднімається. Ми вже писали про червневий core update, який став першою частиною оновлень по впровадженню факторів Page Experience (в т. ч. Core Web Vitals).

Индексация проблемы

Рис. 1 – Представлення Page Experience в Search Console

Процес розгортання повинен зайняти все літо, а як раз під час викачування обнов найчастіше й відбуваються баги у видачі.

Проблемы индексации обновления

Рис. 2 – Рожеві та жовта вертикальні лінії показують підтверджені поновлення алгоритму (RankRanger)

Глобальний апдейт – одна з можливих причин. Тим більше, що в червні також запустили 2 частини поновлення щодо захисту від спаму. Вони покликані захистити користувачів від шахрайських дій в мережі та очистити видачу від сайтів, на яких виманюють гроші й особисті дані.

Оновлення ядра спрямовані на поліпшення пошукової видачі, пошуковик навмисно сайти не пессімізує. Але алгоритми постійно змінюються, і це впливає на багато ресурсів одночасно.


2. Якість контенту

Один з найбільш значущих чинників ранжування – здатність інформації задовольнити запит користувача. Якщо це так, Google готовий підсунути інші чинники, тому що головне завдання пошукача буде виконане.

Проблема индексации контент

Рис. 3 – Відповідь експерта по продуктам Google на питання про індексацію

Проблема индексации реклама

Рис. 4 – Відповідь на питання про відсутність сторінок в індексі навіть після їх ручного внесення в індекс

З боку пошуку до контенту на сторінці пред’являються вимоги, виконуючи які користувачі обов’язково зможуть знайти вас в пошуку. Отже, текст на сторінці має бути:

  • структурованим;
  • релевантним;
  • унікальним;
  • експертним;
  • відповідати на поставлене запитання.

Ніяких дублікатів та повторень бути не повинно, тому стежте за унікальністю і не копіюйте бездумно. Не допоможе.


3. Заборона індексації за допомогою директиви noindex

Метатег noindex розміщується в коді сторінки й забороняє індексувати контент, а у випадку з вже проіндексованою сторінкою виключає її з індексу.

У будь-якому випадку при внесенні змін до метатегіа або директиви, роботу потрібен час, щоб обробити їх та оновити інформацію в індексі згідно з актуальним станом.

Индексация релевантный контент

Рис. 4 – Відповідь про заборону індексації

Можливо, проблема в коді сторінки, тоді доведеться вручну дивитися – аналізувати сторінки за допомогою Google Search Console та шукати проблему.


4. Поширені помилки

На ділі таких проблем може бути багато. Десь не догледів, що не дописав, що не заповнив, й все – в пошуку сторінки вже не знайти.

Найчастіше можна зустріти такі помилки:

  • Відсутність заповнених метатегів, заголовків. Метатеги формують сніпет, а заголовки допомагають структурувати текст. Якщо ця інформація на сторінці відсутній на сайті, то чому в індексі повинна бути?
  • Неправильне використання редиректів. Вони спрямовують користувача з однієї сторінки на іншу, але тільки коли стара й нова сторінки відповідають. Якщо редиректите з лівих сторінок, можете не потрапити в пошук взагалі. А також необхідно перевіряти, який редирект налаштований: постійний або тимчасовий.

Проблема индексации редиректы

Рис. 5 – Відповідь на форумі Google

  • Нерелевантні контент, тобто той, який не несе користі читачеві. Текст може бути уникальным и структурированным, але якщо це маячня, то пошуковик з ймовірністю в 95% не пропустить його в SERP.
  • Невірно заповнений sitemap, проблеми з урлами, неправильно налаштований canonical, відсутність посилань і т. д..

5. Проблеми з індексацією

Під більшістю питань на форумі відповіді стандартні: перевірте те й те. Але є й ті, де власники сайтів й веб-майстра наполегливо доводять, що з сайтом та сторінками все ок, що раніше такого не було…

Проблема индексации контента

Рис. 6 – Ось така остання відповідь для багатьох питань

На такі питання відповідають експерти, дають рекомендації, а потім банять гілку, або залишають без відповіді. Якщо читати форум зверху вниз, така картина простежується періодично, не можна сказати часто. Це наводить на думку, що проблема (біль) не вирішується, а просто купується. І розібратися можна або самостійно за звітами з Google Search Console, або чекати, поки бот почне працювати активніше.


6. Офіційна відповідь Google

Upd. Офіційна інформація від Google про проблеми з індексацією від 17.08.2021.

У США запустили інструмент, який вказує на проблеми з індексацією. Тепер власники сайтів можуть повідомити про помилки в індексації сторінок. 

Інструмент поки що доступний лише власникам сайтів США, які підтвердили право власності на сайт в Search Console. Знаходиться він в нижній частині Довідкового центру – під документами, присвяченими звіту про індексування та інструменту перевірки URL.
Щоб повідомити про проблему з індексацією безпосередньо в Google, потрібно натиснути на кнопку Report an Indexing Issue та заповнити форму, яка відкривається після цього.

Индексация форма об ошибке

Google повідомляє, що може вимагати від власника сайту додаткову інформацію про проблему, якщо виявиться помилка індексації.

Upd. Про помилку 500 за 18.08.2021.

Як повідомлення про помилку 500 в Search Console у відповідь на сканування Googlebot впливають на видимість сайту в пошуку?

Співробітник Google Джон Мюллер відповів, що якщо Googlebot стикається з кодом відповіді сервера 500, то намагається потрапити на сторінки знову та знову. Якщо помилка все ще повторюється, то Google уповільнює сканування. Якщо ж через деякий час помилка 500 жевріє, пошуковик видаляє URL-адреси з помилками з індексу.

Крім того, стало відомо – Googlebot сам викликає перевантаження сервера. Через це він й уповільнює сканування. Проте у пошукача немає жорстких значень, при яких Google вирішує, що зроблено багато запитів, отримано багато помилок, отже, пора сповільнювати сканування.


Висновок

Після вивчення повідомлень з форуму з’ясувалося, що проблеми з індексацією нових сторінок й переіндексацією існуючих почалися десь з квітня. Причини часто відносяться до унікальності контенту й ступеня оптимізації проекту. Але суб’єктивно здається, що гуглбот просто глючить або ж навалило стільки обнов, що він не справляється – тому більшість сторінок зависла на стадії Просканувати, але не проіндексована.

Якщо говорити про сайти, де є помилки – там потрібно проводити техаудит, вивчати контент й виправляти всі недоліки. Вивчіть нашу статтю з порадами щодо поліпшення індексації, яка допоможе швидше розібратися з проблемами індексації.

А тим, у кого при перевірці не видає помилок, потрібно просто чекати. У Google вже точно помітили скарги від вебмайстрів. А значить й поправити повинні. Тільки поки незрозуміло, коли.

Обчислювані показники GA4

Обчислювані показники в Google Analytics 4

Google Trends baner

Google Trends: інструкція з використання

Google Analytics 4 courses banner

Курси з Google Analytics 4

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.