замовити дзвінок
+38 (044) 358-48-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
279
2

Канонічна URL-адреса дозволяє повідомити пошуковим системам, що певні схожі URL-адреси насправді однакові. Тому що іноді сайт має контент, який можна знайти за кількома URL-адресами, або навіть на кількох сайтах.

Канонічні URL-адреси відповідають за те, що сайт не буде покараний пошуковими системами та що побудована SEO-стратегія працюватиме. Вони гарантують, що пошукові системи не заплутаються, коли різні URL-адреси вказують на той самий вміст або сторінку, і можуть допомогти дізнатися, які URL-адреси мають ідентичний або дуже подібний вміст.


Що таке canonical?

Тег canonical з’явився у 2009 році як HTML-тег, знайдений у вихідному коді, щоб повідомляти пошуковим системам, яка URL-адреса є основною версією сторінки. Тег показує Google, який варіант сторінки він має індексувати для користувачів.

Канонічні теги не є директивами. Це означає, що Google розглядає канонічні теги як підказку, але врешті-решт він розглядає багато сигналів і вирішує, чи слід їх враховувати.

Є два прості способи визначення канонічних варіантів: канонічний URL, наданий користувачем, і канонічний URL, наданий Google.

  • канонічний URL від користувача — це канонічний URL, вказаний у канонічному тегу;
  • канонічний URL від Google – це URL-адреса, яку Google вважає канонічною.

rel=canonical — це елемент HTML, який допомагає запобігати проблемам із дублюванням вмісту сайту. Тому для цього вказується канонічна URL-адреса, тобто бажана версія сторінки. У більшості випадків — це URL-адреса джерела.

У чому суть тегу canonical: якщо сайт має кілька версій одного й того самого вмісту, ви вибираєте одну канонічну версію та спрямовуєте пошукові системи на неї. Додавання канонічного елемента до URL-адреси повідомляє пошуковикам, що вони мають показувати його в результатах пошуку.

Наприклад, канонічна URL-адреса може виглядати так:

<link rel=“canonical” href=“https://example.com/sample-page/” />

Канонічну URL-адресу можна побачити в джерелі сторінки, виконавши пошук за запитом rel=”canonical”. Це елемент, який бачать лише пошукові системи, не користувачі. Це означає, що елемент канонічної URL-адреси інформує Google та інші пошукові системи про сканування сайту та за якою URL-адресою індексувати вміст цієї конкретної сторінки.

Звіт Google Search Console про canonical

Рис. 1 – Звіт Google Search Console

У Google Search Console можна скористатися інструментом перевірки URL-адрес, щоб побачити обидва вищезазначені канонічні типи. В ідеальному стані вони збігаються. А що, якщо ні? Про це ми поговоримо далі.


Як Google визначає канонічну URL-адресу

Коли Google сканує та індексує сайт, він переглядає основний контент сторінки. Під час цього сканування він, ймовірно, виявить схожі сторінки, а потім Google вибере сторінку, яка, на його думку, є найкращим уявленням про те, що сторінка намагається донести до користувачів, і вибере її як канонічну.

Окрім тега canonical Google враховує й інші сигнали:

  • внутрішні та зовнішні посилання;
  • протокол (http чи https);
  • наявність URL у файлі Sitemap;
  • переважний для користувача домен;
  • якість сторінки.

Перевага rel=canonical для SEO

Канонічні теги необхідні для сайтів з будь-якою кількістю сторінок.

Канонічна URL-адреса – це технічне рішення для керування дубльованим вмістом.

Дубльований вміст — це проблема для SEO. Коли пошукові системи знаходять дві (чи більше) дуже схожі сторінки, вони не знають, яку додати до результатів пошуку. У результаті всі ці сторінки можуть мати нижчий рейтинг.

Наприклад, публікація або продукт можуть бути прикріплені до двох категорій та існувати за двома URL-адресами, наприклад:

https://site.com/black-shoes/black-and-red-shoes/
https://site.com/red-shoes/black-and-red-shoes/

Якщо обидві ці URL-адреси належать до одного продукту, встановлення однієї як канонічної URL-адреси повідомляє пошуковим системам, яку з них показувати в результатах пошуку.

Також можна використовувати rel=”canonical”, щоб вказати пошуковим системам оригінальну версію статті. Наприклад, є гостьова публікація для майданчика, і вона дуже потужна. Тож замість того, щоб зробити рерайт чи написати ще одну таку ж статтю, ви бажаєте опублікувати оригінал й на своєму сайті. В цьому разі доцільне рішення — опублікувати статтю з канонічним посиланням на оригінальну версію.

  1. Обрання тегу canonical.

Канонічний тег — це можливість запропонувати Google найкращу версію сторінки на сайті, яку необхідно надати користувачам.

Наприклад, є URL-адреси, вони обидві показують ідентичний вміст:

https://example.com/wordpress/seo-plugin/
https://example.com/wordpress/plugins/seo/

У цьому випадку rel=canonical склеює ці 2 сторінки.

  1. Дубльований вміст.

Що таке дубль сторінки згідно Google? Читаємо документацію.

Дубльовані сторінки можна класифікувати як будь-які сторінки, які містять однаковий основний вміст тією самою мовою.

Припустімо, є різні сторінки для підтримки мобільних сторінок (amp тощо) та динамічні URL-адреси, які визначають ідентифікатори сеансу. У цьому випадку блог створює шляхи в кількох папках, бо є HTTP- та HTTPS-версії сайту, тож сайт містить повторюваний вміст. І це вже канонічне значення.

  1. Google використовує Canonicals як своє основне джерело.

Google використовує канонічні дані для визначення вмісту та якості сторінки. Канонічні сторінки скануються частіше, ніж неканонічні сторінки.

  1. Краулінговий бюджет.

Завеликий обсяг контенту, що дублюється, може сказатися на краулінговому бюджеті. Як саме? Робот обходитиме сайт та скануватиме кілька версій однієї сторінки замість того, щоб обійти весь сайт з всім контентом. Тег canonical показує Гугл, яку саме версію сторінки потрібно індексувати та ранжувати й котрій надати посилальну вагу.


Як реалізувати канонічний тег

Сторінки можуть (і повинні) мати самопосилання на каноніки, якщо вони є найкращою версією сторінки для консолідації відстеження показників, версії HTTPS, мобільного досвіду тощо.

Як це може виглядати на сайті:

canonical на сайті itforce.ua

Рис. 2 – Канонічний тег на сайті itforce.ua

Канонічний тег — це рядок коду, який ви додаєте до розділу <head> будь-якої сторінки. Якщо ви власноруч не можете редагувати HTML напряму, зверніться до програміста з цим завданням.


Коли слід використовувати канонічні URL-адреси?

301 редирект чи canonical?

Завжди краще зробити перенаправлення, якщо немає технічних причин цього не робити. Якщо редирект неможливий, тоді налаштуйте канонічну URL-адресу.

Чи повинна сторінка мати самопосилання на канонічну URL-адресу?

Краще мати елемент канонічного посилання на кожній сторінці, і Google підтвердив, що це дійсно найкращий спосіб. Це тому, що більшість CMS дозволяють мати параметри URL без зміни вмісту. Отже, усі ці URL-адреси показуватимуть однаковий вміст:

  • https://site.com/blog/bezkoshtovni-servisy/
  • https://site.com/blog/bezkoshtovni-servisy/#scroll_ten
  • https://site.com/blog/bezkoshtovni-servisy/?cmpgn=facebook

Якщо немає самопосилання на канонічній сторінці, яка вказує на вірну версію URL-адреси, це може спричинити ризики. Тобто якщо ви не налаштуєте canonical, це може зробити хтось інший, що спричинить дублювання вмісту. Таким чином, додавання канонічних самопосилань до URL-адрес на сайті буде захисним кроком для SEO.

Міждоменні канонічні URL-адреси

Можливо, ви маєте однаковий вміст на кількох доменах. Деякі сайти та блоги самостійно перепублікують статті з інших сайтів, оскільки вважають, що вміст актуальний для їхніх користувачів.

В цьому разі в HTML кожної з цих статей міститься посилання rel=canonical, яке вказує прямо на оригінал публікації. Це означає, що всі посилання, котрі вказують на їх версію статті, зараховуються до рейтингу похідної канонічної версії.

Використовуйте пасивні параметри в Google Search Console

У Google Search Console можна знайти параметри URL-адреси після перевірки сайту. Так можна повідомити Google, які параметри слід вважати пасивними, тобто не наявними. Існує посібник із встановлення пасивних параметрів за допомогою інструмента параметрів URL-адреси в Google Search Console.


Типові проблеми при налаштуванні канонічних URL-адрес

Є багато прикладів того, як неправильна реалізація rel=canonical може призвести до величезних проблем. Наведемо типові помилки, котрі не варто робити зі своїм сайтом:

  • Не канонізуйте всі сторінки сайту на сторінку 1. rel=canonical на сторінці 2 має вказувати на сторінку 2. Якщо ви вказуєте його на сторінку 1, пошукові системи фактично не будуть індексувати посилання на глибших сторінках сайту.
  • Зробіть їх на 100% конкретними. З різних причин сайти залишають біт http / https у своїх URL-адресах. Краще так не робити. Ліпше показати Гугл, яка саме сторінка сайту важлива.
  • Створюйте канонічні посилання на основі URL-адреси запиту. Якщо ви використовуєте змінні, такі як домен або URL-адреса запиту, які використовуються для доступу до поточної сторінки при створенні канонічної адреси, то це невірно. Контент повинен мати свої власні URL-адреси. В іншому випадку один й той самий фрагмент контенту на сайтах може мати власний canonical. Наприклад, site.com та www.site.com, і кожен з сайтів канонізуватиме цей контент для себе.
  • Кілька rel=canonical посилань на сторінці призводять до того, що Гугл їх скоріш за все проігнорує.

Теги canonical – це не прямі вказівки, а підказки для пошукових систем. Пошукові системи можуть вибрати канонічною не ту версію, яку ви вказали.


Як зробити відео YouTube вірусним

банер кластеризація довгий

Як зробити кластеризацію семантичного ядра

Перевірка унікальності банер

Аналоги російських сервісів для перевірки унікальності текстів

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.