замовити дзвінок
+38 (044) 358-48-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
51
3

Google Search Console – обов'язковий інструмент для SEO-просування.

Google Search Console допомагає зрозуміти, як користувачі знаходять сайт, надає інформацію про продуктивність сайту та звіти щодо чинних помилок, проблем безпеки на ньому, і т. д..

Розберемося, як працювати в Google Search Console та подивимося, які дані звідти можна отримати.


Що таке Google Search Console?

Google Search Console (GSC) – це безкоштовний інструмент Google, який показує власнику сайту, наскільки ефективно присутність ресурсу в пошуку, і які можна запропонувати покращення для отримання цільового трафіку.

Тренінг Google з Search Console:

Плейлист занять повністю.

Нагадуємо, що ви завжди можете переглянути відео з використанням українських субтитрів, які створюються автоматично (Налаштування — Субтитри — Автоматичний переклад — Українська).

GSC надає SEO-дані про те, як користувачі взаємодіють із сайтом у режимі реального часу.


Google Search Console та SEO

Google Search Console пропонує оптимізаторам функції та інформацію для підвищення ефективності SEO.

Як використовувати Google Search Console для SEO:

  • відстежувати індексування сторінок вашого сайту пошуковими роботами Google;
  • запросити індексування оновлених сторінок;
  • аналізувати дані про зворотні посилання (внутрішні та зовнішні посилання, сайти та сторінки, на які найчастіше посилаються тощо);
  • відстежувати органічний трафік, рейтинг ключових слів, CTR (рейтинг кліків), середню позицію, дані про трафік тощо;
  • знаходити віддалені та відхилені файли та файли Sitemap;
  • відстежувати показники Core Web Vitals;
  • виявляти проблеми та відстежувати неполадки у відображенні мобільної версії;
  • знати, які ручні дії та проблеми безпеки відзначив Google на вашому сайті та ін..

Знаючи інформацію вище, ви завжди маєте можливість оперативно зреагувати на зауваження Google, усунути їх та допомогти сайту піднятися у пошуку.

Що показує Google Trends на запит how to use google search console:

Коливання Google Trends за запитом how to use google search console

Рис. 1 – Коливання Google Trends за запитом how to use google search console

Спостерігаємо збільшення інтересу до теми. Як працювати з Google Трендами, ми писали у статті Безкоштовні сервіси для маркетингу.


Як налаштувати обліковий запис у Google Search Console

Google пропонує кілька способів перевірки сайту залежно від того, чи ви перевіряєте сайт, домен, сайт Google або сайт, розміщений у Blogger.

*Домени, зареєстровані в доменах Google, автоматично перевіряються при додаванні їх до Search Console.

Стандартна процедура початку роботи в Google Search Console:

  • відкрити обліковий запис;
  • підтвердити право власності на сайт;
  • додати карту сайту до Google Search Console;
  • додати користувача до Google Search Console.

Для створення облікового запису зайдіть на офіційну сторінку Google Search Console та зареєструйте обліковий запис. Виберіть тип якості та додайте адресу свого сайту на вкладку домену або префікса URL-адреси.

Google Search Console вітальний екран

Рис. 2 – Перший екран Google Search Console

Нарешті, підтвердьте, що ви є власником сайту за допомогою ідентифікатора відстеження Google Analytics.

Нагадуємо, що ідентифікатор відстеження Google Analytics знаходиться в Адміністратор — Налаштування облікового запису — Основні налаштування — Ідентифікатор облікового запису.

Google Search Console Ідентифікатор відстеження

Рис. 3 – Ідентифікатор відстеження

Тепер при вході до облікового запису Google Analytics ми відразу побачимо Google Search Console зліва на панелі.

Google Search Console у Google Analytics

Рис. 4 – Google Search Console у Google Analytics

Upd. вересень 2022 – чому не відображаються запити в Universal Analytics, читаємо на форумі Google.

Наступний крок – підтвердження права власності на сайт.

Як підтвердити право власності на сайт? Існує 6 способів підтвердження свого сайту в Google Search Console:

  1. завантаження HTML-файлу на сервер;
  2. HTML-тег (найпростіший спосіб, що вимагає доступу до вихідного коду сайту);
  3. код відстеження Google Analytics;
  4. Google Tag Manager;
  5. за допомогою облікового запису Google сайтів, Blogger або Domains;
  6. через провайдер доменних імен.

Розшифровка підтвердження прав власності

Рис. 5 – Засоби підтвердження прав власності

Подивимося, як підтвердити право власності на веб-сайт на WordPress.


Як підтвердити право власності на сайт на WordPress

Існує 2 стандартні способи підтвердження:

  1. Завантаження HTML-файлу.
  2. HTML-тег.

При перевірці сайту за допомогою будь-якого з цих двох методів ви вибиратимете процес властивостей префікса URL.

Завантаження HTML-файлу

Відкриваємо GSC та клікаємо у верхньому лівому кутку на Головне меню. Далі клікаємо на список, що розкривається, і натискаємо Додати ресурс.

Google Search Console головне меню

Рис. 6 – Головне меню

Вводимо URL-адресу сайту та натискаємо Продовжити.

Завантаження HTML-файлу GSC

Рис. 7 – Завантаження HTML-файлу

Далі вибираємо метод завантаження файлу HTML і вантажимо файл HTML.

GSC Підтвердження прав власності

Рис. 8 – Підтвердження прав власності

GSC Завантаження HTML-файлу

Рис. 9 – Завантаження файлу

Тепер потрібно завантажити файл HTML у корінь свого сайту. Виглядати це буде як https://example.com/verification.html.

Після цього клікаємо на Підтвердити в Search Console і завершуємо процес.


Як додати користувача до Google Search Console

Користувачі – це люди, які мають доступ до деяких або всіх даних у Google Search Console.

Користувач може мати 4 дозволи на обліковому записі:

  • власник;
  • користувач з усіма правами;
  • користувач з обмеженим доступом;
  • пов’язаний користувач або обліковий запис.

Коли ви підтверджуєте ресурс у Search Console, ви стаєте власником. Власник може додати нових користувачів. Для цього потрібно перейти до Search Console — Встановлення — Користувачі та дозволи — Додати користувача — Вибрати адресу — Вибрати рівень дозволів. Зберігаємо.


Функції та звіти Google Search Console

Google Search Console надає кілька корисних звітів та функцій, які можуть використовувати SEO-фахівці. Розглянемо докладно SEO-звіти та функції Google Search Console.

1. Оглядовий звіт Google Search Console

При вході до облікового запису Google Search Console користувач відразу потрапляє на звіт Огляд, який містить коротку інформацію про ваш сайт.

Звіт Огляд у Google Search Console

Рис. 10 – Звіт Огляд Google Search Console

Звіт містить показники:

  • ефективність контенту;
  • проіндексовані сторінки та інше.

Звіт нагоді для перевірки роботи сайту та виявлення проблем на ньому.


2. Звіт Перевірка URL

Інструмент перевірки URL-адрес показує, як Google переглядає певну сторінку на сайті. Щоб перевірити URL, у верхньому вікні пошуку вставляємо потрібну URL-адресу і перевіряємо її.

GSC Перевірка URL

Рис. 11 – Перевірка URL

Для кожної URL-адреси можна:

  • переглянути дату останнього обходу URL;
  • подивитися, як Google виявив вашу сторінку;
  • запросити переіндексацію оновленої сторінки.

Перевірка URL GSC

Рис. 12 – Перевірка URL

Звіт показує інформацію:

  • чи зручна сторінка перегляду на мобільних;
  • чи вірна HTTPS-версія;
  • чи зручна навігація сторінкою;
  • чи вірна перелінковка.

3. Звіт Ефективність

Звіт про ефективність надає дані щодо ефективності сайту в пошуку.

При цьому можна вибрати 4 типи пошуку:

  • Інтернет;
  • зображення;
  • відео;
  • новини.

Google Search Console Ефективність типи пошуку

Рис. 13 – Звіт Ефективність типи пошуку

Пошук в Інтернеті встановлено за замовчуванням. Діапазон дат для аналізу вибирається самостійно.

Google Search Console Ефективність Діапазон дат

Рис. 14 – Звіт Ефективність Діапазон дат

Дивимось звіт:

Google Search Console Ефективність Результати пошуку

Рис. 15 – Звіт Результати пошуку

Показники звіту:

  • всього кліків показує, як часто користувачі натискають на сайт у видачі;
  • всього показів — скільки разів сайт показувався у пошуку;
  • середній CTR — відсоток від середньої кількості кліків користувачів на сайті у видачі Google;
  • середня позиція — середня позиція сайту в пошуку.

Доступна опція порівняння даних із попереднім періодом. Під графіком є дані про ефективність контенту на 6 вкладках.

Google Search Console Звіт ефективність дані про ефективність контенту

Рис. 16 – Звіт ефективність дані про ефективність контенту

  • запити – показують найпопулярніші пошукові запити та ефективність ключових слів;
  • сторінки — вкладка зображає найрейтинговіші сторінки;
  • країни – держави, з яких надходить найбільше трафіку на сайт;
  • пристрої — з яких пристроїв найчастіше користувачі відвідують сайт (мобільні, десктопи або планшети);
  • вид пошуку — показує, у яких типах результатів відображався веб-сайт;
  • дати — сортує покази та кліки за датою.

Рекомендації

Звіт Рекомендації містить показники ефективності контенту зі сторінок у рекомендаціях у програмі Google на пристроях Android та iOS.

Рекомендації також можуть зображатися на новій вкладці в браузері Chrome для Android та iOS.

Google Search Console Звіт Рекомендації

Рис. 17 – Звіт Рекомендації

Під час показу рекомендацій у браузері Chrome джерелом трафіку буде позначатися https://www.google.com/ (раніше для цього використовувався www.googleapis.com/auth/chrome-content-suggestions).


4. Звіт Індексування сторінок

Звіт про індексування показує, чи сканує Googlebot весь сайт та чи існують проблеми, які заважають індексації сторінок.

Google Search Console Звіт Індексування сторінок

Рис. 18 – Звіт Індексування сторінок

Графік може містити 4 кольори для позначення інформації:

  • червоний — сторінки з помилками;
  • жовтий — сторінки із попередженням;
  • зелений — кількість проіндексованих сторінок сайту;
  • сірий — кількість не проіндексованих сторінок.

Спочатку слід розібратися з червоним кольором, зі сторінками з помилками, оскільки вони є проблемою для індексації контенту всього сайту.

Нижче Google пропонує розшифровку проблем не проіндексованих сторінок:

Google Search Console Розшифровування проблем

Рис. 19 – Розшифровування проблем

Дивимося на проблему та шукаємо шляхи вирішення. Як оптимізувати сторінку з помилкою 404.

Сторінки з відео

Звіт Сторінки з відео присвячений статусам індексування відео. Якщо на сайті були виявлені об’єкти структурованих даних для відео, інформація про них з’явиться в Покращення — Відео.

Звіт про індексування відео показує, скільки проіндексованих сторінок на сайті містить одне або кілька відео, і на скількох сторінках можна проіндексувати відео. Проіндексовані відео можна буде побачити у пошуку Google.

Звіт містить інформацію:

  • скільки проіндексованих сторінок на сайті містять відео, що проіндексував робот Google, а також докладні відомості про ці відео;
  • скільки проіндексованих сторінок на сайті, на яких Googlebot знайшов одне або кілька відео, але не зміг проіндексувати жодного відео, та докладні відомості про причини цього.

Google Search Console Звіт щодо індексації

Рис. 20 – Звіт щодо індексації

Нижче є розшифровка проблем індексації відео:

Google Search Console Звіт щодо індексації відео

Рис. 21 – Звіт щодо індексації відео

У нашому випадку відео не індексується, тому що це вбудоване відео з Інстаграм.

Звіт Sitemap

Search Console надає звіт про карту сайту та дозволяє її завантажити.

Звіт Sitemap GSC

Рис. 22 – Звіт Sitemap

Розділ Sitemap сигналізує про помилки з карткою сайту. Через GSC можна видалити Sitemap зі звітів. Для цього потрібно видалити Sitemap з самого сайту, або Google запам’ятає її й знову відвідає.
Після надсилання та обробки звіт про покриття заповнить розділ карти сайту, який допоможе усунути проблеми, пов’язані з URL-адресами, надісланими через Sitemap.

Звіт видалення

Звіт видалення дозволяє власнику сайту тимчасово не показувати певні сторінки Google. Також тут міститься інформація про сторінки сайту, на які поскаржилися за допомогою інших загальнодоступних інструментів Google.

Можливі варіанти видалення контенту:

  • тимчасове видалення сторінок;
  • видалення застарілого контенту;
  • запити на фільтрацію Безпечним пошуком.

GSC Звіт про видалення контенту

Рис. 23 – Звіт для видалення контенту

Запит на тимчасове видалення дозволяє виключити з видачі Google певний вміст сайту. Якщо ваш запит на видалення URL буде задоволений, контент буде видалено приблизно на півроку.

У Застарілому контенті містяться відомості про запити на видалення, які користувачі надсилали через інструмент Видалення застарілого контенту.

У розділі Фільтрування Безпечним пошуком у Search Console знаходяться сторінки, URL-адреси яких користувачі надсилали до Google через форму для подання скарг на неприйнятний контент (наприклад, контент для дорослих).


5. Звіт Якість

Складається з трьох вкладок-звітів.

Зручність сторінок

Звіт визначає, чи зручний сайт для відвідувачів. Для цього Google використовує критерії:

  • Core Web Vitals – тестує швидкість завантаження сторінок, чуйність та загальну стабільність сайту. Сторінки можуть отримати оцінку добре, потрібно збільшити швидкість або низька швидкість.
  • Використання HTTPS – сторінки сайту повинні обслуговуватися через протокол HTTPS, щоб отримати хороший рейтинг сторінки в пошуку Google.
  • Зручність на мобільних – щоб отримати статус Зручно на мобільних, в URL-адресі для мобільних пристроїв не повинно бути помилок для використання на мобільних.

Звіт про зручність сторінок GSC

Рис. 24 – Звіт про зручність сторінок

Зручність сайту аналізується на показниках зручності для деяких URL-адрес, які використовуються як сигнали ранжирування для URL-адрес результатів пошуку.

Основні інтернет-показники (Core Web Vitals)

Дані звіту стосуються швидкості та стабільності завантаження сторінок. У звіті вказується оцінка кожної сторінки: Добре, Потрібно збільшити швидкість або Низька швидкість.

Оцінка Добре каже, що сторінка зручна для користувачів. Розраховується оцінка виходячи з основних показників (CLS та LCP), а також FID, якщо такі дані є.

Google Search Console Звіт щодо Core Web Vitals

Рис. 25 – Звіт щодо Core Web Vitals

Зручність для мобільних

Звіт містить 2 оцінки якості:

  • зручно;
  • незручно.

Щоб отримати статус Зручно на мобільних, в URL-адресі мобільних пристроїв не повинно бути помилок мобільного використання.

Google Search Console Звіт про зручність для мобільних

Рис. 26 – Звіт про зручність для мобільних

*Застосовується лише до тих URL, які позначені як мобільні.


6. Звіт Покупки — Опис товару

Працює для ecommerce-сфери.

Google Search Console Звіт про зручність для мобільних

Рис. 27 – Звіт Опис товару

Є 2 варіанти оцінки роботи:

  • сторінка без помилок;
  • недопустиме значення.

7. Звіт Поліпшення

Має у своєму розпорядженні звіти, які показують, які поліпшення вже були впроваджені і який їхній результат (чи є помилки в роботі).

Рядки навігації

Google Search Console Звіт Строки товару

Рис. 28 – Звіт Рядки товару

ЧаВо

Звіт про структуровані дані містить 2 варіанти оцінки:

  • зеленим позначаються сторінки без помилок;
  • червоним – неприпустиме значення, робот Google не може просканувати сторінки.

Google Search Console Звіт з ЧаВо

Рис. 29 – Звіт з ЧаВо

Якщо на сайті під’єднано розділ ЧаВо (FAQ), розширені результати зможуть показуватися в усіх країнах, де доступний Google Пошук, і на всіх мовах, які підтримує цей сервіс. Функція доступна на десктопах та мобільних.

Вікно пошуку за посиланнями сайту

Google Search Console Звіт щодо вікна пошуку за посиланнями сайту

Рис. 30 – Звіт щодо вікна пошуку за посиланнями сайту

Звіт Вікно пошуку за посиланнями сайту має 2 варіанти оцінки:

  • сторінка без помилок — елементи не мають критичних проблем, які не дозволяють показувати контент у розширених результатах Google Пошуку;
  • неприпустиме значення – структуровані дані містять критичну помилку, Googlebot не може їх просканувати.

Звіт Структуровані дані, що не піддаються аналізу

Звіт показує, які з виявлених на сайті структурованих даних не вдалося обробити через синтаксичну помилку, внаслідок якої неможливо визначити їх тип.

Google Search Console Звіт Структуровані дані, що не піддаються аналізу

Рис. 31 – Звіт Структуровані дані, що не піддаються аналізу

Помилки вказуються на діаграмі.


8. Проблеми безпеки та Заходи, прийняті вручну

У звіті Проблеми безпеки міститься інформація, яка повідомляє, чи був сайт зламаний, чи він поводиться підозріло і здатний завдати шкоди відвідувачу.

Під підозрілою поведінкою Google має на увазі фішингові атаки та встановлення шкідливих програм на пристрій користувача.

Google Search Console Звіт Проблеми безпеки

Рис. 32 – Звіт Проблеми безпеки

Якщо на сайті буде виявлена ​​проблема з безпекою, то в пошуку або на сторінці з попередженням з’явиться попереджувальна позначка, коли відвідувачі спробують відкрити сторінку.

Існує 3 категорії проблем безпеки:

  1. зламаний контент — контент на сайті, який був розміщений без вашої згоди;
  2. шкідливе та небажане ПЗ — програмне забезпечення, створене для заподіяння шкоди пристрою відвідувача та введення в оману;
  3. соціальна інженерія — небезпечний контент, який може змусити відвідувачів зробити щось ризиковане (наприклад, завантажити шкідливу програму або розкрити конфіденційну інформацію).

Звіт Заходи, прийняті вручну показує, чи робилися якісь ручні дії проти сайту. Тобто чи є якісь сторінки, які не відповідають рекомендаціям Google щодо забезпечення якості для веб-майстрів, що призводить до тіньового блокування результатів пошуку.

Google Search Console Звіт Заходи, вжиті вручну

Рис. 33 – Звіт Заходи, вжиті вручну

Якщо одна зі сторінок буде порушена ручною дією, власник отримає повідомлення у центрі повідомлень Search Console.

Посилання

Звіт Посилання показує всі посилання на сайт.

Google Search Console Звіт щодо посилань

Рис. 34 – Звіт щодо посилань

Звіт містить 2 стовпці: зовнішні та внутрішні посилання.

Зовнішні посилання містять 3 підзвіти:

  1. сторінки, на які найчастіше посилаються — це ті сторінки сайту, на які ведуть зовнішні посилання;
  2. сайти, що посилаються найчастіше — це зовнішні посилання на сайт. URL-адреси скорочуються до кореневого домену (наприклад, google) та групуються;
  3. найпоширеніші тексти посилань — це тексти зовнішніх посилань на ваш ресурс.

У внутрішніх посилань є 1 звіт – сторінки, на які найчастіше посилаються. Це сторінки сайту, на які ведуть внутрішні посилання на інших сторінках цього ресурсу.

Кожен із 4х звітів має клікабельну кнопку Додатково, за якою відкривається повна статистика з даними.


Сервіси для ASO

Як налаштувати цілі в Google Analytics для сайту на Shopify

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.