
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Google Search Console – обов'язковий інструмент для SEO-просування.
Google Search Console допомагає зрозуміти, як користувачі знаходять сайт, надає інформацію про продуктивність сайту та звіти щодо чинних помилок, проблем безпеки на ньому, і т. д..
Розберемося, як працювати в Google Search Console та подивимося, які дані звідти можна отримати.
Google Search Console (GSC) – це безкоштовний інструмент Google, який показує власнику сайту, наскільки ефективно присутність ресурсу в пошуку, і які можна запропонувати покращення для отримання цільового трафіку.
Тренінг Google з Search Console:
Нагадуємо, що ви завжди можете переглянути відео з використанням українських субтитрів, які створюються автоматично (Налаштування — Субтитри — Автоматичний переклад — Українська).
GSC надає SEO-дані про те, як користувачі взаємодіють із сайтом у режимі реального часу.
Google Search Console пропонує оптимізаторам функції та інформацію для підвищення ефективності SEO.
Як використовувати Google Search Console для SEO:
Знаючи інформацію вище, ви завжди маєте можливість оперативно зреагувати на зауваження Google, усунути їх та допомогти сайту піднятися у пошуку.
Що показує Google Trends на запит how to use google search console:
Рис. 1 – Коливання Google Trends за запитом how to use google search console
Спостерігаємо збільшення інтересу до теми. Як працювати з Google Трендами, ми писали у статті Безкоштовні сервіси для маркетингу.
Google пропонує кілька способів перевірки сайту залежно від того, чи ви перевіряєте сайт, домен, сайт Google або сайт, розміщений у Blogger.
*Домени, зареєстровані в доменах Google, автоматично перевіряються при додаванні їх до Search Console.
Стандартна процедура початку роботи в Google Search Console:
Для створення облікового запису зайдіть на офіційну сторінку Google Search Console та зареєструйте обліковий запис. Виберіть тип якості та додайте адресу свого сайту на вкладку домену або префікса URL-адреси.
Рис. 2 – Перший екран Google Search Console
Нарешті, підтвердьте, що ви є власником сайту за допомогою ідентифікатора відстеження Google Analytics.
Нагадуємо, що ідентифікатор відстеження Google Analytics знаходиться в Адміністратор — Налаштування облікового запису — Основні налаштування — Ідентифікатор облікового запису.
Рис. 3 – Ідентифікатор відстеження
Тепер при вході до облікового запису Google Analytics ми відразу побачимо Google Search Console зліва на панелі.
Рис. 4 – Google Search Console у Google Analytics
Upd. вересень 2022 – чому не відображаються запити в Universal Analytics, читаємо на форумі Google.
Наступний крок – підтвердження права власності на сайт.
Як підтвердити право власності на сайт? Існує 6 способів підтвердження свого сайту в Google Search Console:
Рис. 5 – Засоби підтвердження прав власності
Подивимося, як підтвердити право власності на веб-сайт на WordPress.
Існує 2 стандартні способи підтвердження:
При перевірці сайту за допомогою будь-якого з цих двох методів ви вибиратимете процес властивостей префікса URL.
Відкриваємо GSC та клікаємо у верхньому лівому кутку на Головне меню. Далі клікаємо на список, що розкривається, і натискаємо Додати ресурс.
Рис. 6 – Головне меню
Вводимо URL-адресу сайту та натискаємо Продовжити.
Рис. 7 – Завантаження HTML-файлу
Далі вибираємо метод завантаження файлу HTML і вантажимо файл HTML.
Рис. 8 – Підтвердження прав власності
Рис. 9 – Завантаження файлу
Тепер потрібно завантажити файл HTML у корінь свого сайту. Виглядати це буде як https://example.com/verification.html.
Після цього клікаємо на Підтвердити в Search Console і завершуємо процес.
Користувачі – це люди, які мають доступ до деяких або всіх даних у Google Search Console.
Користувач може мати 4 дозволи на обліковому записі:
Коли ви підтверджуєте ресурс у Search Console, ви стаєте власником. Власник може додати нових користувачів. Для цього потрібно перейти до Search Console — Встановлення — Користувачі та дозволи — Додати користувача — Вибрати адресу — Вибрати рівень дозволів. Зберігаємо.
Google Search Console надає кілька корисних звітів та функцій, які можуть використовувати SEO-фахівці. Розглянемо докладно SEO-звіти та функції Google Search Console.
При вході до облікового запису Google Search Console користувач відразу потрапляє на звіт Огляд, який містить коротку інформацію про ваш сайт.
Рис. 10 – Звіт Огляд Google Search Console
Звіт містить показники:
Звіт нагоді для перевірки роботи сайту та виявлення проблем на ньому.
Інструмент перевірки URL-адрес показує, як Google переглядає певну сторінку на сайті. Щоб перевірити URL, у верхньому вікні пошуку вставляємо потрібну URL-адресу і перевіряємо її.
Рис. 11 – Перевірка URL
Для кожної URL-адреси можна:
Рис. 12 – Перевірка URL
Звіт показує інформацію:
Звіт про ефективність надає дані щодо ефективності сайту в пошуку.
При цьому можна вибрати 4 типи пошуку:
Рис. 13 – Звіт Ефективність типи пошуку
Пошук в Інтернеті встановлено за замовчуванням. Діапазон дат для аналізу вибирається самостійно.
Рис. 14 – Звіт Ефективність Діапазон дат
Дивимось звіт:
Рис. 15 – Звіт Результати пошуку
Показники звіту:
Доступна опція порівняння даних із попереднім періодом. Під графіком є дані про ефективність контенту на 6 вкладках.
Рис. 16 – Звіт ефективність дані про ефективність контенту
Звіт Рекомендації містить показники ефективності контенту зі сторінок у рекомендаціях у програмі Google на пристроях Android та iOS.
Рекомендації також можуть зображатися на новій вкладці в браузері Chrome для Android та iOS.
Рис. 17 – Звіт Рекомендації
Під час показу рекомендацій у браузері Chrome джерелом трафіку буде позначатися https://www.google.com/ (раніше для цього використовувався www.googleapis.com/auth/chrome-content-suggestions).
Звіт про індексування показує, чи сканує Googlebot весь сайт та чи існують проблеми, які заважають індексації сторінок.
Рис. 18 – Звіт Індексування сторінок
Графік може містити 4 кольори для позначення інформації:
Спочатку слід розібратися з червоним кольором, зі сторінками з помилками, оскільки вони є проблемою для індексації контенту всього сайту.
Нижче Google пропонує розшифровку проблем не проіндексованих сторінок:
Рис. 19 – Розшифровування проблем
Дивимося на проблему та шукаємо шляхи вирішення. Як оптимізувати сторінку з помилкою 404.
Звіт Сторінки з відео присвячений статусам індексування відео. Якщо на сайті були виявлені об’єкти структурованих даних для відео, інформація про них з’явиться в Покращення — Відео.
Звіт про індексування відео показує, скільки проіндексованих сторінок на сайті містить одне або кілька відео, і на скількох сторінках можна проіндексувати відео. Проіндексовані відео можна буде побачити у пошуку Google.
Звіт містить інформацію:
Рис. 20 – Звіт щодо індексації
Нижче є розшифровка проблем індексації відео:
Рис. 21 – Звіт щодо індексації відео
У нашому випадку відео не індексується, тому що це вбудоване відео з Інстаграм.
Search Console надає звіт про карту сайту та дозволяє її завантажити.
Рис. 22 – Звіт Sitemap
Розділ Sitemap сигналізує про помилки з карткою сайту. Через GSC можна видалити Sitemap зі звітів. Для цього потрібно видалити Sitemap з самого сайту, або Google запам’ятає її й знову відвідає.
Після надсилання та обробки звіт про покриття заповнить розділ карти сайту, який допоможе усунути проблеми, пов’язані з URL-адресами, надісланими через Sitemap.
Звіт видалення дозволяє власнику сайту тимчасово не показувати певні сторінки Google. Також тут міститься інформація про сторінки сайту, на які поскаржилися за допомогою інших загальнодоступних інструментів Google.
Можливі варіанти видалення контенту:
Рис. 23 – Звіт для видалення контенту
Запит на тимчасове видалення дозволяє виключити з видачі Google певний вміст сайту. Якщо ваш запит на видалення URL буде задоволений, контент буде видалено приблизно на півроку.
У Застарілому контенті містяться відомості про запити на видалення, які користувачі надсилали через інструмент Видалення застарілого контенту.
У розділі Фільтрування Безпечним пошуком у Search Console знаходяться сторінки, URL-адреси яких користувачі надсилали до Google через форму для подання скарг на неприйнятний контент (наприклад, контент для дорослих).
Складається з трьох вкладок-звітів.
Звіт визначає, чи зручний сайт для відвідувачів. Для цього Google використовує критерії:
Рис. 24 – Звіт про зручність сторінок
Зручність сайту аналізується на показниках зручності для деяких URL-адрес, які використовуються як сигнали ранжирування для URL-адрес результатів пошуку.
Дані звіту стосуються швидкості та стабільності завантаження сторінок. У звіті вказується оцінка кожної сторінки: Добре, Потрібно збільшити швидкість або Низька швидкість.
Оцінка Добре каже, що сторінка зручна для користувачів. Розраховується оцінка виходячи з основних показників (CLS та LCP), а також FID, якщо такі дані є.
Рис. 25 – Звіт щодо Core Web Vitals
Звіт містить 2 оцінки якості:
Щоб отримати статус Зручно на мобільних, в URL-адресі мобільних пристроїв не повинно бути помилок мобільного використання.
Рис. 26 – Звіт про зручність для мобільних
*Застосовується лише до тих URL, які позначені як мобільні.
Працює для ecommerce-сфери.
Рис. 27 – Звіт Опис товару
Є 2 варіанти оцінки роботи:
Має у своєму розпорядженні звіти, які показують, які поліпшення вже були впроваджені і який їхній результат (чи є помилки в роботі).
Рис. 28 – Звіт Рядки товару
Звіт про структуровані дані містить 2 варіанти оцінки:
Рис. 29 – Звіт з ЧаВо
Якщо на сайті під’єднано розділ ЧаВо (FAQ), розширені результати зможуть показуватися в усіх країнах, де доступний Google Пошук, і на всіх мовах, які підтримує цей сервіс. Функція доступна на десктопах та мобільних.
Рис. 30 – Звіт щодо вікна пошуку за посиланнями сайту
Звіт Вікно пошуку за посиланнями сайту має 2 варіанти оцінки:
Звіт показує, які з виявлених на сайті структурованих даних не вдалося обробити через синтаксичну помилку, внаслідок якої неможливо визначити їх тип.
Рис. 31 – Звіт Структуровані дані, що не піддаються аналізу
Помилки вказуються на діаграмі.
У звіті Проблеми безпеки міститься інформація, яка повідомляє, чи був сайт зламаний, чи він поводиться підозріло і здатний завдати шкоди відвідувачу.
Під підозрілою поведінкою Google має на увазі фішингові атаки та встановлення шкідливих програм на пристрій користувача.
Рис. 32 – Звіт Проблеми безпеки
Якщо на сайті буде виявлена проблема з безпекою, то в пошуку або на сторінці з попередженням з’явиться попереджувальна позначка, коли відвідувачі спробують відкрити сторінку.
Існує 3 категорії проблем безпеки:
Звіт Заходи, прийняті вручну показує, чи робилися якісь ручні дії проти сайту. Тобто чи є якісь сторінки, які не відповідають рекомендаціям Google щодо забезпечення якості для веб-майстрів, що призводить до тіньового блокування результатів пошуку.
Рис. 33 – Звіт Заходи, вжиті вручну
Якщо одна зі сторінок буде порушена ручною дією, власник отримає повідомлення у центрі повідомлень Search Console.
Звіт Посилання показує всі посилання на сайт.
Рис. 34 – Звіт щодо посилань
Звіт містить 2 стовпці: зовнішні та внутрішні посилання.
Зовнішні посилання містять 3 підзвіти:
У внутрішніх посилань є 1 звіт – сторінки, на які найчастіше посилаються. Це сторінки сайту, на які ведуть внутрішні посилання на інших сторінках цього ресурсу.
Кожен із 4х звітів має клікабельну кнопку Додатково, за якою відкривається повна статистика з даними.
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.