
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Кожен не раз стикався з таким повідомленням – Page Not Found чи Сторінку не знайдено. Цей напис означає, що сторінки, яку запросив користувач, на сервері немає.
Поява такого повідомлення відбувається після віддачі сервером 404 коду. Тому непрацюючу сторінку зазвичай називають 404 помилка.
Рис. 1 – 404 сторінка для сайту аптеки
Побачивши таке вікно, користувачі найчастіше закривають сайт та шукають потрібну інформацію на інших ресурсах. Якщо на місці непрацюючої була сторінка, яка приносить конверсії, то цей показник знизиться.
Основні причини появи 404 сторінки ми описали в статті Як позбутися битих посилань. Крім них може бути ще помилкова 404 – той випадок, коли сторінка не існує, але замість коду 404 повертається 200 ОК. Тоді в звітах Google Search Console з’явиться повідомлення про хибну 404 помилку.
Помилки можуть виникати не тільки при переїзді на інший домен або некоректної налаштування редиректів, але, й, наприклад, якщо клієнт неправильно ввів адресу або посилання було змінено.
У всіх випадках потрібно оперативно виправляти ситуацію, тому що користувачі не будуть стукати в зачинені двері кілька разів.
Вирішити проблему битих сторінок – значить прибрати їх з сайту або виправити. Але для великомасштабних проектів цей процес може зайняти місяці. І на зміну старим 404 помилкам завжди приходять нові. В такому випадку слід оптимізувати 404 сторінку, щоб спробувати утримати користувача на сайті.
Розберемося, які елементи можна додати на сторінку, щоб користувач захотів залишитися з вами.
Ось пара прикладів, які демонструють, чому вам обов’язково потрібно оформити 404 сторінку.
Рис. 2 – Погана 404 сторінка
Рис. 3 – Ще гірша сторінка
Це мертві сторінки, які наштовхують користувача тільки на закриття відповідної вкладки браузера. Смуток, туга й всі справи…
А якщо серйозно – що тут ще можна зробити? Посилання, інтерактив, навіть дизайн – все відсутнє. І щоб таких думок у вашій аудиторії не з’являлося, розповімо, як цю нудьгу розвіяти.
Покажіть, що користувач потрапив на потрібний сайт: в цьому допоможуть шапка сайту та елемент, який асоціюється зі специфікою роботи ресурсу.
Рис. 4 – Приклад візуальної єдиності
Рис. 5 – Ще приклад
Також ви можете використовувати фірмові кольори та елементи айдентики бренду, щоб зробити образ ще сильніше асоціюючимся з вами.
Аудиторія оцінить, якщо ви відійдете від очікуваного Сторінка загубилася й придумаєте індивідуальне звернення. Користувачі відчують відміну й сприймуть це набагато краще.
Рис. 6 – Нетривіальне повідомлення допоможе оптимізувати 404 сторінку
Звернення повинно мати відношення або до тематики сайту, або до самого бренду.
Наприклад, сайт для анонімного пошуку роботи Джинн (на малюнку вище) використовує образ виконавця бажань, а Planeta Kino запозичує фразу з фільму, щоб зробити свою 404 сторінку унікальною.
Рис. 7 – Креатив від Планети Кіно
Подумайте, що ви можете використовувати на своєму проекті. Якщо ви продаєте машини, логічно буде використовувати елементи автомобільної тематики, а якщо ви займаєтеся й ремонтом, то інструменти.
Загалом, використовуйте уяву, накидайте кілька варіантів, пізніше виберете один.
Більшість 404 сторінок містить посилання на головну сторінку сайту. Це правильно, але не обмежуйтеся тільки нею. Допоможіть користувачеві перейти на потрібні вам розділи сайту, помістивши посилання на ці розділи на сторінку з помилкою.
Рис. 8 – Посилання окремо для шукачів та роботодавців спрощують перехід до потрібного розділу
Рис. 9 – Приклад від видавництва МІФ
Це спонукає клієнта зайти в потрібну рубрику, і самостійно знайти те, що потрібно. Може бути, підштовхне пошукати що-небудь нове.
Якщо користувач побачив, що за запитом виводиться помилка, а серед корисних посилань немає потрібної, то він може і сам знайти товар. У цьому йому допоможе рядок пошуку. Помістіть його на чільне місце, щоб не потрібно було шукати очима.
Рис. 10 – Пошук на видному місці
Рис. 11 – Ще приклад реалізації пошукового рядка для утримання аудиторії
Поведінкові чинники при наявності пошуку тільки покращаться.
Якщо у вас інтернет-магазин, вставте посилання найбільш продаваних товарів або переглянутих. Покупець, можливо, відразу виявить таким чином цікавлячий його товар або знайде щось краще.
Рис. 12 – Calvin Klein пропонує відвідати категорії з найкращим рівнем продажів
Рис. 13 – Єва пропонує хіти продажів
Для новинних порталів логічно розміщувати посилання на інші статті, якщо сторінка не знайдена.
Рис. 14 – Відразу можна вибрати найсвіжішу новину, незважаючи на помилку
Рис. 15 – Лига.net пропонує останні новини за день
При створенні 404 сторінки орієнтуйтеся на запити своєї аудиторії, запропонуйте їм те, що зацікавить їх, спираючись на тематику вашого ресурсу.
При створенні повідомлення та дизайну можна орієнтуватися на конкурентів або інші ресурси. В результаті у вас повинна вийти унікальна сторінка, в якій будуть не тільки посилання, але й загальна концепція.
Проявіть креатив, і користувачі залишаться з вами. Ось кілька прикладів цікавого оформлення:
Рис. 16 – Нічого зайвого
Рис. 17 – Просто і зі смаком
Рис. 18 – OLX пропонує пограти, щоб відволіктися
Додайте гру, зробіть просто красиву картинку, попросіть фідбек, розмістіть FAQ – використовуйте всі підходи, які дозволять залучити користувача серфити по сайту далі. Тільки не нагромаджуйте вікно, не прагніть включити всі існуючі варіанти креативів в одну сторінку, виберіть релевантні для вашої аудиторії елементи та скомпонуйте 404 сторінку з них.
Вище ми розповіли, якими способами можна оптимізувати 404-сторінку. Якщо коротко, то вона повинна відповідати таким вимогам:
Створення 404 сторінки по суті складається з розробки дизайну та технічного налаштування.
Як ми й говорили, оформити сторінку ви можете так, як вам забажається – дизайнер може втілити будь-які ваші побажання. А далі необхідно:
Найважливіше в її налаштуванні – перевірити, щоб сторінка мала код відповіді сервера 404.
На деяких сайтах можна також помітити роботу 301-редиректу. При введенні неправильної адреси, браузер буде перекидати на головну. Так робити не варто, тому що це сильно плутає. Після декількох спроб взаємодіяти з сайтом користувач піде безповоротно.
404 сторінка сповістить вашу аудиторію про непрацюючю або переміщену сторінку. Щоб утримати трафік, для користувача вона повинна нести користь та підштовхувати його здійснювати інші дії на ресурсі.
Як зробити 404-сторінку цікавою для відвідувачів, ми описали вище. Дотримуйтеся цих рекомендацій, й у вас вийде зацікавити потенційних та існуючих клієнтів на те, щоб залишитися з вами.
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.