
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
*Оновлення по 308 редіректу й часу збереження перенаправлень читайте в п. 1.1 та 4 відповідно.
Під час внутрішньої оптимізації сайту важливо налаштувати правильні відповіді серверу.
Пошуковики регулярно взаємодіють з сайтом: обходять сторінки, вносять зміни в індекс, ранжують.
Мета вашого онлайн-бізнесу - надати вірну інформацію щодо роботи всього ресурсу, щоб отримати більше балів при ранжуванні. Для цього треба перевірити, які саме коди відповідей віддає сервер. Бо спочатку пошукові роботи звертаються до сервера, і вже після - до сторінок сайту. Коли відповіді сервера налаштовані вірно, пошукачам не потрібно при обході повторно перевіряти весь сайт - вони індексують лише змінені або нові сторінки. Так роботи економлять ресурси.
Редирект простими словами - перенаправлення пошукового робота на користувача на сторінку, котру вони не запитували спочатку. Часто це трапляється, коли міняли урл якоїсь сторінки, тоді для того, щоб користувач потрапляв все ж на ту, що шукав, налаштовують перенаправлення за допомогою редиректів.
Приклад:
Рис. 1 - Приклад відповіді сервера (відповідь містить код статусу HTTP та заголовок Expires)
Розберемося, які бувають коди відповідей сторінок та як зробити редирект.
Якщо ви переводите сайт на протокол https або на версію сайту без www, чи переїжджаєте на новий домен, то редиректи – перше, що вам потрібно налаштувати.
Розглянемо найважливіші й найбільш затребувані класи стану сторінок та позначимо нюанси роботи.
Запит має кілька можливих відповідей та користувач повинен вибрати один з них.
Т. я. стандартних кодів відповідей немає, тож цей редирект використовується дуже рідко.
Показує, що сайт назавжди змінив адресу та подальші звернення до ресурсу повинні перенаправлятися на новий URL. Вага сторінок зі старого сайту переноситься на новий.
Рис. 2 – Приклад 301 редиректу
Код для тимчасових перенаправлень. Пошукові системи не оновлюють свої посилання на ресурс, але браузер перенаправляє користувачів на нову сторінку.
Недоліки 302 редиректу:
Як наслідок – при перелинковці сайт втрачає вагу не тільки внутрішніх сторінок, але і зовнішньої посилальної маси.
Схожий з 302 кодом, але 303 не вказує на переміщення запитаного URL.
303 редирект показує, що для запитаної сторінки немає відповідного адресу, але є кілька URL, що умовно задовольняють запит.
Показує, що повторно передавати запитану адресу не потрібно, якщо з моменту останньої передачі сторінка не була змінена. Браузер перенаправить користувача на збережену копію сторінки.
А якщо зміни були, то надсилається відповідь “200 ОК”.
Переадресація через проксі-сервер.
Код 305 використовують для анонімності, або для прискорення завантаження сторінки (тоді кешують вміст сторінки).
Але не всі браузери вірно опрацьовують цей код відповіді (стосується Explorer та Mozilla). Тому він використовується не часто.
Раніше застосовувався для позначення використання певного проксі.
Зараз код не використовується, але залишається для резерву.
Використовується для уточнення 302 редиректу.
Відповідь 307 показує, що сайт доступний за іншою URL, але незабаром повернеться на колишню адресу.
Як і 302, 307 редирект використовується для тимчасових перенаправлень. Їх відмінність в тому, що при перенаправленні 307 код відповіді гарантує, що метод та тіло залишаться незмінними.
Аналог 301 коду, передає вагу сторінки. Але з обмеженням – не дозволяє змінити метод запиту з Post на Get.
308 редирект використовує Google Drive – показує клієнту, що завантаження даних перервалася.
Вважається, що 301й код відповіді передає більшу частину посилальної ваги. Тому 301 редирект (постійне перенаправлення на нову адресу) застосовують частіше.
Upd. 12.07.2021 Google офіційно підтвердив, що 308 редирект обробляється як 301. Дослівно: «коди статусу 301 й 308 означають, що сторінка назавжди перемістилася в нове місце» (джерело).
Як перевірити вірність перенесення 301 редиректу?
Перевірка може затягнутися до 3х тижнів, будьте готові до цього – пошуковики повинні обійти переслані сторінки та привласнити вагу новим.
Що потрібно врахувати при проставленні:
Підсумки краулінгу сайту покажуть більшу частину помилок, що пов’язані з перенаправленням.
Не повинно бути такого, що частина URL зі слешем, а частина без нього. Стежимо за одноманітністю.
Також обов’язково повинен бути 301й редирект з URLа зі слешем на URL без слешу (або навпаки – в залежності від обраного варіанту).
Приклад: https://site.com/razdel////tovar повинен перенаправлятися на нормальний URL https://site.com/razdel/tovar
Приклад: https://site.com/razdel12 на https://site.com/razdel
Приклад: https://site.com/razdel/ToVar на https://site.com/razdel/tovar
Рис. 3 – Приклад перенаправлення URL з великими літерами
У разі, якщо не вдається коректно визначити, куди перенаправити користувача, рекомендуємо налаштувати спрацювання такого правила:
Головна/Блок1/блокn/
Якщо в блоці n помилка, і ви не знайшли її збігу з будь-яким з попередніх пунктів, робіть перенаправлення за допомогою 301го коду на сторінку вкладеності n-1 аж до Головної.
Що потрібно врахувати:
Рекомендація:
Якими сервісами шукати “биті” посилання?
Непрацюючі посилання знайшли, що далі?
Рис. 4 – Приклад 404 відповіді сервера
1. створюємо спеціальну постійну сторінку 404, наприклад https://site.com/404;
2. перевіряємо, чи точно вона віддає 404й код відповіді (часто помилково налаштовують 200 відповідь);
3. на неї перенаправляємо всі 404 сторінки, наприклад – https://site.com/folfdsfods
4. сторінка https://site.com/404 містить:
Тобто повинні бути налаштовані посилання на популярні розділи або головне меню.
5. за допомогою краулерів виявляємо та усуваємо причини виникнення 404х т. з. “битих” посилань;
6. для того, щоб дані щодо відсутніх або сторінок з помилками відбивалися у звітах Google Analytics:
Тепер зібрані дані можна переглянути в розділі Content (Top pages, Top landing pages, Top exit pages) звіту Google Analytics.
Інформація з «поганих» 404 сторінок покаже обсяг битих посилань. Так ми зможемо сміливо видалити або змінити їх. Причому видалити їх доведеться й з індексу. Робимо це через панель Google. Щоб видалити биту сторінку, присвоюємо їй помилку 404. При наступному обході робот виконає запити на видалення та вони зникнуть з Пошуку.
404 Soft з’являється, коли сервер повинен відповісти 404 (сторінка не існує), але відповідає 200 ОК.
Це може бути картка товару з продукцією, що вже не випускається, тобто товару точно не буде в наявності.
Якщо в цьому випадку ми пропишемо редирект на категорію товару, щоб передати вагу, то Google через несхожість параметрів сторінок сприйме це як Soft 404 помилку (Google визначає їх як “м’які сторінки помилок”).
Така сама проблема може виникнути при пакетному перенаправлення великої кількості сторінок на одну.
Всі помилки 404 Soft потрібно знайти та виправити на 404.
Де можна знайти всі помилки обробки відповідей серверів? В логах файлів.
Це додатковий інструмент виправлення проблем при внутрішній оптимізації сайту.
Аналог 404 помилки. Код відповіді сповіщає про те, що сторінка видалена та більш недоступна. При подальшій перевірці бот не обходитиме її та не вноситиме змін до індексу.
Зручність 410 редиректу в сповіщенні пошукових роботів про те, що сторінка видалена коректно та її точно можна виключити з індексу.
Текстовий файл access.log збирає статистику сайту – всі звернення до сервера пошукових роботів.
Що дає цей список URL:
Крім того, це може бути “чорне SEO” від конкурентів (нагенеровані дублі для погіршення просування).
Заголовки – команди обміну між сервером та пошуковим роботом.
Заголовки містять інформацію стосовно протоколу, кодування, мови та ін.. Складових роботи ресурсу.
Зберігає відомості щодо дати останнього редагування сторінки.
Механізм дії:
Заголовок Last-Modified підходить для прискорення індексації сайтів, що мають багато сторінок.
Простіше кажучи, якщо на сайті змінено 5 сторінок з 100, то обходити всі 100 сканеру не потрібно. Павук спочатку проіндексує сторінки з заголовком Last-Modified, і вже після – всі інші, якщо вкладеться в той лімітований час, що відведений для обходу одного сайту.
Показує, чи вносилися на сторінку зміни після дати, яка отримана в Last-Modified.
Механізм:
Зберігає тимчасову мітку, після настання котрої відповідь сервера вважається застарілою.
Expire date потрібна для кешування вмісту URLов, щоб при наступних зверненнях до сервера ці URL наново не завантажувати.
Або, якщо контент статичний, вона дорівнює моменту запиту сторінки та даті створення файлу.
Отож, коди статусу сервера дають зрозуміти пошуковим роботам, як працювати зі сторінкою. За відповідями та заголовкам робот або пропускає контент (бо з його минулого обходу сторінка не змінювалася), або вносить в індекс, або повертається до неї пізніше.
1. Якщо ви працюєте на веб-сервері Apache, то найпростіший спосіб налаштувати редирект – через файл .htaccess.
WordPress
Файл .htaccess знаходиться в кореневій папці сайту. Для цього потрібно зайти в панель управління хостингу: Файли – Файловий менеджер. Або, якщо ви використовуєте cPanel, то Диспетчер файлів – Файли. Або ж підключитися можна через FTP.
Для OpenCart слід прописати код:
RewriteCond %{QUERY_STRING} ^_route_=адреса_старї_сторінки.html$
RewriteRule ^(.*)$ http://ваш_домен.ua/нової_сторінки/? [R=301,L]
Битрикс
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.itforce.ua$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://itforce.ua/$1 [R=301,L]
Joomla
Налаштування відбувається через панель адміністратора в розділі Компоненти – Перенаправлення.
Тут також можна відстежувати сторінки з битими посиланнями та одразу ж налаштувати перенаправлення на коректні сторінки.
2. Другий спосіб – плагіни для CMS.
Для WordPress:
Заходимо в адмінку, далі Інструменти – Redirection.
Рис. 1 – Додавання нового
Рис. 2 – Редагування старого
OpenCart
Є готовий платний модуль “Менеджер 301 редиректів”.
Бітрікс
Існує кілька платних модулів: Редірект майстер, Перенаправлення посилань, Редиректор, та ін..
Joomla
У цій CMS є вбудований компонент “Компоненти – Перенаправлення”.
Сторінки, що просуваються, повинні давати код відповіді 200.
Ті, що переміщені – 301.
Та 404 – всі сторінки з помилками.
Кожен код повинен відповідати призначеній задачі. Так пошукові роботи працюють більш ефективно зі сторінками сайту.
Upd. 26.07.2021. Про збереження редиректів – пост в Twitter співробітника Google Гаррі Ілша:
hands up if you asked us recently for how long you should keep redirects in place!
i have a concrete answer now: at least 1 year.
(but try keeping them indefinitely if you can for your users).
— Gary 鯨理/경리 Illyes (@methode) July 21, 2021
Згідно SEO, редіректи бажано залишати як мінімум протягом року. Це допоможе гарантувати постійну передачу на нову URL-адресу всіх сигналів. Але навіть якщо ви вирішите через рік їх видалити, для користувачів редіректи бажано зберігати назавжди (мова йде не про рік з моменту створення, а рік з моменту їх першого сканування Google).
Сподіваємося, тепер у вас не виникне проблем з налаштуванням відповідей. А якщо все ж таки залишилося якесь непорозуміння, залишайте питання в коментарях, наші спеціалісти охоче дадуть на них відповідь. Або ж звертайтеся за консультацією щодо SEO-просування вашого сайту.
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.