
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Накрутка поведінкових факторів використовується для отримання перших позицій в пошуковій системі так швидко, як це тільки можливо. Але, неприродно швидке зростання позицій призводить до негативних наслідків.
Про те що означають поведінкові фактори, які наслідки їх накрутки можуть бути й що робити, щоб вийти в ТОП без наслідків поговоримо нижче.
Сеанс пошуку в браузері починається з введення запиту й перегляду сайтів з метою знайти відповідь на питання. Або з прямого заходу на сайт.
Пошукові системи відстежують кожну дію користувача. Сукупність усіх дій на сайті, скоєних одним користувачем, зветься поведінковими факторами (ПФ).
Місце ресурсу в пошуковій видачі залежить від того, наскільки поведінкові чинники хороші. Вони не єдиний фактор, який впливає на ранжування, але саме ПФ найчастіше використовуються для обману пошукових алгоритмів для отримання ТОПових позицій.
Розберемося, які дії відносяться до ПФ і як їх використовують для накрутки показників сайту.
Поведінкові фактори – це:
Відстежуються всі дії в межах одного сеансу (від моменту введення запиту після входу в браузер до його закриття).
Суть назви в тому, що відвідування веб-сайту та дії реальних людей імітуються. Пошуковик вважає, що якщо на сайт часто заходять, то він цікавий користувачам і його варто підняти. Створення штучного інтересу до сайту і є накруткою поведінки.
Пошуковики негативно ставляться до такого обману і впроваджують алгоритми для боротьби з нечесними сайтами. Google менш критичний, але знизити позиції за незрозуміло звідки виниклі стрибки трафіку може.
Фактори, які використовуються для накрутки ПФ:
Всі ці показники відстежує Google Аналітика:
Рис. 1 – Поведінкові фактори в Аналітиці
Інформація також доступна в Search Console:
Рис. 2 – Поведінкові фактори в Консолі
Програми аналітики обох пошукових систем надають інформацію для аналізу ПФ.
Просунутися на перші місця хочеться всім і швидше. Звісно ж, адже тільки перші 2 сторінки заслуговують на увагу відвідувачів. А ТОП-3 посилання за запитом забирають до 90% від загальної кількості візитів на цих 2х сторінках.
Загалом, ставки високі, і багато бізнесів не проти поласувати швидкими результатами. Тому накрутка процвітала і процвітатиме.
Процес накрутки поведінкових факторів передбачає використання спеціалізованих сервісів, які створюють ботів. Саме боти й будуть імітувати поведінку реальної людини:
Сценаріїв багато, вище представлений тільки один з них.
Алгоритми та послідовність може бути найрізноманітнішою. І чим складніше бот-програма, тим краще вона обманює пошуковик. А про те, які саме програми використовуються, ми поговоримо в наступному пункті.
Чорне SEO (п. 2.2) – це методи нелегального поліпшення показників сайту, пов’язаного з відвідуваністю, глибиною перегляду та іншими користувацькими діями.
Чорне просування дає дуже швидкі результати. Настільки швидкі, що в ТОП можна потрапити за 1-2 тижні після старту робіт.
Ми вкрай НЕ рекомендуємо використовувати незаконні методи просування за будь-яких обставин. Це може привести до довічного блокування ресурсу.
Методи та програми, що використовуються для чорного SEO:
1. Накрутка поведінкових факторів.
Використовуються:
2. Дорвеї. Виглядають як стіна тексту з ключових слів. Звідти користувача відразу редиректить на ресурс, що просувається.
3. Свопінг. Після сканування сайту вміст на ньому змінюється. Користувач переходить за посиланням з першої позиції, а потрапляє на зовсім іншу сторінку.
4. Клоакінг. Користувачі й краулери бачать різну інформацію. Для користувача інформація швидше за все буде нерелевантною.
5. Сателіти. Це система сайтів спеціально створена під просування головного ресурсу внаслідок посилань один на одного. Якщо один з сайтів впаде, то накриється й головний.
6. Невидимий текст. На сторінках сайту присутній невеликий текст, який користувачі не побачать, але для алгоритмів там знаходиться оптимізований ключами текст. На сьогоднішній день непопулярний вид накрутки.
7. Лінкоферми. Для поліпшення посилального профілю створюються множинні ресурси, сайти в якій масово посилаються один на одного, покращуючи їх рейтинг.
Проблема в тому, що накрутка ПФ для одного сайту може погано вплинути на інші ресурси-конкуренти. Тому що там виконавець не затримується, і тим самим погіршує ПФ інших доменів.
Деякі ресурси практикують захист методом введення капч. Але й боти вже давно навчилися їх обходити.
Іноді адреси блокуються вручну, але це важко і не кожен веб-майстер може визначити правильні адреси для блокування. А ботів тим часом вчать заходити з різних IP й девайсів.
З боку пошукачів рух відбувається, але повністю позбавити веб від сміття створені фільтри не можуть.
Google: Panda (2011), Penguin (2012).
Це не всі алгоритми, покликані боротися з недобросовісними сайтами, більше інформації – тут.
Дірки закриваються у міру появи, а рішення для всіх цих проблем ще не придумали, і навряд чи до цього дійде найближчим часом.
Поведінкові фактори безпосередньо впливають на SERP. У 2019 навіть Google включив поведінкові фактори у процес ранжирування документів.
SEO складається з широкого спектра завдань, одне з яких – змусити користувача залишитися на сайті. Хороші ПФ покажуть краулеру, що сайт корисний, і його має побачити якомога більше користувачів. Саме для цього й проводиться комплексна оптимізація сайту.
Сфера білої оптимізації (п. 3.1) поділяється на внутрішню та зовнішню.
Зовнішня частина займається збільшенням кількості ресурсів, що посилаються, і, що важливіше, якістю донорів. Не секрет, що посилання закуповуються. Але відбувається це на авторитетних ресурсах, які пропонують майданчики з живою аудиторією типу Miralinks або Collaborator.
Внутрішнє SEO займається технічною стороною сайту, його структурою, зручністю.
Оптимізація повинна відбуватися плавно і поступово. Зростання показників буде плавним, і дивних стрибків не буде. Біле SEO дасть довгостроковий результат, а пошукач не зможе засумніватись у вашій нечесності, тому що її й не було. А з чорними методами вас рано чи пізно чекає повне падіння позицій, якщо не блокування ресурсу.
Подумайте, що важливіше: кілька тижнів перебування в ТОПі або постійне місце на перших позиціях?
Біле SEO – ключ до другого.
Для успішної оптимізації фахівець повинен розуміти, яким чином відвідувач рухається по сайту і знати сторінки входу/виходу.
У програмах аналітики можна подивитися сторінки виходу. Це дає фахівцеві можливість дізнатися, з яких причин користувач вийшов.
Одна з найбільш значущих причин для закриття сайту – його юзабіліті. Зручність використання формує перше і найважливіше враження, яке потім буде дуже важко змінити.
Що входить до юзабіліті:
Всі ці фактори впливають на те, чи захоче користувач і далі перебувати на вашому сайті, або захоче закрити його і повернутися до пошуку.
Розберемо кожен пункт детальніше.
Пошук по сайту. Зручний і доступний пошук допоможе користувачеві оперативно знайти необхідну інформацію. Налаштуйте фільтри і розширте пошук не тільки за словами, а й за тегами/артикулів/іншій розкладці клавіатури. Додайте можливість додавати слова, щоб розширити зону пошуку.
Контент. Інформація повинна бути тематичною, логічною і структурованою. Не допускайте помилки в словах, й робіть тексти читабельними. Картинки для статей повинні відповідати темі статті та тематиці ресурсу. Якщо ви продаєте товари, то дайте опис товарів і прив’яжіть зображення з відповідними назвами.
Зовнішній вигляд сайту. Такі елементи як шрифт, колірні поєднання і загальне розташування елементів впливають на візуальне сприйняття ресурсу. Підберіть чіткий шрифт і колірну гамму, яка буде доповнювати текстову інформацію. Намагайтеся дотримуватися мінімалізму. Хороший дизайн поверне клієнтів і викличе їхню довіру.
Інформування. Це дасть користувачеві зрозуміти, що він все правильно зробив. Налаштуйте сторінку подяки (Thank-you-page), яка буде висвітлюватися в разі покупки, реєстрації, додавання виробу у кошик. Також потрібно оформити 404-сторінку, щоб користувачі, вбачаючи помилку, не поспішали закрити сайт. Поставте туди посилання на інші розділи сайту.
Можливість скасування останньої дії. У клієнтів повинен бути шанс скасувати покупку, повернутися на попередню сторінку заповнення даних для замовлення, реєстрації. Через відсутність такого функціоналу частина клієнтів не завершує замовлення.
Структуроване та просте меню. Якщо у вас на сайті безліч категорій і підкатегорій, вони повинні бути логічно структуровані й названі. Якщо користувач не знайде товари за 1-2 рази пошуку по меню, він більше не повернеться.
Наявність хлібних крихт. Допомагає зорієнтуватися, на якій сторінці на даний момент знаходиться користувач. Над основним блоком інформації стоїть рядок, на якому прописаний шлях.
Можливість зареєструватися та залишити коментар. Невелика форма реєстрації з невеликою кількістю полів збільшить кількість реєстрацій акаунтів на вашому сайті. У полях потрібно реалізувати підказки, які допоможуть користувачеві коректно і швидко внести реєстраційні дані.
Важливі сторінки повинні перебувати на очах. Люди переглядають сторінку за певними патернами. При русі наших очей за шаблоном F або Z, розташуйте важливу інформацію (меню, сторінки контактів, акції) в лівій частині, зверху, посередині або в нижній і верхній частині, і по діагоналі зправа наліво. Так влаштована більшість сайтів в інтернеті.
Поведінкові фактори зображають дії відвідувачів. Поліпшити їх можна як білими, так і чорними методами оптимізації. Нагадаємо, що нелегальні методи SEO гарантовано приведуть сайт до повної втрати рейтингу й трафіку.
Ми рекомендуємо користуватися тільки законними методами просування, тому що вони призведуть до поступового зростання позицій, отриманого без ризиків.
Одне з головних завдань оптимізації — покращення ПФ. Для цього необхідно працювати з юзабіліті ресурсу, щоб поліпшити й полегшити взаємодію користувачів з сайтом. Комплексна робота над основними аспектами сайту підвищить продуктивність і позиції в пошуку.
Google бореться з незаконною накруткою поведінки. Ми ж хочемо допомогти вам отримати чесний результат, який буде служити довгі роки.
Звертайтеся!
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.