
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Пошукове просування - один з етапів промоутування сайту (тобто, поліпшення його позицій в пошуковій видачі, приріст кількості клієнтів та підвищення прибутковості проекту).
Трохи цифр: за 2020 рік кількість запитів, що обробляє Google Search, прогнозується в районі 2 трлн. А це 5,5 мільярда здійснювальних запитів щодня.
На будь-який запит користувача знайдуться сотні тисяч посилань з відповіддю, а найбільш відповідні запиту будуть перебувати на початку видачі. Виведення сайту в ТОП і є кінцевий результат цього процесу. Сам по собі ранжувальні алгоритми сайт не бачать. Недостатньо написати текст та зробити HTML/CSS верстку. Необхідно провести повноцінний search engine optimization.
SEO - комплексна внутрішня та зовнішня пошукова оптимізація ресурсу для поліпшення взаємодії між пошуковими роботами та користувачами.
SEO простими словами - робота над сайтом зсередини (приведення структури (каталогу товарів, послуг, фільтри) в зрозумілий та зручний користувачеві вид, оптимізація метатегів, тексту та зображень під запит відвідувача) та зовні (нарощування посилального профілю - чим більше інших сайтів з гарною репутацією посилається на ваш, тим ліпше його розпізнають пошукові системи й тим вище позицію займає у видачі. Тобто після вбивання запиту в пошук сайт виявляється не на 10 сторінці видачі, а ближче до 1ї, й користувачі відвідують його частіше. p>
Найпопулярніша система у світі – Google.
За даними ресурсу Statcounter, для мобільних та комп’ютерів за серпень 2020 в Україні лідирує ПС Google (93.59%).
Рис. 1 – Популярність ПС в Україні за серпень 2020 року
Розберемося з тим, що шукають користувачі: все підряд, а найпопулярніші запити збирає Google Trends:
Рис. 2 – Ось що шукали найбільше в Україні у 2019
В процесі пошуку інформації, що цікавить користувача, пошуковики формують та відбирають ресурси, що показуватимуться в блоці органічної маси (т. з. безкоштовні результати).
Для Гугла принцип відбивання схожий: зверху й знизу рекламні оголошення, в середині – природна маса посилань.
Рис. 3 – У Гуглі креативи виділяються відповідним словом жирним шрифтом
Щоб користувачі побачили сайт, його повинні знайти й перевірити роботи.
Процес складається з 3 етапів для Google:
Принцип роботи пошуку у конкурента схожий, але алгоритми ранжирування дещо відрізняються. Є найпоширеніші фактори, на які в першу чергу варто звернути увагу:
Щоб товар бажали придбати онлайн, сайт повинен бути зрозумілим та простим у навігації. Клієнтів відштовхує довгий процес покупки й відсутність форм зв’язку. Навіть довга відповідь в чаті може стати причиною збільшення числа відмов. SEO оптимізація спрямована на усунення внутрішніх та зовнішніх недоліків майданчика.
Пошукові системи намагаються боротися з сеошниками та їх методами. Є нелегальні способи просунутися швидко, але це тягне за собою песимізацію ресурсу та як наслідок занепад в цифрах (стосується й клієнтів, й прибутку). Гугл тримає свої метрики оцінки в секреті, намагаючись орієнтуватися на потреби користувачів, і постійно вносить нові зміни + коригує чинні алгоритми оцінки сайтів.
Для спеців в пошуковій оптимізації важливі білі методи. Вони дають довгостроковий ефект та мінімізують можливість накладення санкцій з боку ПС (як вивести сайт з-під фільтра, читайте тут).
Поділяються на 2 види: внутрішні та зовнішні.
До другого виду належить нарощування посилального профілю.
Звучить незрозумілою, а значить це те, що сайту потрібно забезпечити якомога більше посилань, розміщених на сайтах-донорах. Їх якість та авторитет прямо впливають на рейтинг акцептора. Тематика повинна бути схожою (або хоча б побічно ставитися до того, що пропонує вебсайт). Молоді ресурси з маленьким трафіком не підходять, забанені теж, адже можуть забанити й сайт, що оптимізується.
Відгуки від реальних людей та посилання на форумах природним чином позначаться на збільшенні рейтингу майданчика.
Не можна нехтувати соцмережами. Там можна підвищити впізнаваність, запропонувати знижки, подарунки, й вести діалог зі своєю аудиторією, щоб краще зрозуміти її. Власні сервіси Гугла (якщо профіль компанії існує та він заповнений) можуть показати компанію, коли відвідувачі шукають щось в Картах і т. д..
Рис. 7 – Блок Гугл карт серед органічної видачі візуально сприймається краще, ніж монотонний текст
Що ж таке внутрішнє SEO?
Це вся структура сайту – то, що користувач бачить, коли відвідує ресурс через аутріч.
Краулери шукають файли sitemap.xml та robots.txt. Перший дозволяє зрозуміти структуру сайту (необхідно, якщо вона велика), що прискорить процес індексації. Другий містить набір правил, що вказують, які файли можна сканувати, а які – ні.
Для людини ключовий фактор – зручність використання. Вона не цікавиться тим, що відбувається в коді або розмірами зображень. Важливі естетика, швидкість, легка навігація.
Є способи збільшити час перебування людини на майданчику. Такі, як перелінковка.
У статтях необхідно ставити посилання на інші статті того ж ресурсу (як приклад – стаття, яку ви читаєте). Час сесії збільшиться, тільки якщо контент відповідає на питання користувача, породжує нові, та може відповісти на них. Не тільки текст буває цікавим, але й відео (і читати не потрібно)).
Повертаючись до коду, процес оптимізації враховує і цей фактор – програміст повинен очистити його від зайвих скриптів та іншого, щоб прискорити загальне завантаження вмісту.
Доступність меню, форм зворотного зв’язку, чіткої категоризації послуг, функції передзвонити, акцій та інших факторів, повинні бути враховані й впроваджені. Також проводиться аналіз семантики на відповідність заданій тематиці та доопрацювання як ядра, так і структури сайту. Підглянувши семантику у конкурентів, можна значно розширити ядро ключів та мінусів.
Визначення тематики майданчика залежить від метатегів Title та Description. Вони повинні відрізнятися змістом й при цьому вигідно описувати те, що отримає людина, якщо стане клієнтом.
Рис. 5 – Серед трьох посилань хочеться відвідати перше (навіть з урахуванням граматичної помилки)
Зовнішнє seo – це link building. Про те, що це таке, говорилося в “Методах оптимізації”, хоча ще є, що сказати.
Деякі власники сайтів погоджуються працювати з нечесними оптимізаторами. І все реально швидко відбувається – і трафік стає скажений, і посилання для ботів присутні, а користувачі бачать класний контент. Магія, чи не так?
Так хочеться, щоб все було легко, але швидке зростання закономірне швидкому падінню. Модератори постійно сканують сайти й закривають, видаляють порушників.
Незаконне просування карається санкціями з боку пошукових систем.
Відрізняються чорні й сірі методи ймовірністю зіткнутися з санкціями. Гугл забанить сайт навічно через застосування black SEO. А при використанні сірих методів можна потрапити під фільтри й звести відвідуваність до 0. Вони не спрямовані на юзабіліті, структуру, зрозумілість, і все, що стосується внутрянки проекту.
Боти відносяться до сірих методів досить лояльно, головне не переборщити. Полягають в наступному:
Три часто використовуваних схеми розміщення:
У класичній схемі є лише зв’язка донор – акцептор. Google розробив алгоритми Пінгвін та Панда. Вони спрямовані на песимізацію сайтів, що користуються закупленими беклінками.
Сірі методи просування націлені на обман роботів, але покупка посилань все частіше використовується й у “білих” стратегіях.
Такі способи SEO як чорні, впливають більш агресивно, так що будьте обережні. Складаються з наступних маніпуляцій:
Зрозуміло, що така пошукова оптимізація не принесе навіть короткострокового прибутку, а бізнес не зацікавлений в цьому. Алгоритми нарешті прорвалися через множинні лазівки й навчилися ефективно справлятися із забороненими методами просування. Якість підсумкової видачі дійсно покращився за останні роки.
Як і будь-який інший спосіб, SEO оптимізація має свої переваги й недоліки. Тільки знаючи всі ці особливості, вийде вирішити, чи необхідна вона на конкретному етапі розвитку бізнесу.
Жоден веб-сайт не потрапляє в ТОП одразу. За цим стоїть колосальна робота, плоди якої видно через час. Якщо удосконалення відбувається на етапі розробки проєкту, то перші поліпшення з’являються лише через 3-4 місяці.
При роботі з вже готовим ресурсом варто орієнтуватися на 6+ місяців. По завершенню робіт ефект буде зберігатися ще деякий час.
А для постійної окупності перших позицій повинні вестися безперервні, або хоча б періодичні аудити – перевірка наявності актуальності матеріалу, його додавання та виправлення технічних неполадок. У пошуку люди охочіше вибирають не оголошення, а саме органіку, вважаючи, що вони самі роблять вибір, а не їм його нав’язують.
*До речі, половина далі першої сторінки результатів серфіти не буде)
Ефективність фахівця вийде перевірити тільки через час. Так, дарма гроші викидати нецікаво, але його присутність допоможе оперативно вносити зміни й реагувати на апдейти індексу. Спрогнозувати результат (на якому місці опиниться майданчик) не вийде, тому що метрики коригуються щомісячно.
При промоутування потрібно перекроювати сайт (буває, що наполовину, а то й повністю) на догоду пошуковикам. Слід впроваджувати всі рекомендації, щоб приріст трафіку та конверсій був помітним.
Фіксована сума оплати за послуги. Тут доречно порівняти з оплатою за контекстну рекламу. Фахівці працюють над загальним збільшенням цільового трафіку, а в контексті доводиться платити за кожного користувача й бюджет може витратитися раніше.
Можливі обмеження суми, яку власник спочатку готовий витратити, ускладнить первинний розвиток сервісу у сфері з великими конкурентами. За пару-трійку місяців значно розвинутися не вийде, але т. я. для кожного випадку підбирається оптимальний план дій, то поліпшення точно будуть.
Пошукова оптимізація доступна для бізнесу будь-якого рівня й місця розташування. Враховувати варто й те, що одразу порахувати, скільки коштів буде потрібно для досягнення оптимальних позицій, неможливо.
Геозалежні запити допомагають просуватися локальним майданчикам, а для сервісів, що пропонують тільки онлайн послуги, потрібно бути присутнім всюди.
Якість залученої аудиторії залежить від опрацювання семантики: чим краще вона підібрана, тим більша ймовірність, що на сайт зайде спочатку зацікавлена людина. А це підвищує ймовірність здійснення конверсії.
Додатково збільшується загальний потік людей, тому що Гугл – найбільша пошукова система.
Довіра до бренду постійно зростатиме, так як корисність та зручність порталу поліпшуватимуться (якщо слідувати рекомендаціям). Авторитет сайту допомагає формувати адвокатів бренду. А якщо ваші послуги відповідають заявленому, то ці хлопці залишаться з вами назавжди.
Незважаючи на всі недоліки SEO – це єдиний спосіб потрапити в ТОП пошукової видачі та утриматися там.
Пошукові системи акцентують увагу на релевантності контенту, застосовності сайтів, структурованості, й багатьох інших факторах. Такі результати можливі лише при використанні “білого” SEO, так як всі поліпшення будуть чесними та без накруток.
Своєчасна співпраця з нашим агентством поліпшить загальний стан та авторитет вашого бізнесу на ринку. Наші фахівці працюють лише з “білими” методами оптимізації. Ваша репутація для нас важлива, тому що вона й наша теж.
Всі вкладення окупаються з лихвою, якщо й сам власник зацікавлений у виконанні всіх порад. А вони працюють тільки в комплексі.
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.