замовити дзвінок
+38 (044) 358-48-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
SEO - поисковое продвижение
1206

Індексація сайту - процес перевірки та додавання інформації про сайт пошуковими ботами в свої бази даних.

Обробці підлягає весь код сайту. Чим швидше та частіше роботи індексують сторінки, тим швидше ваш сайт просунеться в Пошуку, набере позиції та авторитет.


1. Фактори, що впливають на частоту індексації пошуковими системами

Крім очевидних проблем з внутрішньою оптимізацією сайту (помилки в файлах robots.txt, sitemap.xml), що здатні ускладнювати індексацію, на частоту обходу роботами ресурсу впливають:

1. Якість хостингу.

Залежить від:

  • Доступності ресурсу для пошукових систем та користувачів.

Сайт повинен бути доступний 24/7.
Якщо при обході боти не змогли його просканувати, тоді є ймовірність випадання сторінок з індексу, а потім і самого сайту звідти.
Зазвичай таке трапляється через проблеми зі зв’язком із сервером, DDoS-атаками та ін..

  • Швидкості завантаження сторінок.

Важливо враховувати продуктивність серверу, навантаження на нього та час, необхідний для відповіді. Якщо час завантаження веб-проекту перевищує 2 секунди, індексація страждає.
Чим швидше завантажується сайт, тим швидше пошуковий робот просканує сторінки.

2. Оновлюваність ресурсу.

Чим частіше оновлюється ресурс, тим частіше робот його обходитиме.
Причому індексації підлягатимуть саме оновлені сторінки. Зазвичай це головна сторінка майданчика, бо на ній розміщуються анонси новин, нові статті, блоки з популярними та рекомендованими товарами та категоріями.


2. Як самостійно перевірити індексацію сайту

В цьому пункті дивимося на загальну кількість сторінок сайту, що додана до Пошуку.

1. Панелі вебмастерів Google

У Google це сервіс Google Search Console.

Индексация сайта

2. Оператори в пошукових запитах.

Проженемо ресурс через пошукових операторів (site – для сайту, info – для окремих сторінок).

Google:

Блог индексация

3. Онлайн-сервіси перевірки:

  • xseo.in;
  • та інші.

4. Платні сервіси, що розробила компанія Netpeak: Netpeak Spider і Netpeak Checker.


3. Причины проблем с индексацией сайта

Найпоширеніші причини проблем з індексацією:

  • недостатність історії (новизна ресурсу для пошукових систем).

Якщо сайт молодий, то для того, щоб про нього дізнався бот, має пройти якийсь час. Потрібно просто трохи почекати, доки боти до нього дійдуть.

  • сайт під санкціями.

Під час придбання домену необхідно перевірити його на наявність санкцій.

Перевірити можна тут – archive.org/web/.

Якщо ви займаєтесь сайтом давно, то накладання санкцій ви відчуєте за просіданням трафіку та позицій.

  • Нелогічна структура об’єкту.

Продумана проста структура зрозуміла не тільки роботу, а й покупцеві.

Не робіть рівень вкладеності більше 4 – адже чим більше вкладеність, тим менш значуща ця сторінка для Пошуку.

  • Технічні баги.

Це відсутність дублів, проблем з кодуванням, 404 сторінок, неправильно зроблених 301 редиректів, помилок у файлі robots.txt.

Код відповіді сервера повинен бути коректним.

  • Недоступність для робота.

Сайт закритий у файлі robots.txt, або є надлишок тегів noindex.

У тезі meta-robots заборонена індексація подібною конструкцією.

  • Погана якість сайту або окремих сторінок.

Неунікальний контент як всередині сайту, так і по відношенню до інших сайтів.

Дублі метаданих та заголовків.


4. Інструменти для прискорення індексації сайту

Ми об’єднали всі методи прискорення індексації ресурсу в 2 групи:

1. Пінги.

Повідомляють пошуковикам про появу нових сторінок або змін на майданчику.

Деякі пінг-сервіси:

  • rpc.pingomatic.com;
  • ping.feedburner.com;
  • api.feedster.com/ping;
  • api.my.yahoo.com/ping;
  • blogsearch.google.com/ping/RPC2.

Обов’язково використовуйте пінг-сервіси в роботі при додаванні нових матеріалів на ресурс.

2. Зовнішні посилання (каталоги, рейтинги, соцмережі).

Пошукові боти люблять ці канали передачі інформації. Можна навіть сказати, вони живуть на цих сайтах. А якщо вони містять посилання на ваш сайт, то шанси на швидке потрапляння в індекс зростають.
Постарайтеся відібрати найбільш значущі та вагомі.

Наприклад:

  • довідники (2gis.ua, goldenpages.ua, meta.ua та ін.);
  • топ Google із сторінок з новинами за вашим тематичним запитом;
  • прайс-агрегатори (hotline.ua, price.ua, ek.ua та ін.);
  • майданчики-каталоги (all.biz, ukraina.net.ua, catalog.i.ua і ін.);
  • тематичні спільноти в соцмережах з вашою ЦА.

Висновки

В будь-якому випадку, почати слід з грамотної оптимізації ресурсу:

  • виправити всі технічні помилки;
  • оптимально побудувати структуру сайту;
  • відслідковувати правильність інструкцій у файлі robots.txt;
  • систематично оновлювати sitemap.xml;
  • оптимізувати швидкість завантаження сайту;
  • регулярно оновлювати контент;
  • збільшувати переходи з зовнішніх ресурсів.

Є зауваження до статті? Поділіться думкою в коментарях!

Обчислювані показники GA4

Обчислювані показники в Google Analytics 4

Google Trends baner

Google Trends: інструкція з використання

Google Analytics 4 courses banner

Курси з Google Analytics 4

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.