
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Сьогодні сторінки пагінації - маст-хев для більш-менш великих сайтів. Переваги налаштування:
Але разом з ними виникає питання дублів сторінок. Пошукові роботи можуть порахувати сторінки пагінації дублями вихідного контенту. Що робити в цьому випадку? Дивимося.
Пагінація – порядкова нумерація сторінок сайту.
Пагінація простими словами – гортання сторінок. Як це зображається на сайті:
Рис. 1 – Сторінки пагінації в нашому блозі (сайт на WordPress)
Розберемо завдання й проблеми сторінок пагінацію.
Вимоги до сторінок пагінації:
Якщо ж ви закриєте їх від індексації, пошукачам стане складніше знаходити всі сторінки сайту. А цей факт впливає на комерційні фактори ранжування.
Є 2 основних проблеми з індексацією:
Вихід – пропишіть унікальні метадані для кожної сторінки пагінації.
Вихід – можна проставити. В такому випадку в індексі буде тільки основна сторінка каталогу, включаючи сторінки пагінації.
Існує 6 способів впровадження:
Рис. 2 – Нумерована пагинація
Більшість сайтів (інтернет-магазини, агрегатори, каталоги) працюють з нумерованою пагінацією. Вона зручна в навігації й не перевантажує екран перегляду.
Коли ви скролите екран, вам простіше повернутися, наприклад, на 7у сторінку, ніж ходити вперед та назад по всьому сайту.
Рис. 3 – Алфавітна пагінація
Такий вид підійде різним бібліотекам й словникам: автори або терміни на одну букву групуються й заливаються на окрему сторінку. Разом з тим на сайті з’являється така кількість сторінок, на яку кількість букв існує контент.
Це зручно, т. я. терміни з різних сфер (наприклад, інтернет-маркетингу) розташовуються в одному місці. І при їх оновленні або додаванні нових вам не потрібно шукати визначення вручну через Ctrl+F або гортати сторінку. Ви просто відкриваєте запис з потрібною буквою і вносите зміни.
І незручно – у вас виходить стільки сторінок, скільки знайшлося букв та цифр. Тобто багато, і їх кількість прагне збільшитися. А роботи повинні обійти весь ресурс.
Рис. 4 – Пагінація з дат
Цей вид застосовується на метеосайтах.
Рис. 5 – Пагінація через кнопку Завантажити ще
Часто зустрічається в товарці. Механізм реалізований на Ajax. Контент сторінки завантажується при натисканні на кнопку.
В цьому випадку дуже легко помилитися з реалізацією й замість користі отримати додаткові проблеми з індексацією сайту.
Рис. 6 – Комбінована пагінація
Комбінована пагінація – маст-хев для онлайн-магазинів.
Зустрічається в соцмережах, але іноді може бути присутньою і в блогах компаній (коли гортаєте вниз, а футера сайту все немає й немає).
Рис. 7 – Нескінченний скролінг
Google Картинки – типовий приклад реалізації нескінченного скролінгу.
Виходити зі сфери роботи й аудиторії сайту.
Існують рекомендації пошукових систем й особистий досвід користувачів по роботі з пагінацією сторінок.
До 2019 року в Довідці Гугл була сторінка з рекомендаціями з налаштування. Після вони її видалили, але архів можна подивитись.
Ми пропонуємо адекватну рекомендацію, яку можна застосовувати.
Механізм: створюєте сторінку з кнопкою “Подивитися всі”. На кожну сторінку пагінацію додаєте тег rel=”canonical”, який вказує на сторінку «Подивитися всі».
Для маркетплейсів це завдання нездійсненне – уявіть, як довго будуть завантажуватися тисячі товарів.
Для спрощення цієї реалізації можна під кожну з категорій товарів створити кілька канонічних сторінок. І на кожну з них в розділ Head додати код:
link rel=“canonical” href=“https://site.com/category/page-main/”/
page-main – Головна сторінка категорії.
Код показує роботу, що сторінка site.com/category входить в Головну page-main.
Цей метод сигналізує роботам, що кожна сторінка пагінації – другорядна, й вносити в індекс її не потрібно.
При використанні постарайтеся унікалізувати метадані канонічних сторінок. Бажано з прямим входженням ключів.
Перевірити дублі сторінок по сайту.
У найгіршому разі дублі сторінок можуть призвести до санкцій від пошукових систем.
Методів перевірки дублів існує безліч, ми візьмемо найпростіший.
Заходимо у вкладку Покриття – Виключено.
Рис. 8 – Google Search Console Покриття – Виключено
Тиснемо на поле й дивимось, які саме це сторінки:
Рис. 9 – Google Search Console виключені сторінки
Можна клікнути на кожну зі сторінок й подивитися звіт:
Рис. 10 – URL не в індексі
Після того як дублі виявлені, нам потрібно вирішити, що з ними робити далі. Зазвичай дублі ховаються або видаляються.
Як позбутися від дублів сторінок:
Якщо у вас залишилися питання з пошуку дублів та налаштування сторінок пагінації, пишіть в коментарі або звертайтеся до наших SEO-спеціалістів.
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.