замовити дзвінок
+38 (044) 358-48-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
2242
1

Сьогодні сторінки пагінації - маст-хев для більш-менш великих сайтів. Переваги налаштування:

  • допомагають розділяти весь контент ресурсу на блоки з подібним змістом;
  • кількість сторінок для обходу роботом зменшується;
  • швидкість завантаження сайту збільшується;
  • навігація по сайту спрощується.

Але разом з ними виникає питання дублів сторінок. Пошукові роботи можуть порахувати сторінки пагінації дублями вихідного контенту. Що робити в цьому випадку? Дивимося.


1. Що таке та навіщо потрібні сторінки пагінації

Пагінація – порядкова нумерація сторінок сайту.
Пагінація простими словами – гортання сторінок. Як це зображається на сайті:

Страницы пагинации

Рис. 1 – Сторінки пагінації в нашому блозі (сайт на WordPress)

Розберемо завдання й проблеми сторінок пагінацію.


1.1 Завдання пагінації

  • прискорення завантаження контенту (менше контенту на сторінці = швідше завантаження);
  • поліпшення юзабіліті сайту (коли ви бачите 30 товарів на одній сторінці замість всього асортименту магазину);
  • поліпшення поведінки користувачів на сайті (число сторінок, які переглянув користувач, й час відвідування ресурсу збільшуються);
  • зручність навігації по сайту (перегляд та пошук потрібної інформації спрощується, користувачеві легше повернутися на якусь конкретну сторінку, ніж гортати сайт вгору-вниз в пошуку потрібного товару);
  • сторінка сайту виглядає охайніше (є порядок та логічна структура сайту й розділів.

Вимоги до сторінок пагінації:

  • повинні бути відкриті до індексації в robots.txt (також на них не повинні стояти noindex та nofollow);
  • слід встановити атрибут rel=canonical на першу сторінку з усіх існуючих сторінок пагінації.

Якщо ж ви закриєте їх від індексації, пошукачам стане складніше знаходити всі сторінки сайту. А цей факт впливає на комерційні фактори ранжування.


1.2 Проблеми індексації сторінок пагінації

Є 2 основних проблеми з індексацією:

  • дублювання контенту – часто ці сторінки мають схожий контент (Title, Description, H1), який пошуковики можуть сприйняти як дубль. Як правило, це проблема карток товарів. У цьому випадку між дублями виникає конкуренція, т. з. «канібалізм», що впливає на ранжування сайту.

Вихід – пропишіть унікальні метадані для кожної сторінки пагінації.

  • довга індексація сторінок – якщо на сайті тисячі товарів, роботи будуть довго обходити весь сайт.

Вихід – можна проставити. В такому випадку в індексі буде тільки основна сторінка каталогу, включаючи сторінки пагінації.


2. Способи реалізації пагінації

Існує 6 способів впровадження:

  • Нумерована – сторінки групуються в один розділ.

Пагинация страниц

Рис. 2 – Нумерована пагинація

Більшість сайтів (інтернет-магазини, агрегатори, каталоги) працюють з нумерованою пагінацією. Вона зручна в навігації й не перевантажує екран перегляду.
Коли ви скролите екран, вам простіше повернутися, наприклад, на 7у сторінку, ніж ходити вперед та назад по всьому сайту.

  • Буквена (алфавітна).

Алфавитная пагинация

Рис. 3 – Алфавітна пагінація

Такий вид підійде різним бібліотекам й словникам: автори або терміни на одну букву групуються й заливаються на окрему сторінку. Разом з тим на сайті з’являється така кількість сторінок, на яку кількість букв існує контент.

Це зручно, т. я. терміни з різних сфер (наприклад, інтернет-маркетингу) розташовуються в одному місці. І при їх оновленні або додаванні нових вам не потрібно шукати визначення вручну через Ctrl+F або гортати сторінку. Ви просто відкриваєте запис з потрібною буквою і вносите зміни.

І незручно – у вас виходить стільки сторінок, скільки знайшлося букв та цифр. Тобто багато, і їх кількість прагне збільшитися. А роботи повинні обійти весь ресурс.

  • З використанням дат.

Пагинация из дат

Рис. 4 – Пагінація з дат

Цей вид застосовується на метеосайтах.

  • Через кнопку Показати ще.

Пагинация показать еще

Рис. 5 – Пагінація через кнопку Завантажити ще

Часто зустрічається в товарці. Механізм реалізований на Ajax. Контент сторінки завантажується при натисканні на кнопку.

В цьому випадку дуже легко помилитися з реалізацією й замість користі отримати додаткові проблеми з індексацією сайту.

  • Комбінована – нумерована + кнопка Показати ще.

Комбинированная пагинация

Рис. 6 – Комбінована пагінація

Комбінована пагінація – маст-хев для онлайн-магазинів.

  • Нескінченна прокрутка (single page content).

Зустрічається в соцмережах, але іноді може бути присутньою і в блогах компаній (коли гортаєте вниз, а футера сайту все немає й немає).

single page content

Рис. 7 – Нескінченний скролінг

Google Картинки – типовий приклад реалізації нескінченного скролінгу.

Який вид пагінації вибрати?

Виходити зі сфери роботи й аудиторії сайту.

  • нумерована та комбінована пагінації підійдуть інтернет-магазинам;
  • інформаційним або новинним сайтам краще вибрати з нумеровану, динамічну прокрутку або кнопку «Показати ще»;
  • розважальним або сайтам з безліччю картинок – нескінченна прокрутка (користувач отримає весь або великий обсяг інформації практично відразу й без зусиль).

3. Налаштування пагінації 2021

Існують рекомендації пошукових систем й особистий досвід користувачів по роботі з пагінацією сторінок.

3.1 Рекомендації пошуковиків

Google

До 2019 року в Довідці Гугл була сторінка з рекомендаціями з налаштування. Після вони її видалили, але архів можна подивитись.


3.2 Рекомендації SEO-спеціалістам

Ми пропонуємо адекватну рекомендацію, яку можна застосовувати.

  • Створити канонічну сторінку, на яку будуть вести всі сторінки пагінації.

Механізм: створюєте сторінку з кнопкою “Подивитися всі”. На кожну сторінку пагінацію додаєте тег rel=”canonical”, який вказує на сторінку «Подивитися всі».

Для маркетплейсів це завдання нездійсненне – уявіть, як довго будуть завантажуватися тисячі товарів.
Для спрощення цієї реалізації можна під кожну з категорій товарів створити кілька канонічних сторінок. І на кожну з них в розділ Head додати код:

link rel=“canonical” href=“https://site.com/category/page-main/”/

page-main – Головна сторінка категорії.

Код показує роботу, що сторінка site.com/category входить в Головну page-main.
Цей метод сигналізує роботам, що кожна сторінка пагінації – другорядна, й вносити в індекс її не потрібно.
При використанні постарайтеся унікалізувати метадані канонічних сторінок. Бажано з прямим входженням ключів.


3.3 Як дізнатися, чи правильно у вас налаштована пагінація

Перевірити дублі сторінок по сайту.

  1. Краулінговий бюджет сайту (ліміт на сканування сторінок одного сайту). Кожен пошуковик має свій ліміт на обхід сайту. Якщо на сайті є дублі, кількість сторінок росте, й час на обхід сайту збільшується. Коли сайт містить багато дублів, робот може не оминути потрібні сторінки.
  2. Релевантність сторінки. Робот при обході сайту може вирішити, що дубльована сторінка відповідає на запит користувача краще, ніж та, яку шукає користувач. Тоді у видачі він покаже дубль.
  3. Вага сторінки. Якщо у видачі показується дубль сторінки, й відвідувачі з пошуку переходять на дублі, то вага посилальної маси вихідної сторінки втрачається. А це призводить до зниження позицій в пошуку.

У найгіршому разі дублі сторінок можуть призвести до санкцій від пошукових систем.

Методів перевірки дублів існує безліч, ми візьмемо найпростіший.

  • Google Search Console.

Заходимо у вкладку Покриття – Виключено.

Google Search Console исключенные url

Рис. 8 – Google Search Console Покриття – Виключено

Тиснемо на поле й дивимось, які саме це сторінки:

Google Search Console url

Рис. 9 – Google Search Console виключені сторінки

Можна клікнути на кожну зі сторінок й подивитися звіт:

Google Search Console URL не в индексе

Рис. 10 – URL не в індексі

Після того як дублі виявлені, нам потрібно вирішити, що з ними робити далі. Зазвичай дублі ховаються або видаляються.

Як позбутися від дублів сторінок:

  • змінити контент сторінки (переписати текст, заголовки H1-H**, метатеги);
  • налаштувати 301 редирект з дубля на потрібну сторінку, так при попаданні на дубль користувача перенаправлять на потрібну сторінку;
  • встановити атрибут rel=canonical на першу сторінку з усіх існуючих сторінок пагінації (Head: link rel=”canonical” href=”посилання на канонічну сторінку”;
  • встановити тег noindex (Head: meta name=”robots” content=”noindex”);
  • видалити сторінку.

Якщо у вас залишилися питання з пошуку дублів та налаштування сторінок пагінації, пишіть в коментарі або звертайтеся до наших SEO-спеціалістів.

Обчислювані показники GA4

Обчислювані показники в Google Analytics 4

Google Trends baner

Google Trends: інструкція з використання

Google Analytics 4 courses banner

Курси з Google Analytics 4

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.