замовити дзвінок
+38 (044) 358-48-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
SEO - пошукове просування
477
1

Нерідко трапляється так, що ваш сайт різко просідає за відвідуваннями або падає в самий низ списку при пошуку. Це може говорити про те, що ви потрапили під фільтри Google.

Коли це відбувається, ви не отримуєте ніяких повідомлень чи попереджень. Запідозрити потрапляння під фільтри можна тільки за різкою зміною трафіку в гіршу сторону.

Виведення з-під фільтрів Google залежатиме від виду фільтра, під котрий ви потрапили. Якісь фільтри знімаються протягом місяця, інші вимагають півроку. У будь-якому випадку, чим швидше ви приймете заходи, тим швидше ваш сайт повернеться на колишні позиції.


1. Як зрозуміти, що сайт потрапив під фільтри?

Перше, що кидається в очі – це падіння трафіку на сайті, плюс сайт падає в списку при пошуку або взагалі не відображається у видачі.
Перевірити це ви можете, вставивши невеликий уривок тексту з сайту до пошуковика. Якщо ваш веб-проект не потрапив до видачі, швидше за все, ви під фільтрами.
Ще один спосіб – перевірити сайт в Google Search Console в розділі “Заходи, прийняті вручну”:

Блог фильтры

Рис. 1 – Розділ “Заходи, прийняті вручну”

Блог фильтры

Рис. 2 – Розділ “Заходи, прийняті вручну”

Чому ж сайт потрапляє до такого тіньового бану? Є кілька причин подібної фільтрації.


2. Причини потрапляння під фільтри

Розберемо 6 основних причин, через які ваш сайт може виявитися під фільтром Google.

  • Накрутка відвідуваності.

Блог фильтры

Рис. 3 – Приклад накрутки (приклад з інтернет)

Метод відноситься до “чорного SEO” – в разі, коли власник сайту бажає моментального просування у видачі. Підсумок таких дій сумний.

  • Багато переспаму в текстах.

Блог фильтры

Рис. 4 – Приклад з переспамним текстом

Текст нечитабелен – одразу видно, що завданням була вставка максимальної кількості ключів на сторінку.

Неунікальний контент або повне дублювання контенту з чужих чи власних сторінок.

Блог фильтры

Рис. 5 – Приклад неунікальногоі контенту

Це поганий текст, пошуковик таку сторінку високо у видачі не підніме.

  • Прихований текст.

Наприклад, текст кольором фону, що не розпізнається читачами, але він індексується пошуковими системами.

Блог фильтры

Рис. 6 – Приклад прихованого тексту на сайті

Часто текст роблять в колір сторінки: користувач при перегляді його не бачить, а пошуковик – так. Таким способом намагаються приховати додаткові КС для кращого ранжирування ресурсу.

  • Закупівля посилань на неякісних та нетематичних ресурсах.

Блог фильтры

Рис. 7 – Приклад ідеальної схеми посилального профілю

Так має виглядати ваш посилальний портфель в ідеалі.

  • Нав’язлива реклама на сайті (занадто багато банерів, спливаючих вікон і т. д.).

Блог фильтры

Рис. 8 – Приклад великої кількості реклами на сайті

На цьому сайті не одразу зрозумієш, куди дивитися, так сильно відволікають рекламні банери від суті запиту. Звичайно ж, цей сайт не під фільтром, інакше б його давно не було видно в пошуку.

Але раніше подібні гіперболізовані ситуації зустрічалися повсюдно.


3. Як визначити, під який фільтр ви потрапили?

Перш ніж приступати до звільнення сайту від фільтрів, варто дізнатися ворога в обличчя. Справа в тому, що різні фільтри можуть потребувати різних дій, тому для початку давайте визначимо, що саме заважає вашому сайту працювати так, як раніше.

Щоб визначити фільтр, потрібно:

Блог фильтры

Рис. 9 – Вікно техпідтримки Google

Блог фильтры

Рис. 10 – Техпідтримка Google

Написати листа можна на будь-якій мові, але рекомендують все-таки використовувати англійську. Лист заповнюється покроково, в кожному кроці є приклад того, що вам потрібно написати.
У графі “Відомості щодо проблеми” вам потрібно обрати проблему зі списку, а потім обрати зручний варіант зв’язку (зазвичай це тільки електронна пошта).
Цього було б достатньо, але Google, нажаль, не завжди відповідає на такі запити, тому метод хоч і дієвий, але не завжди працює.

Інший мінус цього способу – відповісти вам можуть через 2-3 тижні після запиту, що взагалі не до руки в ситуації з падінням трафіком, бо його треба повернути якомога швидше. Тому надішліть запит та переходьте до інших методів.

  • Зіставити ваші проблеми з трафіком та ваші попередні дії.

Часто SEO-фахівці й самі знають, де вони трохи відступають від правил в надії, що ніхто не помітить. Тобто, якщо ви постили неякісний контент і потім потрапили під фільтр, то одразу зрозуміло, в чому причина. Можливо, ви закупили багато посилань одночасно або зробили щось інше, чого не люблять пошукові алгоритми.

*Для молодого в плані посилальної маси сайту ми рекомендуємо робити не більше 200-300 реєстрацій на місяць.

Для аналізу можна використовувати такі інструменти, як Google Webmaster Tools та Website Penalty Indikator.


4. Які бувають фільтри та як з ними працювати?

Найпопулярніші фільтри Google – це Панда (Panda), Пінгвін (Penguin), Пісочниця (Sandbox) та Колібрі (Hummingbird).
Давайте розберемо, за що накладається кожен з них та як з ними справлятися.


4.1 Панда

  • За що накладають?

Панду накладають на сайт за погану внутрішню оптимізацію.

  • Чому це відбувається?

Виною може стати неякісний контент, переспам за ключовими словами, неунікальний контент, високий відсоток показника відмов, погана адаптивність сайту та велика кількість реклами на сторінках. Цей фільтр називають одним з найскладніших, тому що часто, щоб його позбутися, доводиться міняти практично весь контент на сайті.

  • Як уникнути?

Щоб уникнути потрапляння під Панду, вам потрібно стежити за контентом та робити його унікальним, якісним та достатнім (корисним). Алгоритм Панди звертає увагу на орфографічні помилки, заспамленість та дублі сторінок.

Порівняйте статистику за цими двома текстами. Другий варіант з дуже великою ймовірністю може потрапити під фільтр Панда через погану орфографію та слабку унікальність.

Блог фильтры

Рис. 11 – Приклад унікального тексту

За таку статтю Google санкції не накладе.

Блог фильтры

Рис. 12 – Приклад тексту з низькою унікальністю

Від останнього часто страждають інтернет-магазини, що змушені публікувати схожі товари. В такому випадку вам допоможе атрибут rel = “canonical”, що вкаже пошуковику, яка сторінка є пріоритетною для індексації.


4.2 Пінгвін

  • За що накладають?

Пінгвін “нападає” на ваш сайт в основному через маніпуляції з посилальною масою.

  • Чому це відбувається?

Під цей фільтр можна потрапити, якщо ви купуєте посилання безсистемно та у великій кількості. Або у вас на сайті є велика кількість битих посилань, багато редиректів на головну сторінку, а також сайти-донори, в котрих ви закуповували посилання, що не проходять перевірку на довіру. Або посилання йдуть з неякісних сайтів-сателітів.

  • Як уникнути?

Щоб вивести сайт з-під фільтру Google Пінгвін, доведеться позбутися від усіх неякісних посилань або посилань, здобутих нечесним шляхом. Це довга та кропітка робота з перевірки кожного посилання на сайті вручну, але це єдиний спосіб позбутися від санкцій Google в цій ситуації.


4.3 Колібрі

  • За що накладають?

Основна мета алгоритму Колібрі – видавати людям корисний та якісний контент. Тобто, якщо людина написала запит в пошуку Google та потрапила на ваш сайт, ресурс повинен вирішити своє питання. В іншому випадку, це буде означати, що ви залучили користувача, але не дали йому натомість ніякої користі.

Грубо кажучи, Колібрі розпізнає сенс пошукових запитів та порівнює їх із вмістом сайту. Наприклад, у вас на сайті є ключ “купити змішувач”, але немає ні змішувачів, ні посилання, де їх купити. Тобто, ви залучили користувача за допомогою ключів, але не вирішили його питання на своєму сайті.

  • Чому це відбувається?

Фільтр Колібрі спрацьовує на сайтах, де тексти складаються з ключових слів, але при цьому не несуть ніякої корисної інформації.

  • Як уникнути?

Щоб уберегти себе від цього фільтра або витягнути сайт з-під нього, стежте за контентом. Як і у випадку з Пандою, контент повинен бути унікальним, якісним та достатнім. Наповнення вашого сайту має вирішувати проблему користувача, а не просто створювати трафік. Простіше кажучи, робіть контент для людей, а не для пошукових систем.


4.4 Пісочниця

  • За що накладають?

Під цей фільтр потрапляють нові сайти. Відправляючи вас до пісочниці, Google перевіряє, чи можна вам довіряти. На практиці цей фільтр не дає ресурсу вибратися далі другої сторінки пошуку в перші 1-2 місяці існування.

Блог фильтры

  • Чому це відбувається?

Це потрібно для того, щоб сайти-одноденки не потрапляли до видачі на першій сторінці.

  • Як уникнути?

Вийти з-під цього фільтра досить просто: користуйтеся чесними методами просування та чекайте, коли Google вирішить, що ваш ресурс порядний. А щоб за цей час не потрапити під інші фільтри, користуйтеся порадами, що ми перерахували вище.


Висновки

Сайт може потрапити під фільтри Google з різних причин. В основному, це пов’язано з нечесними методами просування, неякісним контентом, великою кількістю реклами та помилками у використанні посилальної маси.

Виведення з-під фільтрів пошукових систем починається з аналізу ваших дій та визначення виду накладеного фільтра.

Якщо в вас молодий сайт, що потрапив під фільтр Пісочниця, турбуватися нема про що – просувайтеся, використовуючи “білі” методи та чекайте, коли пошуковик почне вам довіряти. Прості фільтри знімаються за 1-2 місяці автоматично. На виведення з-під складних фільтрів на кшталт Панди чи Пінгвіну може знадобитися близька півроку, так що приготуйтеся до того, що трафік ще якийсь час не буде таким високим, як раніше.

Щоб уникнути потрапляння під фільтри в майбутньому, стежте за якістю контенту та його користю, перевіряйте джерела, на котрих купуєте посилання та перевіряйте все, що розміщуєте на сайті. Тоді SEO-просування вашого сайту буде успішним.


Як зробити відео YouTube вірусним

банер кластеризація довгий

Як зробити кластеризацію семантичного ядра

Перевірка унікальності банер

Аналоги російських сервісів для перевірки унікальності текстів

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.