
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Джерело матеріалу - стаття semrush.com.
HTTPS простими словами - безпечний протокол передачі гіпертексту або зашифрована версія HTTP.
Він використовується для безпечного обміну даними через Інтернет або мережу. Протокол зв'язку зашифрований з використанням Transport Layer Security (TLS) (раніше відомого як Secure Sockets Layer (SSL)).
У цій статті розберемося з HTTP та HTTPS - тим, як вони працюють та як зробити так, щоб ваш сайт впорався з будь-якими технічними проблемами при переході з одного протоколу на другий.
HTTP (Протокол передачі гіпертексту) – основа інтернету.
Це протокол, що використовується для обробки, рендерингу та передачі сторінок з боку сервера в браузер клієнта.
HTTP простими словами – це засіб відображення більшої частини Інтернету.
HTTP и HTTPS працюють через т. н. запити. Запит створюється браузером користувача при взаємодії з сайтом.
Як це працює: припустимо, хтось шукає «як правильно перевести сайт з http на https». Цей запит летить на сервер, й сервер у відповідь видає запит з результатами. Ви їх бачите на сторінках видачі (SERP).
Все це відбувається за мілісекунди. Але це дуже грубе пояснення того, як працює протокол передачі гіпертексту.
HTTP – це абревіатура протоколу передачі гіпертексту.
Це основний інструмент, за допомогою якого дані сторінок передаються в мережі. Сторінки зберігаються на серверах, й після передаються на ваш комп’ютер, коли ви щось запитуєте в інтернеті.
У результаті мережа цих з’єднань і створює інтернет. Без HTTP не існувало б всесвітньої павутини (WWW).
Але у HTTP-з’єднання є проблема – дані, які по ньому передаються, не зашифровані. А це ризик, т. я. шахраї можуть вкрасти інформацію будь-якого з користувачів. Інформація, яка передається через HTTP, не приватна. Ось чому не слід відправляти дані кредитної картки та іншу конфіденційну інформацію, якщо ви раптом робите замовлення в інтернет-магазині з адресою сторінки з HTTP.
HTTPS – це скорочення для безпечного протоколу передачі гіпертексту.
На відміну від HTTP, HTTPS працює на шифрованих механізмах. Вони допомагають захищати з’єднання й перевіряти справжність сайту. Один з механізмів – сертифікат SSL.
SSL – це скорочення від «secure sockets layer». Протокол передачі даних створює безпечне зашифроване з’єднання між браузером користувача та сервером, яке захищає рівень зв’язку між ними.
Кожен SSL-сертифікат має свій рівень захисту, який вказується під час покупки.
Сертифікат SSL дає додатковий рівень безпеки для конфіденційних даних. Що вкрай важливо при роботі з веб-сайтами електронної комерції.
Деякі приклади застосування:
Рис. 1 – Наочна різниця між використанням протоколу HTTP та HTTPS для передачі конфіденційних даних
Використання HTTPS виправдано – якщо цього сертифіката немає, шахраї можуть легко просканувати з’єднання на предмет конфіденційних даних користувачів й вкрасти їх. А воно вам треба?
TLS означає transport layer security (протокол захисту транспортного рівня). Він допомагає шифрувати HTTPS та може використовуватися для захисту електронної пошти та інших протоколів. Він використовує криптографічні методи, які гарантують, що:
Все починається з рукостискання TLS – процесу, що запускає сесію зв’язку, в якій використовується шифрування TLS. Тут відбувається аутентифікація, й створюються ключі. Абсолютно нові ключі для сеансу генеруються, коли два пристрої обмінюються даними, з двох різних ключів, які працюють разом. Результат цього – більш глибокий та зашифрований зв’язок.
Рис. 2 – Рукостискання TLS
Нижче наведені деякі помилки, яких Google пропонує уникати.
Рис. 3 – Проблеми та їх рішення від Google
Найбільш важливим кроком для безпечного з’єднання HTTPS є забезпечення того, щоб веб-сервер був тим, ким він себе називає.
Ось чому сертифікат SSL – найважливіша частина цієї конфігурації; він гарантує, що власник веб-сервера є тим, ким, він себе заявляє. Це працює за тим же принципом, що і водійські права – він підтверджує особу власника сервера.
Коли ви впроваджуєте HTTPS, він здійснює захист від певних типів атак, що робить його важливим елементом вашого веб-сайту.
Одне з великих прихованих переваг HTTPS – то, що він допомагає завоювати довіру ваших користувачів.
Якщо ви керуєте сайтом електронної комерції, який приймає дані кредитних карт – той факт, що на вашому сайті в браузері з’являється замок, дає вашим користувачам впевненість в тому, що ваш сайт може обробляти транзакції по кредитних картах без витоку даних в сторонні руки.
Рис. 4 – Значок захищеного з’єднання знаходиться зліва в адресному рядку (перед адресою сторінки)
Це допоможе користувачам довіряти вашому сайту набагато більше, ніж якщо б це був небезпечний сайт, а сучасні браузери попереджають користувачів, коли сайти небезпечні.
За допомогою HTTPS дані кредитних карт, паролі, особисті дані користувачів та особиста інформація шифруються на промисловому рівні безпеки. Ця безпека – то, що дозволить вашому сайту й далі залишатися конкурентоспроможними в порівнянні з іншими у вашій ніші.
Крім захисту даних від сторонніх очей https:// допомагає захистити вашу репутацію. Якщо на вашому сайті регулярно виникають порушення безпеки, й користувацькі дані розкриваються, люди не захочуть ним користуватися. Це може завдати непоправної шкоди вашій онлайн-репутації й в довгостроковій перспективі дорого обійтися.
HTTP-виключення
Хоча в даний час виключення нечисленні, все ще є ті, хто не повністю перейшли на https://. Для деяких це має сенс – якщо ви не обслуговуєте користувачів, які регулярно надають конфіденційні дані для електронної комерції або з інших причин, вам, ймовірно, не потрібна підвищена безпека.
В ідеальному світі, коли на веб-сайті всі рівнозначно, https:// є вирішальним фактором для ранжування. Однак, коли справа доходить до SEO, виявляється, що до ідеального світу нам далеко. Таким чином, ви як і раніше можете ранжуватися, якщо використовуєте http://.
Хоча у https:// багато переваг, Джон Мюллер також сказав, що HTTPS не означає багато для ранжирування, але Google офіційно заявляє, що «коли все інше рівнозначне, HTTPS стає вирішальним фактором ранжування».
Перехід з HTTP на HTTPS дає багато переваг, особливо з точки зору SEO. Однак, якщо ви не знайомі з процесом, ви можете більше нашкодити, ніж допомогти.
Ви повинні повідомити Google про перехід. Вам необхідно вибрати сертифікат, який найкраще підходить для вашої ситуації, налаштувати Google Search Console, налаштувати Google Аналітикові, оновити внутрішні посилання й оновити будь-які відносні URL-адреси. Давайте розглянемо кожен з аспектів уважніше.
Цей крок включає в себе налаштування іншого профілю Google Search Console. Забороняється відключати свій незахищений профіль GSC. Замість цього вам потрібно тримати всі профілі активними. Налаштуйте новий профіль для HTTPS-версії вашого сайту та переконайтеся, що він продовжує збір даних.
Крім того, в Google Аналітиці ви повинні переконатися в тому, що ви налаштували свій профіль як захищений. В іншому випадку ви не зможете відслідковувати потрібні дані.
Не забудьте оновити параметри збору даних в GTM, де це можливо. Крім того, якщо ви використовуєте Bing Webmaster Tools, також необхідно буде оновити http:// до https:// під час переходу.
Ви будете здивовані, як часто я стикаюся з помилками при переходах з http:// на https://, які були викликані відсутністю контролю з боку розробників над початковим процесом переходу та відсутністю поновлення профілів відстеження критичних даних.
Ці типи помилок можуть привести як до втрати, так і до перевищення кількості отриманих даних, що може обернутися крахом для точності ваших рішень в SEO стратегії.
У вас є сертифікати SSL для різних цілей. Один для одного домену, інший для кількох доменів, не кажучи вже про сертифікати відкритого ключа. Для невеликих сайтів повний підстановлювальний сертифікат зазвичай не потрібно. Однак, це може значно полегшити ваше життя при контролі синтаксису URL-адрес на своїх веб-сайтах.
Сертифікат SSL для одного домену видається для одного піддомену або для одного домену. Сертифікат SSL для кількох доменів дозволить вам захистити основне доменне ім’я й до 99 мереж SAN (альтернативних імен суб’єктів)
Сертифікат відкритого ключа дозволяє захистити ваш вихідний URL-адрес веб-сайту й всі без винятку пов’язані з ним піддомени.
Що це означає? Це означає, що якщо ви налаштовуєте domain.maindomain.com, й він створюється з використанням підстановлювального сертифікату, він автоматично стає безпечним. Вам не доведеться докладати більше зусиль, щоб переконатися, що він відповідає існуючому рівню безпеки вашого сайту. Іншими словами, це позбавить вас від багатьох головних болів.
Очевидно, що тут явний переможець – підстановлювальний сертифікат. Але, як надійний сертифікат з безліччю різних функцій, він коштує дорожче, тому вам доведеться зважити додаткові витрати й порівняти їх з функціями, які ви отримаєте.
Деякі рекомендують використовувати тільки відносні URL-адреси для ваших ресурсів. Припускаючи, що ви вмієте керувати поточними потребами свого веб-сайту, не потрібно проходити цей крок. Просто потрібно переконатися, що весь контент на сайті доданий по правильного протоколу. І не забудьте XML-карту сайту!
Ви будете здивовані тим, скільки перевірок я провів на сайтах, які не змогли виконати цей єдиний крок – переконатися, що весь їх контент в безпеці.
Неважливо, чи використовуєте ви відносні або абсолютні URL-адреси, якщо ви оновлюєте їх на сайті. Ви можете переключитися на відносні URL-адреси, якщо бажаєте, але якщо ваш сайт побудований на абсолютних URL-адресах, використовуйте опцію пошуку й заміни у своїй базі даних, якщо ваш сайт це дозволяє. Це допоможе вам усунути всі існуючі екземпляри змішаного вмісту.
Переконайтеся, що після переходу до ваших URL-адрес правильно додано https://, і у вас не повинно виникнути жодних серйозних проблем.
Ви повинні переконатися, що всі елементи доступні для сканування з файлу robots.txt. Якщо у вас немає конкретної проблеми, наприклад папки, яку дійсно не слід індексувати, має сенс дозволити Google сканувати все на сайті, навіть файли CSS та JS. Якщо ваш сайт забороняє рендеринг файлів CSS та JS, ви можете зіткнутися з проблемами.
Наприклад, якщо ви забороните відображення на сторінці критично важливого елемента CSS або JS, ви можете перешкодити Google зрозуміти весь контекст сторінки, що є важливим для отримання більш високого рейтингу. Крім того, приблизно в 99% випадків немає причин забороняти використання файлів CSS або JSS таким чином.
Рис. 5 – Статистика сайту при переході на протокол HTTPS
Функція Аудит сайту в SEMrush надасть вам багато корисної інформації по вашому впровадженні HTTPS. Аудит покаже всі можливі проблеми й запропонує рекомендації з їх усунення.
Регулярний моніторинг вашого сайту має вирішальне значення для успішного переходу на https://.
Перевірте Google Search Console, Google Аналітику та ще раз перевірте будь-яке інше програмне забезпечення для створення звітів, яке ви використовуєте.
Якщо ви не перейшли з http:// на https://, ви повинні зробити це якомога швидше. Таким чином, ви не зіткнетеся з подальшими проблемами, які можуть серйозно пошкодити вашим зусиллям з пошукової оптимізації.
Якщо ви погано розбираєтеся в SEO, з’ясування деталей того, чи слід вибирати безпечний або небезпечний протокол, є складним завданням.
Ось кілька моментів, які можуть допомогти вам прийняти рішення:
Ви – інтернет-магазин, який має справу з конфіденційною інформацією про кредитні картки та особисті дані?
Тоді захист вашого сайту за допомогою HTTPS – кращий вибір. Це розповість про вашу доброзичливість та підвищить довіру серед ваших онлайн-клієнтів й допоможе переконатися, що ви не зробите помилку й не будете надто відкриті для веб-атак. Ваша онлайн-репутація також матиме більш позитивне позиціювання.
Що, якщо ви не магазин електронної комерції, але маєте справу з людьми, що відправляють свою інформацію (наприклад, через сайт генерації лідів)?
Тоді вам необхідно використовувати HTTPS. Люди розраховують на безпеку Інтернету, щоб захистити їх, а також свої особисті дані від компрометації. Цей вибір допоможе додати вашій компанії ще один рівень довіри й легітимності.
Чи варто використовувати безкоштовний варіант Let’s Encrypt?
Це залежить від обставин. Ви тільки починаєте, і у вас немає на це бюджету? Тоді це хороший варіант. Але якщо ви компанія, яка заробляє багато тисяч доларів, краще використовувати більш дорогий варіант, такий як GeoTrust або Comodo. Вони обидва роблять одне й те ж, коли перехід йде добре, але в маркетингу важливо сприйняття.
Вирішіть ви залишитися з http:// або перейти на https://, вирішувати вам. Але коли справа доходить до створення більш безпечного інтернету, перехід на https:// – прекрасний варіант, яким варто скористатися.
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.