
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Стаття написана на основі матеріалів semrush.com
Літо 2021 виявилося багатим на апдейти Google пошуку. Тут у нас й алгоритми Page Experience, Link Spam й оновлення ядра – видно, що компанія старанно працює над поліпшеннями видачі на благо користувачів, так би мовити.
Рис. 1 – Літо апдейтів (Algoroo)
Ми ж чекали кінця літа, стежили за тим, що відбувалося, а тепер зробили аналіз по всім тим нововведенням, які встиг Google впровадити за останні 3 місяці.
Хронологія оновлень:
Почнемо по черзі, розповімо, які апи були, про що та як вплинув кожен на SERP.
Ми вже писали детально про оновлення від 2 червня 2021 року – стандартний апдейт, спрямований на поліпшення сторінок результатів пошуку. Найбільші коливання випали на 2-4 червня, потім все почало приходити в норму. Закінчилося розгортання 12 червня 2021.
По галузях найбільше змін (мобільні та ПК) було помітно в таких секторах:
У мобільному пошуку також помітні були коливання для таких галузей:
Більше половини сайтів, які відчули апдейт на собі, з відвідуваністю менше 500 тисяч.
Рис. 2 – Розподіл коливань по індустріях (Semrush)
На рис. 2 – список індустрій, які виграли від оновлення. Якщо говорити про лузерів, то на першому місці все також категорія Їжа та Напої.
Рис. 3 – Галузі з найбільшими втратами (Semrush)
В середньому кожне оновлення алгоритмів затягується на 1-2 тижні. Але цього літа графік був настільки щільний, що вже 15 червня розвернувся новий апдейт. Про нього далі й поговоримо.
Через 13 днів після червневого оновлення компанія почала розгортати новий алгоритм ранжування, спрямований на зручність користування. Тепер в гру вступили Core Web Vitals, а повністю оновлення закінчили викочувати аж 2 вересня.
В результаті обнова принесла такі критерії для оцінки сприйняття сторінки користувачем:
В цей же час Google також перестав помічати прискорені мобільні сторінки (AMP) спеціальним значком.
2,5 місяці – довгий термін, але він знадобився для того, щоб сайти могли поступово вносити зміни й поліпшення, щоб адаптуватися до нових реалій.
P.S. Не варто плутати оновлення ядра основного алгоритму з впровадженням алгоритмів ранжування. Апдейти Гугл завжди відчуваються саме в плані втрати та набору позицій. Впровадження нового алгоритму передбачає, що ви будете працювати над своїм сайтом й виправляти помилки, щоб пристосуватися до нових вимог та можливостей.
До речі, Core Web Vitals безпосередньо пов’язаний зі швидкістю завантаження сайту. Так що порада – покращуйте ці показники та думайте про користувача в плані релевантності контенту й зручності використання для нього в першу чергу.
І тут через 8 днів після старту попередньої обнови було представлено оновлення алгоритму, який має почистити видачу від спаму (веб-сторінки та картинки).
Рис. 4 – Особливих змін на час апдейту не було (cognitive SEO)
Рис. 5 – RankRanger також показав невеликі скачки
Процес оновлення розділився на два етапи: 23 та 28 червня (кожне закінчилося в той же день) викотили обидві частини оновлення. Особливих обговорень з цього приводу не було, коливань теж.
Прямо на початку другого місяця літа, тобто 1 липня, Google почала розгортати новий апдейт ядра алгоритмів. Про нього оголосили майже відразу після твіта Саллівана про дату початку червневого оновлення.
The July 2021 Core Update, previously announced, is now rolling out:https://t.co/6Xs77WDsur
These typically take 1-2 weeks to finish. Our guidance about such updates is here:https://t.co/e5ZQUA3RC6
Here’s more on how we improve search through updates:https://t.co/IBmInwGOiX
— Google SearchLiaison (@searchliaison) July 1, 2021
Причина розбиття цього апдейта Гугл на 2 частини – в червні всі зміни ще не були готові до впровадження.
Рис. 6 – Основна тряска припала на 2 липня (Advanced Web Ranking)
Подивимося, яким індустріях дісталося найбільше. Самі різкі скачки відчули в таких сферах:
При цьому найменший розрив між червневим та липневим оновленням був в таких секторах:
Розрив між червневими та липневими оновленнями був менш помітний для торгових мереж, нерухомості, мистецтва й розваг, вакансій та освіти, та інтернет-спільнот. Тут підвищення волатильності рейтингу, яке ми спостерігали під час червневого оновлення, було менш різким у порівнянні з липневим оновленням. При цьому розрив становить менше ніж 25% для цих галузей.
Схожа ситуація була присутня й на мобільних. Хоча, найбільшу волатильність в порівнянні червень-липень 2021 показали такі сектори:
Порівнюючи два оновлення ядра, волатильність для ПК та мобільних була 42% й 47% відповідно.
Рис. 7 – Розподіл коливань по індустріях для липневого апдейта (Semrush)
На графіку можна помітити, що краще за все зміни позначилися на галузі шопінгу.
А в списку тих, хто програв, найгірше довелося сектору Бізнес та Промисловість.
Рис. 8 – Лузери липневого апдейта (Semrush)
В результаті одне оновлення не скасовувалося іншим – тільки 5% з 200 найбільш постраждалих доменів побачили зворотний ефект. Втрати позицій були значними для деяких ресурсів: від -30 до -70 позицій.
12 липня 2021 року розгортання апдейту завершилося.
Ще через 2 тижні (26 липня) після оновлення ядра ранжування був запущений апдейт алгоритму з чищення спамних посилань. Підтвердження завершення розгортання виклав у себе в Твіттері Денні Салліван 24 серпня.
The link spam update is now complete.
— Google Search Central (@googlesearchc) August 24, 2021
З багатомовною підтримкою ця обнова, можна сказати, була глобальною. Гугл закликає правильно розмічати комерційні посилання на інші сайти та завжди стежити за їх якістю. Наприклад, багато посилань з неякісним контентом негативно вплинуть на ваш рейтинг в пошуку.
Якщо ж власники сайтів не будуть самі коректно позначати зовнішні лінки атрибутами sponsored (для спонсорських та партнерських) та nofollow (для гостьових постів), то пошукова система може самостійно вжити заходів, а це ймовірно призведе до зниження позицій.
Рис. 9 – Rank Risk Index для ПК (RankRanger)
Рис. 10 – Cognitive SEO навіть не помітив, що це апдейт
Для мобільних ситуація така ж – змін не було, день був дуже спокійний.
До речі, 15 серпня був зареєстрований новий сплеск індексу ранжування. Сеошники зійшлися, що це, швидше за все, наслідки впровадження алгоритму зі спамних посиланнь. Якраз в тій момент вже пройшла половина процесу розгортання, судячі з дати.
Рис. 11 – Тільки RankRanger позначив сплеск як апдейт
Але я також схиляюся до думки, що скачки – просто наслідки впровадження глобального апдейту.
16 серпня почали з’являтися повідомлення про те, що у багатьох текстів змінилася назва в SERP. Google дійсно додала нові зміни в алгоритм формування тайтлу. При тому, що в більшості випадків інформація для тайтла береться з тега H1, вона не завжди зображає дійсний вміст статті за посиланням.
Було відмічено, що назва може скорочуватися, тобто згадка міста та країни зменшується до країни.
Іноді в Title може потрапити текст із посилання всередині статті.
Але все не зводиться до пари факторів. Ймовірно, система дивиться на вміст веб-сторінки й саме відповідно їй і формує новий тайтл.
Це не привід для занепокоєння, просто Google й далі працює над досвідом використання пошукача для пошуку релевантної інформації. А тайтл грає в цьому велику роль, тому що на його утримання людина вирішує, відвідувати цю сторінку, чи ні.
В іншому поки що тихо, ніяких сплесків не спостерігається, тому чекаємо наступних обнов.
І офіційна інформація від Джона Мюллера з приводу зміни заголовків (джерело – ppcseo.com):
У Google літо було гаряче всі 3 місяці:
При кожній новині про зміни все розуміють, що зараз буде трясти видачу і seo-спеців, які просувають сайти.
Факт в тому, що всі флуктуації згодом просто затихають, і це добре. Тому що для зручного сайту з цікавим контентом ніякі коливання не повинні бути страшні. Він розвивається, просувається – все відбувається поступово.
Якщо у вас так само, то не думайте про апдейти ядра і не беріться одразу щось виправляти. Хороший сайт обов’язково займатиме високі позиції на постійній основі, а від невеликих осідань ви НЕ застрахуєтесь.
Google і далі працює над новими оновленнями, а поки що, дивлячись на літо апдейтів 2021 роки, можу сказати – літо вдалося!
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.