замовити дзвінок
+38 (044) 358-48-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
129
1

Джерело - wordstream.com

Останні кілька років Google цілеспрямовано покращує мобільну видачу, і при ранжуванні розставляє пріоритет на основі того, які веб-сайти на мобільних працюють найкраще.

Вже був Mobilegeddon у 2015 році - тоді адаптованість сайтів під мобільні пристрої стала одним з факторів ранжирування.

У 2018 році вийшов Speed Update - тоді до чинників ранжування додалася швидкість завантаження.

Цією весною-влітку буде випущено оновлення Page Experience Update (в червні 2021), яке повинно зробити мобільну версію, стабільність та інтерактивність важливими сигналами ранжування (докладніше про Core Web Vitals та усі оновлення Google).

Google планує остаточно перевести всі сайти на такий принцип ранжування. Але що має на увазі індексування з пріоритетом на мобільну версію? І як воно відрізняється або пов'язане з деякими минулими оновленнями алгоритмів Google? Але головне - як бути впевненим, що сайт готовий до переходу?

Сьогодні докладно розповімо про індексування, орієнтоване на мобільні. У т. ч. про те, що це таке, що означає, та про п'ять пунктів, які ви можете (і повинні) перевірити, щоб оптимізувати свій сайт для цього оновлення.


1. Коли має вийти дане оновлення?

Ще в березні 2020 Google офіційно анонсував новину про те, що переведе всі сайти в інтернеті на індексацію з пріоритетом мобільного контенту.
Передбачувана дата завершення трохи змістилася через COVID-19, але останній прогноз був на березень 2021 року, хоча зараз Google змістили цю дату ще раз.

Сам перехід не вимагає яких-небудь дій з вашого боку, але є дії, які ви можете (і повинні) вжити, щоб переконатися, що ваш сайт готовий до виходу цього алгоритму. Перш ніж ми розглянемо деталі оновлення, давайте трохи заглибимося у причини цієї ініціативи.

Що таке індексування з пріоритетом мобільного контенту?

Воно означає, що в майбутньому Google буде переважно використовувати зміст мобільної версії вашого сайту для індексації та ранжування. Ось що говорить Google у своїй обов’язковій до прочитання документації з цього питання: місце у видачі тепер буде залежати найбільше від мобільної версії. Раніше релевантність оцінювалася по десктопній версії, а тепер бот буде в першу чергу сканувати й ранжувати мобільні сторінки. Це сталося ще й тому, що більшість користується пошуком саме через мобільні пристрої.

Спочатку дедлайн впровадження поновлення був 1 липня 2019.
Веб-майстри, чиї сайти були створені до цього моменту, будуть повідомлені через Search Console про те, коли їх сайти будуть переведені на цей тип індексування.

Через 8 місяців від початкової дати Google оголосив про плани перевести всі сайти на новий тип індексування вже у вересні.
Це було до тих пір, поки не трапився COVID-19, й дедлайн був перенесений на березень 2021. Проте Google вже автоматично перевів 70% веб-сайтів на індексування з пріоритетом на мобільну версію контенту.

А як щодо останніх 30%? Ми дізналися від Джона Мюллера з Google, що процес зовсім скоро буде завершений.
Гарна новина полягає в тому, що вам більше не потрібно турбуватися про те, чи індексується ваш сайт в першу чергу з пріоритетом мобільного контенту. Очевидно, це вже так. А якщо ні, то скоро буде.

Однак вам потрібно турбуватися про те, чи оптимізований ваш сайт під мобільні. Нумо поговорімо про деякі кроки, які ви можете зробити, щоб підготуватися до виходу даного апдейтe.


2. Як оптимізувати сайт?

Google рекомендує перевірити наступні пункти, щоб переконатися, що ваш сайт підготовлений.


2.1 Googlebot имеет доступ к контенту и рендерит его

Для цього вам потрібно переконатися:

  • що для сканування обох версій вашого сайту використовуються ідентичні метатеги. Це налаштування за замовчуванням стоїть на більшості веб-сайтів, тому, якщо ви або розробник спеціально налаштували його інакше, вам не потрібно турбуватися про це;
  • що Google може бачити будь-який контент з відкладеним завантаженням;
  • що ви не блокуєте певні URL-адреси директивою disallow.

2.2 Переконайтеся, що контент однаковий на комп’ютері й на мобільному

Версія вашого сайту для мобільних повинна містити ту ж інформацію, що і ваш сайт для десктопів. Google попереджає, що якщо у вас спеціально розміщено менше контенту на сторінці для мобільних, ніж для ПК, ви повинні бути готові до спаду трафіку при індексуванні цієї сторінки.

Конкретна порада, яку дає в цьому випадку Google – упевнитися, що заголовки в мобільній версії збігаються з заголовками десктопної.


2.3 Перевірте структуровані дані

Якщо на сайті є структуровані дані, то потрібно впевнитися в тому, що вони є на обох версіях сайту..

Mobile first структурированные данные

Рис. 1 – Структуровані дані в пошуку

Перевірте, чи використовуєте ви правильні URL в структурованих даних.


2.4 Дотримуйтесь дод. рекомендацій Google

Додаткові рекомендації, які Google дає для оптимізації під мобільні:

  • Обидві версії сайту повинні містити однакові метадані.
  • При відображенні реклами на мобільних пристроях дотримуйтеся стандарту Better Ads Standard.
  • Переконайтеся, що зображення в мобільній версії відповідають рекомендаціям SEO-оптимізації для зображень.

Mobile first Оптимизация картинок

Рис. 2 – Оптимізація зображень може підвищити швидкість завантаження вмісту

  • Переконайтеся, що відео на вашому сайті для мобільних пристроїв відповідають рекомендаціям по роботі з відео.
  • Якщо для десктопної nf мобільної версій сторінки окремі URL-адреси, переконайтеся, що ви підтвердили ці сторінки в Search Console, й адреси сторінок не фрагментовані.

2.5 Слідкуйте за помилками в роботі мобільної версії сайту

Передбачається, що ви будете регулярно перевіряти Search Console на помилки в роботі мобільної версії й усувати їх, коли вони виникають.

Для цього вам спочатку потрібно підтвердити права на сайт та завантажити карту сайту.

Mobile first Добавление Sitemap

Рис. 3 – Додавання Sitemap в Search Console

Як тільки ви це зробите, зможете використовувати звіти про покриття та зручність використання на мобільних, щоб визначати помилки, які можуть вплинути на продуктивність сайту:

Mobile first

Рис. 4 – Зручність використання сайту на мобільних

А ще ви можете додатково найняти експертів, щоб провести тех. аудит вашого сайту. Це може допомогти вам виправити й інші проблеми, які може містити ваш сайт: такі елементи, як втрачені сторінки, дублюючі метатеги, відсутні структуровані дані, неоптимізовані зображення й ін..


3. Чи є ваш сайт оптимізованим для індексації з пріоритетом на мобільну версію?

Якщо ви не впевнені, чи підготовлений ваш сайт до цього, значить, ви вже зробили важливий крок, який пропускають більшість власників сайтів, – ви свідомо думаєте про те, як пошуковик сканує та індексує ваш сайт!

Дотримуйтеся вказівок вище, і ваш сайт буде підготовлений до виходу апдейту і ранжуватиметься в ТОПі в хорошій формі.

Підсумуємо, основні рекомендації:

  1. Переконайтеся, що ваш контент відкритий для сканування і обробки.
  2. Переконайтеся, що контент однаковий на робочому столі й мобільному пристрої.
  3. Перевірте свої структуровані дані.
  4. Дотримуйтесь дод. рекомендацій Google.
  5. Слідкуйте за помилками в роботі мобільної версії сайту.

Коли все інше не працює, якісний контент продовжує вигравати. Якщо ви ще сумніваєтеся в ефективності SEO, вивчіть контент на своєму сайті та розберіться в тому, чи вирішує він питання користувача.

Наші спеціалісти в ITForce можуть допомогти вам – звертайтеся.


E-E-A-T SEO: що це, як працювати у 2023

Як зробити відео YouTube вірусним

Outreach банер

Все про аутріч: що це та як побудувати

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.