
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Раніше ми всі розбиралися з E-A-T SEO. А зараз до абревіатури доєдналась ще одна E.
Отже, що таке E-E-A-T SEO? Розберемось, що це таке, чому E-E-A-T SEO важливе та як впливає на просування в пошукових системах.
Термін E-A-T вперше згадується у 2014 році, коли Google додав його до своїх рекомендацій щодо оцінювання якості пошуку. У грудні 2022 року Google оновив термін E-A-T – включив додаткову букву «E» для «досвіду». Відтепер ми маємо E-E-A-T або Double-E-A-T.
Реальні люди шукають в інтернеті відповіді на свої питання й Google зацікавлений надати їм вірну відповідь. А правильна відповідь на думку Google складається якраз з E-E-A-T SEO (Experience – Expertise – Authority – Trust):
Простіше кажучи, E-E-A-T SEO має на увазі:
Розберемо цю інформацію графічно, як пропонує нам terakeet.com.
Рис. 1 – З чого складається E-E-A-T (джерело)
Аби Google вважав контент відповідним E-E-A-T, він має бути:
І, врешті, ці 3 складові формують в користувача довіру.
E-E-A-T є одним із факторів, який Google використовує для оцінки загальної якості сторінки. Якість сторінки виконує свою функцію для визначення рейтингу сторінки в результатах пошуку Google. Google зазначає, що найважливішими факторами, які використовуються для визначення загальної якості сторінки, є:
Тобто чим більше сторінка демонструє досвід, експертизу, авторитет та надійність, тим вищий рейтинг присвоять їй пошуковики.
Однак важливо пам’ятати, що ці сигнали дуже суб’єктивні. Автор може бути експертом в одній галузі, але мати брак знань та зрештою низьку довіру в іншій. Наприклад: автор — дипломований та досить відомий фітнес-тренер, але не має підтверджених знань (сертифікату, диплому тощо) та повноважень писати про правильне харчування.
Тобто, в пошуковій системі автор має обґрунтувати себе як автор контенту – чому Google має довіряти вашим запропонованим варіантам розв’язання проблеми користувача?
Якщо зовсім просто, то відгуки про продукт мають писати люди, які користувалися цим продуктом. Причому робити це вони мають без стимулу — без винагороди з боку сайтів. А теми YMYL мають висвітлювати експерти та органи влади, щоб запобігти шкоді користувачам.
YMYL означає «Ваші гроші або ваше життя» (Your Money or Your Life). Google використовує цю абревіатуру як керівний принцип для класифікації сторінок, які прямо впливають на фінанси, здоров’я, безпеку та/або щастя.
Сайти YMYL відповідають найвищим можливим стандартам E-E-A-T через тематику та те, що це означає для користувача, якщо ця інформація буде представлена в неправильному вигляді.
За даними Google:
Ми маємо дуже високі стандарти оцінки якості сторінок для сторінок YMYL, оскільки сторінки YMYL низької якості можуть негативно вплинути на щастя, здоров’я, фінансову стабільність або безпеку людини.
Типи сайтів YMYL:
Список також може включати більш суб’єктивні теми. Наприклад, інформацію про батьківство, інформація про житло або реконструкцію, дослідження шкіл або коледжів, працевлаштування або питання щодо фізичної форми, харчування чи втрату ваги.
Врахування E-E-A-T бізнесом може сприяти його вищій позиції в пошуку. Google побачить, що сайт є надійним, рекомендованим та законним.
Більшість користувачів хоч раз натрапляла на сірий сайт, коли шукала певну інформацію в інтернеті. Й Google намагається запобігти відвідуванням користувачів подібних небезпечних сайтів. Наприклад, якщо сайт надає неперевірену неправдиву інформацію, особливо якщо вона стосується фінансів чи здоров’я, він не має бути першим у видачі. Тому Google й ввів термін E-E-A-T сайту та надалі враховуватиме його, щоб захистити користувачів від шкоди.
Як ви можете бачити на зображенні нижче:
Рис. 2 – Інформація, що стосується здоров’я
У випадку зі скриншоту вище E-E-A-T життєво важливий для здоров’я та безпеки користувачів. Й ми бачимо, що джерело, якому можна умовно кажучи, довіряти, має 2 місце у видачі. Це — офіційний протокол АІТ від НАМН України.
Рис. 3 – Протокол АІТ від НАМН України
Тобто у цій сфері інформація з форумів нам в пригоді не стане. Бо є офіційний протокол лікування та харчування, а є чийсь досвід, котрий нам не є релевантним.
Розглянемо ще один приклад.
Рис. 4 – Видача за запитом Винайняти квартиру Львів
За запитом Винайняти квартиру Львів ми отримали кілька розширених сніпетів. Ми не знаємо, чи можна довіряти цим сайтам та чи належать вони до сектору здачі квартир в оренду. Також ми бачимо у видачі й контекстну пошукову рекламу — перші 2 посилання. Та блок локальної видачі справа — так Google намагається полегшити нам пошуки житла, виводячи компанії, котрі знаходяться поряд з нами.
Оновлення основного алгоритму пошуку Google за останні роки говорить нам про те, що Google постійно покращує взаємодію з користувачем. Ми вже маємо протокол HTTPS, mobile-first, Core Web Vitals тощо.
E-A-T – це ще один пункт щодо покращення взаємодії з користувачами. E-A-T визначає ступінь довіри користувачів сайту — чи надає сайт цінність. Google розуміє, що людина здатна прийняти рішення на основі того, що вона читає в Інтернеті. І ця дія матиме реальні наслідки в її житті.
Тобто якщо ваші сторінки або контент підпадають під будь-яку з категорій YMYL, ви повинні це розуміти та мати відповідний контент. Дайте користувачам чітке розуміння, що автор контенту має репутацію у тій сфері, в котрій пише.
Чим більше ви як власник сайту дотримуватиметеся та застосовуватиме стандарти E-E-A-T до контенту на сайті, тим більше шансів покращити видимість у пошуку та підвищити рейтинг сайту.
Як і багатьох, нас теж цікавить питання, чи є E-E-A-T прямим фактором рейтингу Google? Згідно з інформацією від Terakeet.com, ні. Однак існують інші сигнали, які Google використовує для визначення експертних знань, авторитету та довіри, які є факторами ранжування.
Наразі ми маємо офіційний документ від Google від лютого 2019 року щодо боротьби з дезінформацією. І там Google зазначає важливість E-E-A-T у наданні сайту рейтингу.
Проте не існує єдиного показника для вимірювання оцінки Google E-E-A-T. Натомість Google оцінює інші вимірювані фактори, які вказують на якість авторів, сторінок, сайтів та брендів.
Оцінювачі якості пошуку вимірюють та оцінюють якість сайту, а відгуки використовуються для інформування алгоритму Google. Алгоритм Google може чітко вимірювати ті сигнали, які корелюють з E-E-A-T (наприклад, зворотні посилання).
За словами Денні Саллівана (@dannysullivan), відповідального за зв’язки із пошуковою системою Google:
Is E-A-T a ranking factor? Not if you mean there's some technical thing like with speed that we can measure directly.
We do use a variety of signals as a proxy to tell if content seems to match E-A-T as humans would assess it.
In that regard, yeah, it's a ranking factor.
— Danny Sullivan (@dannysullivan) October 11, 2019
Google не вважає E-E-A-T якимось вимірним показником у технічному плані. Тобто, виміряти показник E-E-A-T як от швидкість завантаження сайту, неможливо. Але Google здатен розпізнати, як оцінюють ваш контент користувачі. Й вже на цій основі присвоює сайту та інформації певний рейтинг.
Звернімось до пропозицій сайту terakeet.com. Наведемо 9 їх порад, котрі можуть бути доречні для нашого українського ринку.
Та варто пам’ятати, якщо сайт підпадає під позначення YMYL, то він має відповідати ще вищим стандартам.
Перевагу слід надавати зворотним посилання з релевантних доменів із високим авторитетом. Так сайт продемонструє, що він є авторитетним у своїй галузі. І тоді стратегія SEO-просування нестиме ефект.
Також для цього слід створювати цінний унікальний контент, котрим ділитимуться.
Рис. 5 – Шер статті через Телеграм
Посилання з соцмереж та месенджерів враховуються пошуковиком. Тому радше працюйте в ком’юніті, аби колеги шерили ваші корисні статті, це допомагає SEO.
Отримання згадок із надійних джерел здатне спрацювати на користь E-E-A-T. Чим більше ваш бренд/ім’я з’являється в авторитетних джерелах в мережі, тим більше Google сприймає вас як авторитет, якому варто довіряти.
Згідно з цим документом Google, непрямі посилання — звичайні текстові згадки назви бренду, можна розглядати як різновид зворотних посилань. Патент визначає вхідні посилання як “прямі посилання, непрямі посилання або і ті, і інші“, і уточнює, що вони можуть бути як посиланнями, так і звичайним текстом. Іншими словами, всі вхідні посилання з надійних сайтів — прямі й непрямі, враховуються при оцінці якості сторінки. Гері Ілліс з Google підтвердив, що згадки з авторитетних сайтів дійсно вимірюються і враховуються при ранжуванні.
Як отримати подібні згадки, які є способи:
Детально про SERM ми писали у статті SERM пошукової видачі.
Блок знань у видачі
Блок знань — те, що бачать користувачі, коли шукають в Google чиєсь особисте ім’я, назву бренду чи компанію.
Рис. 6 – Інформація у Блоці знань
Це чіткий сигнал, що Google розуміє, хто ви є, що ви робите та яку аудиторію обслуговуєте. Тому цей блок знань він використовує як сигнал E-E-A-T.
Наскільки актуальна інформація на вашому сайті, чи доречна вона сьогодні? Можливо, деякі статті потребують оновлення або ж написання нового контенту.
Намагайтесь регулярно перевіряти відповідність даних з вашого сайту, аби контент не був застарілим та недоречним. Або ж в разі, якщо не маєте ресурсів для відстеження, пишіть, на яку дату актуальна інформація.
Рис. 7 – Скриншоти зі статті актуальні на 18.06.2021
Так користувачі розумітимуть, чи актуальна ваша інформація сьогодні.
Використовуйте інфоприводи та новини на часі у контент-плані сайту, так контент відповідатиме на актуальні питання поточної ситуації. Як створювати контент під час війни, ми писали у статті Контент-маркетинг у 2022 та Реклама під час війни.
Відгуки допомагають створити та покращити E-E-A-T вашого сайту в очах Google.
Велика кількість позитивних відгуків на численних сайтах відгуків (Google My Business, Facebook, Otzyv.ua тощо) показує, що ваша компанія заслуговує на довіру в очах споживачів.
Намагайтесь не залишати відгуки без відповіді, особливо негативні. Адже це підвищує довіру бренду, який має репутацію, дорожить нею та прагне залишати своїх клієнтів задоволеними.
Рис. 8 – Відгуки в Google My Business
У 2021 Google вперше випустив Product Reviews Update (а 7 березня 2023 року розгортання February 2023 product reviews update було завершено). Оновлення має на меті сприяти перегляду контенту (наразі мова йде про англомовний контент), який виходить за межі шаблонної інформації, яку сьогодні зазвичай можна знайти в Інтернеті. Google заявив, що рекламуватиме ці розширені типи оглядів продуктів у своїх результатах пошуку.
Google цінує експертний контент. І особливо він цінує контент, створений людиною, яка має відповідні повноваження або кваліфікацію для його створення.
Експертні матеріали мають особливе значення, якщо сайт потрапляє в категорію YMYL. Тому сайти з категорій здоров’я, фінанси тощо залучають експертів для написання та редакції статей.
Рис. 9 – Рецензент статті — лікар-ортодонт
Так сайт підтверджує правдивість та експертність наданої інформації. Якщо контент для сайту створює копірайтер, то його матеріали має вичитувати фахівець з галузі. І тоді стаття позначатиметься як “Вичитав/Під редакцією ПІБ, стоматолог-ортодонт *** лікарні” тощо.
Професіонали мають підтверджувати свої знання. Що це може бути: сертифікати, дипломи, практика тощо. Для розв’язання цієї задачі слід створити на сайті сторінку автора, куди й внести його підтвердження досвіду та експертності.
Рис. 10 – Сертифікати експерта та профільні навчання
Також розмістіть своїх авторів-експертів на сторінках Про нас, Команда тощо.
Рис. 11 – Спіробітники-автори контенту
Для підвищення довіри можна додати й соцмережі авторів контенту. Ваша компанія має підтверджувати досвід своїх авторів, їх компетентність, повідомляйте користувачів та Google про це, демонструйте експертність своїх авторів.
Показ контактної інформації на вашому сайті свідчить про те, що ви — справжня компанія з реальними людьми.
Рис. 12 – Всі контактні дані компанії на сторінці Контакти
На сторінці Контакти вкажіть всі ваші контактні дані (телефон, email, адресу офісу тощо), а також контакти працівників, котрі можуть взаємодіяти з клієнтами (а як зібрати мейли з сайту, якщо вони не вказані, ми писали у статті Все про аутріч).
Наявність сторінки у Вікіпедії може дати сайту приріст у пошуковій видачі.
Рис. 13 – Сторінка про гурт у Вікіпедії
Рис. 14 – Посилання з Вікіпедії на соцмережі та інші сайти
Сторінка у Вікіпедії — ще один сигнал для Google, що бренд є легітимним й заслуговує на довіру.
Оцініть, як бренд позиціює себе у галузі — подивіться, яку інформацію надає пошукова видача. Проаналізуйте контент посилань, чи збігається він з позиціюванням бренду. Те саме стосується згадок у соцмережах.
Рис. 15 – Згадки компанії в пошуку
Всі ці сигнали шукає та розпізнає Google. Після аналізу згадок продумайте конкретні шляхи покращення свого позиціювання, бо мета присутності бренду — підвищення авторитетності та підкреслення релевантного досвіду у галузі.
Алгоритм Google постійно вдосконалюється, аби надати користувачам релевантну відповідь на їх запити. І модель E-E-A-T Google якраз відповідає цій місії.
Якщо ви знаєте, що шукає ваша аудиторія, і ваш сайт містить експертну авторитетну інформацію з запитів, Google врахує це як сигнал E-E-A-T. А це сприятиме зростанню позицій сайту у видачі та його рейтингу. Залучайте експертів до написання чи редагування й дивіться на результат.
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.