замовити дзвінок
+38 (044) 358-48-00
  • UA
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
30
2

Раніше ми всі розбиралися з E-A-T SEO. А зараз до абревіатури доєдналась ще одна E.

Отже, що таке E-E-A-T SEO? Розберемось, що це таке, чому E-E-A-T SEO важливе та як впливає на просування в пошукових системах.


Що таке Google E-E-A-T SEO

Термін E-A-T вперше згадується у 2014 році, коли Google додав його до своїх рекомендацій щодо оцінювання якості пошуку. У грудні 2022 року Google оновив термін E-A-T – включив додаткову букву «E» для «досвіду». Відтепер ми маємо E-E-A-T або Double-E-A-T.

Реальні люди шукають в інтернеті відповіді на свої питання й Google зацікавлений надати їм вірну відповідь. А правильна відповідь на думку Google складається якраз з E-E-A-T SEO (Experience – Expertise – Authority – Trust):

  1. Досвід (Experience) — це доказовий досвід експерта, котрий освічує тему.
  2. Експертиза (Expertise) – це те, що ви даєте у своєму контенті. Google звертає увагу на те, чи є ваш контент високоякісним, релевантним та точним.
  3. Авторитет (Authority) – це те, що колеги говорять про вміст, видавця чи автора.
  4. Надійність (Trust) – це те, що клієнти або користувачі говорять про контент чи автора.

Простіше кажучи, E-E-A-T SEO має на увазі:

  1. який у вас досвід як автора контенту;
  2. якою експертною інформацією ви ділитеся — враховуються сайт, соціальні мережі, відповіді на відгуки клієнтів на інших платформах. Фактично, це будь-який контент, який Google може пов’язати з вашим брендом або вами в інтернеті на вашому сайті чи поза ним;
  3. що говорять про вас інші — це вхідні посилання з авторитетних джерел у галузі, з впливових чи важливих публікацій або відповідних сайтів;
  4. що ваші клієнти говорять про вас — це відгуки клієнтів, коментарі клієнтів на ваших сторінках, взаємодія клієнтів із вашими публікаціями в соціальних мережах, коментарі користувачів на форумах тощо.

Розберемо цю інформацію графічно, як пропонує нам terakeet.com.

Складові E-E-A-T SEO

Рис. 1 – З чого складається E-E-A-T (джерело)

Аби Google вважав контент відповідним E-E-A-T, він має бути:

  • прикладним — автор контенту має безпосередній або життєвий досвід роботи з темою (наприклад, мова йде про якийсь рецепт, котрий надає користувач);
  • експертним — автор контенту має професійний досвід, знання та навички для його відтворення (наприклад, автор контенту — кваліфікований шеф-кухар);
  • авторитетність — автор контенту відомий як перевірене джерело теми.

І, врешті, ці 3 складові формують в користувача довіру.

E-E-A-T є одним із факторів, який Google використовує для оцінки загальної якості сторінки. Якість сторінки виконує свою функцію для визначення рейтингу сторінки в результатах пошуку Google. Google зазначає, що найважливішими факторами, які використовуються для визначення загальної якості сторінки, є:

  • мета сторінки;
  • експертиза, авторитетність та надійність;
  • якість та кількість основного контенту (детальний аналіз, відеодемонстрація продукту, вебінар на певну тему);
  • інформація про сайт або автора контенту;
  • репутація сайту або автора контенту.

Тобто чим більше сторінка демонструє досвід, експертизу, авторитет та надійність, тим вищий рейтинг присвоять їй пошуковики.

Однак важливо пам’ятати, що ці сигнали дуже суб’єктивні. Автор може бути експертом в одній галузі, але мати брак знань та зрештою низьку довіру в іншій. Наприклад: автор — дипломований та досить відомий фітнес-тренер, але не має підтверджених знань (сертифікату, диплому тощо) та повноважень писати про правильне харчування.

Тобто, в пошуковій системі автор має обґрунтувати себе як автор контенту – чому Google має довіряти вашим запропонованим варіантам розв’язання проблеми користувача?

Якщо зовсім просто, то відгуки про продукт мають писати люди, які користувалися цим продуктом. Причому робити це вони мають без стимулу — без винагороди з боку сайтів. А теми YMYL мають висвітлювати експерти та органи влади, щоб запобігти шкоді користувачам.


Що таке YMYL

YMYL означає «Ваші гроші або ваше життя» (Your Money or Your Life). Google використовує цю абревіатуру як керівний принцип для класифікації сторінок, які прямо впливають на фінанси, здоров’я, безпеку та/або щастя.

Сайти YMYL відповідають найвищим можливим стандартам E-E-A-T через тематику та те, що це означає для користувача, якщо ця інформація буде представлена в неправильному вигляді.

За даними Google:

Ми маємо дуже високі стандарти оцінки якості сторінок для сторінок YMYL, оскільки сторінки YMYL низької якості можуть негативно вплинути на щастя, здоров’я, фінансову стабільність або безпеку людини.

Типи сайтів YMYL:

  • Новини та поточні події (+ міжнародні події, бізнес, політика, наука, технології).
  • Громадянська політика, уряд, право (інформація про голосування, державні установи, соціальні служби або юридичні поради).
  • Фінанси (фінансові поради чи інформація щодо інвестицій, податків, планування виходу на пенсію, позик, банківської справи чи страхування).
  • Покупки (контент зі сфери електронної комерції, який містить дослідження продукту або дослідження товарів та послуг, які передбачають покупку).
  • Охорона здоров’я та безпека (контент, який містить або розповсюджує інформацію чи поради щодо здоров’я та медичних проблем, зокрема лікарень та аптек, ліків).
  • Групи людей (контент, який містить інформацію або твердження про людей на основі етнічної, расової або національності, релігії, віку чи інвалідності, гендерної ідентичності, сексуальної орієнтації чи статусу ветерана).

Список також може включати більш суб’єктивні теми. Наприклад, інформацію про батьківство, інформація про житло або реконструкцію, дослідження шкіл або коледжів, працевлаштування або питання щодо фізичної форми, харчування чи втрату ваги.


Чому E-E-A-T важливий для бізнесу

Врахування E-E-A-T бізнесом може сприяти його вищій позиції в пошуку. Google побачить, що сайт є надійним, рекомендованим та законним.

Більшість користувачів хоч раз натрапляла на сірий сайт, коли шукала певну інформацію в інтернеті. Й Google намагається запобігти відвідуванням користувачів подібних небезпечних сайтів. Наприклад, якщо сайт надає неперевірену неправдиву інформацію, особливо якщо вона стосується фінансів чи здоров’я, він не має бути першим у видачі. Тому Google й ввів термін E-E-A-T сайту та надалі враховуватиме його, щоб захистити користувачів від шкоди.

Як ви можете бачити на зображенні нижче:

EEAT SEO Інформація, що стосується здоров’я

Рис. 2 – Інформація, що стосується здоров’я

У випадку зі скриншоту вище E-E-A-T життєво важливий для здоров’я та безпеки користувачів. Й ми бачимо, що джерело, якому можна умовно кажучи, довіряти, має 2 місце у видачі. Це — офіційний протокол АІТ від НАМН України.

EEAT SEO Протокол АІТ від НАМН України

Рис. 3 – Протокол АІТ від НАМН України

Тобто у цій сфері інформація з форумів нам в пригоді не стане. Бо є офіційний протокол лікування та харчування, а є чийсь досвід, котрий нам не є релевантним.

Розглянемо ще один приклад.

EEAT SEO Видача за запитом Винайняти квартиру Львів

Рис. 4 – Видача за запитом Винайняти квартиру Львів

За запитом Винайняти квартиру Львів ми отримали кілька розширених сніпетів. Ми не знаємо, чи можна довіряти цим сайтам та чи належать вони до сектору здачі квартир в оренду. Також ми бачимо у видачі й контекстну пошукову рекламу — перші 2 посилання. Та блок локальної видачі справа — так Google намагається полегшити нам пошуки житла, виводячи компанії, котрі знаходяться поряд з нами.


Важливість Google E-E-A-T для SEO

Оновлення основного алгоритму пошуку Google за останні роки говорить нам про те, що Google постійно покращує взаємодію з користувачем. Ми вже маємо протокол HTTPS, mobile-first, Core Web Vitals тощо.

E-A-T – це ще один пункт щодо покращення взаємодії з користувачами. E-A-T визначає ступінь довіри користувачів сайту — чи надає сайт цінність. Google розуміє, що людина здатна прийняти рішення на основі того, що вона читає в Інтернеті. І ця дія матиме реальні наслідки в її житті.

Тобто якщо ваші сторінки або контент підпадають під будь-яку з категорій YMYL, ви повинні це розуміти та мати відповідний контент. Дайте користувачам чітке розуміння, що автор контенту має репутацію у тій сфері, в котрій пише.

Чим більше ви як власник сайту дотримуватиметеся та застосовуватиме стандарти E-E-A-T до контенту на сайті, тим більше шансів покращити видимість у пошуку та підвищити рейтинг сайту.


Чи є Google E-E-A-T фактором рейтингу

Як і багатьох, нас теж цікавить питання, чи є E-E-A-T прямим фактором рейтингу Google? Згідно з інформацією від Terakeet.com, ні. Однак існують інші сигнали, які Google використовує для визначення експертних знань, авторитету та довіри, які є факторами ранжування.

Наразі ми маємо офіційний документ від Google від лютого 2019 року щодо боротьби з дезінформацією. І там Google зазначає важливість E-E-A-T у наданні сайту рейтингу.

Проте не існує єдиного показника для вимірювання оцінки Google E-E-A-T. Натомість Google оцінює інші вимірювані фактори, які вказують на якість авторів, сторінок, сайтів та брендів.

Оцінювачі якості пошуку вимірюють та оцінюють якість сайту, а відгуки використовуються для інформування алгоритму Google. Алгоритм Google може чітко вимірювати ті сигнали, які корелюють з E-E-A-T (наприклад, зворотні посилання).

За словами Денні Саллівана (@dannysullivan), відповідального за зв’язки із пошуковою системою Google:

Google не вважає E-E-A-T якимось вимірним показником у технічному плані. Тобто, виміряти показник E-E-A-T як от швидкість завантаження сайту, неможливо. Але Google здатен розпізнати, як оцінюють ваш контент користувачі. Й вже на цій основі присвоює сайту та інформації певний рейтинг.


Як покращити E-E-A-T SEO?

Звернімось до пропозицій сайту terakeet.com. Наведемо 9 їх порад, котрі можуть бути доречні для нашого українського ринку.

Та варто пам’ятати, якщо сайт підпадає під позначення YMYL, то він має відповідати ще вищим стандартам.


1. Зворотні посилання за допомогою SEO поза сторінками

Перевагу слід надавати зворотним посилання з релевантних доменів із високим авторитетом. Так сайт продемонструє, що він є авторитетним у своїй галузі. І тоді стратегія SEO-просування нестиме ефект.

Також для цього слід створювати цінний унікальний контент, котрим ділитимуться.

Шер статті через Телеграм

Рис. 5 – Шер статті через Телеграм

Посилання з соцмереж та месенджерів враховуються пошуковиком. Тому радше працюйте в ком’юніті, аби колеги шерили ваші корисні статті, це допомагає SEO.


2. SERM – згадки бренду в надійних джерелах

Отримання згадок із надійних джерел здатне спрацювати на користь E-E-A-T. Чим більше ваш бренд/ім’я з’являється в авторитетних джерелах в мережі, тим більше Google сприймає вас як авторитет, якому варто довіряти.

Згідно з цим документом Google, непрямі посилання — звичайні текстові згадки назви бренду, можна розглядати як різновид зворотних посилань. Патент визначає вхідні посилання як “прямі посилання, непрямі посилання або і ті, і інші“, і уточнює, що вони можуть бути як посиланнями, так і звичайним текстом. Іншими словами, всі вхідні посилання з надійних сайтів — прямі й непрямі, враховуються при оцінці якості сторінки. Гері Ілліс з Google підтвердив, що згадки з авторитетних сайтів дійсно вимірюються і враховуються при ранжуванні.

Як отримати подібні згадки, які є способи:

  • гестпостінг на авторитетних сайтах;
  • інтерв’ю на авторитетному майданчику;
  • записаний подкаст;
  • співпраця з інфлюенсерами;
  • публічні виступи;
  • спонсорство на благодійних заходах;
  • створення цінних ресурсів;
  • запуск нових інновацій.

Детально про SERM ми писали у статті SERM пошукової видачі.

Блок знань у видачі

Блок знань — те, що бачать користувачі, коли шукають в Google чиєсь особисте ім’я, назву бренду чи компанію.

Інформація у Блоці знань

Рис. 6 – Інформація у Блоці знань

Це чіткий сигнал, що Google розуміє, хто ви є, що ви робите та яку аудиторію обслуговуєте. Тому цей блок знань він використовує як сигнал E-E-A-T.


3. Актуальний контент

Наскільки актуальна інформація на вашому сайті, чи доречна вона сьогодні? Можливо, деякі статті потребують оновлення або ж написання нового контенту.

Намагайтесь регулярно перевіряти відповідність даних з вашого сайту, аби контент не був застарілим та недоречним. Або ж в разі, якщо не маєте ресурсів для відстеження, пишіть, на яку дату актуальна інформація.

Скриншоти зі статті актуальні на 18.06.2021

Рис. 7 – Скриншоти зі статті актуальні на 18.06.2021

Так користувачі розумітимуть, чи актуальна ваша інформація сьогодні.

Використовуйте інфоприводи та новини на часі у контент-плані сайту, так контент відповідатиме на актуальні питання поточної ситуації. Як створювати контент під час війни, ми писали у статті Контент-маркетинг у 2022 та Реклама під час війни.


4. Відгуки користувачів

Відгуки допомагають створити та покращити E-E-A-T вашого сайту в очах Google.

Велика кількість позитивних відгуків на численних сайтах відгуків (Google My Business, Facebook, Otzyv.ua тощо) показує, що ваша компанія заслуговує на довіру в очах споживачів.

Намагайтесь не залишати відгуки без відповіді, особливо негативні. Адже це підвищує довіру бренду, який має репутацію, дорожить нею та прагне залишати своїх клієнтів задоволеними.

Відгуки в Google My Business

Рис. 8 – Відгуки в Google My Business

У 2021 Google вперше випустив Product Reviews Update (а 7 березня 2023 року розгортання February 2023 product reviews update було завершено). Оновлення має на меті сприяти перегляду контенту (наразі мова йде про англомовний контент), який виходить за межі шаблонної інформації, яку сьогодні зазвичай можна знайти в Інтернеті. Google заявив, що рекламуватиме ці розширені типи оглядів продуктів у своїх результатах пошуку.


5. Експертний контент

Google цінує експертний контент. І особливо він цінує контент, створений людиною, яка має відповідні повноваження або кваліфікацію для його створення.

Експертні матеріали мають особливе значення, якщо сайт потрапляє в категорію YMYL. Тому сайти з категорій здоров’я, фінанси тощо залучають експертів для написання та редакції статей.

Рецензент статті — лікар-ортодонт

Рис. 9 – Рецензент статті — лікар-ортодонт

Так сайт підтверджує правдивість та експертність наданої інформації. Якщо контент для сайту створює копірайтер, то його матеріали має вичитувати фахівець з галузі. І тоді стаття позначатиметься як “Вичитав/Під редакцією ПІБ, стоматолог-ортодонт *** лікарні” тощо.


6. Сторінка автора на сайті

Професіонали мають підтверджувати свої знання. Що це може бути: сертифікати, дипломи, практика тощо. Для розв’язання цієї задачі слід створити на сайті сторінку автора, куди й внести його підтвердження досвіду та експертності.

Сертифікати експерта та профільні навчання

Рис. 10 – Сертифікати експерта та профільні навчання

Також розмістіть своїх авторів-експертів на сторінках Про нас, Команда тощо.

Спіробітники-автори контенту

Рис. 11 – Спіробітники-автори контенту

Для підвищення довіри можна додати й соцмережі авторів контенту. Ваша компанія має підтверджувати досвід своїх авторів, їх компетентність, повідомляйте користувачів та Google про це, демонструйте експертність своїх авторів.


7. Контактні дані

Показ контактної інформації на вашому сайті свідчить про те, що ви — справжня компанія з реальними людьми.

Всі контактні дані компанії на сторінці Контакти

Рис. 12 – Всі контактні дані компанії на сторінці Контакти

На сторінці Контакти вкажіть всі ваші контактні дані (телефон, email, адресу офісу тощо), а також контакти працівників, котрі можуть взаємодіяти з клієнтами (а як зібрати мейли з сайту, якщо вони не вказані, ми писали у статті Все про аутріч).


8. Сторінка у Вікіпедії

Наявність сторінки у Вікіпедії може дати сайту приріст у пошуковій видачі.

Сторінка про гурт у Вікіпедії

Рис. 13 – Сторінка про гурт у Вікіпедії

  1. Вікіпедія має суворий редакційний процес. Тому зворотне посилання з цього домену на ваш сайт можна розглядати як вотум довіри.
  2. Сторінка у Вікіпедії — це ще одне місце, де можна заявити про свій бренд як про авторитет у галузі. Там можна розповісти про свої досягнення, включити посилання на офіційний сайт компанії, будь-які помітні новинні публікації тощо.

Посилання з Вікіпедії на соцмережі та інші сайти

Рис. 14 – Посилання з Вікіпедії на соцмережі та інші сайти

Сторінка у Вікіпедії — ще один сигнал для Google, що бренд є легітимним й заслуговує на довіру.


9. Аудит та позиціювання бренду

Оцініть, як бренд позиціює себе у галузі — подивіться, яку інформацію надає пошукова видача. Проаналізуйте контент посилань, чи збігається він з позиціюванням бренду. Те саме стосується згадок у соцмережах.

Згадки компанії в пошуку

Рис. 15 – Згадки компанії в пошуку

Всі ці сигнали шукає та розпізнає Google. Після аналізу згадок продумайте конкретні шляхи покращення свого позиціювання, бо мета присутності бренду — підвищення авторитетності та підкреслення релевантного досвіду у галузі.


Висновок

Алгоритм Google постійно вдосконалюється, аби надати користувачам релевантну відповідь на їх запити. І модель E-E-A-T Google якраз відповідає цій місії.

Якщо ви знаєте, що шукає ваша аудиторія, і ваш сайт містить експертну авторитетну інформацію з запитів, Google врахує це як сигнал E-E-A-T. А це сприятиме зростанню позицій сайту у видачі та його рейтингу. Залучайте експертів до написання чи редагування й дивіться на результат.


Як зробити відео YouTube вірусним

Outreach банер

Все про аутріч: що це та як побудувати

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.