замовити дзвінок
+38 (044) 358-48-00
  • UA
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
39
4

Зворотні посилання залишаються найважливішим фактором ранжування для алгоритму Google. Пошуковик враховує все більше факторів для призначення рейтингу сайту у видачі. Без мережі сильних зворотних посилань рейтинг сайту зростати не буде. У результаті бренди втрачають трафік і, зрештою, продажі.

Важливо, щоб бренди були присутніми в інтернеті, щоб про них знали. А це — праця з аутріч.


Що таке аутріч SEO

Аутріч (outreach) — це метод лінкбілдингу зі створення посилань зі сторонніх сайтів на сайт клієнта.

Аутріч простими словами — це побудова стосунків через спілкування для отримання дозволу на розміщення якоїсь інформації на сайті. Це домовленість між власниками бізнесу та інших сайтів про розміщення посилань. А саме посилання містить якусь інформацію, зазвичай це інформативна стаття.

Зворотнє посилання на сторонньому сайті

Рис. 1 – Приклад зворотного dofollow-посилання на сторонньому сайті

Види аутріча:

  1. безкоштовний — лінкбілдер не оплачує розміщення контенту на сайті (наприклад, гостьова публікація тощо); 
  2. платний — аутрічер платить за розміщення посилання (з контентом чи без).

Аутріч SEO — невід’ємна частина онлайн-просування. Пошукова оптимізація з врахуванням аутрічу допомагає справно працювати SEO-стратегії компанії. Створюючи зворотні посилання на сайт, ви збільшуєте звичайну видимість свого сайту в пошукових системах. Зворотні посилання допомагають підвищити органічний рейтинг компанії. Тобто з аутрічем сайт частіше попадатиме у видачу за певними запитами. Так сайт починає залучати ширшу аудиторію та цільовий якісний органічний трафік. Для бізнесу це означає зростання цільових користувачів та з рештою онлайн-дохід.


Плюси та мінуси аутрічу

Що хорошого робить аутріч із сайтом:

  • будує довіру: контент — один із найважливіших способів оцінки довіри пошуковими системами;
  • заробляє авторитет — зворотні посилання допомагають визначити авторитетність сторінок та сайтів;
  • додає релевантності — популярність і якість посилань є двома ключовими факторами релевантності.

Аутріч має швидкий результат — в середньому ефект у вигляді зростання позицій сайту від здобутого посилання ви побачите через місяць. Щодо репутації компанії: присутність бізнесу в інтернеті підвищить впізнаваність бренду та довіру до нього.

Мінуси аутріча:

  • коштує грошей, й часто великих — на закордонних сайтах розміщення свого посилання може коштувати $100+ й до кількох тисяч доларів, в залежності від сайту;
  • часовитратний та має високі ризики — пошук сайтів для розміщення, виділення серед них авторитетних та трастових, процес комунікації та написання контенту, індексація статті пошуковими системами забирають час аутрічера (навіть якщо контент створюватиме копірайтер).

Переваг від використання аутрічу значно більше. Бажано, щоб нові посилання надходили з надійних, авторитетних сайтів. І задача лінкбілдера — підібрати такі сайти. Адже після публікації інформації на сторонньому ресурсі всі читачі цього сайту стають вашими потенційними клієнтами. А оскільки вони довіряють сайту, на якому побачили ваше посилання, то напевно довірятимуть і вам.

Аутріч робить контент-маркетинг та створює цінність та користь для користувачів.


Як працює аутріч

Процес аутрічу складається з 5 основних етапів.

  1. Пошук релевантних сайтів для розміщення: пошук авторитетного сайту для публікації контенту.
  2. Пітчінг: звернення до сайтів, які ми знайшли в ніші свого клієнта.
  3. Написання контенту: створення EAT-контенту згідно зі складеним ТЗ з експертним розміщенням посилань і прив’язним анкором.
  4. Переговори: налагодження стосунків для публікації створеного вмісту із незмінними посиланнями.
  5. Аналіз після розміщення: оцінка ефективності посилання порівняно з ключовими показниками ефективності SEO-кампанії.

Останні 2 пункти можна й об’єднати. А тепер детально розглянемо кожен з етапів побудови аутріч-стратегії.


1. Пошук релевантних сайтів для розміщення

Існує багато сервісів для пошуку сайтів для розміщення контенту. Це може бути й Ahrefs, де ми аналізуємо зворотні посилання конкурентів. Спосіб ручного пошуку теж ще доступний та має свої переваги.

Для розміщення посилання шукаємо насамперед надійні та релевантні сайти. На які показники слід звертати увагу під час пошуку сайту для розміщення:

  • релевантність — знайдений сайт повинен мати відношення до сфери роботи клієнта та сторінки, на яку ми посилаємось;
  • попит — знайдений сайт повинен мати високий трафік та низку хороших зворотних посилань (портфель з посиланнями можна продивитись в Ahrefs);
  • надійність — чи довіряє Google знайденому сайту (дивимось на вік домену, оновлюваність вмісту на майданчику);
  • авторитет домену (DR) – це рейтингова оцінка пошукової системи, яка вказує, чи має домен авторитет на основі ряду факторів;
  • Page Authority (PA) – показник розраховується подібно до DR, але для окремих сторінок, а не для всього домену.

Зваження на перераховані фактори допомагає робити ефективний аутріч. Далі дивимось, чи розміщують ці сайти сторонні публікації (рекламу, інформаційні статті тощо) чи посилання, та на якій основі вони приймаються. Виписуємо цікаві нам.

Тепер визначаємо наступні дані щодо знайденого сайту:

  • назва сайту;
  • контактна особа;
  • посада;
  • email;
  • профілі в соціальних мережах (якщо не знайшовся email, то профіль у соцмережі дуже знадобиться для зв’язку).

Де та як можна знайти ці дані? Зі сторінок Контакти, Гостьова публікація тощо. Якщо й там не знайшли потрібні мейли, існує розширення Chrome Email Finder, котре збирає всі адреси з сайту:

Chrome Email Finder

Рис. 2 – Зібрані адреси розширенням Chrome Email Finder

Так ми матимемо принаймні адресу для зв’язку. Наступний етап — складання листа та розсилка по базі знайдених сайтів.


2. Пітчинг — як комунікувати з сайтами

Після визначення сайтів, на котрих ми маємо намір розміститись, настає етап спілкування з контактними особами. І тут важливо пам’ятати, що ми звертаємось до людей, а не до бізнесу.

Певні, ви добре знаєте, як спілкуватись та правильно домовлятись про розміщення посилання. Та проговоримо ще раз.

  • Зрозуміла та вичерпна тема листа: дуже важливо змусити потенційного клієнта відкрити ваш лист, і саме його назва здатна допомогти це зробити.
  • Персоналізація: персоналізоване звернення зменшує ймовірність потрапляння в спам нашого листа та збільшує % відповідей. У п. 1 ми шукали контактні дані та ПІБ особи для комунікації. Якщо ви знайшли їх, чудово, отже, можна відправити персоналізований лист для співпраці. Якщо ні — відправляйте загальне звернення без ім’я отримувача. Краще так, ніж ніяк. Також обов’язково вказуєте адресу сайту у тайтлі.
  • Стислість: редактори отримують десятки мейлів на день і часто мають брак часу. Тож пишіть коротко та по суті.

Тайтл листа для гостьового розміщення

Рис. 3 – Тайтл листа для гостьового розміщення

Якщо ви бажаєте підвищити шанси на розміщення та маєте час, перед написанням листа про розміщення подумайте, що ви можете запропонувати виданню, яку саме інформацію, щоб вона виглядала на обраному сайті органічно:

  • Оновлення старої публікації — запропонуйте оновлення старої ефективної статті своїми новими даними.
  • Нова унікальна стаття — знайдіть тему, яка ще розкрита в блозі компанії, й напишіть на неї власну статтю.
  • Поточні інфоприводи — допомагають робити контент органічнішим, адже інформація на часі, тож має пошуковий попит.
  • Сезонний контент — такий саме помічник, як й інфоприводи на часі. Практично кожна галузь інтегрує сезонний контент у свою контент-стратегію. Запропонуйте ідею, засновану на сезонному святі чи події, яка стосується вашого клієнта.

Це лише кілька ідей для взяття в роботу. Подумайте, чим ви можете бути корисними сайту, де плануєте розміщення. Запропонуйте одразу свої ідеї, це полегшить роботу відповідачу й надасть людині сигнал про те, що ви зацікавлені в розміщенні й вже провели деяку підготовчу роботу.

Пропозиція власних тем для написання

Рис. 4 – Пропозиція власних тем для написання

Відправляємо та чекаємо на відповідь. Не всі листи будуть успішними, будьте готові до того, що деякі листи залишатимуться без відповіді. Таке трапляється з різних причин: не зацікавлені в пропозиції, людина у відпустці, ваш лист загубився і т. д.. Не соромимося й відправляємо повторне звернення.

Повторне надсилання листа про співпрацю

Рис. 5 – Повторне надсилання листа про співпрацю

Якщо відгук на свій лист ви все ж отримали, перевіряємо, чи надали вам умови розміщення. Якщо не надали, запитуємо самі про:

  • платне чи безкоштовне розміщення;
  • чи є передоплата або післяплата;
  • який термін придатності посилання — вічне чи ні, чи можна продовжити термін та на яких умовах тощо;
  • посилання dofollow чи nofollow;
  • який анкор має бути (текст, бренд тощо);
  • кількість символів статті;
  • чи мають бути зображення чи ні і т. д..

Потім переходимо до наймасштабнішого — написання статті.


3. Написання аутріч-статті

Зазвичай сайти самі надають ТЗ на написання контенту з урахуванням своїх вимог (кількість символів та ключів, чи потрібні та які саме зображення, де сайт готовий розмістити анкорне зворотне посилання, хто саме виступатиме автором контенту — окремий спеціаліст чи компанія тощо). А можливо, вам нададуть власне ТЗ, котре врахує всі моменти зі створення.

Вимоги до статті на сайті

Рис. 6 – Вимоги до статті

Якщо сайт має власну редакційну політику, тримайтесь її при створенні контенту.

І пам’ятайте, що це саме ви зацікавлені в розміщенні, а не сайт, тож враховуйте їх побажання та правки в зміст.

Розглянемо алгоритм Google EAT. Тема статті має бути актуальною для клієнта та релевантною тексту. На що орієнтуватися у контенті, якщо він написаний з урахуванням EAT:

  • Тематична відповідність: заголовок та підзаголовки мають відповідати сторінці, на яку ви посилаєтеся, наданому тексту та ключовим словам.
  • Зовнішні посилання: використовуйте зовнішні посилання для підтвердження своїх слів (досліджень, статистики тощо), вони мають бути з трастових сайтів.
  • Експертність: додавання унікальної та відповідної цитати від вашого клієнта може збільшити цінність вашого контенту.

Доведення правдивості фактів дослідженнями

Рис. 7 – Доведення правдивості фактів дослідженнями

Тобто якщо ви пишете про те, що ваш продукт — найпопулярніший серед користувачів, додайте посилання на дослідження чи скриншот проведеного опитування. В іншому випадку ваші слова — це нічим не підтверджене ОБС.


4. Розміщення аутріч-статті та аналіз

Створену статтю відправляємо на узгодження. Одразу будьте готові до внесення правок та повторних надсилань листів-нагадувань.

Як тільки контент буде опублікований, перевіряйте структуру публікації й наявність в ній:

  • анкорне посилання та URL;
  • ваше посилання dofollow чи nofollow;
  • індексація сторінки (відсутність тега noindex в metarobots, інакше ваш матеріал пошуковики не проіндексують і його в інтернеті ніхто не знайде);
  • сторонні посилання — якщо ви їх не обговорювали заздалегідь та не оплачували, то їх не має бути у вашій статті.

Підтвердження домовленості про посилання dofollow та nofollow

Рис. 8 – Підтвердження домовленості про посилання dofollow та nofollow

Якщо все саме так, як має бути, згідно з домовленостями, надсилаємо лист з подякою.

Але не залишаємо статтю без нагляду, власник сайту згодом може видалити посилання або ж сторінку з сайту. Пильнуємо це або вручну, або у сервісі Link Checker PRO.

Перевірка опублікованого контенту

Рис. 9 – Перевірка опублікованого контенту

У разі, якщо ви мали декілька діалогів одночасно, й всі вони успішні, супер, ви маєте приріст релевантних зовнішніх посилань на свій сайт!

Маєте бажання піти далі? Тепер потрібно оцінити ефективність цього посилання як окремого посилання, так і в контексті вашої SEO-стратегії. Фактори, котрі потрібно враховувати:

  • обсяг зворотних посилань — скільки посилань отримав ваш сайт. Звісно, що чим більше, тим краще, та дуже бажано, щоб вони були з трастових авторитетних майданчиків;
  • поширення в соцмережах — чим більше поширень у соцмедіа отримує контент, тим ширша охоплена аудиторія й тим ймовірніше вони поділяться вашим матеріалом з підписниками;
  • якість розміщення — якщо вам вдається домовлятися переважно про розміщення на невеликих чи молодих сайтах, то обсяг таких розміщень має бути великим. А ще краще — спробувати перебудувати стратегію аутрічу.

І переглядайте Google Analytics – дивіться на приріст переглядів та відвідування.


Висновок

Важливо, щоб ви мали оцінку якості аутріч-стратегії. Регулярно проводьте аудит — перевіряйте, чи дійсні ваші здобуті посилання. Шукайте вузькі місця чи недоліки у своєму аутрічі, щоб його вдосконалити.

Сподіваємося, наше визначення аутріча та процесу його створення зрозуміле. І воно підштовхнуло вас на спробу цього методу побудови посилань.

Брендам доводиться наполегливо працювати, щоб отримати цінні зворотні посилання на авторитетних сайтах. Це складно, але не неможливо. Почніть — просто спробуйте.


SEO для YouTube банер

Як оптимізувати YouTube для пошуку

Канонічний тег банер

Що таке канонічний тег?

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.