
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Хочемо трохи урізноманітнити ваші оптимізаторські будні та внести в них позитивні емоції.
Ми — агентство інтернет-маркетингу ITForce, і, без перебільшення, відділ SEO в нас найбільший. Ми часто стикаємося з SEO-спеціалістами з різним досвідом роботи та повірте, чого на співбесідах ми тільки не чули.
Усією командою ми зібрали наш особистий ТОП питань та відповідей на співбесіді кандидатів на позицію SEO-спеціаліста. Можливо, ця добірка допоможе junior SEO отримати свою першу роботу та добре підготуватися до першої співбесіди!
Ви студент?
❌ Так, але я не ходжу до університету.
І що ви хотіли сказати цією фразою? Що ви прогулюєте пари, або коли почнеться сесія, ви прогуляєте роботу?
Краще сформулювати відповідь у позитивному для себе ключі. Наприклад:
✅ Так, але маю індивідуальний план навчання.
✅ Ні, я взяв академічну відпустку.
І, будь ласка, позбавте роботодавця пояснень, що університет не виправдав ваших надій, вас змусили вчитися батьки тощо..
P.S. Ця інформація не стосується роботи й нікому не цікава 🙂
Чому ви вирішили займатися пошуковим просуванням?
❌ Якось вийшло. Сам не знаю.
❌ Мені більше цікавий бізнес-аналіз, але треба було з чогось розпочати.
Роботодавець подумає, що ви не цікавитеся пошуковим просуванням, і дуже швидко можете змінити рід діяльності. І навіщо брати співробітника на один місяць? Вкладати свій час у людину, навчати її SEO й потім втратити. Й починати пошуки знову.
✅ Мені завжди було цікаво, за яким принципом сайти виводяться у видачі. І я захотів вивчити, чому так.
✅ SEO — це база будь-якого маркетингу.
Варіантів відповідей безліч, будьте чесні. А якщо боїтеся імпровізації, заготовте собі пару універсальних фраз (по типу наших вище).
Ви можете прямо зараз зайти на наш сайт й надати зворотний зв’язок з оптимізації?
❌ А який у вас сайт?
Ні, й ще раз ні 🙂 Якщо ви не знали чи правда забули від хвилювання назву компанії, краще запитайте.
✅ «Давайте, але мені зручніше дивитися з десктопу. Відкривайте ваш сайт!».
Навіть якщо ви розсилаєте резюме на усі відкриті вакансії, обов’язково перед співбесідою хоча б одним оком гляньте сайт компанії, куди вас покликали. Камон, люди, виявите повагу до наймача – ви ж чомусь надсилаєте резюме саме йому!
Нормально — дати пару пропозицій про сайт, показати свою поінформованість про компанію та зацікавленість у роботі.
Ненормально — повідомити, що сайт ви не дивилися. Вам належить працювати з сайтами, в т. ч., з сайтом роботодавця. !?
Який досвід є у даній сфері?
❌ Я все написав у резюме. Ну, давайте розповім ще раз.
Швидше за все, HR-менеджер хоче почути про вас ту чи іншу інформацію, та поставити запитання у ході бесіди. Тому будьте доброзичливі та розкажіть потенційному роботодавцю свої найкращі кейси.
✅ Починав свій шлях в SEO у компанії …, робив це і це, навчився…
Ваша задача — переконати співрозмовників у тому, що ви потрібні агенції та клієнтам. Що принесете користь та гроші. А роботодавець заразом дізнається, з якими нішами ви працювали й на які проекти можна вас приєднати після найму.
Ви можете дати будь-які гарантії, що сайт опиниться в ТОП-10?
❌ Ні! Жодних гарантій немає.
Можливо так і є, SEO-спеціалісту складно гарантувати певні результати, адже на них впливає багато факторів. І не за все відповідає SEOшник. Але з іншого боку, давайте не будемо такими категоричними.
✅ Я хотів би проаналізувати сайт і лише тоді робити прогнози.
Тільки подивившись на ресурс клієнта та провівши аудит, можна робити будь-які первинні висновки про стан та перспективи сайту.
Сайт опиниться в ТОПі після вашої роботи?
❌ Звичайно, але, як я це зроблю, я вам не скажу! У мене своя методика, не хочу, щоб хтось її дізнався.
Ви ж не фокусник. Цією фразою ви видаєте свою некомпетентність. Для роботодавця та для будь-якого клієнта важливі відкритість та прозорість комунікації, аргументований звіт про виконану роботу.
✅ Сайт мого клієнта X потрапили до ТОП-10 через місяць оптимізації, а іншому моєму клієнту, сайту компанії Y, знадобилося більше часу.
Якою була ваша найбільша технічна помилка при пошуковій оптимізації та як ви з нею впоралися?
❌ Я ніколи не припускався помилок!
Швидше за все, ви й не працювали на справжньому проекті, а лише теоретично знайомилися з SEO. Необов’язково акцентувати увагу на помилці, розкажіть, як ви вийшли з цієї ситуації.
Ви зарекомендуєте себе, як відповідального спеціаліста, який не боїться труднощів.
✅ Так, колись я думав, що треба просувати все семантичне ядро, що я зібрав. Я щиро не розумів, чому це не спрацьовує. А потім уже зрозумів, що потрібно вибирати ключові слова, які виводять запит максимально у ТОП.
Можливо, ви колись чули про «синдром каченяти».
Суть – ви вважаєте свій перший досвід найкращим. Ви не аналізуєте й не порівнюєте, а сліпо вірите, що ваша перша «Таврія» — це найкраща машина й нова теж буде тільки «Таврія», а Coca-Cola з дитинства була найсмачнішою.
«Синдром каченяти» в SEO — це коли ви успішно (можливо, і не дуже) оптимізували один сайт і тепер вважаєте, що ви бог пошуку. Але не варто забувати, що тематика та ніша відіграють ключову роль у просуванні. Навряд чи у вас з точністю спрацюють одні й ті самі методи оптимізації з різними бізнесами.
Як би ви просували доставку квітів у Києві та онлайн-аптеку на ринок Польщі?
❌ Я завжди робив так і так, і це працює. Це універсальний метод.
Бути такого не може! Універсального способу немає, адже ви не працюєте на конвеєрі. Рятує універсальна відповідь:
✅ Я хотів би проаналізувати ніші й лише тоді робити прогнози.
Чи працюють посилання в SEO?
❌ Звісно, працюють. Нічого кардинально не змінилося в SEO за останні роки.
Знову ж таки повертаємося до того, що універсального підходу в SEO не буває. Якщо якісь методи спрацювали на одному проекті, немає гарантій, що вони спрацюють в іншому. Не зупиняйтеся на досягнутому та постійно підвищуйте свої скіли.
✅ Посилальні фактори беруть участь в алгоритмах ранжування Google, але поступово їхня значущість знижується. Для кожної пошукової системи необхідно продумувати свою посилальну стратегію.
Чому швидкість завантаження сторінки має значення?
❌ Ніхто не чекатиме, поки ваш сайт завантажиться.
Відповідь не позбавлена сенсу, але можна й висловитись як компетентний SEO-спеціаліст та сказати:
✅ Швидкість завантаження — це один з факторів, на який звертає увагу Google під час ранжування, тому…
Ви повинні вміти пояснити свої дії, поділитись знаннями.
Що робити, якщо пошуковий трафік збільшився, а продажі інтернет-магазину залишилися на такому ж рівні?
❌ Це не моє завдання.
Що б вас не запитали — спробуйте знайти відповідь чи рішення. Ви працюватимете в команді, й, повірте, це дуже круто знати, що на колегу можна покластися.
✅ Зайдіть в Google Analytics, відфільтруйте продажі з каналу Organic, далі подивіться динаміку продажів, конверсій та трафіку в різних зрізах (за пошуковиком, типом пристрою, типом сторінки). Знайдіть проблемний зріз й починайте розбиратися у причині. Можливо, щось змінилося з асортиментом та цінами, сайт вийшов у ТОП за інформаційними запитами, або щось інше.
Чи будете ви вносити зміни на сайт: в структуру, контент і т. д..?
✅ Залежить від того, в якому стані ваш сайт.
Це єдина правильна відповідь, за якою слідує конкретна аргументація ваших дій та методів.
Відповідайте на запитання спеціалістів чесно, не юліть. Якщо у вас недостатньо досвіду чи навичок, про які запитують, так і скажіть. Додайте, що готові вчитися та розвиватися у SEO. Краще зізнатися у недосвідченості та попросити допомоги у колег, ніж почати виконувати незнайомі завдання, зависнути в них та зірвати дедлайни.
Бажаємо всім вдалого пошуку роботи, сайтів у ТОПі, і тільки приємних сюрпризів від пошукових систем.
Діліться у коментарях, які курйозні ситуації траплялися з вами на співбесідах!
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.