
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Соціальні мережі помітно змінилися останніми роками. Сьогодні майже всі платформи орієнтовані на відеоконтент. Навіть Snapchat та YouTube представили формати коротких відео. Для рекламодавців, які просувають свій власний продукт (товар або послугу) для досягнення результату краще орієнтуватися на TikTok та Instagram Reels.
Ролики в Instagram Reels та TikTok створюються з однією метою – для споживання короткометражного відео. Відео в Тікток легко стають вірусними. Але те саме стосується і Рілс. TikTok допомагають завоювати довіру та відданість молодшій аудиторії. Так само як і Інстаграм Рілс. Але в яку саме соцмережу вигідніше вкладати рекламний бюджет та час?
Порівняємо Рілс з ТікТок, подивимося на переваги кожної мережі та визначимо, яка відеоплатформа краще працюватиме з відеомаркетингом.
ТікТок пройшов шлях від 15-секундних кліпів із танцями до 10-хвилинних відеороликів із презентаціями у прямому ефірі. Коли у березні 2020 року трапилася пандемія коронавірусу та світ пішов на самоізоляцію, люди залипли у соціальних мережах, щоб мати якесь спілкування та щось розважальне. Тоді TikTok став найпопулярнішим додатком у Google Play та App Store.
@jerryheil чули вже весь альбом? @alyona.alyona.official ♬ original sound – Jerry Heil
Вкладка TikTok For You працює на основі алгоритму, який вивчає активність користувача на платформі, щоб запропонувати відео, які найімовірніше викличе його інтерес.
Завдяки успіху TikTok з вертикальними короткими відео, й інші платформи соцмереж почали випускати власні версії вертикального відео. Інстаграм вивів на ринок Reels, а YouTube запустив YouTube Shorts.
TikTok – це нові маркетингові можливості та нова аудиторія неохоплених користувачів, котрі заполонили платформу. Сьогодні в ТікТок є і найбільші світові бренди, і місцеві дрібні бізнеси, які зміцнюють свою присутність в Інтернеті за допомогою вірусних відеороликів TikTok.
Але не обов’язково вибирати якусь одну конкретну платформу, можна бути присутньою на обох і створювати контент для різних аудиторій користувачів.
Подивимося, що спільного у Reels та TikTok:
Інстаграм Рілс — це короткі динамічні відеоролики, які часто складаються з нарізки, об’єднаних разом.
Автори контенту можуть записувати, редагувати, додавати музику та покращувати свої відео за допомогою вбудованих інструментів та фільтрів Instagram.
Після публікації Рілс показуються в розділі Рілс, Рекомендаціях, у стрічці, в галереї ефекту або треку. Особливість Рілс в тому, що такі відео потрапляють у Рекомендації легше, ніж пости. Це дозволяє охоплювати не лише своїх підписників, але й нових користувачів, а значить — безкоштовно просуватися, у цьому й полягає головна перевага Reels в порівнянні зі звичайними публікаціями.
Популярні ecommerce-бренди зазвичай використовують Рілс для:
Як працювати з контентом з 24.02.2022, читайте у нашій статті.
Рілс запустили влітку 2020 року, після того, як TikTok вже завоював відданість молоді. Тому багато кріейторів і кажуть, що Інстаграм просто скопіював ТікТок і не вніс нічого принципово нового.
Однак Рілс — ідеальний спосіб поділитися своїми здібностями в мувімейкерстві в Інстаграм. Тут можна добре потренуватися з використанням спецефектів, музики, тексту.
А тепер розберемося, які є відмінності у цих соцмедіаплатформ.
TikTok був створений скоріше як форма розваги та місце для неформального спілкування.
Інстаграм — як простір, де кріейтори можуть ділитися контентом, який сприятиме їхньому впливу та розвитку бренду. В Інстаграм контент роликів, як правило, естетичніший та більш орієнтований на інформування.
Стереотип про те, що TikTok орієнтований насамперед для підлітків, вірний частково. TikTok є дуже популярним серед аудиторії покоління Z.
Рис. 1 – Популярність ТікТок в залежності від віку (джерело)
За даними Statista, більшість користувачів TikTok у віці 18-24 років. Але наступна вікова група ненабагато від них відстає.
Інстаграм: найбільша група користувачів представлена аудиторією віком від 25 до 34 років (31,7%).
Рис. 2 – Instagram, дані всього світу щодо віку користувачів (джерело)
Що випливає із діаграм? Аудиторія обох соцмереж – молодь.
Якщо ваша ЦА складається в основному зі споживачів покоління X або вище, ефективніше буде зосередитися на Рілс. Якщо ваша аудиторія – покоління Z або міленіалів, то будь-яка платформа працюватиме добре.
І прогноз Statista щодо зростання користувачів обох соцмереж до 2025 року у США:
Бачимо, що до 2025р. Інстаграм наздожене ТікТок за популярністю.
У Інстаграмперегляди Рілс в основному забезпечують наявні підписники, в TikTok ролик з більшою ймовірністю переглянуть користувачі, котрі не підписані на кріейторів.
Інстаграм Рілс з’являються на вкладках:
Відео TikTok зображаються у 2 місцях:
Сторінка ТікТок Для вас схожа на сторінку Огляд в Instagram. Саме тут алгоритм TikTok показує користувачам відео на основі їхніх інтересів. Відео зі сторінок, на які підписан користувач, зображаються на вкладці Ваше + контент з інших відповідних облікових записів.
TikTok: 15 секунд – 10 хвилин.
Instagram: будь-яке відео коротше 15 хвилин — Рілс (з серпня 2022).
Раніше Рілс мали більш цілеспрямоване охоплення і швидший темп, ніж відео в TikTok просто тому, що у кріейторів набагато менше вільного часу (раніше Рілс тривали до 15 секунд).
У TikTok автори могли заглибитися в тему або створювати складніші історії та довгі відео.
І TikTok, і Instagram мають вбудовані інструменти для запису та редагування відео прямо у додатках. Але їхні можливості відрізняються.
Рис. 3 – Як відбувається редагування відео в ТікТок
ТікТок: стандартні функції редагування, обрізання та синхронізація відео, ефекти та фільтри, субтитри та озвучення. Плюс нові функції: GIPHY на зеленому екрані, візуальне покращення одним дотиком, голосові ефекти тварин та інші звуки, завантаження у високій якості.
Що це означає? TikTok надає складніші інструменти для створення відео, ніж Instagram. Але завжди існують інші програми для обробки відео, і вони прийдуть на допомогу.
Інстаграм: вбудовані інструменти редагування включають інструмент малювання, зміну швидкості, ефекти доповненої реальності, фільтри, стікери та аудіобібліотеку. Хороший набір інструментів, але кріейторам часто не вистачає трендових ефектів, доступних виключно в TikTok.
Рис. 4 – Як відбувається редагування відео в Інстаграм Рілс
На початку редагування можна міняти швидкість відео та додавати музику. Далі маємо ще більше ефектів для застосування. Не обов’язково користуватися одразу всім, що пропонує платформа, та Інстаграм стимулює користувачів тестувати власні інструменти соцмережі для створення Рілс.
Якщо продукт з’являється в ролику, який віруситься, попит на продукт різко підвищується. Що слід використовувати у стратегії просування.
У TikTok є функція Посилання на продукти, яка дозволяє кріейторам показувати ті продукти, про які вони говорять або використовують. Користувачі можуть побачити ці продукти, клікнути на вкладку та купити їх.
Рис. 5 – Додати послання у відео
Крім того, ТікТок пропонує TikTok Shopping – це посилання, яке перенаправляє глядачів на один або кілька товарів. Наприклад, інтернет-магазин проводить майстер-клас з макіяжу та використовує посилання для показу використаних продуктів. Будь-хто, хто бажає купити або принаймні протестувати ці предмети, може натиснути на посилання та випробувати їх, навіть не виходячи з програми TikTok.
Instagram Reels Shopping дозволяє кріейтору включати посилання для покупок продуктів зі своїх роликів. Далі користувач натискає кнопку Переглянути продукти й може купити, зберегти або дізнатися більше про продукт, котрий рекомендується. А то й купити, якщо у брендів увімкнено Instagram Checkout.
Інстаграм – це про естетичний контент. І Reels відповідає цій моделі. Instagram Reels добре працює для брендів, які готові вкладати свій час та гроші у створення постійного іміджу бренду.
ТікТок:
Мережа TikTok була орієнтована на розважальний контент — танці, гумор, життєві сценки, челенджі. Усе це супроводжується трендовими звуками чи музикою. А сьогодні там уже більше навчального та інформативного контенту. У ТікТок важливе дотримання тенденцій та швидкість публікації відео.
Завдяки стрічці TikTok Для вас, де контент відображається на основі інтересів користувачів, а не облікових записів, на які користувач підписаний, TikTok генерує більш високий рівень залучення, особливо якщо ви тільки починаєте працювати.
Приклад: коли Джастін Бібер розмістив один і той же танцювальний челендж в Instagram і TikTok, ролик отримав понад 4,8 млн лайків, що відповідає 3% залучення, а відео TikTok набрало 9,5 млн лайків при 49% залучення. Але це не означає, що Instagram Reels менш ефективні. Відео в TikTok відмінно підходять для стимулювання створення контенту користувача (UGC), а Instagram Reels допомагають отримати більше показів і підвищити впізнаваність бренду.
Високі показники залучення до TikTok можна пояснити тим, як працює його алгоритм, тоді як те, як працює алгоритм Instagram, досі залишається загадкою. Користувачі можуть знайти ролики на спеціальній вкладці Рілс, але навряд чи можна сказати, чи відповідає рекомендований контент їхнім інтересам чи ні.
Реклама в TikTok не так широко використовується, як реклама в Instagram. Можливо, це пов’язано із вищими витратами.
Ціна за клік в Instagram починається з 0,40$ і може досягати 1$ за мінімальних щоденних витрат у розмірі 5 $. Реклама TikTok із можливістю зміни ставок коливається від 0,20 до 1,00$, залежно від налаштувань кампанії та бюджету. Мінімальний денний бюджет варіюється від 50 до 500$ в залежності від типу оголошень, які ви розміщуєте. Ціни за клік на обох платформах дійсно приблизно рівні, проте рекламодавець має бути готовим виділити значний бюджет для реклами в TikTok.
Для новачка реклама в TikTok може бути складною, адже існує кілька видів розміщення: реклама у стрічці, залученість бренду, TopView, виклик фірмового хештегу, фірмові ефекти. Кожен тип реклами має різну вартість і використовується з різним цілям.
В Інстаграм відео відображаються поруч з органічними роликами на вкладках Огляд, Історії, Стрічка та Рілс.
Результати рекламного експерименту Creatopy:
Рис. 6 – Експеримент в Інстаграм Рілс та ТікТок Creatopy
Результати експерименту:
Рис. 7 – Результати експерименту в Інстаграм Рілс та ТікТок Creatopy
Instagram Reels виявився найкращою платформою для експерименту. Але це не говорить про те, що у вас буде так само. Тестуйте рекламу в Інстаграм та Тікток.
Однак, якщо ваш Рілс потрапить у Рекомендації Інстаграм, віральність ролика забезпечена.
Питання, яке не менш, важливе: скільки кріейтори можуть заробити на TikTok порівняно з тим, що вони можуть заробити на рілс?
Нещодавно Інстаграм запустив бонусну програму Reels Surprise Contest, щоб спонукати популярних кріейторів монетизувати свій контент.
А як можна офіційно монетизувати свій контент в Інстаграм, читайте у статті Монетизація Інстаграм.
Фонд TikTok Creator дозволяє користувачам-учасникам фонду заробляти гроші на переглядах контенту.
Обидва сервіси мають вбудовані сервіси аналітики.
По-перше, в Інстаграм під кожним роликом є дані про:
Рис. 8 – Статистика відео Рілс Інстаграм
А також дані про Охоплення облікових записів та Відтворення. Або ж статистика у вкладці Instagram Reels Insights.
TikTok надає аналогічні дані про відео та облікові записи кріейторів: вкладки Огляд, Контент, Підписники та Live.
Брендам вигідно розміщувати контент на обох платформах. Контент може мати ту саму основну ідею, але трохи відрізнятися, враховуючи різні цілі кожної платформи, звукові ефекти, демографічні дані аудиторії тощо.
Вибір платформи залежить від того, хто і де знаходиться ЦА бренду. Більшість компаній використовують й Instagram Reels, й TikTok, щоб підвищити впізнаваність та залученість. Алгоритми обох платформ дружні до користувачів: TikTok може допомогти відео стати вірусним, а Instagram може показати ролик у Рекомендаціях.
Отже, що рекомендується робити:
Враховуючи подібність між TikTok та Instagram Reels, можна не витрачати час на створення абсолютно різних відео для кожної платформи. Спробуйте запустити той самий контент на обох майданчиках і подивитися, як відреагує аудиторія.
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.