
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Щодня соцмережами користується 3+ млрд користувачів. Й 75% з них вважають, що соцмережі відіграють вирішальну роль у їхньому купівельному мисленні.
Чому деякі бренди настільки успішні? Вони мають правильну стратегію розвитку у соцмережах. А стратегія починається із SMM-аудиту поточного становища бізнесу на соціальних майданчиках. Так знайдуться нові можливості для зміни стратегії, які призведуть до найкращих результатів присутності у соцпросторі.
SMM-аудит (аудит соціальних мереж) – це аналіз присутності бізнесу в соцмережах з метою його покращення.
Аудит соціальних медіа оцінює роботу профілів у соцмережах. Ви визначаєте свої сильні та слабкі сторони, знаходите нові можливості для розвитку. Далі оптимізує профілі на платформах й дивитеся ефект.
Яку інформацію аналізує спеціаліст під час проведення аудиту:
Додайте сюди інші метрики, які вам важливі.
Показники, які можна розрахувати (коефіцієнт залучення ER, чисельність підписників тощо), потрібно порівняти з іншим періодом (місяць, квартал, рік). Цифра залежить від того, як часто впроваджуються зміни.
SMM-аудит можна проводити вручну, а можна використовувати автоматичні сервіси, наприклад Google Analytics, Facebook та Instagram Insights.
Навіщо аналізувати свою присутність у соцмережах? Щоб зрозуміти, чи ефективне воно.
Крім того, аудит соціальних медіа:
Якщо ви паралельно відстежуєте конкурентів, то знаєте, чим і як вони залучають своїх підписників у життя профілю. І ці їхні робочі інструменти слід тестувати у своїй роботі.
Пройдемося покроково етапами проведення SMM-аудиту. Так ми краще зрозуміємо, в який бік рухатись далі і на чому наголосити на розвитку профілів у соцпросторі.
Починаємо з перерахування всіх соцмереж, де є обліковий запис бренду. Включно з тими, у яких бренд уже не активний.
Зробити це просто: відкриваємо кожну із соцмереж та вводимо свій бренд у пошук.
Рис. 1 – Присутність у соцмережах
На що дивимося у кожному профілі: шапка профілю Інстаграм, у Фейсбук, у ТікТок, у Лінкедін:
Один і той же у вас нік у всіх соцмережах? Для різних відділів можуть зустрічатися варіації з додаванням до кінця обліку hr, support, smm і т. д..
Перевірте, те саме лого у вас чи ні. Наприклад, у LinkedIn у нас міститься ще старе лого компанії. Чи відповідають обкладинки заявленим вимогам та розмірам соцмережі.
Опис повідомляє користувачам, які напрями торкаються вашої діяльності, які продукти та послуги пропонуються, а також суттєвий CTA (заклик до дії), який переконує підписатися на сторінку. Також опис має бути оптимізований під пошук, тому що профілі соцмереж показуються у видачі.
Рис. 2 – Опис у профілях
Наприклад, в одній соцмережі ви залучаєте клієнтів на основну версію сайту для відповідного гео (наприклад, ua), а інша соцмережа орієнтована на закордонний ринок, і посилання там інше – eu.
Рис. 3 – Закріплена публікація в Інстаграм (фото з піном)
Єдиний tone-of-voice – відмінне рішення для всіх соцмереж, але тільки у випадку, якщо ваша аудиторія скрізь однакова: у користувачів приблизно одні інтереси, вік, очікування від вашого профілю.
Як правило, аудиторії LinkedIn та Instagram відрізняються. Тому для кожної соцмережі потрібен свій голос бренду та контент-план.
Кожен канал у соцмережі має свою мету присутності.
Цілі присутності бренду в соцмережах:
Які можуть бути результати присутності в соцмережах в залежності від мет:
Для кожного соціального каналу перерахуйте цілі та відстежуйте свій прогрес у їх досягненні. Якщо ціль можна чисельно виміряти, запишіть бажану.
Скільки відвідувачів перейшло з Інстаграм? Скільки продажів конвертував Фейсбук? А скільки нових підписників з’явилося у ФБ? Скільки людей клікнули за посиланням у сторіс? Відповіді на ці та інші питання допоможуть зрозуміти, чи є результат і яким він є від присутності бренду в соцмедіа.
На деякі запитання допоможе відповісти Google Analytics. Заходимо в Джерела трафіку — Соціальні мережі — Переходи із мереж і дивимося цифри.
Рис. 4 – Дані Аналітики з переходів з соцмереж
Наприклад, наша Аналітика показує, що найбільше відвідувачів до нас приходить із Фейсбуку. Користувачі з Лінкедін переглядають більше сторінок за відвідування. Також добрий результат відвідуваності сторінок сайту дає платформа Дискус. Робимо висновок, що на сайт ефективніше вести відвідувачів із Лінкедін.
Щоб подивитися, який допис був результативнішим, потрібно присвоїти utm-мітку кожному, яким ви ділитеся в соцмережах, щоб була можливість відстежити переходи. Заходимо в Джерела трафіку — Кампанії — Усі кампанії.
Рис. 5 – Дані Аналітики з переходів за utm-мітками
Тут видно всі переходи постами з міткою. Аналізуємо їх та робимо висновок про ефективність каналу залучення користувачів.
Тепер потрібно визначити публікації, які є більш ефективними. Це можна оцінити за кількістю позначок “Подобається”, коментарів, репостів та збережень публікацій. Так ми дізнаємося про тип контенту, який цікавий нашій аудиторії. Чим більше ми знайдемо репостів публікацій, тим віральнішим є наш контент.
Якщо ми проводимо аналіз сторіс, то тут актуальними метриками будуть клік за посиланням, наприклад, ви ведете користувачів на свій сайт, щоб принести трафік на новий кейс у блозі.
Після визначення топових постів виявляємо:
Позначте собі цю інформацію. Подивіться на поточний рубрикатор блогів у соцмережах. Наприклад: дописи, що продають товар чи послугу, дописи з відповідями на питання аудиторії, повчальні дописи, і. т. д.. Підберіть по 5+ питань, які були б цікавими для вашої аудиторії.
Підказка: запитання можна знайти в коментарях під постами або задати їх у мережі.
Сформулюйте відповіді ці запитання. Тепер у вас готові щонайменше 5 дописів для кожної групи контенту. Розподіліть їх у контент-плані та візуалі сітки. Це легко зробити в Canva або будь-якому іншому планувальнику контенту в Інстаграм.
У визначенні чисельної інформації допоможе вбудована аналітика Інстаграм, Фейсбук та ЛінкедІн. Або можна користуватися сервісами для аналітики. Наприклад, для аналітики ЛінкедІн пропонує інструмент LinkedIn Social Selling Index (SSI), він розраховується автоматично після натискання на посилання вище (100 – максимальний бал).
LinkedIn Social Selling Index (SSI) – метрика LinkedIn, яка визначає рейтинг вашого профілю.
Метрика показує, що якщо профіль LinkedIn оптимізований, і контент у соцмережі виконує свої функції, бренду слід очікувати кращих результатів та ширшого охоплення.
Отже, у нас на руках усі дані про кожен канал соцмедіа.
Звернемося до конкурентів. Проаналізуємо їх УТП та стратегії присутності в соціальних мережах.
1. Список основних конкурентів
По-перше, ви й так знаєте своїх конкурентів у галузі. Тож просто запишіть їх.
По-друге, можна скористатися Планувальником ключових слів Google Ads: вводимо ключові слова бізнесу та дивимося на обсяг пошуку та те, де вони знаходяться. Після цього вводимо в пошук Google і дивимося конкурентів.
2. Аналіз стратегії конкурентів
Тут виписуємо ті ж дані, які збирали для себе:
Що конкуренти упускають зі стратегії, які рекомендації ви дали б для поліпшення. Всі ці дані беремо на замітку і дивимося, чи можливо їх застосувати до своїх соціальних мереж.
Виробляємо план дій та впроваджуємо його.
Кожне рішення необхідно тестувати та оптимізувати. Маркетинг — це тести та експерименти для пошуку робочої стратегії. Кожен пост для соцмереж можна адаптувати під різні платформи. Якщо в Інстаграмі наголос йде на візуал, то в ЛінкедІн — на текстовий супровід. Наприклад, текст пишемо для ЛінкедІн і скорочуємо його під потреби аудиторії Інстаграм.
Отже, план робіт після SMM-аудиту:
1. Визначаємо конкретну вимірну актуальну мету, яку необхідно досягти до наступного аудиту.
Наприклад:
2. Вибираємо показники вимірювання ефективності.
3. Створюємо звіти для перевірки стратегії.
Зручно це робити щокварталу. Звіряємо цілі, які встановили в п. 3.3 та отримані дані. Дивимося слабкі та сильні сторони, оптимізуємо стратегію.
Наприклад:
Дивимося на кількість показів рекламних постів, переходи у профіль через рекламні сторіс та кількість підписок після переходу. Аналізуємо контент постів та сторіс. Паралельно дивимося на найпопулярніші пости за місяць та аналізуємо їх показники. Можливо, ми запустили у рекламу не ті публікації.
Регулярно відстежуємо ефект від реклами та спільну взаємодію з контентом у мережах. Ми повинні знати, що як і раніше, на одній хвилі з ЦА, і контент, яким ми ділимося зі світом, працює на нас. Тоді наші інвестиції в рекламу не будуть витрачені даремно.
Аудит соціальних медіа – процес ретельний та довгий.
Чому важливий аудит соціальних мереж?
Щоб зрозуміти, що працює, а що немає у стратегії у соціальних мережах. Аудит соціальних мереж допомагає зрозуміти поточний стан присутності у соціальних мережах, щоб була можливість своєчасно оновити соціальні стратегії за допомогою результатів, підтверджених даними.
Як часто слід проводити аудит соціальних мереж?
Щоразу, коли ви плануєте змінити свою стратегію. Ми рекомендуємо робити аудит мінімум раз на півроку-рік.
Що входить до аудиту соціальних мереж?
Чи потрібні мені інструменти для аудиту соціальних мереж? Які інструменти аудиту соціальних мереж доступні для малого бізнесу?
Достатньо внутрішніх інструментів соціальних мереж та Google Analytics.
Що робити з аудитом соціальних мереж?
Аудит соціальних мереж допоможе знайти сильні та слабкі сторони та нові можливості стратегії у соціальних мережах. Використовуйте його, щоб орієнтуватися на більш певну та якісну аудиторію, щоб покращити свою стратегію у соціальних мережах.
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.