замовити дзвінок
+38 (044) 358-48-00
  • UA
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
1375
27

Щодня соцмережами користується 3+ млрд користувачів. Й 75% з них вважають, що соцмережі відіграють вирішальну роль у їхньому купівельному мисленні.

Чому деякі бренди настільки успішні? Вони мають правильну стратегію розвитку у соцмережах. А стратегія починається із SMM-аудиту поточного становища бізнесу на соціальних майданчиках. Так знайдуться нові можливості для зміни стратегії, які призведуть до найкращих результатів присутності у соцпросторі.


1. Що таке аудит соціальних мереж?

SMM-аудит (аудит соціальних мереж) – це аналіз присутності бізнесу в соцмережах з метою його покращення.

Аудит соціальних медіа оцінює роботу профілів у соцмережах. Ви визначаєте свої сильні та слабкі сторони, знаходите нові можливості для розвитку. Далі оптимізує профілі на платформах й дивитеся ефект.

Яку інформацію аналізує спеціаліст під час проведення аудиту:

  • кількість підписників для кожного облікового запису соцмережі;
  • показники залучення;
  • демографічні дані та інтереси аудиторії;
  • розташування та URL/нік користувача для кожної платформи;
  • актуальний для користувачів контент.

Додайте сюди інші метрики, які вам важливі.

Показники, які можна розрахувати (коефіцієнт залучення ER, чисельність підписників тощо), потрібно порівняти з іншим періодом (місяць, квартал, рік). Цифра залежить від того, як часто впроваджуються зміни.

SMM-аудит можна проводити вручну, а можна використовувати автоматичні сервіси, наприклад Google Analytics, Facebook та Instagram Insights.


2. Навіщо проводити SMM-аудит?

Навіщо аналізувати свою присутність у соцмережах? Щоб зрозуміти, чи ефективне воно.

Крім того, аудит соціальних медіа:

  • дозволяє бути в курсі того, що говорять користувачі про вас і ваших конкурентів;
  • дає інформацію про поточний стан справ у соцмережах;
  • визначають нові аудиторії користувачів та нові ринки.

Якщо ви паралельно відстежуєте конкурентів, то знаєте, чим і як вони залучають своїх підписників у життя профілю. І ці їхні робочі інструменти слід тестувати у своїй роботі.


3. Етап аудиту соціальних мереж

Пройдемося покроково етапами проведення SMM-аудиту. Так ми краще зрозуміємо, в який бік рухатись далі і на чому наголосити на розвитку профілів у соцпросторі.


3.1 Соцмережі та брендінг

Починаємо з перерахування всіх соцмереж, де є обліковий запис бренду. Включно з тими, у яких бренд уже не активний.

Зробити це просто: відкриваємо кожну із соцмереж та вводимо свій бренд у пошук.

  • Аудит соцмереж Інстаграм
  • Аудит соцмереж Фейсбук
  • Аудит соцмереж Лінкедін

Рис. 1 – Присутність у соцмережах

На що дивимося у кожному профілі: шапка профілю Інстаграм, у Фейсбук, у ТікТок, у Лінкедін:

  • Ім’я користувача (нік).

Один і той же у вас нік у всіх соцмережах? Для різних відділів можуть зустрічатися варіації з додаванням до кінця обліку hr, support, smm і т. д..

  • Аватар профілю та обкладинка.

Перевірте, те саме лого у вас чи ні. Наприклад, у LinkedIn у нас міститься ще старе лого компанії. Чи відповідають обкладинки заявленим вимогам та розмірам соцмережі.

  • Біо/опис.

Опис повідомляє користувачам, які напрями торкаються вашої діяльності, які продукти та послуги пропонуються, а також суттєвий CTA (заклик до дії), який переконує підписатися на сторінку. Також опис має бути оптимізований під пошук, тому що профілі соцмереж показуються у видачі.

  • Опис профілю Інстаграм
  • Опис профілю Фейсбук
  • Опис профілю Лінкедін

Рис. 2 – Опис у профілях

  • Посилання на сайт. Чи вірний URL в описі.

Наприклад, в одній соцмережі ви залучаєте клієнтів на основну версію сайту для відповідного гео (наприклад, ua), а інша соцмережа орієнтована на закордонний ринок, і посилання там інше – eu.

  • Закріплені публікації (актуально для Instagram, Facebook). Перевірте, чи актуальні вони.

Закріплена публікація Інстаграм як виглядає

Рис. 3 – Закріплена публікація в Інстаграм (фото з піном)

Єдиний tone-of-voice – відмінне рішення для всіх соцмереж, але тільки у випадку, якщо ваша аудиторія скрізь однакова: у користувачів приблизно одні інтереси, вік, очікування від вашого профілю.

Як правило, аудиторії LinkedIn та Instagram відрізняються. Тому для кожної соцмережі потрібен свій голос бренду та контент-план.


3.2 Цілі присутності у соціальних каналах

Кожен канал у соцмережі має свою мету присутності.

Цілі присутності бренду в соцмережах:

  • залучення трафіку та конверсій;
  • підвищення впізнаваності бренду;
  • навчання аудиторії (в основному підходить для YouTube-каналу, але сьогодні навчають і через Інстаграм за допомогою закритих сторінок, прямих ефірів, і загалом навчального контенту);
  • техпідтримка користувачів (в т. ч. чат-бот у Телеграм).

Які можуть бути результати присутності в соцмережах в залежності від мет:

  • якщо мета — генерація лідів, то результатом є продаж продукту;
  • для підвищення впізнаваності бренду результатом стане зростання підписників;
  • мета підвищення залучення передбачає побудову спільноти.

Для кожного соціального каналу перерахуйте цілі та відстежуйте свій прогрес у їх досягненні. Якщо ціль можна чисельно виміряти, запишіть бажану.

Скільки відвідувачів перейшло з Інстаграм? Скільки продажів конвертував Фейсбук? А скільки нових підписників з’явилося у ФБ? Скільки людей клікнули за посиланням у сторіс? Відповіді на ці та інші питання допоможуть зрозуміти, чи є результат і яким він є від присутності бренду в соцмедіа.

На деякі запитання допоможе відповісти Google Analytics. Заходимо в Джерела трафіку — Соціальні мережі — Переходи із мереж і дивимося цифри.

Переходи з соцмереж Аналітика

Рис. 4 – Дані Аналітики з переходів з соцмереж

Наприклад, наша Аналітика показує, що найбільше відвідувачів до нас приходить із Фейсбуку. Користувачі з Лінкедін переглядають більше сторінок за відвідування. Також добрий результат відвідуваності сторінок сайту дає платформа Дискус. Робимо висновок, що на сайт ефективніше вести відвідувачів із Лінкедін.

Щоб подивитися, який допис був результативнішим, потрібно присвоїти utm-мітку кожному, яким ви ділитеся в соцмережах, щоб була можливість відстежити переходи. Заходимо в Джерела трафіку — Кампанії — Усі кампанії.

Переходи з реклами

Рис. 5 – Дані Аналітики з переходів за utm-мітками

Тут видно всі переходи постами з міткою. Аналізуємо їх та робимо висновок про ефективність каналу залучення користувачів.


3.3 Контент у соцмережах

Тепер потрібно визначити публікації, які є більш ефективними. Це можна оцінити за кількістю позначок “Подобається”, коментарів, репостів та збережень публікацій. Так ми дізнаємося про тип контенту, який цікавий нашій аудиторії. Чим більше ми знайдемо репостів публікацій, тим віральнішим є наш контент.

  • Виділяємо 5 найпопулярніших постів у кожній мережі.
  • Дивимося на фото та текстовий супровід.
  • Визначаємо коефіцієнт залучення.
  • Найефективніший пост буде з найбільшим ER.

Якщо ми проводимо аналіз сторіс, то тут актуальними метриками будуть клік за посиланням, наприклад, ви ведете користувачів на свій сайт, щоб принести трафік на новий кейс у блозі.

Після визначення топових постів виявляємо:

  • який формат контенту дає найкращий відгук аудиторії: фото, відео, рілс, стрічка, сторіс;
  • який контент набуває найбільшої залученості: життєвий, залаштунковий, професійний;
  • чи однаково користувачі реагують у всіх мережах або контент певного типу працює краще на одній платформі, ніж на інших;
  • чи ваші популярні дописи відповідають вашому нинішньому голосу бренду?

Позначте собі цю інформацію. Подивіться на поточний рубрикатор блогів у соцмережах. Наприклад: дописи, що продають товар чи послугу, дописи з відповідями на питання аудиторії, повчальні дописи, і. т. д.. Підберіть по 5+ питань, які були б цікавими для вашої аудиторії.

Підказка: запитання можна знайти в коментарях під постами або задати їх у мережі.

Сформулюйте відповіді ці запитання. Тепер у вас готові щонайменше 5 дописів для кожної групи контенту. Розподіліть їх у контент-плані та візуалі сітки. Це легко зробити в Canva або будь-якому іншому планувальнику контенту в Інстаграм.

У визначенні чисельної інформації допоможе вбудована аналітика Інстаграм, Фейсбук та ЛінкедІн. Або можна користуватися сервісами для аналітики. Наприклад, для аналітики ЛінкедІн пропонує інструмент LinkedIn Social Selling Index (SSI), він розраховується автоматично після натискання на посилання вище (100 – максимальний бал).

LinkedIn Social Selling Index (SSI) – метрика LinkedIn, яка визначає рейтинг вашого профілю.

Метрика показує, що якщо профіль LinkedIn оптимізований, і контент у соцмережі виконує свої функції, бренду слід очікувати кращих результатів та ширшого охоплення.


4. Що робити після SMM-аудиту?

Отже, у нас на руках усі дані про кожен канал соцмедіа.
Звернемося до конкурентів. Проаналізуємо їх УТП та стратегії присутності в соціальних мережах.

1. Список основних конкурентів

По-перше, ви й так знаєте своїх конкурентів у галузі. Тож просто запишіть їх.
По-друге, можна скористатися Планувальником ключових слів Google Ads: вводимо ключові слова бізнесу та дивимося на обсяг пошуку та те, де вони знаходяться. Після цього вводимо в пошук Google і дивимося конкурентів.

2. Аналіз стратегії конкурентів

Тут виписуємо ті ж дані, які збирали для себе:

  • платформи, у яких присутні конкуренти;
  • типи контенту, який постять (фото, відео, текстові повідомлення);
  • частота публікацій записів;
  • показники залучення (лайки, коментарі тощо).

Що конкуренти упускають зі стратегії, які рекомендації ви дали б для поліпшення. Всі ці дані беремо на замітку і дивимося, чи можливо їх застосувати до своїх соціальних мереж.
Виробляємо план дій та впроваджуємо його.

Кожне рішення необхідно тестувати та оптимізувати. Маркетинг — це тести та експерименти для пошуку робочої стратегії. Кожен пост для соцмереж можна адаптувати під різні платформи. Якщо в Інстаграмі наголос йде на візуал, то в ЛінкедІн — на текстовий супровід. Наприклад, текст пишемо для ЛінкедІн і скорочуємо його під потреби аудиторії Інстаграм.

Отже, план робіт після SMM-аудиту:

1. Визначаємо конкретну вимірну актуальну мету, яку необхідно досягти до наступного аудиту.

Наприклад:

  • конкретна — підвищити залученість в Інстаграм;
  • вимірна — отримати 6 коментарів та 2 підписника на допис;
  • досяжна — набрати 15 підписників за місяць за допомогою реклами;
  • актуальна — підвищити рівень залучення на 3%, щоб піліпшити впізнаваність бренду.

2. Вибираємо показники вимірювання ефективності.

  • Взаємодія з брендом – оцініть загальне сприйняття користувачами вашого бренду (позитивне, негативне чи нейтральне).
  • Аналіз аудиторії — демографічні дані цільових користувачів, включаючи інтереси та мову.
  • Рівень залучення — кількість реакцій, коментарів, репостів та кліків на пости у соціальних мережах за вибраний період.

3. Створюємо звіти для перевірки стратегії.

Зручно це робити щокварталу. Звіряємо цілі, які встановили в п. 3.3 та отримані дані. Дивимося слабкі та сильні сторони, оптимізуємо стратегію.

Наприклад:

  • наша бажана мета — набрати 30 підписників на місяць за допомогою реклами;
  • реальність — вдалося набрати 10 фоловерів.

Дивимося на кількість показів рекламних постів, переходи у профіль через рекламні сторіс та кількість підписок після переходу. Аналізуємо контент постів та сторіс. Паралельно дивимося на найпопулярніші пости за місяць та аналізуємо їх показники. Можливо, ми запустили у рекламу не ті публікації.

Регулярно відстежуємо ефект від реклами та спільну взаємодію з контентом у мережах. Ми повинні знати, що як і раніше, на одній хвилі з ЦА, і контент, яким ми ділимося зі світом, працює на нас. Тоді наші інвестиції в рекламу не будуть витрачені даремно.

Аудит соціальних медіа – процес ретельний та довгий.


Аудит соціальних мереж: питання, що часто ставляться

Чому важливий аудит соціальних мереж?

Щоб зрозуміти, що працює, а що немає у стратегії у соціальних мережах. Аудит соціальних мереж допомагає зрозуміти поточний стан присутності у соціальних мережах, щоб була можливість своєчасно оновити соціальні стратегії за допомогою результатів, підтверджених даними.

Як часто слід проводити аудит соціальних мереж?

Щоразу, коли ви плануєте змінити свою стратегію. Ми рекомендуємо робити аудит мінімум раз на півроку-рік.

Що входить до аудиту соціальних мереж?

  • список усіх ваших облікових записів у соціальних мережах;
  • конкретні цілі присутності у соціальних мережах;
  • демографія аудиторії;
  • показники залучення;
  • частота публікацій;
  • реферальний трафік;
  • окупність інвестицій у соціальних мережах.

Чи потрібні мені інструменти для аудиту соціальних мереж? Які інструменти аудиту соціальних мереж доступні для малого бізнесу?

Достатньо внутрішніх інструментів соціальних мереж та Google Analytics.

Що робити з аудитом соціальних мереж?

Аудит соціальних мереж допоможе знайти сильні та слабкі сторони та нові можливості стратегії у соціальних мережах. Використовуйте його, щоб орієнтуватися на більш певну та якісну аудиторію, щоб покращити свою стратегію у соціальних мережах.


Як потрапити в Рекомендації Інстаграм у 2022 році

InstaShopping

Як продавати в Instagram: 8 інструментів для збільшення продажів

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.