
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
ROI, ROMI, ROAS - метрики, за якими оцінюється успішність проектів в інтернеті.
ROAS (return on ad spend) - рентабельність витрат за рекламу. Метрика показує, чи повертаються гроші, які ви вклали у рекламу. ROAS простими словами вказує скільки доларів ви отримаєте за кожен долар, який витратили на рекламу.
ROMI оцінює рентабельність вкладень у маркетинг та інші заходи, орієнтовані на зростання збуту.
Метрика ROMI схожа на ROI. У чому їхня відмінність?
ROI (return on investment) використовують для оцінки загальної ефективності інвестицій.
ROI – це показник повернення інвестицій та окупності рекламних кампаній.
Де підрахунок ROI виправдовує себе:
Тобто там, де результат можна подивитися відразу.
Метрика відображає прибутковість або збитковість вашого бізнесу з урахуванням тих вкладень, які ви в нього робите:
ROI<100% – вкладення не окупилися, коштів витрачено більше, ніж отримано;
ROI=100% – працювали в 0, витрачені кошти окупилися, але прибуток не принесли;
ROI>100% – вкладені кошти дали зростання прибутку.
Основний метод розрахунку ROI:
Є й інші формули, за якими розраховують ROI:
ROI = Прибуток / Витрати х 100%
ROI = (Дохід х Маржинальність) / Витрати х 100%
де Маржинальність – різниця між ціною та собівартістю товару.
Або можна розрахувати ROI через валовий прибуток, він не враховує всі інші витрати на канцелярію тощо:
Валовий прибуток = Дохід – Собівартість,
де Собівартість = Дохід/Націнка.
При цьому собівартість = 100%, а націнка – все, що зверху собівартості.
При розрахунку показника ROI враховують усі витрати: на оренду приміщення, зарплати працівникам та ін.. Якщо ж у вас немає таких даних, але є інформація про витрати на маркетинг, то ми говоримо про показник ROMI.
Метрика ROI показує, що потрібно змінити бізнесу. Тоді при розрахунку ROI враховують період часу без глобальних змін у компанії, то цифра буде точнішою. Але немає сенсу орієнтуватися лише на ROI. На прибутковість бізнесу впливає дуже багато факторів.
У маркетингу показник ROI застосовують до рекламних кампаній. І тут треба дивитися, яка кампанія приносить велику прибутковість та обсяг продажів. Тому спочатку оптимізуйте кампанії й вже потім дивіться ROI.
Недоліки ROI:
Як збільшити ROI: збільшити дохід або зменшити витрати.
Збільшити дохід
Зменшити витрати
Тепер порахуємо повернення маркетингових інвестицій, ROMI.
ROMI (return on marketing investment) розраховує ефективність (повернення) лише маркетингових інвестицій. Зазвичай саме під ROMI й розуміють ROI.
Підрахунок ROMI більше підходить бізнесам, де термін ухвалення рішення про покупку короткий. Тобто не для нерухомості, автомобілів, великої техніки та ін..
Формула для розрахунку виглядає аналогічно ROI, тільки в облік беруться не всі витрати на бізнес, а окремо маркетингові (контекстна реклама, SEO-просування, SMM, email, витрати на ведення блогу тощо).
У цю метрику не входять оренда приміщення та зарплати працівників.
Прибуток – це сума, яку ми отримали від запуску реклами;
Маркетинговий бюджет – вартість кампаній та зарплата тих працівників, що працювали над запуском.
ROMI=100 – дохід відсутня, ми заробили стільки, скільки вклали.
ROMI<100 – вкладення реклами не окупаються, працюємо на збиток.
ROMI>100 – ми працюємо в плюс.
Порахуємо ROMI конкретної рекламної кампанії в Інстаграм:
Дохід = Продаж * Вартість = 50 * 15 = 750$.
ROMI = (750 – 200)/(200) * 100% = 275%
Тож кампанія налаштована і працює ефективно.
ROAS працює з виручкою, а чи не прибутком, і враховує лише прямі витрати.
ROAS потрібна для оцінки результативності якогось одного каналу просування чи конкретної кампанії (групи чи якогось оголошення).
Що допомагає дізнатися ROAS:
Але треба врахувати, що ROAS ігнорує атрибуцію реклами. Тобто не враховує шлях відвідувача від моменту перегляду оголошення і до покупки.
Тепер потрібно порівняти цей показник щодо кампаній та оголошень. З порівняння стане зрозуміло, які з них працюють краще:
Щоб порахувати ROAS, треба знати суму, яку ви витратили на рекламу та загальну цінність конверсії (це гроші, що ви отримали від клієнтів, які прийшли по рекламі).
Приклад:
Загальна цінність конверсії = Завершені замовлення * Вартість курсу
Загальна цінність конверсії = 50 * 200 = 10 000$.
ROAS = 10 000 / 3 000 = 3,33$ (или 333%)
Отже, ваші витрати на рекламу за 10 днів роботи кампанії окупилися на 333%. При цьому кожен витрачений долар приніс 3,33$.
Крім того, дані ROAS можна отримати в Google Analytics (за умови підключення електронної торгівлі) або Google Ads.
Google Analytics:
Рис. 1 – ROAS в Google Analytics (останній стовпець)
Или в Google Ads:
Рис. 2 – ROAS в Google Ads
Отже, ROI, ROMI та ROAS показують прибутковість рекламних кампаній. Але при підрахунку ROI маржинальність товарів враховується, а при ROAS – ні. А якщо ви знаєте витрати на маркетинг, зможете розрахувати й ROMI.
Для підрахунку всіх трьох метрик є спеціальні сервіси аналітики. А найпростіше відстежувати показники в Google Analytics: вона показує доходи та витрати, відстежує зміни, дає розуміння ефективності кампаній. Принаймні, ROAS сервіс порахує.
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.