замовити дзвінок
+38 (044) 358-48-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
938
1

SEO-просування сайту починається з аудиту.

SEO-аудит – глибока перевірка сайту за критеріями відповідності пошукових систем та цільової аудиторії. З його допомогою вказуються помилки в роботі сайту з технічного та користувацького боку, які заважають сайту займати перші позиції в пошуку.

SEO-аудит простими словами – аналіз сайту для знаходження помилок, які заважають сайту просунутися в ТОП видачы пошукової системи.

Аудит – багатосторонній процес, який завжди передує роботам з оптимізації. Відповідно до того, який аспект зачіпає аудит, ділиться на такі підтипи:

  1. Технічний.
  2. Пошуковий.
  3. Аналіз контенту.
  4. Аналіз юзабіліті

Кожен з них дає уявлення про те, як позиціонує себе ресурс, що просувається, та який обсяг робіт необхідно виконати.


1. Кому та на якому етапі потрібен аудит?

Аналіз роботи сайту потрібен на будь-якому етапі сео-просування, й навіть на етапі розробки.
До виходу сайту в онлайн, аудит допоможе на березі виправити існуючі помилки та викатити в інтернет вже конкурентний ресурс. Зайти на перші позиції в такому випадку вийде швидше.

На початку сео-просування аудит потрібен для виявлення помилок та побудови стратегії робіт. А вже в процесі просування потрібні періодичні аудити, щоб коригувати початкову стратегію просування.

Аудит необхідний будь-якому сайту, тому що збільшення трафіку = збільшення продажів = зріст прибутку.


2. Технічний аудит

Найбільш велика частина аналізу, яка включає такі пункти:

  • редиректи – чи правильно використовуються перенаправлення на сайті, краще, щоб не було великих ланцюжків редиректів через те, що вони впливають на швидкість завантаження;
  • швидкість завантаження – бажано, щоб сайт завантажувався до 2-3 секунд. Google перевіряє Core Web Vitals, загальний бал перевірки для десктопу та мобільного можна дізнатися на офіційному ресурсі PageSpeed Insights;
  • відсутність дублів;
  • биті посилання, які ведуть в нікуди;
  • наявність помилок в коді сайту;
  • правильність архітектури.

SEO-аудит

Рис. 1 – Частина результатів техаудітe (Netpeak Spider)

Тех. аудит лежить в основі просування сайтів, тому що дозволяє перевірити базову працездатність ресурсу.

Наприклад, якщо на сайті багато битих посилань, і покупці тільки й бачать помилку 404, замість того, щоб вільно курсувати по ресурсу, вони навряд чи щось куплять в результаті.


3. Пошуковий аудит

Допомагає знайти та виправити внутрішні помилки, через які сайт погано ранжується пошуковими системами.

Показники пошукового та техаудиту можна перевірити за допомогою таких програм: Netpeak Spider, Screaming Frog SEO Spider.

SEO-аудит Netpeak Spider

Рис. 2 – Помилки, виявлені під час пошукового аудиту (Netpeak Spider)

У пошуковий аудит входять:

  • карта сайту формату XML, HTML допоможе пошуковику розібратися зі структурою ресурсу й швидше проіндексувати його;
  • файл robots.txt показує, які сторінки можна сканувати;
  • мовні версії сайту;
  • канонічна версія – за допомогою тега canonical можна вказати для пошукового робота основні версії дублюючихся сторінок;
  • внутрішня перелінковка – розподіл лінків на інші сторінки одного й того ж ресурсу;
  • зовнішня посилальна маса – якість та кількість донорів.

Пошуковий аудит перетинається з технічним, тому що в рамках аналізу ресурсу для відповідності пошуковим системам також перевіряються технічні аспекти сайту. Робота проводиться в тих же сервісах – Netpeak Spider, Screaming Frog SEO Spider.


4. Аналіз контенту сайту

Якщо користувачам не цікавий ваш контент, то й бажаного результату від просування НЕ буде.

Контент Netpeak Spider

Рис. 3 – Аудит контенту (Netpeak Spider)

Аналіз контенту потрібен, щоб виправити помилки в старому та знайти нові теми та ідеї:

  • вміст сайту має бути унікальним та корисним для користувача (тут вам допоможуть сервіси перевірки унікальності);
  • наявність структури записів (заголовки H1, H2);
  • перевірка заповнення метатегів title, description (вірність відображення та написання перевіряється в Netpeak Spider, Screaming Frog SEO Spider або розширеннями для Google Chrome (наприклад, SEO META in 1 CLICK));
  • оптимізація під пошукові системи (наявність ключів із зібраного семантичного ядра, написання SEO-оптимізованих текстів, сервіс для допомоги – Serpstat);
  • наявність внутрішньої перелинковки для збільшення відвідуваності інших сторінок ресурсу й розподілу посилальної ваги (якщо сайт невеликий, то це можна зробити й вручну).

Унікальність можна перевірити за допомогою Edubirdie, а метатеги – Netpeak Spider, Screaming Frog SEO Spider, SEO META in 1 CLICK (розширення для Chrome). Аналіз семантики можна провести в Serpstat.


5. Аналіз юзабіліті

Юзабіліті ресурсу оцінюється тим, наскільки зручно та легко користувачі серфять по сайту, що просувається.

Подивитися теплову карту поведінки на сайті, щоб зрозуміти, на які елементи сторінки найбільше натискають, можна за допомогою сервісів Hotjardy, Plerdy.

Аудит юзабилити до

Рис. 4 – Аналіз юзабіліті для ITForce вилився у зміну дизайну та меню мобільної версії (було)

Аудит юзабилити после

Рис. 5 – Мобільна версія ITForce після

Зручний сайт повинен бути:

  • інтуїтивно зрозумілий: інтерфейс та меню повинні не викликати проблем та двозначності при використанні;
  • адаптивність верстки під ПК та смартфони. На будь-якому пристрої повинен бути доступ до всієї інформації, ресурс повинен на будь-якому пристрої коректно відображатися;
  • процес реєстрації та покупки потрібно зробити якомога коротше й простіше;
  • хлібні крихти, шляхом яких користувач дізнається, в якому розділі зараз знаходиться, і зможе швидко повернутися до попередньої теми;
  • шрифт повинен бути зручним для читання, а кольори оформлення сайту не бути кислотними, й гармоніювати між собою;
  • дизайн повинен підштовхувати користувача повертатися та проводити більше часу на сайті;
  • впровадження фільтрів для швидкого сортування та пошуку цікавих товарів;
  • наявність сторінок пагінації;
  • коректно працюючий пошук по сайту.

Прості, красиві й зручні сайти часто виграють в очах користувача, змушуючи їх робити прямі заходи. Якщо клієнту зручно у вас здійснювати замовлення, навряд чи він піде на більш оптимізований сайт з величезною формою для заповнення, тому що така логіка економить час, а натомість підвищує лояльність користувача.


6. Що дає аудит?

Ми вже з’ясували, які типи аудитів бувають, та які аспекти в себе включають. При комплексному seo-просуванні сайту використовуються всі види аналізу, й робляться вони з розривом в 3-4 місяці для відстеження прогресу та знаходження нових помилок.

Аудит дає рекомендації, на основі яких змінюється код, структура й функціональні можливості сайту.

Під конкретне завдання можуть використовуватися тільки деякі типи аудиту з урахуванням завдання просування. Але краще проводити комплексний аудит, для того щоб бачити повну картину по сайту – в такому випадку більше шансів досягти успіху в найкоротші терміни.


Висновок

SEO-аудит – один з основних інструментів сео-спеціаліста при роботі з новим проектом. Результат перевірки дає вичерпні інструкції з прикладами й пояснює, що потрібно поміняти й навіщо.

Просування сайту рекомендується проводити ще на етапі його розробки, тоді потрібні позиції в SERP буде легше зайняти.

Комплексна оптимізація сайту передбачає проведення всіх 4-х типів аудиту. При такому підході ефект від SEO покращиться, а при регулярному просуванні й зовсім буде постійним.

Обчислювані показники GA4

Обчислювані показники в Google Analytics 4

Google Trends baner

Google Trends: інструкція з використання

Google Analytics 4 courses banner

Курси з Google Analytics 4

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.