
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Поява інтернету значно спростила повсякденне життя. На нього міцно підсіла велика частина населення планети.
Ми їмо, розважаємося, працюємо і шукаємо потрібну інформацію у всесвітній павутині. Складно уявити, яке зараз могло б бути життя без інтернету. Та й якість пошуку інформації спочатку була нестерпною.
Через 20 з гаком років якість видачі без сумніву піднялася на сотні рівнів вгору. Але не можна говорити про те, що питання нарешті вирішилося. Давайте заглибимося в те, як росли та розвиваються зараз сьогоднішні лідери пошуку.
У 1998 був запущений перший алгоритм PageRank, який в студентські роки розробили Ларрі Пейдж і Сергій Брін.
Суть алгоритму – чим більше сторінок посилається на джерело, тим більше авторитетною вона вважається, тобто вага посилань грає важливу роль.
Давайте детально розглянемо хронологію оновлень:
Рис. 1 – Видача в залежності від геолокації
Нові алгоритми індексації впливають на портали, які буяють “чорним” SEO. Створюються вони з метою очищення пошукової видачі для зручності користувачів.
Ще кілька років тому на перших позиціях вискакували фейкові сервіси, що не несуть змістового навантаження. Сьогодні ця проблема залишилася в минулому, пропали навіть портали з великою кількістю реклами на головній сторінці, редиректами та іншим сміттям.
На першій сторінці вгорі пошуку знаходяться сервіси, здатні дати відповідь на будь-яке питання. Недаремно кажуть: “Гугл знає все”.
Поряд з процесом очищення, пошуковик Гугла постійно змінює рейтинг “хороших” сайтів. Цей процес називається апдейт ядра основного алгоритму ранжування. Про нього читайте далі.
Раз на кілька місяців компанія Google випускає глобальні поновлення ядра ранжування, які зачіпають позиції сайтів по всьому світу. На відміну від мінорних нововведень, які незначним чином впливають на рейтинг сайтів в пошуку, глобальні апдейти здатні змістити будь-який ресурс з ТОПу. За весь час накопичилося понад 200 чинників ранжування.
У блозі вебмайстрів є стаття (серпень 2019) під назвою What webmasters should know about Google’s core updates, яка містить рекомендації для SEO-фахівців і власників порталів.
Відповідно до неї, якщо сайт втрачає провідні позиції, в першу чергу варто перевірити контент за такими критеріями:
Core Update (EAT) – Березень 2019
Офіційна назва цієї реновації – March 2019 Core Update. Основна частина ресурсів, на які вплинув цей апдейт — це сайти за запитами YMYL (Your money or Your life).
Ця абревіатура відноситься до інформації, яка може вплинути на фізичну, фінансову, духовну і моральну сторону життя людини. Такими вважаються сайти охорони здоров’я, фінансові та багато інших організацій.
Апдейт набув чинності 12 березня 2019 року і за кілька тижнів був впроваджений по всьому світу.
Рис. 3 – Посилання за запитом – сайти клінік
В основному зміни торкнулися порталів, які присвячені здоров’ю і тих, що ранжуються шляхом контенту. Сайти, які постраждали через поновлення Medic (серпень 2019), повернули свої позиції. Зниження позицій торкнулося доменів з поганими посилальним профілем.
У цьому апгрейді ставиться наголос на критерії оцінки якості E-A-T (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness). Контент повинен відповідати вимогам:
У 2013 році був випущений гайд для асесорів Google, ось і текстове наповнення сайту потрібно опрацьовувати за ним.
Core Update – Вересень 2019
Офіційна назва – September 2019 Core Update. Цей ап зайняв кілька днів, починаючи з 24 вересня, і торкнувся усіх глобальних індексів.
Ймовірно, цей апгрейд вплинув на домени у сфері туризму, фінансів, медицини, ЗМІ, електронної комерції. Були помічені зміни в SERP.
Рис. 4 – Результат пошуку. Відео – нагорі
Схоже, що зросла роль відеоконтенту для інформаційних запитів. Багато сайтів з першої позиції опустилися до четвертої, тому що тепер над ними розташовується блок з релевантними відео.
Тепер більшість користувачів просто не будуть спускатися до органічної видачі.
BERT – пошукова технологія з відкритим вихідним кодом – Жовтень 2019
25 жовтня 2019 року був запущений BERT. Це пошукова технологія, заснована на штучному інтелекті. Вона допомагає розуміти природну мову користувача. Відкритий вихідний код дозволяє використовувати цю технологію в будь-яких NLP завданнях. Особливо ефективність помітна в пошуку відповіді на голосові запити й довгі низькочастотні ключі. Це найбільший апдейт в процесі пошуку з 2015 (алгоритм RankBrain).
В основі BERT лежать нейронні мережі. З їх допомогою мовні моделі навчаються на контексті речення або тексту. Так досягається розпізнавання слів на будь-якій відстані від ключового слова (двостороння спрямованість).
Рис. 5 – Голосовий пошук с довгим запитом
Після цього запиту мені спочатку озвучила відповідь Siri, а потім я побачила блок видачі:
Рис. 6 – Видача за довгим запитом
Його попередники могли розрізняти слова тільки до та після основного ключа.
Core Update – Січень 2020
Офіційна назва апдейта – January 2020 Core Update. 14 січня 2020 року Google розгорнув черговий апгрейд ядра основного алгоритму. Воно, як і попереднє, впливає на всі результати пошуку в глобальному масштабі та спрямовано на поліпшення критеріїв E-A-T і переоцінку існуючих сайтів.
Core Update – Травень 2020
Майже через 4 місяці Google запустила черговий всесвітній апдейт під назвою – May 2020 Core Update. Кожне оновлення тягне за собою стрибки у видимості багатьох ресурсів.
За різними спостереженнями, в ТОП піднімалися ті домени, у яких середній сеанс відвідування без виходу назад в пошук займає 5+ хвилин. У запитах по сервісах мікропозик основну частину видачі зайняли агрегатори.
Мобільна версія стала більше впливати на рейтинг, адже Google наполягає на тому, щоб сайт надавав однакову інформацію для мобільних та ПК. Спонсорські посилання тепер рекомендується підписувати атрибутом sponsored (раніше використовувався атрибут nofollow), але міняти атрибут в існуючих посиланнях не потрібно.
Мета оновлень одна й та сама – показувати найбільш релевантні результати, щоб задовольнити інтент користувача. Якість інформації на першому місці.
Під час пандемії поведінка користувачів змінилася, і вони стали більше часу приділяти здоров’ю, більше цікавитися новинами. Само собою, подібні ресурси піднялися вгору пошукової видачі. А ті ж туристичні портали просіли за трафіком, тому що кордони для виїзду закриті.
Про наступні оновлення читайте в статтях:
За рік розробники Google можуть внести тисячі коригувань в існуючі алгоритми ранжування. Нещодавно формат повідомлень змінився і всі глобальні апдейти тепер анонсуються в Твиттері.
На впровадження апдейта потрібно в середньому 7-14 днів. Але підсумок можна побачити тільки через кілька тижнів. Зміни в позиціях сайтів можна відстежити за допомогою спеціальних програм, типу SemRush, Ahrefs та інших. Ресурси можуть просідати та підніматися в пошуку, але компанія не завжди анонсує зміни. Вебмастери вважають, що сильні флуктуації відбуваються також і через непідтверджені оновлення. Вони відсівають неякісний контент, оцінюють поведінкові фактори та переоцінюють портали, щоб знову сформувати найбільш підходящі результати для людини.
Критерії достовірності, авторитетності та експертності постійно доповнюються для забезпечення максимальної релевантності інформації за запитом користувача. Пошуковики продовжують боротися з “чорними” методами просування і просять сфокусуватися на якості. Сайтам, які безперестанку працюють над внутрішніми поліпшеннями та мають чистий авторитетний контрольний профіль, боятися нема чого. Для них зміни будуть незначні. Але є ніші, в яких актуальність контенту рідко змінюється, і тоді просадки будуть.
Варто аналізувати й допрацьовувати як кількість посилань, так і інші аспекти просування. Це: швидкість завантаження, юзабіліті, контент на сторінках, авторитетність статей в блозі і так далі.
За весь час існування Google команда розробників займалися створенням середовища підвищення релевантності пошуку для користувачів.
Вимоги до сайтів постійно збільшуються, важливими факторами при ранжуванні залишаються:
Відносно старих фільтрів та санкцій, тепер вони – частина цілого пошукового алгоритму, і вже не мають того формату, в якому існували ще кілька років тому.
Цінність ресурсів для пошукових систем дуже сильно залежить від того, чи подобаються вони звичайним користувачам. Якщо дивитися вдалину і припускати, що готують нам алгоритми майбутнього, стане однозначно зрозуміло, що питання завжди залишається відкритим.
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.