
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Швидше за все ви вже стикалися з тим, що при введенні запиту результат не відповідав вашим очікуванням. Наприклад, за запитом "купити пилосос" замість комерційної сторінки, де можна придбати цей товар, ранжується стаття з блогу з інформацією “як купити пилосос”. Це явище називається каннібалізацією.
Каннібалізація ключових слів стається, якщо 1 або більше сторінок одного сайту заточені під одне ключове слово. Коли користувач здійснює пошук, бот, стикаючись з декількома сторінками, буде думати, яку ж саме вивести, а результат видачі від разу до разу буде відрізнятися.
У канібалізації немає позитивних наслідків. Негативний вплив може проявитися в різних формах:
Каннібалізація присутня на безлічі сайтів. Тому розберемося, як її знайти.
Проблема появи таких сторінок полягає в поганому опрацюванні семантики. В такому випадку запити, під які оптимізуються сторінки, не повинні дублюватися. Для кожної адреси потрібен власний кластер запитів. Краще, щоб семантика була зібрана й готова ще до виходу ресурсу в Інтернет. Тоді ви не зіткнетеся з канібалізацією взагалі, або шанси будуть мінімальними.
До причин також відносять:
Рис. 1 – Приклад некоректної структури сайту
Ми вже з’ясували, що конкуренція сторінок не обіцяє нічого хорошого. Але є ознаки, за якими можна розпізнати, що такий процес має місце.
Рис. 2 – Зміна релевантних сторінок (Топвізор)
Заміна в основному відбувається між інформаційною та комерційною сторінками або головною та внутрішньою. З’ясувати це можна тільки при регулярній перевірці сайту.
Перевірити дублюючиїся посилання можна онлайн через сервіс Apollon. В поле можна вставити 5 адрес передбачуваних дублів.
Рис. 3 – Результат роботи програми
На сайтах Copyscape та Siteliner можна безкоштовно чекнути одну сторінку або весь сайт. Siteliner виведе таблицю результатів з кількістю дублів та відсотком копійрваного для кожної перевіреної сторінки.
Рис. 4 – Звіт з дубльованого контенту (Siteliner)
Дублі через спеціальний seo софт – SE Ranking, Netpeak Spider, Ahrefs, Serpstat, Screaming Frog.
Або скористайтеся Google Search Console. На вкладці зліва Покриття зайдіть в розділ Виключені. Там знайдете всі помилки й пропозиції щодо виправлення.
Рис. 5 – Звіт Покриття в GSC
Перевірити сторінки можна й вручну, через рядок пошуку.
Рис. 6 – Перевірка каннібалізації запитів через пошуковий рядок
Вводимо ключеву фразу та site:https://адресу сторінки. У результатах будуть всі сторінки відповідають на один запит.
Оптимізація декількох сторінок під один ключ не призведе до санкцій пошукача, але все ж може вплинути на статус сайту. Захиститися й виправити вже існуючу конкуренцію сторінок можна такими способами:
Каннібалізація ключів – процес, який часто спостерігається на сайтах. На появу сторінок, оптимізованих під одне ключове слово, впливають такі чинники:
Канібалізації краще не допускати, але якщо вже вона присутня, то у вас є кілька способів позбавитися від неї. Якщо ви помітили це явище, то приберіть або переробіть такі сторінки як можна швидше. І не забувайте, що зміни на сайті потрібно відстежувати постійно, інакше ви не зможете зрозуміти, звідки вони прийшли.
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.