замовити дзвінок
+38 (044) 358-48-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
156
1

У 2019 році Google заявив про створення «пісочниці конфіденційності», оголосивши на весь світ, що незабаром сторонні файли cookie припиняють підтримку. Масштабна кампанія була запланована на 2022.

Файл cookie — це фрагмент даних, який зберігає інформацію про користувача сайту, коли той заходить на нього через браузер.

Насправді cookies зберігають дуже великий обсяг даних для відвідувачів:

  • логін та пароль;
  • місцеположення;
  • параметри джерела трафіку;
  • роздільна здатність екрану;
  • тип операційної системи;
  • версию браузера;
  • сторінки, які переглянув користувач та час, проведений на них;
  • загальна кількість сеансів.

Дедалі більше користувачів незадоволені тим, що сайти хоч і повідомляють про використання cookies, але у разі відмови більшість платформ просто обмежують доступ. Виходить, що користувачі в будь-якому випадку змушені відкривати доступ до конфіденційних даних, і компанії вільно розпоряджаються ними.

Коли тільки в мережі з'явилися новини, що сторонні файли cookie у Google Chrome зникнуть, ми написали про те, як це вплине на контекстну рекламу.


1. У чому проблема рекламодавців?

Для власників бізнесу та рекламодавців повністю зміниться підхід до роботи. І ось чому:

  1. Без даних кукіз всі користувачі, які зайшли на сайт, будуть відображатися як ті, що вперше зайшли, оскільки дані про них зберігатимуться добу.
  2. Виникнуть труднощі з відстеженням – звідки виконана конверсія, адже користувач може довго вибирати, моніторити та переходити на сайт із різних місць.
  3. Запуск кампанії ремаркетингу стане неможливим, тому що не буде аудиторій, на які можна запустити рекламу.
  4. Кількість реєстрацій на сайті зменшиться, тому що буде відсутня технологія автоматичного заповнення полів та входу на сайт за допомогою облікового запису в соцмережах.
  5. Зросте вартість залучення клієнтів.

У 2021 році Chrome відстрочив процес та припинення підтримки сторонніх файлів cookie перенесли на середину 2023 року.
Якщо ваша компанія ще не почала готувати свій сайт до змін у браузері — час ще є!


2. Рекомендації Google щодо підготовки до ери конфіденційності в Інтернеті

Сам Google Chrome, коментуючи впровадження нових технологій у браузер, заявляє, що галузь змінюється, а брендам і маркетологам потрібні конкретні рішення, щоб підготуватися до змін. Вони рекомендують:

  1. Вибудовувати стосунки з клієнтами.
  2. Зберігати свої дані у порядку.
  3. Внедрить глобальный тег сайта Google.
  4. Вивчати перспективу.

Тепер подібніше.

  1. Відносини з клієнтами.

Побудова імені бренду — довгостроковий процес, при якому ви, як власник бізнесу, маєте постійно транслювати свої ідеали через товари, послуги, відкриті майданчики, соціальні мережі тощо.

Кукіз дослідження Boston Consulting Group

Рис. 1 – Дослідження Boston Consulting Group

Чим прозоріше ваша поведінка онлайн, тим довірливішими будуть ваші стосунки з користувачами. Відповідно, вони не будуть замислюватися, чи можна довірити цій компанії інформацію про себе через файли cookie. Люди будуть спокійно реєструватися, надавати інформацію про себе, знаючи, що ви надійна компанія.

Важливо пам’ятати про конфіденційність та повідомляти, з чим погоджуються споживачі. Перевірте, чи дійсно ваша політика конфіденційності написана зрозуміло і відповідає останнім змінам, розповідайте, як люди можуть контролювати свої дані, у тому числі про те, як відмовитися або подати запит на видалення інформації.

  1. Зберігання даних

Переконайтеся, що ваші первинні дані очищені, добре підтримуються та підключені до ваших внутрішніх систем. Це допоможе вам уникнути будь-яких операційних збоїв, оскільки сторонні дані поступово видаляються.

Boston Consulting Group на замовлення Google провели дослідження та з’ясували, що маркетологи, які використовують унікальні дані з перших рук, отримують дохід від одного розміщення реклами, комунікації або охоплення вдвічі більше.

  1. Використовувати глобальний тег

Глобальный тег (gtag.js) — це загальний тег, який підтримує всі сервіси Google: Менеджер кампаній, Google Рекламу, Дисплей та Відео 360, Google Аналітику, Пошукову рекламу 360.

Достатньо додати тег на всі сторінки сайту, і ви аналогічно файлам кукіс отримуватимете інформацію про відвідувачів вашого майданчика, що підвищить точність вимірювань онлайн-конверсій.

Додавання глобального тегу Google gtag.js

Рис. 2 – Додавання глобального тегу Google

Використання тега допоможе оптимізувати кампанії цифрового маркетингу.

  1. Перспектива

Час не повернеться назад. Користувачі переживатимуть про конфіденційність своїх даних ще більше. У вас просто не буде іншого виходу, як працювати з їхніми даними чесно та прозоро.

Наприклад, маркетологи можуть захотіти купити набори даних або використовувати інструменти реклами на основі ідентифікації. Варто замислитись, чи правильний цей вибір, і як це позначиться на імені бренду.

Настав час працювати у довгострокову перспективу: інвестувати у побудову довірчих відносин із клієнтами, у сильну стратегію використання власних даних та забезпечення конфіденційності в інтернеті.

Багатьом компаніям вдалося скоротити затримки продажів, підвищити операційну ефективність та лояльність клієнтів завдяки своїм інвестиціям у конфіденційність.


3. Які стратегії вже використовують європейські компанії

джерело – блог Google

Розглянемо приклад європейської компанії E.ON — постачальника енергетичних послуг у Європі.

У 2018 році, коли активно почалися розмови про заборону використання сторонніх файлів cookie, E.ON провели дослідження та визначили, що не всі відвідувачі їхнього сайту дають згоду на обробку своїх персональних даних через cookies. Через що виникали проблеми з виміром залученості та продуктивності.

«Ми покладалися на повні набори даних з нашого веб-сайту і ці дані допомогли нам забезпечити ефективні онлайн-кампанії. Тож це швидко стало для нас великою проблемою», — Олена Салдерн, керівник відділу маркетингу ефективності та аналізу онлайн-маркетингу E.ON.

Керівництво вирішило викорінити проблему захисту даних на ранній стадії. Розуміння того, що обробка даних користувача впливає на весь шлях клієнта: від чекбоксу згоди на головній сторінці до вимірювання та оптимізації кампанії, дало можливість величезній команді E.ON повністю перевірити та перезапустити весь процес.

До команди увійшли фахівці із захисту даних, розробки, дизайну, маркетингу та цифрових продажів. Допомагали й зовнішні партнери, і сторонні агенції. Команда розробила нову стратегію, яка увімкнула:

  1. Глобальный тег сайту. Він заклав основу для більш точного вимірювання конверсій, повної видимості всіх конверсій у Google Аналітиці та легкої інтеграції з іншими продуктами Google.
  2. Використання тегів на стороні сервера. Таким чином, E.ON більше не завантажує зайві теги на свій веб-сайт або додаток, через що зменшилося час завантаження сайту, що відразу ж призвело до поліпшення досвіду користувача.
  3. Режим згоди. Компанія E.ON представила Consented-Only Mode — версію Consent Mode, яка допомагає отримувати дані від користувачів, які не дали згоди ділитися своїми даними через чекбокс-cookie на головній сторінці. При цьому конфіденційність користувачів постійно зберігається та захищається.
  4. Google Analytics 4. Удосконалений інструмент аналітики збирає дані щодо поведінки користувачів додатків та веб-ресурсів. Впровадивши Google Analytics 4, компанія E.ON покращила якість даних, та підвищила ефективність аналізу на 15%.
  5. Розширені конверсії. Дані з сайтів E.ON можна зашифрувати та безпечно передати до Google, а потім зіставити із зареєстрованими обліковцями Google, щоб точніше співвіднести конверсії кампанії з рекламними активностями, відстежити кліки та перегляди. Все це робиться відповідно до правил захисту даних.

Як працюють розширені конверсії тестування кукіз

Рис. 3 – Як працюють розширені конверсії

Етапи тестування та першого запуску вже позаду, тепер команда працюватиме над покращенням. Як заявила керівниця відділу аналітики даних в E.ON Франциска Ейкхофф, компанія почне застосовувати зібрані та структуровані дані, а також створювати та розгортати кампанії на їх основі, орієнтовані на конфіденційність клієнтів.

Стратегія компанії E.ON по кукіз

Рис. 4 – Стратегія компанії E.ON

Тепер ви знаєте, з чого можна почати змінювати свій ресурс та своє ставлення до захисту конфіденційних даних користувачів.

На сьогодні Chrome — найпоширеніший браузер у світі, ним користуються 300 мільйонів людей, і це становить 63% світового ринку. Якщо вже Google оголосив, що стороннім cookies не бути в браузері, то рано чи пізно це станеться. Краще підготуватися заздалегідь, ніж зазнати колосальних збитків.


4. Прощавай FLoC, привіт Topics!

Раніше Google повідомляли, що коли сторонні файли cookie Chrome зникнуть, їм на зміну прийде новий алгоритм FLoC. Ми розповідали про його особливості d минулій статті.

25 січня Google оголосив про випуск нової пропозиції Topics.
Topics скануватиме історію пошуку браузера й зберігатиме собі інтереси, групуючи їх за темами. Дані зберігатимуться три тижні, а старі теми видалятимуться.

Поки відомо, що кількість тем буде обмежена до 300, але згодом Google планує збільшити їхню кількість. Також відомо, що особисті дані, наприклад, стать або національність, не зберігатимуться.

Google Topics

Рис. 5 – Принцип роботи Topics

Теми на вашому пристрої будуть скануватися без використання сторонніх серверів, це стосується навіть серверів Google. Наприклад, ви заходите на сайт, що підтримує Topics API, алгоритм вибирає три теми зі збережених у браузері (по одній темі за останні три тижні) та ділиться отриманою інформацією з рекламними партнерами.

На думку розробників Google, Topics більш прозорий, адже користувачі завжди зможуть переглянути у своєму браузері теми, які їм присвоєні, відредагувати списки тем, видаляти дані або вимкнути Topics API, на відміну від механізму відстеження, такого як сторонні файли cookie.

Google Topics принцип работы

Розробники обіцяють якнайшвидше запустити тестову версію Topics API, призначену тільки для розробників.

Отже, на сьогодні Chrome — найпоширеніший браузер у світі, ним користуються 300 мільйонів людей, і це становить 63% світового ринку. Якщо вже Google оголосив, що стороннім cookies не бути в браузері, то рано чи пізно це станеться. Краще підготуватися заздалегідь, ніж зазнати колосальних збитків.


Microsoft Advertising банер

Microsoft (Bing) Ads. Посібник з використання 2023

Ремаркетинг банер

Посібник з ремаркетингу Google Ads

Списки ремаркетингу банер

Списки ремаркетингу для пошукової реклами

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.