
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Останнім часом ми маємо все більше проєктів на CMS Shopify. Це платформа, заточена під завдання електронної комерції: вона має оптимальні шаблони для розробки власного інтернет-магазину та вбудовану систему оплати. До того ж Shopify повністю інтегрується з Google Analytics.
Для початку робіт з платформою потрібен дозвіл на редагування в адмінці магазину.
У стандартній документації Shopify вказано, що електронна комерція налаштована за замовчуванням. Для Universal Analytics її потрібно включити у представленні даних аналітики. Додатково налаштовувати її не потрібно.
Але трапляється таке, що SEO-спеціалісту потрібно зібрати більше даних про дії користувачів. Наприклад, відстежувати кліки за номерами телефонів або додавання товарів у wishlist. І нещодавно я зіткнулася з таким завданням. Цілі для сайтів на Shopify я налаштовувала за допомогою GTM.
У цій статті покажу, як налаштувати цілі для Universal Analytics та для Google Analytics 4 на декількох робочих прикладах.
Налаштуємо 2 цілі для відстеження. Налаштування кожної складається з кількох дій, ми розберемо кожну. Та спочатку зробимо підготовчі роботи.
Перевіримо, чи під’єднана в нас Shopify до Google Analytics. Для цього в Налаштуваннях заходимо в Online Store – Preferences – Google Analytics й перевіряємо, чи стоїть там id Аналітики. Якщо ні, то під’єднуємо Аналітику.
Тепер можна починати налаштування цілей.
Розберемо крок за кроком, як налаштувати ціль для відстеження відправки форми на сторінці Контакти.
Рис. 1 – Створення нового тригеру
Щоб подивитися id, потрібно відкрити Інспектор коду (Ctrl+Shift+C) та знайти тег <form>. Нижче на скріншоті дивимося, де має бути id:
Рис. 2 – Тег form в Інспекторі коду
Рис. 3 – Прописання умови активації тригера
Рис. 4 – Налаштування тегу відстеження GTM
Також потрібно вибрати в налаштуваннях Google Analytics змінну з ідентифікатором відстеження Аналітики. Дивимось на скріншот:
Рис. 5 – Обрання змінної налаштувань
Щоб створити змінну, потрібно вибрати Змінні та створити нову. Вибрати тип змінної — Налаштування Google аналітики. І додати id відстеження з Google Аналітики.
Рис. 6 – Конфігурація змінної
Можна протестувати ціль, зробивши відправку форми та подивитися звіт у реальному часі – Конверсії.
Рис. 7 – Детальні дані про ціль
Розглянемо ще одне налаштування цілей.
Алгоритм дій такий як і раніше.
Рис. 8 – Активація тригера за умови
Рис. 9 – Налаштування нового тегу
Як видно з цих двох прикладів, цілі для сайту на Shopify можна налаштовувати як і для багатьох інших сайтів, використовуючи код та Google Tag Manager. Таким чином можна відстежувати відправлення будь-яких форм, кліків за будь-якими кнопками, телефонами тощо.
Всі ми звикли до UA, але Google офіційно назвав дату, коли UA буде недоступна: Universal Analytics перестане обробляти нові дані в стандартних ресурсах з 1 липня 2023 року. Тому до цього часу краще підготуватися та створити ресурси GA-4 та налаштувати цілі. Або починати вчитися їх налаштовувати.
У GA-4 змінилася не лише структура та принцип роботи. Тепер цілі не потрібно налаштовувати у Налаштуваннях представлень, як це було раніше. Тому я покажу на прикладах, як правильно налаштувати події, щоб вони зображалися у звіті Конверсії. Електронна комерція буде доступна в GA-4 без додаткових налаштувань для Shopify.
*Ймовірно, вам стане у пригоді стаття, Як встановити GA4 через GTM.
Як і раніше, створюємо новий тригер. В цьому випадку, щоб користувач поклав товар у Вибране, він натискає на кнопку. Таким чином, у типі тригера обираємо Клік — Всі елементи. Вибираємо умову активації тригера Деякі кліки.
Також умову можна налаштувати за класом, id або елементом. Варіантів може бути багато, все залежить від коду. У моєму випадку було зручніше вибрати налаштування за класом. В умові вибираємо Click Classes рівне значенню, яке було скопійовано в коді сайту. Створюємо зрозумілу назву та зберігаємо.
Рис. 10 – Активація тригера за умовою настання
Вище я описувала, як можна додати id в змінну, щоб потім не вводити id щоразу заново. Створюємо назву події, яка передаватиметься до Google Аналітики. Я прописую назви подій максимально наближеним до дій користувача, щоб одразу зрозуміти, про що йде мова. Вибираємо наш створений тригер та зберігаємо його.
Рис. 11 – Створення нового тегу конфігурації
Багато подій вже налаштовані за замовчуванням в Аналітиці, тож їх можна використовувати як готові рішення, а також додавати свої унікальні події. Нам потрібно додати унікальну подію, яка була створена у GTM. Для цього клікаємо на Створити подію.
Рис. 12 – Створення нової події
Якщо ви все правильно зробили, то ви можете побачити нову подію у списку.
Рис. 13 – Створення події
Рис. 14 – Активація події для зображення у звіті
Для того, щоб у цьому звіті почали зображатися події, потрібно його активувати, увімкнувши режим Попереднього перегляду Google Tag Manager або за допомогою параметра debug_mode. Ну або як варіант увімкнувши розширення Google Analytics Debugger. Після цього ви зможете приступити до тестування та налагодження подій. Це зручно, тому що можна бачити посекундно як спрацьовують події та чи спрацює ваша подія.
Рис. 15 – Як спрацьовують події у DebugView
Якщо ж ви захочете просто перейти в режим реального часу та подивитися, чи показується подія або конверсія в ньому, то тепер ви можете одразу не побачити її в цьому звіті, та це не означає, що подія не спрацювала. Тому, щоб без затримки часу, швидко та точно налагодити налаштування подій та конверсій, краще використовувати спеціальний інструмент DebugView.
Коли все налаштовано правильно, через 24 години можна зайти до звіту Взаємодії, вибрати звіт Конверсії та подивитися, чи показується ваша подія у звіті. Також там зображатиметься дохід від подій.
Рис. 16 – Звіт Конверсії
Далі налаштуємо ще одну подію.
Якщо вам потрібно подивитися, скільки користувачів клікає на номер телефону на сайті Shopify, то це теж можна налаштувати за допомогою GTM, як і багато інших подій. Але мені здається, що клік за номером — одна з надважливих подій, яку можна налаштувати. Тож розглянемо приклад, як це можна зробити.
Рис. 17 – Наявність номера телефону в коді
Далі у Налаштуваннях обираємо тип тригера: Клік — Всі елементи, вибираємо деякі кліки та прописуємо умову Click url починається з tel:. Пишемо назву та зберігаємо.
Рис. 18 – Обрання типу тригера
Рис. 19 – Обрання назви тегу
Рис. 20 – Створення події
Готово. Ви все налаштували.
Як ми бачимо, для сайтів на Shopify можна налаштувати додаткові конверсії, цілі, події, використовуючи Google Tag Manager. І не обмежуватись лише даними з електронної комерції.
У статті я навела приклади готових робочих рішень. Тому можна робити свої подальші налаштування одразу за цими прикладами. І не боятися випробовувати нові рішення. Адже додаткові дані допоможуть зрозуміти, як часто користувачі бажають щось уточнити або замовити за телефоном, проконсультуватися. Таким чином навіть можна визначити, наскільки зручно вашим відвідувачам користуватися сайтом, знайти недоліки та усунути їх.
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.