Google Discover є одним із найшвидше зростальних джерел трафіку для новинних сайтів. Деякі видавці повідомляють, що трафік з Discover навіть перевищує трафік зі звичайного пошуку.
Google Discover — це персоналізований канал, доступний у застосунку Google для мобільних пристроїв та на домашній сторінці мобільного пошуку. Канал пропонує користувачам певний вміст ще до того, як вони зрозуміють, що саме хочуть шукати. Налаштувавши свій вміст відповідно до рекомендацій Google та вподобань користувачів, видавці можуть підвищити шанси сайту збільшити свою присутність на платформі та отримати нову аудиторію.
*тестувати можливості та пропозиції Google Discover я буду на своєму акаунті, на якому саме Discover не переглядаю та не користуюсь. Пристрої для тестування:
До 2018 року Google Discover був відомий як Google Feed. У 2018 році Google офіційно оголосив про нову назву Google Discover, який ми й маємо сьогодні.
Google Discover простими словами — це стрічка рекомендацій Google, зміст якої формується на основі інтересів та попередньої онлайн-активності користувача.
Рис. 1 – Як виглядає Google Discover на смартфоні
Google Discover відображається лише на мобільних пристроях чи планшетах у застосунку Google.
Зазвичай Google Discover автоматично відображається на мобільних пристроях, якщо свайпнути зліва направо. Проте іноді для того, щоб його передивитись, слід виконати наступне:
Й на цю видачу можна впливати, налаштовуючи рекомендації під свої вподобання та інтереси.
Подібно до рекомендацій на основі штучного інтелекту, які надаються користувачам у стрічці TikTok або Instagram, Google Discover використовує алгоритми машинного навчання для аналізу даних користувачів та визначення тем і найкращих типів контенту, з якими користувач може взаємодіяти. Потім платформа вибирає та відображає контент від різних видавців та творців, які відповідають цим інтересам.
Інформація, яка використовується для створення каналу Discover користувача, за даними Довідки, включає:
Користувачі можуть налаштувати свій канал, вибравши цікаві теми або налаштувавши свої параметри безпосередньо в Google Discover. Тобто контент мого Google Discover та вашого будуть різними.
Рис. 2 – Налаштування Google Discover
Для цього заходимо в застосунок Google (приклад на iOS) та натискаємо іконку шестерні, потім в спадному меню натискаємо Керувати діями та Керувати інтересами й обираємо прийнятні нам.
Рис. 3 – Налаштування інтересів Google Discover
Оскільки застосунок Google я щойно завантажила для поточної статті, то в моїх інтересах ще не відображається нічого.
Який вміст зазвичай демонструє Google Discover:
Важливо: вміст в Google Discover відображається незалежно від дати його публікації. Тобто старіші статті також мають шанс з’явитися там. Тому доцільно створювати «вічнозелений» вміст, який не застаріває (наприклад, навчальні посібники, інструкції чи огляди).
Персоналізація Google Discover полягає у взаємодії з вмістом, який бачить користувач. Контент у стрічці представлений у вигляді карток, які містять елементи керування для точного налаштування.
Кожну картку (новину) можна зберегти в нотатки, переслати іншими мережами, поділитися нею.
Рис. 4 – Можливості картки новин Google Discover
Трикрапка (значок меню) надає інші опційні можливості, як то:
Рис. 5 – Опційні можливості кожної новини в Google Discover
Таким чином користувач може повідомити Google, що його не цікавить новина чи тема, поскаржитися й заблокувати вміст із джерела чи керувати своїми інтересами. Також Google може запитати фідбек в користувачів — чи була їм корисна надана інформація. Всі описані можливості сприяють вдосконаленню алгоритмів системи та підвищенню якості персоналізованого контенту.
Оптимізація вмісту для Google Discover може значно вплинути на присутність в Інтернеті та загальний успіх сайту.
Google Discover охоплює мільйони користувачів щодня, пропонуючи контенту значну видимість та доступ до ширшої аудиторії. Показ вашого вмісту допоможе залучити безплатний трафік на сайт. Оскільки контент для користувачів показується на основі їх інтересів, то ви одразу отримуєте цільових відвідувачів.
Новинні сайти, сайти брендів тощо розміщуються вгорі в Google Discover. Таким чином окрім збільшення переходів на сайт видавець підвищує впізнаваність сайту/бренду та довіру до нього, адже поряд з заголовком статті користувач бачить й назву ресурсу, яка впадає в очі й формує впізнаваність.
Коли користувачі неодноразово стикаються з вашим вмістом, ви створюєте довіру, лояльність та лояльну до сайту аудиторію, яка сприяє розширенню присутності в інтернеті. Яким чином? Сайт запам’ятовується й наступного разу у видачі користувач ймовірніше віддасть перевагу саме вашому ресурсу, або взагалі почне пошук в Гугл з назви сайту чи бренду.
Щоб Discover почав рекомендувати матеріали вашого ресурсу, сайт мусить бути проіндексований у Google.
Для оптимізації свого вмісту для Google Discover зосередьтеся на створенні високоякісного, цікавого вмісту, який відповідає інтересам вашої цільової аудиторії. Так, саме враховані інтереси аудиторії поважає Гугл. Подумайте не про пошукові системи, а про користувача — як задовольнити його запит та цікавість.
Далі наводимо власні рекомендації Довідки Google Discover щодо створення контенту:
- Використовуйте заголовки сторінок, які відображають суть вмісту, а не написані в стилі клікбейту.
- Додайте у свій контент привабливі якісні зображення, особливо великі зображення, які з більшою ймовірністю сприятимуть переходам з Discover. Великі зображення мають бути принаймні 1200 пікселів завширшки та ввімкнено в max-image-preview:large в налаштуваннях або за допомогою AMP. Уникайте використання логотипа сайту як зображення.
- Уникайте тактики штучного роздування зацікавленості шляхом використання оманливих або перебільшених деталей у вмісті попереднього перегляду (назва, фрагменти чи зображення) для підвищення привабливості або приховування важливої інформації, необхідної для розуміння суті вмісту.
- Уникайте тактик, які маніпулюють привабливістю, обслуговуючи хворобливу цікавість, збудження чи обурення (цей та попередній пункти суперечать політиці Google Discover).
- Надайте вміст, який відповідає поточним інтересам, добре розповідає історію або надає унікальні ідеї.
Загалом подумайте, чи вважає ваша аудиторія вміст цінним та корисним настільки, щоб натиснути на нього.
Відповідність контенту сигналам EEAT:
Проаналізуйте поведінку користувачів й тенденції, щоб зрозуміти, які теми в аудиторії викликають найбільший резонанс. Налаштуйте свій вміст відповідно до інтересів та вподобань вашої цільової аудиторії. Контент мусить бути вчасним та актуальним, а також привертати увагу користувачів. Прагніть надати цінну інформацію, розв’язати проблеми або розважити аудиторію.
Google Knowledge Graph – це база знань, яка допомагає Google покращувати якість пошуку, використовуючи інформацію з різних джерел.
Якщо сайт є присутнім в Google Knowledge Graph, то він може відображатися в Google Discover. Пошукові алгоритми враховують, з якими темами та інтересами пов’язаний ваш бренд, й при нагоді показують ваші матеріали аудиторії з відповідними інтересами.
Рис. 6 – Сайт в Google Knowledge Graph
Для того, щоб дізнатись, чи є ваш сайт в базі, слід просто вбити його в пошук. Якщо ви отримаєте у видачі картинку зі структурованою інформацією в правому стовпці десктопу (як наведено вище), то так, ваш сайт додано до Knowledge Graph.
Для підвищення своїх шансів на появу в Google Discover приділяйте увагу технічним аспектам SEO, які здатні підвищити видимість та продуктивність сайту.
Використовуйте структуровані дані: певні типи структурованих даних (Article, NewsArticle, VideoObject та Breadcrumb), можуть допомогти Google краще зрозуміти ваш вміст та продемонструвати тематичний авторитет. Дотримуйтеся вказівок Google щодо впровадження структурованих даних, щоб переконатися, що ваша розмітка правильно відформатована, і використовуйте інструменти тестування, щоб перевірити розмітку та виправити будь-які помилки.
Покращте взаємодію з сайтом: він мусить мати зручну мобільну версію для перегляду, швидко завантажувати сторінки, використовувати протокол HTTPS та мати загальну зручність у використанні.
Оскільки Google Discover є ексклюзивним для мобільних пристроїв, оптимізація вмісту та сайту для мобільного перегляду є вкрай важливою. Адаптивний дизайн сайту є найкращим варіантом для забезпечення оптимальної роботи на різних пристроях, особливо мобільних, які охоплюють більшість вебтрафіку. Оптимізуйте зображення, код та ресурси, щоб зменшити час завантаження та забезпечити хорошу роботу сайту на мобільних пристроях. Створюйте свій вміст з урахуванням мобільних користувачів. Використовуйте чіткі заголовки та стислі абзаци, щоб легше було їх читати на невеликих екранах, а також надавайте перевагу взаємодії з користувачем завдяки інтуїтивно зрозумілій навігації та макету сторінки.
Великі файли зображень можуть уповільнити швидкість завантаження сторінки. Щоб покращити продуктивність, оптимізуйте зображення чи потестуйте використання формату WebP.
Раз на пів року проводьте техаудит, щоб виявити та розв’язати проблеми з продуктивністю. Перевірте наявність застарілих плагінів, непотрібних скриптів або інших елементів, які можуть перешкоджати швидкості та ефективності роботи сайту.
Ефективнішим способом відстежування трафіку Google Discover є використання Google Search Console (GSC). У Search Console можна переглянути щоденний трафік, який сайт отримує з Google Discover, та порівняти його з трафіком, отриманим з Google Search.
Ви також можете використовувати GSC:
Рис. 7 – Звіт Рекомендації в Google Search Console
Рис. 8 – KPI в Рекомендаціях Google Search Console
Рис. 9 – Порівняння KPI в Рекомендаціях Google Search Console
Регулярно аналізуйте свої дані, відстежуйте сезонні тенденції, які можуть вплинути на контент-план та розклад публікацій. Оцініть поведінку аудиторії: як користувачі взаємодіють із вашим вмістом, наприклад, які статті отримують найбільше зацікавлення в Discover, щоб надати аудиторії більш відповідний матеріал.
Пам’ятайте, що оптимізація для Google Discover, як і загалом пошукова оптимізація, це постійний процес. Якщо ваш контент цінний та релевантний користувачам, пошукові боти Google почнуть вибирати саме ваш вміст частіше як автоматичні пропозиції для користувачів. Й таким чином сайт отримає більше видимості, трафіку, лояльної аудиторії, та, можливо, конверсій.