
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Google Tag Manager та Google Аналітика. Чим вони відрізняються? І чим відрізняються події в них.
Давайте разом розберемося і порівняємо ці інструменти. Вони не замінюють один одного, але їх краще використовувати в комплексі.
Головна мета Google Analytics – відслідковувати дані, зберігати їх і створювати звіти про показники вашого веб-сайту.
Наприклад:
Рис. 1 – Звіт в реальному часі
Як відстежувати взаємодії користувача з сайтом?
Використовувати код відстеження (фрагмент коду JavaScript) – його необхідно розмістити на кожній сторінці сайту. Ледь на сайті трапиться взаємодія (наприклад, перегляд сторінки), ці дані відразу потраплять до акаунту Аналітики.
Гугл Аналітика відстежує, скільки користувачів використовують ту чи іншу функцію на сайті або в додатку. Якщо необхідно відстежити продажі, слід додати події Аналітики, які відправляють дані в разі спрацювання тригера – коли відвідувач виконує певну дію на сайті. Наприклад, відправка форми. Це вирішується з програмістом – він вносить код відстеження цієї події на сайт.
А що робити, якщо в Google Analytics потрібно відстежувати кілька десятків взаємодій? На додаток всіх подій піде безліч часу програміста, що виллється у багато копієчок. Також на додавання безлічі подій будуть потрібні тижні.
Як оптимізувати процес?
GTM спрощує керування тегами. Він визначає умови, при яких обрані теги повинні спрацьовувати.
Google Tag Manager – це безкоштовне ПЗ від Гугл, що дозволяє розміщувати на сайті різні типи коду (теги).
GTM простими словами – сервіс, який допомагає працювати з кодом сторонніх служб (Google Analytics, сюди ж відносяться теги ремаркетингу, встановлення Call tracking, блок e-commerce і т. ін.) на сайтах або в додатках.
GTM Не є аналогом Гугл Аналітики, у нього інша функція. ГТМ допомагає вносити код відстеження Google Analytics на сайт та вносити критерії, за якими запускається будь-який з тегів.
До появи Google Tag Manager у 2012 році теги GA впроваджувалися на кожну зі сторінок сайту. Оновлення та підтримка при наявності сотень подій ставали вельми трудомістким завданням – уявіть, якщо це каталог або маркетплейс, то скільки ж там сторінок!
ГТМ полегшує завдання – усі теги тепер будуть зберігатися в обліковому записі GTM.
ГТМ дає можливість тестувати теги та дивитися, чи спрацьовують вони при завантаженні потрібної сторінки або кліці на певну кнопку. Крім того, теги та спосіб їх роботи можна змінити, не змінюючи вихідний код веб-сайту. Для цього треба відредагувати теги в GTM і натиснути Опублікувати. Зручно, правда?
Крім того, з GTM також сумісні:
Обидва інструменти слугують двом дуже різним цілям.
Google Tag Manager (Диспетчер тегів Гугл) управляє кодами відстеження Javascript (тегами) на сайті. Google Аналітика – один з них.
Google Analytics простими словами – інструмент аналітики, який надає звіти. А GTM не має функцій звітності. Він використовується для відправлення даних з сайту до інших інструментів аналітики, включаючи GA.
Нічого страшного не трапиться, якщо ви не бажаєте використовувати Диспетчер тегів Google. Можна так само додавати коди відстеження GA до початкового коду свого сайту. Але так у вас буде менше гнучкості для роботи з тегами.
Приклад
По суті Google Аналітика – це тег. За інструкцією GA код відстеження GA потрібно розмістити на кожній сторінці сайту.
Приклад коду відстеження:
Шаблон тега GA GTM пропонує за замовчуванням, тому налаштувати його легко. Після встановлення GTM зайдіть на свій сайт і перейдіть до Тегів.
Рис. 2 – Вікно конфігурації тега
Готово. Тег перегляду сторінки в GTM створений. Він буде відстежувати перегляди сторінок на сторінках, де встановлений код ГТМ. І усі перегляди сторінок будуть відправлятися до Гугл Аналітики з ідентифікатором ресурсу UA-XXXXXXX.
Події в GA відображаються у звіті про події (Поведінка → Події). Це взаємодії користувачів зі сторінкою.
Дані для цього звіту збираються зі звернень до подій, які відправляються з вашого сайту на сервери Google Аналітики. До появи систем управління тегами звернення до подій мали ініціюватися невеликими кодами Javascript, що розміщені на сайті.
Наприклад:
gtag(‘event’, <action>, {
‘event_category’: <category>,
‘event_label’: <label>,
‘value’: <value>
});
Код містить eventAction, eventCategory, eventLabel і Value (необов’язково). Коли на сайті спрацьовує певна дія (наприклад, відвідувач відправляє форму «Замовити дзвінок»), подія Гугл Аналітики запускається і дані передаються до GA.
Наприклад:
gtag(‘event’, ‘Contact form’, {
‘event_category’: ‘Form submission’,
‘event_label’: ‘https://www.example.com/contact-us’
});
Ці події можна відстежити у звітах GA в режимі реального часу.
Події Google Tag Manager.
Рис. 3 – Попередній перегляд в GTM
Рис. 4 – Вікно включення режиму попереднього перегляду та відлагодження
Тепер переходимо на сайт, де розміщений код ГТМ. Там в нижній частині браузера знаходиться вікно консолі налагодження, де відбивається інформація про теги (статус активації, дані, що обробляються).
У лівій частині консолі розташований список з визначень. Це і є події Google Tag Manager.
Рис. 5 – У цьому вікні можна подивитися, які теги спрацювали, які – ні
На основі цих подій GTM можна активувати теги.
Наприклад (дані з рис. 5):
Через те що усі події ГТМ заповнюються у рівні даних, запросіть включити призначені для користувача події ГТМ («Події рівня даних»).
Подія в Google Tag Manager – це дія користувача на сайті, що виявляється GTM і поміщається на рівень даних.
Рівень даних створюється на сайті автоматично, тільки-но ви вносите туди код GTM. Цю взаємодію можна використовувати як умову спрацьовування для того, щоб активувати теги відстеження. Наприклад, Пікселя Фейсбук, подій Гугл Аналітики й т. п..
GTM спостерігає за взаємодіями, що відбуваються на сайті, створює події GTM і використовує їх для активації тегів. Подія в GTM – тригер, а подія в GA – тег.
Нам часто ставлять питання – як налаштувати цілі за допомогою ГТМ?
Цілі працюють не так, і GTM не має до них прямого відношення.
GTM – спосіб передачі даних, який відправляє різні взаємодії (перегляди сторінок, події, транзакції і т. п.) до Google Аналітики.
Деякі з цих взаємодій важливіші за інші (наприклад, підписка на розсилку новин або відвідування сторінки «Підтвердження замовлення»), і вони називаються цілями.
Як Google Аналітика розуміє, які взаємодії важливіші за інших?
Ви робите це, налаштовуючи GA (не GTM).
Для цього потрібно перейти в розділ Адміністратор Google Аналітики> Подання> Цілі та створити ціль.
Рис. 6 – Режим Адміністратора
Вона може бути заснована на переглядах сторінок, на події або на взаємодії (наприклад, відвідано >3 сторінок). Після правильного налаштування цілі певні перегляди сторінок або події будуть розглядатися як важливі дії (цілі).
Іншими словами, ви повідомляєте GA, що деякі взаємодії (які відправляються в GA) цінніші для бізнесу. І неважливо, яким шляхом ця взаємодія була надіслана до Google Аналітики: через GTM, безпосередньо з коду веб-сайту, або якось ще.
Ви бачите різницю? GTM – це спосіб передати дані про взаємодію в Аналітику. Цілі – це цінні взаємодії, які налаштовуються у самій GA.
Якщо ви керуєте сайтом, на якому використовується жорстко запрограмована GA, але бажаєте перейти на GA + GTM, потрібно пам’ятати про декілька речей. Адже якщо перехід буде виконаний неправильно, ви порушите налаштування, і нові дані будуть загублені/пошкоджені.
Отже, необхідно видалити жорстко запрограмовані коди GA зі свого веб-сайту і додати код контейнера GTM на всі сторінки сайту. Потім активуєте теги Google Аналітики через GTM.
Дані не загубляться, але перехід може негативно вплинути на майбутні дані (якщо перехід виконаний неправильно).
Усе ще не впевнені, чи варто витрачати свій час на GTM?
Це нормально, якщо ви все ще не впевнені в тому, чи варто використовувати GTM. Ось чому ми рекомендуємо прочитати статтю 11 причин, чому слід використовувати Google Tag Manager.
Підсумуємо:
Можна або впровадити код GA на сайт безпосередньо, або реалізувати код GTM на сайті та використовувати GTM для запуску коду GA.
Відмінності Google Tag Manager й Google Analytics:
Якщо у вас ще залишилися питання, задайте їх у коментарях.
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.