замовити дзвінок
+38 (044) 358-48-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
135
2

Отже, ви запустили власний веб-сайт. Оптимізували його для SEO та залучаєте масу трафіку. Але ви все ще не на перших позиціях Google і в цілому відвідуваність невелика.

В чому проблема? Найімовірніше, сайт просто ще недостатньо підготовлений для SEO-просування. Або ви все ще не використовуєте розширені сніпети на своєму сайті.

Що таке розширений сніпет? Читайте поточний посібник, як додавати сніпети та розмітку для збільшення трафіку.


1. Що таке розширені сніпети?

Розширені сніпети (розширені результати) — це результат пошуку Google, де відображаються додаткові дані сайту (наприклад, рейтинги або відгуки).

Розширені сніпети — розмітка структурованих даних, яку можна додати до сайту. У такий спосіб контент сайту стане більш помітним для пошукових систем.

Кожна сторінка сайту відображається у пошуковій видачі з трьома основними елементами:

  1. назвою сайту;
  2. URL-адресою;
  3. будь-яким мета-описом, який ви додали на сторінку.

Типовий результат пошуку Google виглядає так:

Звичайний сніпет у видачі

Рис. 1 – Звичайний сніпет у SERP

Розширений сніпет може виглядати так:

Розширений сніпет у видачі

Рис. 2 – Розширений сніпет

У цьому фрагменті додані:

  • зображення печива;
  • рейтинг рецепту;
  • кількість голосів;
  • час приготування печива.

Тобто другий сніппет містить більше інформації, ніж перший. Тому він і називається розширеним. Коли ви додаєте розширені сніпети до інформації на сайті, пошукові системи з більшою ймовірністю повідомлять цю інформацію користувачам, які виконують пошук.

Що роблять розширені сніпети:

  • дозволяють пошуковим системам надавати користувачам конкретні та релевантні результати;
  • користувачі швидше бачать релевантну інформацію (наприклад, огляди);
  • можуть збільшити кількість кліків за вашим посиланням у пошуку. Розширені сніпети також знижують показник відмов та підвищують коефіцієнт конверсії. Збільшення кількості інформації у пошуковій видачі призводить до кращого розуміння того, що отримають користувачі, коли переходять на ваш сайт.

А як щодо SEO?


2. Як впливають розширені сніпети на SEO?

Google каже, що розширені сніпети — не фактор ранжування. Але дослідження показують, що користувачі частіше натискають на розширені результати, ніж на звичайні.

Оскільки розширені фрагменти відображають більше вмісту сторінки, це може допомогти користувачам визначити, чи відповідає сторінка їх пошуку. Розширені сніпети виділяються серед звичайних результатів пошуку на сторінці. Вони помітні.

У довгостроковій перспективі розширені сніпети також вплинуть на рейтинг сайту. У міру того, як все більше користувачів натискають на ваш результат, Google зауважує, що люди віддають перевагу вашій сторінці іншим. Google зазначає, що ваша сторінка — хороший результат для цього конкретного пошуку, що цілком імовірно покращить ваш рейтинг у довгостроковій перспективі.

Розширений та обраний сніпет: у чому різниця

Розширені сніпети покращують існуючі результати пошуку, а обрані сніпети — це результат, який відображається над звичайними результатами SERP.

Як виглядає обраний сніпет у видачі:

Вибраний сніпет у видачі

Рис. 3 – Вибраний сніпет

Вибраний сніпет у видачі показує складові рецепту. Користувач читає короткий уривок, наприклад, рецепту, дивиться, чи підходить він йому, і далі приймає рішення кликати чи ні на посилання.

За цей короткий уривок відповідають ті самі структуровані дані.


3. Типи розширених сніпетів

Найбільш поширені типи розширених сніпетів:

  • фрагмент огляду;
  • фрагмент рецепту;
  • музичний фрагмент;
  • фрагмент розмітки продукту;
  • фрагмент фільму;
  • фрагмент подій.

Подивимося на кожен із типів.

Фрагмент огляду

Фрагмент огляду показує рейтинг під описом та кількість відгуків.

Сніпет огляду

Рис. 4 – Сніпет огляду

Фрагмент рецепту

Розмітка фрагменту рецепту відображає кількість порцій у рецепті, час на підготовку тесту, оцінку рецепту, кількість голосів, час приготування пончика.

Розмітка рецепту

Рис. 5 – Сніпет рецепту

Музичний фрагмент

Музичний фрагмент показує додаткову інформацію про пісню чи альбом: довжину треку чи альбому, продюсерів альбому, студію звукозапису, жанр.

Розмітка музичного альбому

Рис. 6 – Сніппет музичного фрагменту

Фрагмент розмітки продукту

У продукті доступні дані:

  • тип виробу;
  • кількість порцій;
  • матеріал виробу;
  • колір;
  • оцінка користувачів;
  • кількість відгуків;
  • ціна;
  • наявність.

Мікророзмітка товару

Рис. 7 – Сніппет продукту (товару)

Для ecommerce-проєктів це важлива інформація — замість того, щоб склікувати ваші ж оголошення в Google Шопінгу, користувач побачить всі дані у вашому розширеному сніпеті (звичайно, якщо оголошення і видача з’являться на першій сторінці Google).

Фрагмент фільму

Фрагмент фільму дає відомості про дату виходу фільму, жанр, режисера, рейтинг, кількість голосів.

Мікророзмітка фільму

Рис. 8 – Розмітка фільму

Фрагмент подій

Цей фрагмент виділяє важливі деталі подій. Наприклад, для музичного туру це найближчі дати концертів.

Розширений сніпет події

Рис. 9 – Сніппет події

Повний список типів розширених описів та функцій SERP, які можна застосувати до своїх сторінок, див. у списку функцій пошуку Google


4. Як отримати розширені сніпети

Для відображення розширеного фрагмента у пошуковій видачі потрібно додати структуровані дані у вихідний код сторінки.

Що таке структуровані дані?

Структуровані дані — це тип стандартизованого формату, який передає інформацію про зміст веб-сторінки пошуковим системам.

Як виглядають структуровані дані в коді:

Структуровані дані у коді

Рис. 10 – Структуровані дані у коді

Структуровані дані складаються з 2 компонентів:

  • schema.org — це словник, який повідомляє пошукову систему про елементи сутності на вашій сторінці.
  • Формат — це тип коду розмітки, який передає schema.org пошуковій системі. Існує три основні формати коду розмітки: JSON-LD, мікродані та RDFa (JSON-LD є кращим форматом Google).

Schema.org — це сайт з інформацією та словником для оформлення структурованих даних.

На сторінці рецептів на schema.org є властивості, які можна використовувати у коді для розмітки.

Розмітка для рецепту на schema.org

Рис. 11 – Розмітка для рецепту на schema.org

Наприклад, для рецепту бананового хліба пропонується додати такі структуровані дані:

  • тривалість приготування;
  • складові;
  • харчова цінність;
  • інструкції і т. д..

Ось як вони виглядатимуть у коді:

Структуровані дані JSON-LD

Рис. 12 – Структуровані дані JSON-LD

Це приблизний код кожного формату. Його можна скопіювати та змінити для створення власних структурованих даних, або ж використовувати його як довідку.


5. Як додати розширені сніпети на свій сайт

Є 2 способи додати розширений сніпет на сайт:

  1. вручну через код;
  2. за допомогою плагіна.

Перший реалізується через власний інструмент Google для розмітки структурованих даних.

Як це зробити:

  1. Відкриваємо розмітку Google. Вибираємо, де буде відображатися розширений фрагмент (сайт або електронна пошта), та тип фрагмента, який потрібно створити.

Майстер розмітки Google

Рис. 13 – Майстер розмітки Google

  1. Вибираємо Додати теги. Інструмент виведе URL-адресу веб-сторінки до представлення Дані тегів:

Додаємо теги для розмітки

Рис. 14 – Додаємо теги для розмітки

У цьому прикладі це буде фрагмент продукту для гейзерної кавоварки Bialetti. Таким чином ми включимо такі елементи як: назва продукту, зображення, опис, URL-адреса, бренд та ціна.

  1. Виберіть або виділіть різні елементи на сторінці, переходячи в Дані тегів. Інструмент запропонує вам позначити елемент вмісту.

Наприклад:

Щоб додати назву товару, виділіть текст на сторінці, а потім виберіть Назва.

Назва у мікророзмітці товару

Рис. 15 – Вибираємо потрібні елементи для розмітки

Щоб додати ціну, виділіть відповідний текст на веб-сторінці та виберіть тег Ціна:

Відображення елементів розмітки

Рис. 16 – Вибрані елементи розмітки

Інструмент додає теги до панелі праворуч під час роботи. Намагайтеся позначити якомога більше елементів. Жовтим підсвічуються додані до розмітки елементи.

Ось що ми додали до розмітки:

Додані дані до розмітки товару

Рис. 17 – Додані дані до розмітки товару

  1. Тепер натисніть червону кнопку Створити HTML у правому верхньому кутку. Інструмент створює бічну панель з кодом JSON або мікроданих:

Структуровані дані у JSON-LD

Рис. 18 – Структуровані дані у JSON-LD

  1. Скопіюйте або завантажте код, щоб додати його до HTML-коду своєї веб-сторінки. Зазвичай розмітка додається між тегами <head> вашого HTML-коду.

Отже, ми додали вручну розмітку лише для 1 сторінки. Якщо на вашому сайті сторінок багато, розмітку для всіх сторінок впроваджує програміст автоматично (залежно від типу сторінки).

Другий спосіб — дивимося плагіни для сайтів. Наприклад, у бібліотеці WordPress є безліч плагінів, які допоможуть реалізувати структуровані дані.

Плагіни для автоматичного створення розширеного сніпету

Рис. 19 – Плагіни для автоматичного створення розширеного сніпету

Вибирайте, тестуйте, впроваджуйте на сайт.


6. Як перевірити ваші структуровані дані

Після впровадження структурованих даних їх необхідно перевірити, щоб Google прочитав та відобразив їх так, як ви задумали.

Використовуйте інструмент перевірки розширених результатів Google, щоб побачити, які розширені результати Google генерує з коду розмітки. Почніть із вставки URL-адреси або коду в інструмент. Виберіть, чи потрібно тестування для настільних комп’ютерів або мобільних пристроїв. Інструмент покаже, чи підходить сторінка для розширених результатів:

Знайдені елементи мікророзмітки для сайту itforce.ua

Рис. 20 – Знайдені елементи мікророзмітки для сайту itforce.ua

Якщо розмітка отримує попередження, виберіть тип розширеного фрагмента в розділі Виявлені структуровані дані для отримання детальної інформації:

Попередження про невірно створені структуровані дані

Рис. 21 – Попередження про невірно створені структуровані дані

Інструмент виділяє всі неприпустимі елементи, які потрібно виправити:

Елементи розмітки, які потрібно виправити

Рис. 22 – Елементи розмітки, які потрібно виправити

Структуровані дані необов’язково призведуть до розширених сніпетів у видачі, але спробувати варто. Скажімо так — правильне використання структурованих даних максимізує шанси на отримання розширених описів.


Висновок

Додавання розширених сніпетів на сайт може вплинути на ваш рейтинг, відображувану інформацію та кількість людей, які переходять із SERP на сторінки вашого сайту. Вони допоможуть виділити сайт на сторінці результатів Google та залучити більше кліків та трафіку.

  • виберіть інформацію, яка повинна відображати структуровані дані в розширеному сніпеті;
  • впровадьте самі або за допомогою програміста дані в код сайту;
  • перевірте вірність відображення структурованих даних за допомогою інструмента тестування Google;
  • відслідковуйте зміни у рейтингу SERP;
  • стежте за змінами трафіку в Google Analytics.

І, як завжди, не соромтеся звертатися з будь-якими питаннями у коментарях, які у вас є про розширені фрагменти або SEO в цілому.


Як налаштувати цілі в Google Analytics для сайту на Shopify

Google Search Console 2022

Як створити сайт: битва готових шаблонів та розробки онлайн-проекта з нуля

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.