
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Отже, ви запустили власний веб-сайт. Оптимізували його для SEO та залучаєте масу трафіку. Але ви все ще не на перших позиціях Google і в цілому відвідуваність невелика.
В чому проблема? Найімовірніше, сайт просто ще недостатньо підготовлений для SEO-просування. Або ви все ще не використовуєте розширені сніпети на своєму сайті.
Що таке розширений сніпет? Читайте поточний посібник, як додавати сніпети та розмітку для збільшення трафіку.
Розширені сніпети (розширені результати) — це результат пошуку Google, де відображаються додаткові дані сайту (наприклад, рейтинги або відгуки).
Розширені сніпети — розмітка структурованих даних, яку можна додати до сайту. У такий спосіб контент сайту стане більш помітним для пошукових систем.
Кожна сторінка сайту відображається у пошуковій видачі з трьома основними елементами:
Типовий результат пошуку Google виглядає так:
Рис. 1 – Звичайний сніпет у SERP
Розширений сніпет може виглядати так:
Рис. 2 – Розширений сніпет
У цьому фрагменті додані:
Тобто другий сніппет містить більше інформації, ніж перший. Тому він і називається розширеним. Коли ви додаєте розширені сніпети до інформації на сайті, пошукові системи з більшою ймовірністю повідомлять цю інформацію користувачам, які виконують пошук.
Що роблять розширені сніпети:
А як щодо SEO?
Google каже, що розширені сніпети — не фактор ранжування. Але дослідження показують, що користувачі частіше натискають на розширені результати, ніж на звичайні.
Оскільки розширені фрагменти відображають більше вмісту сторінки, це може допомогти користувачам визначити, чи відповідає сторінка їх пошуку. Розширені сніпети виділяються серед звичайних результатів пошуку на сторінці. Вони помітні.
У довгостроковій перспективі розширені сніпети також вплинуть на рейтинг сайту. У міру того, як все більше користувачів натискають на ваш результат, Google зауважує, що люди віддають перевагу вашій сторінці іншим. Google зазначає, що ваша сторінка — хороший результат для цього конкретного пошуку, що цілком імовірно покращить ваш рейтинг у довгостроковій перспективі.
Розширені сніпети покращують існуючі результати пошуку, а обрані сніпети — це результат, який відображається над звичайними результатами SERP.
Як виглядає обраний сніпет у видачі:
Рис. 3 – Вибраний сніпет
Вибраний сніпет у видачі показує складові рецепту. Користувач читає короткий уривок, наприклад, рецепту, дивиться, чи підходить він йому, і далі приймає рішення кликати чи ні на посилання.
За цей короткий уривок відповідають ті самі структуровані дані.
Найбільш поширені типи розширених сніпетів:
Подивимося на кожен із типів.
Фрагмент огляду показує рейтинг під описом та кількість відгуків.
Рис. 4 – Сніпет огляду
Розмітка фрагменту рецепту відображає кількість порцій у рецепті, час на підготовку тесту, оцінку рецепту, кількість голосів, час приготування пончика.
Рис. 5 – Сніпет рецепту
Музичний фрагмент показує додаткову інформацію про пісню чи альбом: довжину треку чи альбому, продюсерів альбому, студію звукозапису, жанр.
Рис. 6 – Сніппет музичного фрагменту
У продукті доступні дані:
Рис. 7 – Сніппет продукту (товару)
Для ecommerce-проєктів це важлива інформація — замість того, щоб склікувати ваші ж оголошення в Google Шопінгу, користувач побачить всі дані у вашому розширеному сніпеті (звичайно, якщо оголошення і видача з’являться на першій сторінці Google).
Фрагмент фільму дає відомості про дату виходу фільму, жанр, режисера, рейтинг, кількість голосів.
Рис. 8 – Розмітка фільму
Цей фрагмент виділяє важливі деталі подій. Наприклад, для музичного туру це найближчі дати концертів.
Рис. 9 – Сніппет події
Повний список типів розширених описів та функцій SERP, які можна застосувати до своїх сторінок, див. у списку функцій пошуку Google
Для відображення розширеного фрагмента у пошуковій видачі потрібно додати структуровані дані у вихідний код сторінки.
Структуровані дані — це тип стандартизованого формату, який передає інформацію про зміст веб-сторінки пошуковим системам.
Як виглядають структуровані дані в коді:
Рис. 10 – Структуровані дані у коді
Структуровані дані складаються з 2 компонентів:
Schema.org — це сайт з інформацією та словником для оформлення структурованих даних.
На сторінці рецептів на schema.org є властивості, які можна використовувати у коді для розмітки.
Рис. 11 – Розмітка для рецепту на schema.org
Наприклад, для рецепту бананового хліба пропонується додати такі структуровані дані:
Ось як вони виглядатимуть у коді:
Рис. 12 – Структуровані дані JSON-LD
Це приблизний код кожного формату. Його можна скопіювати та змінити для створення власних структурованих даних, або ж використовувати його як довідку.
Є 2 способи додати розширений сніпет на сайт:
Перший реалізується через власний інструмент Google для розмітки структурованих даних.
Як це зробити:
Рис. 13 – Майстер розмітки Google
Рис. 14 – Додаємо теги для розмітки
У цьому прикладі це буде фрагмент продукту для гейзерної кавоварки Bialetti. Таким чином ми включимо такі елементи як: назва продукту, зображення, опис, URL-адреса, бренд та ціна.
Наприклад:
Щоб додати назву товару, виділіть текст на сторінці, а потім виберіть Назва.
Рис. 15 – Вибираємо потрібні елементи для розмітки
Щоб додати ціну, виділіть відповідний текст на веб-сторінці та виберіть тег Ціна:
Рис. 16 – Вибрані елементи розмітки
Інструмент додає теги до панелі праворуч під час роботи. Намагайтеся позначити якомога більше елементів. Жовтим підсвічуються додані до розмітки елементи.
Ось що ми додали до розмітки:
Рис. 17 – Додані дані до розмітки товару
Рис. 18 – Структуровані дані у JSON-LD
Отже, ми додали вручну розмітку лише для 1 сторінки. Якщо на вашому сайті сторінок багато, розмітку для всіх сторінок впроваджує програміст автоматично (залежно від типу сторінки).
Другий спосіб — дивимося плагіни для сайтів. Наприклад, у бібліотеці WordPress є безліч плагінів, які допоможуть реалізувати структуровані дані.
Рис. 19 – Плагіни для автоматичного створення розширеного сніпету
Вибирайте, тестуйте, впроваджуйте на сайт.
Після впровадження структурованих даних їх необхідно перевірити, щоб Google прочитав та відобразив їх так, як ви задумали.
Використовуйте інструмент перевірки розширених результатів Google, щоб побачити, які розширені результати Google генерує з коду розмітки. Почніть із вставки URL-адреси або коду в інструмент. Виберіть, чи потрібно тестування для настільних комп’ютерів або мобільних пристроїв. Інструмент покаже, чи підходить сторінка для розширених результатів:
Рис. 20 – Знайдені елементи мікророзмітки для сайту itforce.ua
Якщо розмітка отримує попередження, виберіть тип розширеного фрагмента в розділі Виявлені структуровані дані для отримання детальної інформації:
Рис. 21 – Попередження про невірно створені структуровані дані
Інструмент виділяє всі неприпустимі елементи, які потрібно виправити:
Рис. 22 – Елементи розмітки, які потрібно виправити
Структуровані дані необов’язково призведуть до розширених сніпетів у видачі, але спробувати варто. Скажімо так — правильне використання структурованих даних максимізує шанси на отримання розширених описів.
Додавання розширених сніпетів на сайт може вплинути на ваш рейтинг, відображувану інформацію та кількість людей, які переходять із SERP на сторінки вашого сайту. Вони допоможуть виділити сайт на сторінці результатів Google та залучити більше кліків та трафіку.
І, як завжди, не соромтеся звертатися з будь-якими питаннями у коментарях, які у вас є про розширені фрагменти або SEO в цілому.
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.