
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Кейс – це опис робіт та результатів просування клієнтів. Вони – перше, на що дивляться замовники при виборі агенції з просування, тобто кейси - візитівка компанії.
Кейси показують:
Навіщо писати кейси?
Це результат вашої роботи. Вони допомагають зрозуміти логіку роботи агенції, і в ідеалі вони мають зацікавити ліда звернутися за послугами саме до вашої команди. До того ж, це ще одне джерело трафіку для сайту.
Якщо кейсів у портфоліо багато, вони успішні та постійно публікуються нові, значить, що:
Якщо після ознайомлення з кейсами потенційний клієнт вирішить вау, ось це результат! чи хочу так само!, а потім звернеться до вашої агенції, значить, що кейси працюють.
Нижче якраз і розберемося, як підготувати інформацію та написати кейс так, щоб читачі хотіли перетворитися на ваших клієнтів.
Все, що вказується в кейсі, має бути актуальною та достовірною інформацією. Якщо не можете знайти будь-які дані, їх краще не показувати взагалі. Знайти інформацію можна у:
У процесі роботи всі дії команди спеціалістів реєструються, головне – знати, що шукати.
Якщо ви читаєте цю статтю, то ймовірно у вас вже є проект, показники та часовий проміжок, за який пишеться кейс. Якщо це так, то шукайте дані лише за вказаний проміжок.
За довгострокової співпраці писати кейс можна також за весь час робіт із проектом. Тоді ознайомтеся зі звітами та іншою основною документацією із самого початку.
У деяких випадках основою беруться певні проміжки. Наприклад, при безперервній роботі протягом 5 років можна описати досягнення за перший та останній рік. Орієнтира тут немає, ви самі маєте розібратися, які періоди компонувати.
Порада: Якщо ви безпосередньо не працювали над просуванням, але повинні написати кейс, то вам потрібно створити вступний лист (файл/таблицю з питаннями щодо проекту). Вступне міститиме відповіді фахівців та PMа, і може бути головним джерелом інформації.
Орієнтуйтеся на вступне та постарайтеся вивчити всі звіти, аудити, ТЗ, щоб напрацювати потрібний обсяг даних та подробиці.
Серед десятків звітів та повідомлень доведеться розбиратися з тим, що треба показати, а що можна викинути. А як писати кейс, якщо на руках сотні сторінок із даними?
Допоможе структура або шаблон для всіх кейсів. Знаючи, які розділи потрібно написати, буде легше розподілити великий обсяг даних на кілька блоків.
Загальна структура така сама, як і для звичайної статті. Виглядає так:
Рис. 1 – Приклади структур кейсів ITForce з контекстної реклами та SEO-просування
Робота над кейсом може проводитися спільно серед спеціалістів та менеджерів, які ведуть проект. Але відповідальним може бути й інший спеціаліст агентства (редактор, копірайтер). У другому випадку консультуватися щодо структури та хронології можна з редактором, проджектом, спеціалістом. Але на майбутнє доведеться навчитися робити це самостійно.
Якщо плануєте розробити шаблон кейсу, час на підготовку та написання суттєво скоротяться.
Починати потрібно з опису завдання, вказівки ніші та результатів, до яких привела вказана послуга просування.
Приклад: в кейсі ITForce з налаштування контекстної реклами для квіткового магазину причиною була щільна конкуренція великих магазинів, й для отримання нових покупців контекст просто необхідний. Далі вказано досягнуті показники (приклад нижче).
Рис. 2 – Початок кейсу з контекстної реклами
Текст повинен переконати, що кейс не просто покаже результати, а й доведе, до чого приводить звернення до агенції.
Рис. 3 – Витяжка з кейсу з контекстної реклами для інтернет-магазину шин Marangoni
Це необов’язкова умова, можна коротко вказати завдання та написати, що далі ви розповісте про те, як допомогли досягти поставленого завдання.
У цьому пункті також може частково бути присутня інформація про проект, що просувається, підводячи до наступного пункту про особливості ніші замовника.
Продовжуємо оформлення кейсу з опису клієнта: хто він, чим займається та з якими труднощами стикається при своїй роботі з поправкою на послугу просування.
Далі описуються ті аспекти, на основі яких було побудовано стратегію. Це можуть бути переваги та особливості послуг компанії клієнта.
Рис. 4 – Інформація про переваги, які далі використовувалися для налаштування рекламних кампаній
Пишіть лише релевантну інформацію, яка безпосередньо стосується використаної стратегії. Невеликі відступи допускаються, наприклад, пояснення суті бізнесу клієнта чи обсяги виробництва. Але бажано, щоб вони якось співвідносилися з викладеним текстом.
Приклад: сезонність товарів може впливати на прибутковість контекстної реклами. Коректним буде вказати цей факт ще при описі особливостей бізнесу.
У цьому пункті часто зустрічаються скріншоти із сайту клієнта як ілюстрації написаного або для демонстрації результатів минулого просування, загальної ситуації в акаунті. Це дає уявлення та краще розуміння змін, щоб читач міг сам зрозуміти, як було та як стало.
Рис. 5 – Інформація з рекламного акаунту клієнта до початку співпраці
При читанні користувач повинен проасоціювати себе із замовником з кейсу – в мене схожа проблема, значить й мені допоможуть чи вони просували велику компанію, й мене просунуть.
Аналіз ніші та конкурентів проводяться для кожного проекту. У його ході з’ясовуються такі аспекти:
Приклад: в кейсі з бустингу онлайн-ігор SEO-спеціаліст після аналізу ніші виявив, що трафік перед усім приходить за товарними запитами, тобто за конкретними найменуваннями ігрових айтемів. Саме їх і використовували при оптимізації комерційних сторінок замість загальних назв ігор, якими просуватися було нерентабельно.
Важливі висновки аналізу і є те, що потрібно вказати. А потім сказати, які дії на основі цих висновків робилися.
При створенні кейсу до тексту обов’язково включають стратегію. У ній розписуються головні заходи щодо просування та інструменти досягнення цілей, які привели проект до успіху.
Вказуйте всі релевантні етапи робіт та складності, що виникли у процесі:
Рис. 6 – Приклад етапів робіт у кейсі
Розкажіть про обставини та дії, які на вашу думку привели до результатів проекту. Підкріпіть їх скріншотами публікацій, оголошень. Ви можете використовувати скріншоти деяких проміжних результатів, щоб підтвердити правильність дій команди. Вітаються поради, щоб читач зміг уберегти себе від подібних помилок. Тільки не потрібно робити кейс простирадлом порад)
Можна викладати інформацію за схемою:
Аналіз > Висновки > Дії спеціаліста > Результат
Правильним буде підтримувати зв’язок між дією та результатом (якщо пишете про дію, то обов’язково пишіть і про результат), з цифрами до та після.
Приклад: аудит юзабіліті виявив частини сайту, які потребують доопрацювання. На їх основі ми склали рекомендації щодо юзабіліті, які можуть покращити поведінкові фактори.
Якщо це спрацювало для вашого кейсу, вкажіть помилки, поради та цифри підсумкового зростання, прикріпіть ілюстрації.
У результатах вказується приріст трафіку, клієнтів, замовлень, прибутку, охоплень та інших, – ті основні показники проекту, про які йшлося на початку статті. Для них обов’язкова наявність графіків, діаграм до та післе просування.
Всі ілюстрації пояснюються текстом і зазвичай згадується те, що таких результатів вдалося досягти завдяки розробленій стратегії. Не приписуйте всі заслуги собі, якщо клієнт допомагав – вкажіть і це (якщо не допомагав, а навпаки, не виконував рекомендації, змінював структуру сайту або стратегії роботи рекламних кампаній без повідомлення тощо, теж вказуйте, це важливий момент).
Рис. 7 – Приклад результатів в кейсі ITForce з емейл-маркетингу з 0
Далі можете вказати плани – що далі робитимете для підтримки та покращення підсумків просування. Цю частину можна вплести до висновків, якщо інформації мало.
Висновок потрібен для логічного завершення вашої розповіді. Іноді там ставлять заклик до співпраці.
При довгостроковій співпраці кейс клієнта бажано періодично оновлювати, додаючи свіжі цифри та описуючи вирішення нових проблем..
Чистий текст після всіх правок потрібно узгодити з клієнтом. Надішліть йому документ, щоб він прочитав та затвердив викладену інформацію. По можливості запитайте відгук: він продемонструє, що замовник справді задоволений роботою агентства.
Рис. 8 – Відгук підвищить довіру до текста
Дотримуйтесь правил конфіденційності – можливо, сайт та комерційні дані світити без дозволу не можна. Не ризикуйте, інакше замовник може вимагати видалити кейс.
Залучайте його до написання, клієнт може дати цінні коментарі, що покаже факт спільного співробітництва та підвищить авторитетність кейсу в очах користувача.
На практиці не кожен клієнт братиме участь у підготовці кейсу. Але q без коментарів матеріал може бути цікавим, корисним та залучаючим клієнтів.
*Що робити, якщо клієнт проти написання кейсу? А результати роботи спеціалістів вражаючі (чи ви тестували закриті бета для рекламодавців, чи ще щось ексклюзивне) та поділитися ними треба?
Ви зробили роботу, вона оплачена, результат є. Готуйте матеріал без вказівки сайту клієнта та лого. На скріншотах із сервісів приховайте домен. І все ж таки спробуйте домовитися з клієнтом.
Багато агентств не приділяють належної уваги написанню кейсів, хоча це потужне джерело конверсій для відомих компаній. Важливо демонструвати розгорнуті результати своєї роботи, а не просто таблицю з KPI чи графік. Без пояснень зрозуміти, як досягаються цифри, буде неможливо. Тому рівень довіри до сухих показників завжди менший, ніж до структурованої статті з прикладами та поясненнями.
У сфері діджитал-маркетингу потрібно вміти демонструвати навички, і кейс – найкращий засіб для опису своїх можливостей та досягнень. Тому скорочувати багатомісячний процес робіт до 5 рядків із показниками не треба. Покажіть візуальні підтвердження зростання, опишіть свою логіку, доступно для інших, процес та причини дій спеціаліста.
Якщо кейс перетвориться на повноцінний матеріал, де:
то ви набагато швидше здобудете нових лідів.
Формат також має значення. Спростіть подання інформації, щоб читати було легко. Якщо ви дуже детально опрацьовуєте рекламні кампанії або кожні 3 місяці проводите SEO-аудити, то не думайте, що це буде нецікаво дізнатися потенційним клієнтам. Навпаки, вони хочуть зрозуміти й переконатися, що справді ви це зробили.
Слідкуйте за довжиною, оптимальний обсяг – 7-10 тис. знаків. Вам потрібно досить докладно описати головне. Можливо на пару тисяч символів як більше, так і менше, аби після прочитання було зрозуміло, як команда досягла видимих поліпшень. Якщо ні – продовжуйте допилювати текст.
Написати кейс нескладно: прочитайте цю статтю, створіть структуру та знайдіть потрібну інформацію. Якщо це ваш перший кейс, ймовірно, буде багато правок та критики. Тоді знайдіть тих, хто пише цікаво та візьміть ідею в них. Згодом виходитиме краще та самобутніше.
Кейс повинен доступно пояснювати завдання, перебіг робіт та результати. Знайдіть те, що виділить вас та опишіть це. Обов’язково додавайте підтвердження результатів, проведені аналізи, тести та висновки, отримані під час проведення робіт.
Підключіть клієнта хоча б до написання відгуку. Краще, якщо кейс буде не для анонімного замовника, але дотримуйтесь правил конфіденційності.
Практикуйтеся, коригуйте і ваші кейси буде цікаво читати!
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.