замовити дзвінок
+38 (044) 358-48-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
393
1

ASO-оптимізація - незамінний стартовий етап просування гри у 2021 році. Налаштовуючи мета та візуальні дані, ви робите гру видимою для пошукових систем усередині мобільних маркетів App Store та Google Play. Видимість, в свою чергу, сприяє органічному просуванню у пошуку.

ASO ― це довгостроковий процес, під час якого доведеться постійно коригувати дані, змінювати складові та відстежувати результати. Іноді трапляється так, що після кількох тестів ви повернетеся до першого варіанту, оскільки саме він приносив найбільшу кількість конверсій.


1. Що таке ASO-оптимізація гри?

ASO (App Store Optimization) ― це процес оптимізації сторінки мобільного додатка або гри в App Store та Google Play з метою підвищення її видимості. Для оптимізації застосовується цілий комплекс інструментів, що сприяють органічному просуванню.

Саме через не куплений (органічний) трафік можна відстежити реальні взаємодії з додатком й скоригувати дані. А можливо, і сам продукт, щоб покращити позиції у пошуковій видачі.

Давайте подивимося на ці 2 перші екрани ігор:

ASO ігор оптимізація

Рис. 1 – Як думаєте, яка гра більш оптимізована під користувача?

Оптимізація даних сприяє залученню нових користувачів, а також спрямована на алгоритми пошуку, які аналізують запити та підбирають релевантні варіанти.


2. Тренди оптимізації у 2022 та чого очікувати в майбутньому

ASO-оптимізація ігор в App Store та Google Play стала невід’ємною частиною стратегії просування, що базується на вивченні свого споживача. Тому головним трендом використання ASO у просуванні ігор у 2021 році стала клієнтоорієнтованість. І надалі вона теж пануватиме.

Що змінилося та чому це важливо?

  1. Позиція розробника.

Конкуренція серед розробників ігор у мобільних маркетах зростає щодня, кількість пропозицій випереджає попит на них. Раніше розробник iOS або Android ділився своїм продуктом, кожна гра була демонстрацією його вмінь. Інтерес до кількості встановлень зникав буквально через місяць й девелопер перемикався на іншу розробку.

Сьогодні позиція розробника змінилася, й тепер він не ділиться своїм витвором, а пропонує спробувати його.

  1. Збільшення часових кордонів.

Зараз App Store та Google Play видаляють контент та блокують розробників, які пропонують неякісний продукт. Під неякісний підпадають ігри: з поганими відгуками, низьким рейтингом або великим відсотком видалень після кількох днів використання.

Тому видавцям ігор доводиться налаштовуватись на довгострокову перспективу. Просто опублікувати гру мало, потрібно постійно працювати над її просуванням, застосовуючи комплексні маркетингові стратегії.

  1. Відносини з користувачами.

У 2021 році відбулося зміщення акценту з продукту на користувача, і тепер розробникам та їхнім командам маркетологів потрібно вибудовувати довгі довірчі стосунки з клієнтами.

Як це зробити? Потрібно відстежувати взаємодії з утилітою, уважно читати відгуки та не просто відповідати на них, а реагувати, оновлювати версії, додавати мови, бути активними у соціальних мережах.

ASO ігор стікери фанатам

Рис. 2 – Приємності для фанатів у вигляді стікерів

Комплексне просування гри тісно взаємопов’язане з аналізом цільової аудиторії на всіх етапах просування. Вищезазначені тенденції відповідно вносять зміни в ASO-оптимізацію, оскільки тепер важливо не лише опрацьовувати релевантні ключові слова, а й візуальну та контекстуальну складові.


3. Складові частини ASO

Оптимізація метаданих сприяє ефективному пошуку вашої гри в маркеті на будь-якому етапі: від продумування концепту та релізу до активного просування.

Однак у App Store та Google Play по-різному працюють пошукові алгоритми, які обробляють вихідні дані. Відповідно, важливо враховувати фактори ранжування для яблучного та гуглівського сервісів. Ми вже писали про особливості метаданих в ASO, але повторимо.

У таблиці зібрали ключові відмінності під час індексації даних:

Що індексується App Store Google Play
Назва + +
Підзаголовок + відсутній
Короткий опис відсутній +
Ключевые слова + +
Опис + +
Відгуки +
Рейтинг +
Що нового + відсутній

 

І на прикладах:

ASO ігор метадані App Store

Рис. 3 – Метадані, що індексуються в App Store

ASO ігор метадані Google Play

Рис. 4 – Метадані, що індексуються в Google Play

З власного досвіду можемо сказати, що ASO ігор набагато складніше, ніж додатків. Пояснюється це наступним:

  1. Відсутній ключовий запит у назві.

В основному користувач шукає не назву, а функцію (доставка, домашні тренування). А в іграх не завжди доречно вказувати функцію, частіше використовується унікальна брендова назва.

  1. Окремий розділ.

При пошуку додатків видача часто пропонує ігри, які користувачі завантажують «за компанію», адже зайшли вони в маркет з іншою метою. Розділ із іграми знаходиться окремо, й при виборі користувач скористається рекомендаціями редакторів, добірками (якщо, звичайно, не знає точної назви гри). А щоб потрапити до збірки, потрібно мати хороший рейтинг та зацікавити редактора.

  1. Опис.

Опис ― це поле, що індексується. Однак користувачеві набагато простіше завантажити гру, затестити її та видалити, ніж читати опис до неї. Це все одно, що читати інструкцію до чайника 🙂

ASO-оптимізацію можна розділити на текстову, візуальну та контекстуальну. Розкажемо про кожну складову оптимізації детальніше та поділимося корисними лайфхаками, які випробували особисто.

Назва гри. По можливості назва повинна відображати суть гри: Racing, UFC, Flight Simulator. Як ми вже говорили, користувач, швидше за все, шукатиме вас у добірках або певній категорії. Але якщо ви хочете бути й в пошуковій видачі – використовуйте ключове слово.

ASO игр названия

Рис. 5 – Які назви на вашу думку будуть більш зрозумілі користувачеві?

Підзаголовок та короткий опис. Підзаголовок доступний тільки в App Store й складається з 30 символів, а Короткий опис – лише в Google Play та містить 80 символів. У цих полях ви можете продовжити думку з назви, і ми не рекомендуємо перераховувати ключові слова через кому. Наприклад, можна вказати жанр гри або винести найважливіше УТП (100+ сценаріїв, 10 годин захоплюючої гри, грай однією рукою).

Навіть найкоротший опис допоможе користувачеві визначитися з вибором серед величезної кількості пропозицій.

ASO игр підзаголовки

Рис. 6 – Приклад підзаголовків, які доповнюють основну думку назви

Ключові слова. Це поле не видно користувачеві й доступне для заповнення тільки в App Store, а Google Play ключові слова автоматично підтягуються з опису. Тому спочатку потрібно скласти семантичне ядро, на основі якого слід складати опис, використовуючи високочастотні ключі.

ASO игр ключевые слова App Store

Рис. 7 – Поле ключових слів в App Store

Опис. Для Google Play це поле є особливо важливим, оскільки воно індексується пошуковим алгоритмом, до того ж, з нього штучний інтелект вибирає ключові слова. Опис вашої гри має вкластися в 4000 символів, і цього достатньо, щоб розповісти про продукт.

Опис має бути інформативним, зрозумілим та коротким. Розбивайте його на пункти та підпункти. Емодзі, різні шрифти та виділення в описі використовувати не можна, тому ви можете застосувати caps lock та розділові знаки.

Завжди пам’ятайте про користь для клієнта, ви йому пропонуєте спробувати круту іграшку. Погодьтеся, що набагато швидше встановити гру та пройти рівень, ніж читати опис. Тому відразу підготуйте чіпляючий опис.

ASO ігор опис

Рис. 8 – Приклад грамотно складеного опису

З метаданими розібралися, тепер перейдемо до візуальних складових. Їх не індексує система, але саме на яскраві візуали зверне увагу користувач.

Іконка. Іконка зачепить користувача в першу чергу при виборі пропозицій пошукової видачі. Вона повинна подібно до назви відображати суть та служити якорем уваги. Дуже часто люди не пам’ятають назву гри, вони показують друзям картинку або пояснюють, що на ній зображено, якого вона кольору.

ASO ігор вдала іконка

Рис. 9 – Яка іконка більше відбиває емоції від футболу?

Скріншоти. У App Store та Google Play скріншоти можуть бути вертикальні, тоді користувач не побачить опис на першому екрані, та горизонтальні. Також вони можуть бути у фото та відео форматах. Для гри, звісно, наочніше використовувати відеоформат. Саме він ефектніше представить ваш продукт, продемонструє інтерфейс та функціонал, познайомить із героями та локаціями.

Також важливо, щоб скріншоти несли інформацію, тому передбачайте питання користувача, й заздалегідь відповідайте на них за допомогою скріншотів.

Тепер пройдемося по контекстуальним складовим.

Відгуки та рейтинг. Обидві складові дуже важливі, оскільки вони відображають думку користувачів про ваш продукт. У Google Play відгуки індексуються системами та беруть участь в органічному пошуковому просуванні, а в App Store, навпаки, текстові відгуки не відіграють суттєвої ролі, проте там важливий рейтинг. Рейтинг формується на основі кількості завантажень та оцінок від користувачів.

Відгуки та рейтинг неможливо купити або виправити. Вам потрібно намагатися, щоб гру встановили якнайбільше користувачів, а також, щоб вони поділилися враженням про неї.

ASO ігор оцінки та відгуки

Рис. 10 – Приклад добре виконаної роботи для формування рейтингу

Що нового. Це поле доступне тільки в App Store, і, по суті, у ньому зібрано всю історію версій гри. Тут розробник може співати собі дифірамби, особливо якщо оновлення суттєві та регулярні. Apple дуже цінує якісний сервіс, тому оновлення версій є обов’язковим полем для заповнення в яблучному маркеті.

ASO ігор оновлення версій

Рис. 11 – Приклад довгого не оновлення версій

Отже, щоб ваша гра була видимою для пошукових систем, потрібно оптимізувати текстові метадані (назва, підзаголовок, короткий опис, опис та ключові слова).

А щоб нею зацікавився та встановив вашу гру користувач ― оптимізувати візуальні дані (іконку та скріншоти). У свою чергу, контекстуальні складові (відгуки та рейтинг, поле «Що нового») показують турботу про свого клієнта та є основою довгих відносин.


4. З чого розпочати ASO-оптимізацію гри

З аналізу своєї цільової аудиторії.

Дотримуйтесь плану та рекомендацій команди ITForce.

  • Скласти детальний портрет своїх користувачів.
  • Сегментувати їх на групи.
  • Знайти спільноти за інтересами у соціальних мережах, на форумах, блогах, і по можливості спробувати затестити гру, зафіксувати результати.
  • Проаналізувати ключових конкурентів, що в них схожого, що, навпаки, відрізняється.
  • Визначитись з цілями вашого продукту. Навіть якщо у вас одна мета, наприклад, розвага, це чудово!
  • Вивчити мову свого споживача: що йому потрібно, що, де та як він шукає, як формулює запит.
  • Пропрацювати та скласти семантичне ядро.
  • Визначитись з KPI, тобто, що буде результатом.
  • Всю проаналізовану інформацію зібрати до однієї таблиці. Це ваша стратегія. При необхідності коригуйте її, додаючи або видаляючи пункти.
  • Тільки після цього приступайте до ASO.

Успішного просування!


Сервіси для ASO

Як зібрати семантику для ASO

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.