
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Коли заявляють, що вартість просування сайту в пошукових системах в кожному випадку індивідуальна, це аж ніяк не хитра приманка на прорахунок послуги. Це обов'язковий етап для визначення методики та стратегії, які залежать від цілей бізнесу.
До не останніх факторів належать конкуренти, які вже працюють у вашій тематиці, ніша сайту, особливості його структури і, власне, контент, що ви публікуєте на своєму ресурсі.
Вартість послуг з просування сайту не може бути єдиною, це вже зрозуміло. А які ще аспекти впливають на ціну? І за що взагалі платить клієнт, замовляючи SEO-просування? Давайте розбиратися разом, і підемо від простого до складного.
В першу чергу важливо, яка репутація вже є в сайта та що зроблено. Новий проект, якому потрібна стабільна відвідуваність в мінімум 1000 переходів – це один бюджет. Старий сайт або лідер ніші, якому потрібно наростити трафік в 2-4 рази – зовсім інший.
Те ж стосується структури сайту: невеликий інтернет-магазин на 12 категорій або об’ємний маркетплейс на 250 категорій та з парою десятків фільтрів.
Чим більше роботи, тим вище вартість просування сайту – це перша й основна закономірність.
Якщо потрібно залучити клієнтів тільки з одного міста чи області, середня вартість просування сайту буде одного порядку. Якщо потрібна реклама на всю Україну, іншу країну або навіть кілька держав, ціна буде значно вище.
Ресурсу необхідна внутрішня текстова та технічна оптимізація, і потім вже зовнішня. Будь-яке SEO-просування починається з перевірки сайту на відповідність технічним вимогам:
Якщо свого програміста в штаті немає, то вартість просування збільшується. Буде потрібно додавати нові сторінки, правити старі, шукати й виправляти биті посилання, прибирати дублі сторінок та коригувати перелынковку. Все це потребує часу, зусиль і, відповідно, окремого бюджету.
Є певний чек-лист, за яким агентство працює над просуванням. Завжди проводяться такі перевірки, аналізи й заходи:
У вартість послуг з просування сайту також буде включено використання платного професійного софту, наприклад, аналізаторів та обробників семантичного ядра.
Є сфери, в яких ринок перенасичений і конкуренція неймовірна. Тоді необхідна участь сильного фахівця з досвідом у вашій і суміжних нішах для розуміння типової поведінки користувача і його запитів.
Обійти суперників в складній ніші – завдання недешева і непроста. Про це професіонали завжди попереджають. Є сфери, в яких вже кілька років багато гравців, і всі вони замовляють SEO-просування, так що обійти їх свідомо складно.
Наприклад:
У кожній сфері без перебільшення величезна кількість компаній, у всіх є онлайн-представництво. Тут вартість просування сайту в Google потрібно прораховувати до початку будь-яких заходів, і працювати тільки з досвідченими рекламними майстрами.
Приклад.
Припустимо, компанія “УКРАВТОСЕЙЛ” продає автомобілі. Середня вартість машини – 400 000-500 000 гривень. З бюджетом в 5000-7000 гривень в місяць в цій ніші краще навіть не намагатися конкурувати. Конкуренти тут витрачають на рекламу в кілька разів більше, поріг входу дуже високий. Плюс до цього рішення про купівлю приймається довго, іноді до року, і весь цей час потрібно бути в полі зору клієнта.
Є виняток – це просування в конкретному регіоні. Тут і справді є шанси з середніми бюджетами, але все одно ціна буде досить високою. Якщо ніша перегріта, в ній багато конкурентів, є сенс вкладатися, наприклад, в контекстну рекламу. Це буде ефективніше, але не дешевше.
У той же час вартість просування сайту в пошукових системах, якщо він має не дуже популярну тематику, буде набагато нижче, іноді в кілька разів.
Тут виникають труднощі з підбором запитів, тому що при малому попиті пошукове просування неефективно – користувачі не знають про товар і/або не шукають його. Можливо, тут теж будуть потрібні інші рекламні інструменти, які не залежать від сьогоднішнього попиту на продукт.
Ще один фактор, що впливає на вартість послуг з просування сайту.
Перед початком роботи визначається, по яким саме ключових запитах буде вестися кампанія. За основу беруться фрази, які вводить потенційний клієнт в пошуковому рядку. За вибраними словами сайт повинен бути на перших позиціях у видачі.
Вартість просування сайту залежить від кількості запитів і їх частотності, яка може бути:
Запит – це та сама ключова фраза, яку людина пише в пошуковому рядку. «Купити пластикові вікна», «установка кондиціонера», «доступний автомобіль» і подібні.
Частотність – показник, що відображає, скільки разів запит вбивали в пошук протягом місяця. Для зручності роботи з запитами є спеціальний сервіс Планувальник ключових слів.
Чим вище частотність обраних запитів, тим дорожче вийде просуватися за ними. Теж досить проста математика, і фахівцеві потрібно грамотно поєднувати всі запити, щоб оптимізувати бюджет і отримувати потрібні позиції.
Маркетингова агенція може брати за просування сайту в пошукових системах вартість погодинно, одним платежем за комплекс послуг або по ходу виконання виділених етапів проекту.
З цих грошей буде оплачена праця оптимізатора, програміста, дизайнера, верстальника, лінкбілдера, контент-менеджера.
Якщо обсяг робіт за конкретним сайтом занадто великий, знадобиться залучення додаткових фахівців, про що повідомляється замовнику. Також агенція та замовник можуть домовитися про те, що замовник сам оплатить роботу залученим фахівцям.
Зустрічаються системи оплати за отриманий трафік, досягнуті позиції в пошуковій видачі або вчинені конверсії. Для цього знадобляться додаткові технології: відстеження дзвінків або Call Tracking та налагоджена наскрізна аналітика (навіщо їх встановлювати на сайт, читайте тут).
Агентство, звичайно ж, отримує свій чистий прибуток, зазвичай це 10-20%. Це завжди й гарантія ризиків для самого агентства, тому що в сфері SEO-просування є свої особливості.
Тренди, фактори й алгоритми пошукових систем стрімко розвиваються. Потрібно не тільки стежити за тенденціями у відкритих та безкоштовних джерелах, а й постійно вчитися. Це теж платно. Плюс не виключені форс-мажорні ситуації в вигляді загальносвітових криз.
Наприклад, в результаті введення карантинних заходів навесні 2020 року, робота маркетингових агентств зруйнувалася або перекроїлася буквально за 1-2 доби. До такого повороту готові не всі, і багато в чому це залежить від фінансової стабільності компанії.
Це безпосередньо впливає на можливість вести клієнтські проекти та дотримуватися домовленостей, укладених до настання кризи.
Клієнт часто бачить загальну вартість SEO-просування та задається питанням, як вона сформована. Сподіваємося, тепер і вам стало зрозуміло, чому маркетингові агентства встановлюють такі ціни на свої послуги.
Якщо у вас виникли якісь запитання, обов’язково звертайтеся, ми відповімо на кожен.
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.