замовити дзвінок
+38 (044) 358-48-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
347
4

Контент – те, що сьогодні працює. Кожен сайт складається з текстового та візуального контенту. Саме за відповідями на запитання приходять відвідувачі. Тобто, за текстом.

Але за відсутності чітких вимог у вигляді ключових слів, сенсових блоків, які відповідають на запити користувачів, й результат буде так собі.

Правильне чітко складене ТЗ виконує низку завдань:

  • економить час копірайтера та спеціаліста на внесення правок;
  • скорочує витрати на створення контенту (менше доопрацювань - менше доп. витрат або найм нового фахівця);
  • очікування = реальність (без чіткого ТЗ й результат **).

У цій статті розповім і покажу на «живому» прикладі, як створюється технічне завдання на написання інформаційного тексту з урахуванням SEO-вимог у блог. Ми покроково пройдемо усі етапи.


1. Пошук теми та аналіз статей конкурентів

Для написання якісного тексту насамперед необхідно визначитись із темою статті. Для цього потрібно проаналізувати конкурентів або блоги, які на вашу тематику знаходяться в ТОПі пошукової видачі й знайти статті, які приносять трафік.

Тематика нашого сайту – “хмарні сервіси IaaS та ЦОД”, тому список аналізованих конкурентів наступний:

  • uniteddc.net.ua;
  • cosmonova.net;
  • gigacenter.ua;
  • datapark.com.ua.

ТЗ копірайтеру конкуренти в Serpstat

Рис. 1 – Аналіз в Serpstat

Щоб знайти найтрафіковіші статті, ми використовували сервіс Serpstat та в аналізі домену вибрали Сторінки-лідери, де ми можемо побачити список всіх сторінок, відсортованих за спаданням трафіку.

Залежно від того, в якій категорії конкурента розташовані статті, ми фільтруємо по частинці URL-адреси для того, щоб аналізувати лише сторінки Блога.

ТЗ копірайтеру список статей конкурентів

Рис. 2 – Список статей одного з конкурентів

Тут ми побачили, що однією з найбільш відвідуваних сторінок є сторінка статті «Що таке дата-центр?». Ця тема безпосередньо належить до тематики нашого сайту, тому ми візьмемо її за основу нашого технічного завдання копірайтеру.


2. Збір ключових слів для оптимізації статті

Після того, як з темою визначилися, в залежності від регіону просування нам необхідно зібрати семантичне ядро.

Для цього використовуємо послуги:

  • Serpstat – чудовий варіант для збору семантики під Україну та інші країни, якщо просування ведеться під Google;
  • Ahrefs – оптимальний варіант, якщо необхідно зібрати запити під США чи Європу.

Є послуги, які спрощують роботу з семантикою та складання технічних завдань, але я рекомендую дотримуватися ручного складання ТЗ – за всієї трудомісткості даного методу тексти виходять якіснішими. Та й копірайтерам простіше працювати з такими технічними завданнями.

У нашому випадку беремо сервіс Serpstat:

ТЗ копірайтеру ключові слова

Рис. 3 – Список ключових слів

Для більшого охоплення ключових слів використовуємо всі вкладки у сервісі Serpstat, а саме:

  • Підбір фраз;
  • Схожі фрази;
  • Пошукові підказки;
  • Пошукові питання.

Після збору ключових слів проводимо їх чищення від сміттєвих та не пов’язаних із тематикою майбутньої статті. Вивантажуємо все в таблицю Google Sheets, тому що в них працювати зручніше й чистимо.

У нашому випадку ми зібрали загалом 1560 ключових слів, а залишили тільки 185.

ТЗ копірайтеру ключовики до та після чищення

Рис. 4 – Ключові слова до та після чищення

Тепер у нас є пул запитів, з якими й далі працюватимемо.
Переходимо до основного завдання – це складання технічного завдання для копірайтера.


3. Складання технічного завдання

Спочатку визначаємося з тим, що взагалі нам потрібно від статті – які цілі клієнта вона вирішуватиме. Прописуємо свої побажання до структури тексту, кількості ключових слів, подачі статті тощо.

Копірайтер повинен розуміти, для якої цільової аудиторії пишеться текст. Так контент буде релевантний задачі та отримає більший відгук й відвідувачів, й пошукових систем.
Все це входить до блоку Вимоги до копірайтера.

Вимоги до копірайтера

Чим докладніше ви опишете вимоги, тим простіше буде й вам, й копірайтеру затвердити готову статтю без істотних виправлень.

Основні вимоги до тексту:

  • уникальність – фактор, яким текст відрізняється від існуючих в індексі пошукових систем статей. Для визначення унікальності тексту можна використовувати послуги edubirdie.com. Допустимим вважається відсоток унікальності від 90 до 100.
  • водність – відсоток наявності у тексті фразеологізмів, стоп-слів, словесних оборотів та інших слів, які не несуть жодного смислового навантаження. Перевірити можна у тих самих сервісах вище. Докладніше писали у статті Як перевірити текстовий контент на сайті (частина 1 та частина 2).
  • заспамленість – параметр показує, як часто ті чи інші слова та словосполучення використовуються у тексті. Наприклад, згадка про ключові слова. Запамленість повіряється в тих же сервісах вище.
  • відсутність орфографічних та пунктуаційних помилок – текст з помилками не викликає довіри ні в користувачів, ні в пошукових систем. Тут вам допоможе власне почуття грамотності. Або можна спростити собі роботу та встановити корисну надбудову перевірки орфографії в Google Chrome – наприклад, розширення LanguageTool (та інші інструменти, що полегшують роботу з текстом).
  • використання ключових слів має бути рівномірним по всьому тексту (приблизно раз на 300-400 символів).
  • нумеровані та марковані списки, таблиці використовувати за необхідності. Текст повинен сприйматися й читатися легко, а списки додають зручності прочитання тексту – замість полотна слів на екрані ви бачите структурований документ. Погодьтеся, текстові блоки сприймати набагато зручніше – є, за що зачепитися.
  • речення повинні бути простими для читання та короткими (до 15-20 слів). Використовуйте гойдалки – чергуйте довгі речення з короткими.
  • ключові слова слід виділяти кольором, щоб SEO-спеціалісту, та й копірайтеру, було простіше знайти їх в тексті. Наприклад, ключові слова в точному вході виділяєте жирним, а LSI-слова – підсвічуєте кольором. Їх можна розбавляти, змінювати порядок або відмінювати для кращої читабельності, тому що стаття пишеться для людей.

ТЗ копірайтеру

Рис. 5 – Приклад полів у технічному завданні для копірайтера

Розберемо більш детально кожен із стовпців таблиці.

Назва статті – це заголовок H1, який відображає пошуковій системі та користувачеві зміст сторінки.

Ключові слова. У цьому стовпці містяться основні запити із зібраного семантичного ядра, які будуть використані при написанні тексту.

LSI. Це слова, які дозволяють пошуковій системі краще зрозуміти основний зміст (інтент) тексту. Їх можна схиляти.

Об’єм символів. Необхідно вказати кількість, яка дозволить повністю розкрити тему, щоб користувач зміг отримати відповідь на запит.

Приклад тексту конкурента. Статті з сайтів-конкурентів або схожих на тематику сайтів, яких ми аналізували в рамках пункту 1. Вони знаходяться в ТОПі пошукової видачі за ключовими словами, яка дозволить копірайтеру ознайомитися з темою й зрозуміти, в якому ключі необхідно написати статтю.

Заголовки Н2-Н6. Тут можна вказати зразкові чи точні заголовки статті, які хочемо побачити у тексті. Цей пункт значно спрощує роботу копірайтера, тому що структура статті вже створена й необхідно лише розкрити зміст окремих блоків.

Title та Description. Це заголовок сторінки та її опис, складені на основі списку ключових слів. Ці поля повідомляють пошуковим системам короткий зміст сторінки та відображаються у видачі.

ТЗ копірайтеру готове

Рис. 6 – Приклад готового технічного завдання для статті у блог

Наведений приклад технічного завдання не вважається еталонним, це рекомендації, які були складені на підставі багаторічного досвіду.

Після того, як технічне завдання готове, віддаємо його в роботу копірайтеру.
Оскільки нам необхідний якісний текст для людей, на послугах написання оптимізованого тексту заощаджувати не варто. Також слід заздалегідь домовитися про терміни, щоб і ви, й копірайтер, розуміли дедлайн завдання.

Якщо в тексті буде використовуватися фото- та відеоконтент, необхідно попередити про це копірайтера й надати всі дані до написання тексту, щоб вони органічно вписувалися в контекст статті.

*наш приклад готового ТЗ копірайтеру – docs.google.com


4. Перевірка готового тексту та публікація на сайті

Після написання тексту копірайтером перевіряємо його на відповідність вимогам технічного завдання. Робимо це самостійно за допомогою сервісів з п. 3.

Якщо готовий текст відповідає всім вимогам, оплачуємо роботу копірайтера та розміщуємо текст у відповідному розділі сайту.

Якщо технічне завдання відразу на кілька текстів, перевіряємо між собою схожість написаних текстів з одного ТЗ. Копірайтер може схитрувати (від цього не застрахований ніхто) й використовувати частини одного тексту в іншому, хоча перевірочні сервіси покажуть унікальність кожної статті 100%.

ТЗ ми складали для отримання чіткого результату – зростання трафіку на сайт клієнта. Після публікації відстежуємо трафік, який приносить оптимізована стаття.

Наприклад, ваш текст може досягти такого результату (наш кейс з SEO-просування для інтернет-магазину техніки):

ТЗ копірайтеру зростання трафіку

Рис. 8 – Трафік за липень-вересень 2021 для статті Рейтинг бездротових навушників

Правильне ТЗ для копірайтера – ваша гарантія результату. Того, що ви отримаєте зрозумілу статтю, яка відповідає вихідним вимогам, тобто допомагає відвідувачам вирішити їхнє питання.

А вам – сприяє зростанню органічного трафіку на сайт.


Висновок

Як бачимо, для написання якісного тексту необхідно ретельно опрацювати технічне завдання для копірайтера. Тоді й результат у вигляді пошукового трафіку не змусить довго чекати.

Користуйтеся нашими рекомендаціями, удачі!

А якщо у вас залишилися питання щодо того, як скласти правильне ТЗ, звертайтеся, ми допоможемо вам із цим завданням.


Як налаштувати цілі в Google Analytics для сайту на Shopify

Google Search Console 2022

Як створити сайт: битва готових шаблонів та розробки онлайн-проекта з нуля

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.