замовити дзвінок
+38 (044) 358-48-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
SEO - пошукове просування
600
1

Мінімум третя частина клієнтів дізнається про вашу компанію через сайт, коли вбивають в Пошук запит, що їх цікавить. Наразі, коли ваш сайт входить до ТОПу, користувачі переходять на нього. Т. ч. сайт буквально сам знаходить вам замовників.

Навіщо взагалі створюється сайт (у сфері e-commerce)?

  • для залучення на майданчик відвідувачів;
  • продажу товарів або послуг;
  • отримання прибутку.

Якщо звернутися до способів пошукової оптимізації, ці процеси пришвидшуються (див. наші кейси з SEO). Ні, ваш майданчик не ввійде до ТОПу за тиждень. Адже це не природньо. Тож чим допоможе SEO?

SEO зробить так, що сайт поступово рухатиметься вгору в SERP - видимість ресурсу в Пошуку покращиться, веб-проект отримуватиме вищі позиції і таким чином просунеться ближче до ТОПу. Тоді його видимість підвищиться та ймовірність конвертації відвідувача в клієнта зросте. А це - нові замовлення та прибуток.

Напевно, вам відомо, що таке SEO, але повторимо:

SEO = Search Engine Optimization = Пошукова оптимізація = Пошукове просування = SEO-просування.

SEO (Search Engine Optimization) - комплекс робіт із внутрішньої та зовнішньої оптимізації ресурсу для підняття його позицій в пошуковій видачі задля зростання відвідуваності майданчика та монетизації трафіку.

Простіше кажучи, це спосіб допомогти пошуковикам краще розпізнавати сайт та заохотити його лідерством. SEO робить так, що сайт піднімається вище та швидше за конкурентів в Пошуку.

Мети просування:

  • поліпшити видимість веб-проекту за релевантними запитами;
  • підняти позиції ресурсу в органічній видачі;
  • задовольнити інтент користувача;
  • залучити ЦА на майданчик;
  • конвертувати частину відвідувачів в клієнтів.

Завдання випливають одне з одного. Крім того, SEO допомагає поліпшити впізнаваність бренду.

Як же цього досягти? Працювати з зовнішньою та внутрішньою оптимізацією.

Перед фінальною битвою з білими ходоками (конкурентами) кожен інструмент повинен бути напоготові та працювати безперебійно. Тому завжди починаємо з розвідки перед битвою, підготовки власних сил та розробки тактики нападу на супротивника.


1. Підготовка власних внутрішніх сил (внутрішня оптимізація сайту)

SEO: наука или магия

Лиття наконечників стріл та копій з драконячого скла, пошук в Вестеросі решти клинків з валірійської сталі, навчання мирного населення особистостям рукопашного бою, запасання провіанту, – процес тривалий та неминучий перед битвою. Але без цих дій надії на успішний результат сутички з Королем ночі немає.

Так і в SEO – роботи з поліпшення ранжування ресурсу пошуковими ботами допомагають зростанню позицій в Пошуку.

Які заходи передбачає внутрішня оптимізація сайту:

  1. оптимізація заголовків (наявність головного ключового запиту);
  2. оптимізація метатегів (унікалізація Title та Description сторінки, Alt та Title зображень, наявність другого за важливістю ключового запиту);
  3. оптимізація структурованих даних (якісна обробка інформації на сайті, унікальний сніпет);
  4. робота з контентом (корисність, відповідність запиту користувача);
  5. контроль рівня вкладеності сторінок (1й рівень для комерційних сторінок);
  6. відсутність дублів контенту (блоки, що повторюються, прибираються або закриваються від індексації);
  7. перелінковка (категорій меню, сторінок, забезпечення безпроблемного потрапляння на інші сторінки);
  8. наявність кнопок соцмереж (підвищують поведінкові характеристики користувачів);
  9. поліпшення юзабіліті сайту;
  10. додаткові сервіси для виявлення багів.

Що ще нам потрібно для перемоги? Не завадило б заручитися підтримкою союзників для підсилення власного війська.


2. Залучення союзників (зовнішня оптимізація сайту)

SEO: наука или магия

Бездоганні, дотракійці, дикуни, дракони – сторонні помічники Дейенеріс в боротьбі за Залізний трон.

Нам же в боротьбі з конкурентами за вихід до ТОПу допомагає зовнішня оптимізація сайту. В першу чергу вона передбачає нарощування ресурсного профілю зовнішніми посиланнями.
Чим більше майданчиків зі схожою тематикою на вас посилається, тим більшого авторитету в заданій темі набуває ваш сайт. Так, чим популярніше веб-проект, що на вас посилається, тим більше ваги він вам передає.
Найбільш привабливі майданчики для розміщення посилань – це трастові сайти, бо вони користуються більшою довірою пошукових систем.

Чим зазвичай нарощують посилальну масу сайту, звідки беруть посилання?

  • біржі вічних посилань;
  • природні посилання з форумів, Q/A-сервісів;
  • беклінки зі статейних ресурсів, тематичних майданчиків, порталів з новинами;
  • UGC (посилання користувачів на ваш ресурс).

Доречі, інструмент UGC й досі не оцінений як слід (про користь цього виду контента читайте в статті UGC в Instagram: як генерувати та отримувати суперэффект).А він тим часом найтрастовіший з т. з. користувачів.
Кому ви швидше повірите: знайомому по обговоренням на інтернет-майданчику користувачеві, другу у соцмережах, що поділився UGC, або ж невідомому, що розмістив посилання на сайт у темі на форумі?

Крауд-маркетинг – відмінний працюючий інструмент, що надає приголомшливий ефект. Проте він платний. А UGC – ні.
Користувацький контент побудований на чистому ентузіазмі людей, що залишилися задоволені товаром або сервісом, отримали відповідь на питання, і тепер сміливо рекомендують вас іншим.


3. Гарантії угоди (термін отримання результатів пошукового просування)

SEO: наука или магия

Червона жінка пророкувала Станнісу Баратеону перемогу не тільки в Королівській гавані, а й у Вінтерфеллі. Заради цього він навіть віддав у жертву свою доньку Володарю Світу. Але крок виявився марним.

В нашому випадку такий страшний вчинок не потрібен. Але й 100% гарантії, як Мелісандра, ми не дамо (це питання ми докладно розглядали в статті “Чому клієнту не називають точного строку виводу сайту до ТОПу”).
Проте є й добра новина – всі виживуть.

Перші результати від SEO ми можемо побачити приблизно на 2-3й місяць робіт. Термін просування безпосередньо залежить від тематики сайту та результату, що ми очікуємо (перші зрушення ресурсу в Пошуку за ключовими запитами). Приблизний термін виведення майданчика на позицію вище поточної – в середньому від 6 місяців. 

Офер підприємця, наявність товарів-аналогів, кількість конкурентів в ніші, – все має значення під час пошукового просування.
Крім цього слід враховувати постійні оновлення пошукових алгоритмів та поведінку споживачів, що з часом міняється.
При просуванні в Пошуку роль відіграє безліч показників (докладніше – в нашій статті “Головні фактори ранжування Google, про котрих не розповідають власникам сайтів”).

Ось чому пошукове просування таке важливе для бізнесу.

Коротко перерахуємо параметри, що впливають на позицію ресурсу в Пошуку у 2019 році:

  • внутрішня оптимізація та структура проекту;
  • технічна складова (швидкість, метатеги та ін.);
  • наявність мобільної версії сайту;
  • юзабіліті та поведінкові фактори;
  • кількість та якість сторінок сайту;
  • профіль з посиланнями;
  • контент (якісні фото та відеоогляди товарів).

Що це означає для вас, які пункти потрібно врахувати при створенні та просуванні ресурсу:

  • зручний товарний каталог (асортимент, ціна, характеристики товару, зображення);
  • відкриті умови роботи (доставка, оплата, контакти);
  • наявність контенту (акції, відгуки, статті, рекомендації, відео (доречі, наявність відео – це +100 до карми сторінки));
  • прописані SEO-метатеги (Title, Description, теги зображень, URL). Про правила написання читайте тут **;
  • закуплені зовнішні посилання на сайт (вхідні посилання, формулювання запитів);
  • додавання кнопок соцмереж (кнопка “Поділитися” на Facebook, Twitter, Instagram, YouTube).

На сайті, що просувається, все повинно бути чітко, як на карті Вестеросу.

Отже, коли всі дані враховані та введені в роботу, а битва відбулася, ми повинні оцінити, наскільки успішною була наша підготовка та чи задовільний результат наступальної операції ми отримали.


4. Результат битви або оцінка результатів просування

SEO: наука или магия

Якими KPI керувалися герої “Гри престолів”? Мабуть, тільки одним – здобуттям Залізного трону.

За якими KPI оцінюємо ефективність проведеної пошукової оптимізації ми:

  • видимість (зміна позиції в Пошуку по ключових запитах);
  • отриманий обсяг пошукового трафіку за комерційними запитами + CPL (вартість залучення ліда);
  • кількість конверсій в цільову дію;
  • середній чек покупця;
  • кількість сесій користувачів;
  • середній CTR;
  • величина показника відмов.

Перший пункт простий та зрозумілий – вручну в Пошук вбиваємо цільові запити, за якими просувався проект, і дивимося, чи досяг він за ними потрібної позиції.

Обсяг отриманого трафіку та інші показники веб-аналітики нам покажуть дані сервіса Google.Analytics.
Взагалі, будь-які показники веб-аналітики дають уявлення щодо результативності проведених заходів.

То що все ж таки SEO?

Це вогнедишний дракон, що за завданням SEO-спеціаліста спалює все на своєму шляху, або точно відбудований план заходів з пошукового просування, що поетапно виконував оптимізатор та який дав змогу сайту вийти в ТОП?
Де закінчується наука та починається магія?


5. SEO – наука чи магія?

SEO: наука или магия

За запевненням співробітників Google, найкращий підхід до пошукової оптимізації – її відсутність.

Цілком ймовірно, вони мали на увазі “природне” SEO – коли посилання на ресурс формуються природним шляхом (їх залишають користувачі (той самий UGC), а не розміщує оптимізатор). Це довготривалий та ненадійний метод – крім того, що сайт повинен знаходитися в ТОП видачі Пошуку, він повинен стати настільки трастовим, щоб користувачі забажали на власноруч ділитися посиланням на нього.

Уявіть, скільки часу потрібно буде новому майданчику, щоб піднятися вгору.
А кожен власник бізнесу в інеті бажає дістатися перших місць в SERP якомога швидше. Це очевидно. І саме в цьому йому допоможе пошукове просування.

Відповідальний SEO-спеціаліст в першу чергу збере семантику проекту та складе структуру сайту.
Надалі проведе аудит, зведе в документ технічні помилки та віддасть його програмісту на доопрацювання. Після цього – фахівець перевірить контрольний профіль ресурсу. Проаналізує конкурентів.
Результатом аналізу є рекомендації, що стануть основою ТЗ для розвитку сайту. 

Пошукова оптимізація – не “Дракаріс” для конкурентів. Але близько. Це чіткий алгоритм скоординованих дій оптимізатора та замовника щодо поліпшення видимості сайту в Пошуку.
Кінцевий результат робіт – збільшення продажів.

Інструменти просування у всіх однакові. Але без релевантного досвіду, здорового перфекціонізму, інтуїції та частки везіння SEO-спеціаліста, пошукова оптимізація бажаного результату не дасть. Тому й говорять, що методи SEO – магічні.

Ми в ITForce вважаємо, що головне в просуванні – “біле SEO”, і тоді вся т. зв. магія добре пояснюється. А методи “чорного” SEO спалять вас, як Дрогон Королівську гавань і Червоний замок зокрема, та й справа з кінцем.

Виключно білими методами ми й просуваємо сайти наших клієнтів.

Маєте зауваження до статті? Поділіться думкою в коментарях!

Обчислювані показники GA4

Обчислювані показники в Google Analytics 4

Google Trends baner

Google Trends: інструкція з використання

Google Analytics 4 courses banner

Курси з Google Analytics 4

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.