SEO або пошукова оптимізація не обмежується сайтами, SEO стосується й сторінок в соцмережах. Компаніям краще бути присутніми в соцмережах, якщо вони мають на меті охопити ширшу аудиторію.
Сторінка у Facebook в цьому плані схожа на маленький сайт на платформі Facebook.
ITForce вже розповідали про SEO в Instagram, сьогодні поговоримо про мережу Facebook:
У статті розповімо про тонкощі пошукової оптимізації Facebook і дамо кілька порад, які можна застосовувати вже сьогодні, щоб покращити результат від присутності в соцмережі.
SEO для Facebook – це практика оптимізації контенту Facebook для збільшення охоплення, впізнаваності та видимості на платформі.
Пошукова оптимізація соцмереж базується на тих самих принципах, що й звичне нам SEO. SEO в Facebook – той самий процес підвищення рейтингу сайту на сторінках результатів пошуку (SERP). Й в Google, й в Facebook чи Instagram головне — робота з алгоритмом мережі. Пошукова оптимізація працює на те, щоб сторінка з контентом у видачі підіймалася вище.
Facebook SEO здатен допомогти збільшити охоплення, розширити кількість підписників, налагодити взаємодію з аудиторією.
Рис. 1 – Перші 3 посилання видачі за запитом
Профілі в соціальних мережах часто займають перші 3 місця в результатах пошуку. Сторінка, яка має високий рейтинг у Facebook, також може мати високий рейтинг за межами Facebook й сприяти видимості в Google. А потрапляння на першу сторінку видачі — це саме те, чого прагне кожен спеціаліст з SEO-просування. Поява сторінки Facebook у видачі призводить до покращення впізнаваності бренду. Таким чином ведення сторінки Facebook опосередковано допомагає й сайту. Чим вище розміщується згадка про бренд в SERP, тим кращий трафік сайту, тим більше якісних потенційних клієнтів потрапляє на сайт й тим вище коефіцієнт конверсії.
Сайт отримує більше переходів, піксель збирає більше інформації для точнішого націлювання реклами та зрештою приносить більше грошей.
Facebook використовують не тільки для спілкування з друзями та родичами. Facebook – велика платформа для пошуку товарів та компаній. Це означає, що мережею користуються й потенційні клієнти. І потрібно знайти спосіб охопити їх.
Розглянемо 8 порад для покращення видимості на платформі.
Ім’я сторінки Facebook відображається в результатах пошуку. Google вважає найважливішим перше слово назви сторінки Facebook.
Крім того, назва сторінки — це перше, що бачать користувачі, коли переходять на вашу сторінку. Тому вона має бути помітною та відповідати бізнесу. Назва має описувати продукти чи послуги, але не бути надто загальною. Також потрібно перевірити, яка категорія бізнесу вибрана в налаштуваннях.
Рис. 2 – Приклад використання ключових слів в назві
Окрім назви бренду подумайте про використання ключових слів у назві сторінки, щоб допомогти алгоритмам Facebook зрозуміти, про що вона та коли її показувати в результатах пошуку, щоб люди могли її знайти.
І майте на увазі, що для повторної зміни назви потрібно почекати 48 годин.
Коли користувач створює сторінку Facebook, їй надається загальний URL-адрес, який може містити цифри та інші знаки.
Рис. 3 – Назва бренду в URL разом з цифрами та кирилицею
Зайве краще прибрати й залишити в URL тільки назву бренду.
Рис. 4 – Назва бренду в URL
Щоб змінити власну URL-адресу сторінки, потрібно лише змінити ім’я користувача Facebook:
Під полем Ім’я користувача маємо примітку: Ваше ім’я користувача повинно містити ваше справжнє ім’я. Тобто спочатку ми мусимо обрати вірну назву, і вже потім визначатись з URL-адресою.
Розділ Інформація — один з перших, котрий читають відвідувачі сторінки. За цією інформацією користувачі розуміють, чи відповідає сторінка їх запиту, чи несе вона для них цінність.
Блок Інформація може містити:
Рис. 5 – Заповнений розділ Інформація
Точна та детальна контактна інформація забезпечує автентичність сторінки Facebook та покращує локальне SEO. Google індексує такі сторінки у своїх локальних даних SEO, що дозволяє з’являтися в результатах локального пошуку. Вказані дані адреси, номера телефону та робочого часу допомагають покращити пошукову оптимізацію Facebook.
Також розділ Інформація показується у видачі, коли користувачі шукають щось в мережі за запитами. Тобто блок Інформація одразу повідомляє, про що сторінка. Й наскільки вірно Інформація відображає вміст сторінки, залежить, чи перейде користувач на неї, чи обере конкурентів.
Рис. 6 – Інформація з профілю у видачі сторінок за запитами
Саме тому необхідно користуватись всіма можливостями для покращення видимості сторінки.
Розділ Інформація, заголовок, підписи до фотографій, примітки тощо — це все вдалі місця для розміщення ключових слів. Принаймні один раз потрібно їх вставити в профіль.
Час від часу слід переглядати та оновлювати внесені ключі, адже попит з часом змінюється. Таким чином ви завжди будете в курсі коливань ключових слів, які стосуються бізнесу.
Наприклад, також можна використовувати ключові слова в:
Рис. 7 – Використання хештегу в дописі
Ключові слова в цих місцях допоможуть алгоритмам Facebook краще зрозуміти, про що ваша сторінка, і визначити, коли її показувати в результатах пошуку. Та слід пам’ятати, що всі ключі мають бути органічно введені в профіль, тобто мати сенс та читатися природно.
Крім того використання ключовиків у хештегах допомагає користувачам здійснювати пошук в соцмережі. Як на прикладі вище ми бачимо, що якщо натиснути на хештег, то ми побачимо всі дописи з колекцією та зможемо роздивитись їх.
Facebook надає можливість додати у профіль кнопку CTA – тобто, заклик до дії. Це чудовий спосіб заохочувати користувачів та залучати їх.
Існує багато різних типів кнопок із закликом до дії, які можна додати на свою сторінку, наприклад: Купити зараз, Зареєструватися, Зв’язатися з нами, Переглянути магазин тощо.
Для додавання кнопки CTA на сторінку:
Рис. 8 – Додавання кнопки CTA до профілю
Додавання кнопки із закликом до дії допомагає перетворити відвідувачів на покупців та покращити обслуговування клієнтів.
Зворотні посилання – це посилання з інших сайтів на вашу сторінку Facebook. Зазвичай посилання на сторінки у соцмережах розміщують на сторінці Контакти та у футері сайту.
Рис. 9 – Зворотне посилання на сторінку в мережі Facebook
Зворотні посилання з авторитетних джерел відображають релевантність та цінність вашої сторінки.
Звідки можна отримувати зворотні посилання:
Всі ці посилання здатні підвищити рейтинг сторінки у Facebook.
Задача SMM-відділу або того, хто веде сторінку в мережі — створювати корисний, цікавий та релевантний контент, аби користувачі репостили ваші публікації. А кожен репост — це додаткове зворотне посилання. Так ваш лінкбілдинг на сторінку Facebook буде умовно безкоштовним, адже ви не витрачатимете гроші на закупівлю посилань, як це робиться в SEO.
Соціальні мережі орієнтовані на спілкування. Тобто на кожен коментар має бути відповідь чи реакція.
Алгоритм Facebook частково оцінює вміст на основі рівня залучення аудиторії. Не нехтуйте можливістю скористатися цим, щоб покращити рейтинг сторінки.
Рис. 10 – Взаємодія в коментарях
Відповідь на коментар чи звернення користувача підвищують довіру та лояльність до бренду.
Коли ви обізнані у тому, що роблять конкуренти:
ви можете відповідно скорегувати власну стратегію просування в Facebook. Або ж заколлабитись з якимось брендом (не обов’язково конкурентом) та запустити спільну акцію чи якесь обговорення. Це приведе до сплеску активності на ваших сторінках та обговоренні в інфопросторі.
Рис. 11 – Коллаборація між брендами
Також для відстеження конкурентів можна скористатися інструментом Facebook Insights та Facebook Ads Library, щоб порівняти ефективність вашої сторінки з показниками конкурентів.
Профілі в соцмережах також потребують оптимізації. Адже сторінки в Facebook, Instagram та Twitter відображаються в результатах пошуку Google. Підвищуйте якість сторінки для покращення її рейтингу, залучення нових користувачів та збільшення продажів.
Протестуйте наведені способи оптимізації сторінки Facebook й подивіться на результат.