замовити дзвінок
+38 (044) 358-48-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
457
3

Ця стаття - переклад analyticsmania.com

Якщо ви тільки починаєте працювати з менеджером тегів Google та плануєте впроваджувати теги Universal Analytics (Google Analytics), пам'ятайте наступне: використовувати змінну налаштувань Google Аналітики ОБОВ'ЯЗКОВО.

Чому? Дозвольте вам показати.

Якщо вам ближче і зрозуміліше формат відео статті, то нижче наводжу навчальне відео. Воно пояснить, чому ви ЗОБОВ'ЯЗАНІ використовувати змінну налаштувань Google Analytics кожен раз при налаштуванні GTM (де використовується Universal Google Analytics).


1. Проблема

Моя історія з Google Tag Manager починається з ідеї того, як набагато легше управляти кодами відстеження Google Analytics. Впевнений, у вас так само, правда?

Одна з найбільших проблем в роботі з Universal Analytics в Tag Manager – управління великою кількістю різних тегів GA в межах одного контейнера. Якщо ви коли-небудь намагалися створити їх в контейнері (а я на 110% впевнений, що намагалися), ви швидше за все помітили, що потрібно налаштовувати параметри для кожного тега окремо.

Наприклад:

  • ідентифікатор відстеження;
  • параметри cookie;
  • anonymizeIp (функція анонімізації IP).

І це лише кілька прикладів.

Ключовий момент полягає в тому, що це потрібно проробляти з кожною позначкою Google Аналітики. Якщо у вас всього 5 тегів, це не має великого значення. Але, що, якщо тегів стане 50? або 100? або ще більше?

Google Analytics Settings Variable in GTM

Ось приклад.

У мене є контейнер з 12 тегами Google Analytics. У кожному тезі мені довелося вручну вводити ідентифікатор відстеження Google Аналітики (UA-XXXXX-X).

Google Analytics Settings Variable in GTM

Рис. 1 – Приклад великого контейнера

А що, якщо вам потім знадобиться додати спеціальний параметр (або інше налаштування) до всіх тегів? Це буде дуже багато кліків та втраченого часу.

Що, якби ми могли задати деякі параметри Google Analytics в одному місці, а потім би всі теги Google Аналітики успадкували ці параметри автоматично?
Що ж, хороша новина в тому, що ви можете це зробити в змінній налаштувань Google Analytics, а ця стаття + відео якраз для цього й призначені.


2. Решение

Змінна налаштувань Google Analytics виступає в якості центрального вузла для конфігурації наборів налаштувань Google Аналітики для використання з різними тегами. Ви налаштовуєте їх в одному місці, і потім всі теги GA (які використовують цю змінну), успадковують всі зміни.

Так що, замість цього (де кілька тегів використовують індивідуальну конфігурацію (навіть при тому, що вона одна і та ж)):

Google Analytics Settings Variable in GTM

Рис. 2 – Приклад використання декількох тегів

У вас може вийти наступне:

Google Analytics Settings Variable in GTM

Рис. 3 – Використання однієї змінної

І змінна використовується не тільки для налаштування ідентифікатора відстеження. Будь-який параметр Universal Analytics можна налаштувати на рівні тега GA.


3. Де я можу знайти цю нову змінну?

Нова призначена для користувача змінна чекає вас в меню створення змінних, розділ Утіліти.

Google Analytics Settings Variable in GTM

Рис. 4 – Google Analytics Settings в Утілітах

Всі поля в цій змінній не обов’язкові до заповнення, за винятком ідентифікатора відстеження Universal Analytics (UA-XXXXXX-X). Якщо ви відкриєте Додаткові Налаштування, ви побачите всі поля, що доступні для налаштування.

Google Analytics Settings Variable in GTM

Рис. 5 – Додаткові Налаштування


4. Додати змінну налаштувань Google Аналітики в тег Universal Analytics

Щоб додати таку централізовану змінну налаштувань Google Аналітики в теги Universal Analytics (також відома як Google Аналітика), натисніть на меню, що випадає під заголовком Налаштування Google Analytics, які вказують на вибір змінної зі списку.

Google Analytics Settings Variable in GTM

Рис. 6 – Вибір змінної зі списку

А якщо у вас ще її немає, просто натисніть “Нова Змінна” в цьому випадаючому меню.

Не переживайте, ви все ще можете задати налаштування окремо для цього тега. Але з наявністю однієї централізованої змінної це стає необов’язковим у багатьох випадках. Будь ласка, майте на увазі, що вам все ще потрібно додавати індивідуальний тригер (-и) для цього тега.

Змінну налаштувань Google Аналітики можна використовувати тільки в налаштуваннях Universal Analytics:

  • включити функції для рекламодавців;
  • домен cookie;
  • налаштування міждоменного відстеження, і т. п., але не з тригерами.

Змінна налаштувань Google Analytics пропонує 3 способи створення й управління тегами Universal Analytics:

  1. Ви можете повторно використовувати всі параметри змінної налаштувань Google Аналітики.
  2. Не використовуйте змінну налаштувань Google Аналітики взагалі, а замість цього налаштовуйте всі параметри вручну (для одного тега UA). Але в багатьох випадках так робити не рекомендується.
  3. Використовуйте комбінацію двох методів: задайте поля за допомогою змінної налаштувань Google Аналітики, і потім перевизначите деякі поля з одними значеннями для одного тега Universal Analytics (це зручно, наприклад, для налаштування Розширеної Електронної торгівлі).

Перший спосіб. Коли ви використовуєте змінну та зберігаєте тег, всі налаштування Google Аналітики завантажуються зі змінної налаштувань GA. Це найлегший та найпростіший спосіб застосування змінної.
Якщо (після деякого часу) ви побажаєте додати додаткові налаштування в усі теги GA, просто налаштуйте їх у змінній налаштувань GA.

Другий спосіб. Поставити галочку напроти функції Включити перевизначення налаштувань в цьому тезі (в вашому тезі UA).
Роблячи таким чином, ви повністю проігноруєте будь-які змінні налаштувань Google Аналітики в контейнері та просто налаштовуєте тег окремо тільки для певного тега.

Google Analytics Settings Variable in GTM

Рис. 7 – Налаштування тега

Але такий спосіб не дуже-то масштабується. Тому що, якщо ви виберете цей метод, і врешті-решт кількість тегів у вашому контейнер зросте до 20 та більше, у вас виявиться надто багато ручної роботи.

Третій спосіб – це комбінація двох вищезгаданих методів. Він стане в нагоді, якщо ви бажаєте скористатися перевагою змінної налаштувань GA, але бажаєте внести деякі зміни в цей тег зокрема.

Приклад:

  • У вашій змінної налаштувань GA ви задали параметри cookie та ідентифікатор відстеження GA.
  • Але в конкретному тезі події GA ви також бажаєте задати спеціальний параметр.

В цьому випадку, ваша конфігурація виглядатиме так:

Google Analytics Settings Variable in GTM

Рис. 8 – Завдання спеціального параметра в тезі

Це означає, що всі налаштування, успадковані зі змінної налаштувань GA (в тому числі, ідентифікатор відстеження GA). Але додатково (тільки в цьому тезі) ми також відправимо спеціальний параметр No.1, який містить ім’я автора цієї статті/посту в блозі.


5. Сценарії застосування

Ось пара ідей того, як ви можете використовувати змінну налаштувань Google Analytics (але пам’ятайте, немає межі досконалості).


5.1 Міждоменне відстеження

Якщо ваш вебсайт/магазин/і т. д. охоплює різні домени, тоді вам потрібно встановити наступні налаштування для кожного тега Universal Analytics.
Такі, як Allow Linker: true, Автоматичне зв’язування доменів: example.com.
Тепер у вас є одна змінна для управління ними всіма.

Google Analytics Settings Variable in GTM

Рис. 9 – Міждоменне відстеження


5.2 Налаштування GDPR

Використання анонімних IP-адрес – завжди добра практика (це означає, що адреса буде трохи модифікована, і надалі вона не нестиме інформації, що ідентифікується).

Google Analytics Settings Variable in GTM

Рис. 10 – Налаштування GDPR


Висновки

Це відмінна економія часу. До 2017 року доводилося окремо налаштовувати кожен тег GA в Google Tag Manager. Існували деякі обхідні шляхи, але вони ніколи не були ідеальним рішенням.

Так що, якщо ви задавалися питанням, навіщо вам використовувати змінну налаштувань Google Analytics в GTM, ця стаття + відео змогли відповісти на ваше запитання.

Змінна налаштувань спрощує роботу та знижує кількість помилок, що робить людина.

Більше корисної інфи на каналі Телеграм.
Переходьте та підписуйтесь!


Ремаркетинг банер

Посібник з ремаркетингу Google Ads

Списки ремаркетингу банер

Списки ремаркетингу для пошукової реклами

Smart Shopping - Performance Max

Як перейти зі Smart Shopping до Performance Max. Досвід та результати ITForce

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.