
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Ця стаття - переклад analyticsmania.com
Якщо ви тільки починаєте працювати з менеджером тегів Google та плануєте впроваджувати теги Universal Analytics (Google Analytics), пам'ятайте наступне: використовувати змінну налаштувань Google Аналітики ОБОВ'ЯЗКОВО.
Чому? Дозвольте вам показати.
Якщо вам ближче і зрозуміліше формат відео статті, то нижче наводжу навчальне відео. Воно пояснить, чому ви ЗОБОВ'ЯЗАНІ використовувати змінну налаштувань Google Analytics кожен раз при налаштуванні GTM (де використовується Universal Google Analytics).
Моя історія з Google Tag Manager починається з ідеї того, як набагато легше управляти кодами відстеження Google Analytics. Впевнений, у вас так само, правда?
Одна з найбільших проблем в роботі з Universal Analytics в Tag Manager – управління великою кількістю різних тегів GA в межах одного контейнера. Якщо ви коли-небудь намагалися створити їх в контейнері (а я на 110% впевнений, що намагалися), ви швидше за все помітили, що потрібно налаштовувати параметри для кожного тега окремо.
Наприклад:
І це лише кілька прикладів.
Ключовий момент полягає в тому, що це потрібно проробляти з кожною позначкою Google Аналітики. Якщо у вас всього 5 тегів, це не має великого значення. Але, що, якщо тегів стане 50? або 100? або ще більше?
Ось приклад.
У мене є контейнер з 12 тегами Google Analytics. У кожному тезі мені довелося вручну вводити ідентифікатор відстеження Google Аналітики (UA-XXXXX-X).
Рис. 1 – Приклад великого контейнера
А що, якщо вам потім знадобиться додати спеціальний параметр (або інше налаштування) до всіх тегів? Це буде дуже багато кліків та втраченого часу.
Що, якби ми могли задати деякі параметри Google Analytics в одному місці, а потім би всі теги Google Аналітики успадкували ці параметри автоматично?
Що ж, хороша новина в тому, що ви можете це зробити в змінній налаштувань Google Analytics, а ця стаття + відео якраз для цього й призначені.
Змінна налаштувань Google Analytics виступає в якості центрального вузла для конфігурації наборів налаштувань Google Аналітики для використання з різними тегами. Ви налаштовуєте їх в одному місці, і потім всі теги GA (які використовують цю змінну), успадковують всі зміни.
Так що, замість цього (де кілька тегів використовують індивідуальну конфігурацію (навіть при тому, що вона одна і та ж)):
Рис. 2 – Приклад використання декількох тегів
У вас може вийти наступне:
Рис. 3 – Використання однієї змінної
І змінна використовується не тільки для налаштування ідентифікатора відстеження. Будь-який параметр Universal Analytics можна налаштувати на рівні тега GA.
Нова призначена для користувача змінна чекає вас в меню створення змінних, розділ Утіліти.
Рис. 4 – Google Analytics Settings в Утілітах
Всі поля в цій змінній не обов’язкові до заповнення, за винятком ідентифікатора відстеження Universal Analytics (UA-XXXXXX-X). Якщо ви відкриєте Додаткові Налаштування, ви побачите всі поля, що доступні для налаштування.
Рис. 5 – Додаткові Налаштування
Щоб додати таку централізовану змінну налаштувань Google Аналітики в теги Universal Analytics (також відома як Google Аналітика), натисніть на меню, що випадає під заголовком Налаштування Google Analytics, які вказують на вибір змінної зі списку.
Рис. 6 – Вибір змінної зі списку
А якщо у вас ще її немає, просто натисніть “Нова Змінна” в цьому випадаючому меню.
Не переживайте, ви все ще можете задати налаштування окремо для цього тега. Але з наявністю однієї централізованої змінної це стає необов’язковим у багатьох випадках. Будь ласка, майте на увазі, що вам все ще потрібно додавати індивідуальний тригер (-и) для цього тега.
Змінну налаштувань Google Аналітики можна використовувати тільки в налаштуваннях Universal Analytics:
Змінна налаштувань Google Analytics пропонує 3 способи створення й управління тегами Universal Analytics:
Перший спосіб. Коли ви використовуєте змінну та зберігаєте тег, всі налаштування Google Аналітики завантажуються зі змінної налаштувань GA. Це найлегший та найпростіший спосіб застосування змінної.
Якщо (після деякого часу) ви побажаєте додати додаткові налаштування в усі теги GA, просто налаштуйте їх у змінній налаштувань GA.
Другий спосіб. Поставити галочку напроти функції Включити перевизначення налаштувань в цьому тезі (в вашому тезі UA).
Роблячи таким чином, ви повністю проігноруєте будь-які змінні налаштувань Google Аналітики в контейнері та просто налаштовуєте тег окремо тільки для певного тега.
Рис. 7 – Налаштування тега
Але такий спосіб не дуже-то масштабується. Тому що, якщо ви виберете цей метод, і врешті-решт кількість тегів у вашому контейнер зросте до 20 та більше, у вас виявиться надто багато ручної роботи.
Третій спосіб – це комбінація двох вищезгаданих методів. Він стане в нагоді, якщо ви бажаєте скористатися перевагою змінної налаштувань GA, але бажаєте внести деякі зміни в цей тег зокрема.
Приклад:
В цьому випадку, ваша конфігурація виглядатиме так:
Рис. 8 – Завдання спеціального параметра в тезі
Це означає, що всі налаштування, успадковані зі змінної налаштувань GA (в тому числі, ідентифікатор відстеження GA). Але додатково (тільки в цьому тезі) ми також відправимо спеціальний параметр No.1, який містить ім’я автора цієї статті/посту в блозі.
Ось пара ідей того, як ви можете використовувати змінну налаштувань Google Analytics (але пам’ятайте, немає межі досконалості).
Якщо ваш вебсайт/магазин/і т. д. охоплює різні домени, тоді вам потрібно встановити наступні налаштування для кожного тега Universal Analytics.
Такі, як Allow Linker: true, Автоматичне зв’язування доменів: example.com.
Тепер у вас є одна змінна для управління ними всіма.
Рис. 9 – Міждоменне відстеження
Використання анонімних IP-адрес – завжди добра практика (це означає, що адреса буде трохи модифікована, і надалі вона не нестиме інформації, що ідентифікується).
Рис. 10 – Налаштування GDPR
Це відмінна економія часу. До 2017 року доводилося окремо налаштовувати кожен тег GA в Google Tag Manager. Існували деякі обхідні шляхи, але вони ніколи не були ідеальним рішенням.
Так що, якщо ви задавалися питанням, навіщо вам використовувати змінну налаштувань Google Analytics в GTM, ця стаття + відео змогли відповісти на ваше запитання.
Змінна налаштувань спрощує роботу та знижує кількість помилок, що робить людина.
Більше корисної інфи на каналі Телеграм.
Переходьте та підписуйтесь!
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.