Нативна реклама виділяється з-поміж всіх видів реклами тим, що органічно поєднується із вмістом платформи, на якій розміщується. Її можна побачити в онлайн-виданнях, соціальних мережах, на стрімінгових платформах, в SERP тощо. Спонсорована публікація в соцмережах є чудовим прикладом нативної реклами. Аудиторія усвідомлює, що бачить рекламу, та вважає її менш нав’язливою, ніж традиційна медійна чи банерна реклама.
Головна мета нативної реклами — створювати взаємодію з користувачем умовно органічним шляхом. Таким чином відгук на рекламні пропозиції буде більшим, ніж на пряме втручання.
Розберемось, що таке нативна реклама, які формати сьогодні працюють та як впровадити її в поточну рекламну стратегію.
Нативна реклама – це тип платної реклами, у якій оголошення розроблені відповідно до вмісту платформ присутності.
Важливо розуміти, що нативна реклама — це та сама реклама, налаштована та запущена за допомогою Google Ads чи Facebook Ads, або закуплена прямо на сайті чи майданчику для закупки реклами, та яка може поєднувати всі види налаштувань. Тобто це не якась окрема реклама, яка налаштовується в якомусь окремому місці.
Простим прикладом мобільної нативної реклами є спонсоровані публікації в соцмережах чи платний відеоконтент у застосунку Youtube – коли ролик розробляється відповідно до візуалу та функцій майданчика, й з’являється у стрічці користувача в рекомендованих відео. Приклади нативної реклами також включають спонсоровані чи партнерські публікації, які інтегруються в вебресурси. На відміну від банерної чи медійної реклами, нативна реклама не виглядає як традиційна реклама, тому не заважає взаємодії користувача зі сторінкою.
Нативна реклама часто є рекомендованим вмістом на сайтах й з’являється під статтею, яку ви щойно прочитали, або поруч із нею. Вона також відображається як оголошення в стрічці як частина вашої стрічки новин у соціальних мережах (Facebook, Instagram тощо). Іншою формою нативної реклами є пошукові та рекламовані списки, які відображаються у верхній частині результатів пошуку Google або на бічній панелі.
Рис. 1 – Нативна реклама в Фейсбук
Нативні формати оголошень включають:
Ці оголошення зазвичай позначаються як «Спонсоровані» або «Реклама».
Як виглядає нативна реклама на сторінці результатів пошукової системи Google (SERP). Саме так, деякі джерела відносять пошукову рекламу до нативної:
Рис. 2 – Нативна реклама в пошуковій видачі
На відміну від медійної реклами, нативна реклама не заважає взаємодії з користувачем. Контекстна релевантність оголошення означає, що нативна реклама може сприяти збільшенню CTR та зростанню конверсій.
Користувачі інтернету шукають, досліджують, взаємодіють з контентом. Залучення аудиторії, відкритої до нового, дозволяє охопити споживачів, яких не можна було знайти в інший спосіб. Ці відвідувачі не шукали безпосередньо ваш товар, але вони відкриті для того, щоб спробувати щось нове, тобто, з ними можна й слід працювати.
Переваги нативної реклами містять:
Загалом у порівнянні з банерною рекламою чи рекламними спливаючими вікнами, які заважають перегляду сайтів, нативна реклама виглядає більш гармонійно та менш нав’язливо.
Нативна реклама має різні формати й місця розміщення. Залежно від мети, рекламодавці власноруч вибирають формат нативної реклами для показу цільовій аудиторії. Наприклад, для показу асортименту магазину слід використовувати карусельну рекламу, яка одразу надасть користувачу інформацію щодо наявних товарів. Брендам, яким необхідно розповісти історію для стимулювання конверсій, підійде відеореклама із вбудованим CTA і т. д..
Рекомендаційні віджети — це формат нативної реклами, який кожному відвідувачу пропонує свою унікальну добірку оголошень. Оголошення показуються з урахуванням тієї інформації, яку мережа вже зібрала (історія відвідування сайту, нативна реклама, з якою користувач раніше взаємодіяв тощо). Таким чином рекомендаційні віджети демонструють користувачам найбільш релевантну нативну рекламу.
Рис. 3 – Віджет нативної реклами в Facebook
Ці віджети є динамічними й часто управляються рекламною мережею. Тому подібна реклама виглядає органічніше, а оголошення не повторюються.
Рис. 4 – Віджет нативної реклами на маркетплейсі
Оскільки запропонований у межах нативної реклами контент пов’язаний з матеріалом, який користувач доскролив до кінця сторінки, є ймовірність, що він захоче переглянути ще щось схоже, а це сприяє взаємодії з рекламою.
Промореклама чи промоутовані товари з’являються, коли продавець платить онлайн-видавцю або маркетплейсу за показ реклами його товарів. Формат реклами має гарну видимість й додаткову клікабельність. Цей варіант підійде рекламодавцям, які прагнуть збільшити конверсії та продажі.
Рис. 5 – Платні оголошення на маркетплейсі при пошуку товару
На прикладі вище на маркетплейсі olx при пошуку змінного кільця для гейзерної кавоварки бачимо й платні оголошення, релевантні пошуковому запиту.
Також цей вид нативної реклами може мати й наступний вигляд.
Рис. 6 – Оголошення-нативки на маркетплейсі
Makeup.ua пропонує відповідні товари, коли користувач здійснює пошук за ключовими словами на сайті. Оголошення демонструються з позначкою “Спонсоровано”.
Пошукові системи дозволяють продавцям запускати власні рекламні кампанії на сторінці видачі. Рекламодавець має змогу націлюватися на певні ключові слова та робити ставки, щоб з’являтися вгорі результатів пошуку.
Рис. 7 – SERP за запитом
За скриншотом вище бачимо платну видачу за запитом та органічну, яка містить державний сайт, на якому можна здійснити запитану дію.
Брендований контент — це нативна реклама, яка може приймати різні форми (публікації, відео, подкасти, рекламні банери чи інтерактивні програми). Наприклад, реклама виконавців Glova та Jordan Grace на Spotify.
Рис. 8 – Нативна реклама на Spotify
Подібний контент мусить бути автентичним та резонувати з аудиторією. Таким чином бренди можуть встановити глибший зв’язок зі своєю цільовою аудиторією, підвищуючи впізнаваність бренду та прихильність до нього.
Рис. 9 – Інформація про виконавця на Spotify
В інформації про виконавця зазначено, що рекламований проєкт — український. Місце розташування мого профілю — Україна. Тобто оголошення пропонується релевантному користувачу з відповідним розташуванням.
Нативна відеореклама виглядає подібно до реклами у стрічці новин. Відмінність полягає в тому, що замість статичних зображень в оголошеннях демонструється відеовміст.
Рис. 10 – Реклама за запитом на YouTube
Так виглядає нативна реклама на YouTube: за запитом “як сплести гердан з бісеру” ми бачимо оголошення та відеоурок.
Приклад відеореклами в Інстаграм:
Рис. 11 – Нативна відеореклама в стрічці Інстаграм
Рекламна форма інтегрує відеоконтент в інший контент на сторінці, намагаючись викликати взаємодію користувача з сайтом. Це дієвий спосіб звернути увагу відвідувачів й поділитися рекламою бренду на видимому місці розміщення.
Спонсорований контент — тип нативної реклами, коли видавець демонструє контент, за розміщення якого заплатив бренд. Зазвичай спонсорський контент виглядає так само як й інший на платформі, тільки має позначку “Спонсорський”, “Партнерський” тощо. Так користувачі бачать, що наданий контент є оплаченим, тобто рекламним.
Рис. 12 – Партнерський контент в Інстаграм
На скриншоті вище ми бачимо позначку “Платне партнерство” – це говорить нам про те, що за публікацію саме цього контенту автор отримав винагороду від бренду.
Позначка “Дописи” присутня на скриншоті через те, що я зайшла на приклад через профіль автора, аби показати вам, як в Інстаграм виглядає нативна спонсорована реклама. Зі стрічки викладений допис виглядає як звичайний контент.
Рис. 13 – Партнерський контент на сайті онлайн-видання
На цьому прикладі бачимо, як виглядає Партнерський матеріал на сайті медіа — стаття має позначку “Партнерський матеріал”. Контент має вигляд звичайної статті (якою вона і є), проте написана вона у партнерстві, тобто, оплачена.
Рис. 14 – Віджет спонсорованого контенту в MSN
Або ще такий приклад спонсорованого контенту, який реалізовано у вигляді віджета в MSN.
Реклама в інфлюенсерів — вкрай поширений тип нативної реклами, який можна знайти у Facebook, Instagram та на інших платформах соціальних мереж. Оголошення з’являються в стрічках новин соцмереж та мають широке охоплення.
Рис. 15 – Нативна реклама в інфлюенсерів Інстаграм
У 1му випадку реклама є нативною, адже бренди речей не позначені на дописі. Втім, в коментарях до допису користувачі питають, що на стилістці за бренди.
У 2му випадку маємо типову нативну рекламу — стилістка демонструє луки, використовуючи речі відомих брендів. Таким чином вона їх ніби рекламує, адже глядачі бачать назву бренду кожної речі.
Як це може виглядати на YouTube:
Рис. 16 – Нативна оплачена реклама на Youtube
Відео створено у партнерстві з магазином Fabrique, про що попереджає перший рядок під відеороликом. Далі ми бачимо кілька луків блогерки з асортименту магазину з посиланням на товар на сайті. Далі за іменним промокодом користувач може отримати певну знижку при купівлі товару, а бренд таким чином відстежуватиме кількість переходів за наданим посиланням (яке своїм чином містить афіліативну UTM-мітку) та замовлень з застосуванням промокоду блогерки.
Ймовірність купівлі під час подібного партнерства вище, ніж у медійної реклами. Інфлюенсери демонструють рекламований товар на собі, його можна роздивитись, +користувачі вже мають певний кредит довірі до інфлюенсерів та історію взаємодії з ними.
Нативний маркетинг працює за тими ж основами, що й інші форми цифрової реклами. Нативна реклама створює взаємовигідні відносини між видавцями та рекламодавцями.
Власники сайтів охоче продають рекламний простір на своєму сайті. Рекламодавці, які зацікавлені в подібному розміщенні на цільовому ресурсі, готові оплачувати це рекламне розміщення.
Способи покупки рекламного розміщення:
Кожен спосіб має свої переваги. Найкраще працює комбінація обох методів. Й що є важливим — незалежно від обраного способу реклами, й видавці, й рекламодавці, отримують вигоду від нативної реклами. Власники ресурсів заробляють гроші за покази (коли користувачі бачать рекламу) або переходи за оголошенням (коли відвідувач сайту натискає на рекламу).
Включення нативної реклами в маркетингову стратегію передбачає застосування продуманих шляхів її впровадження.
Етапи роботи з нативною рекламою:
Тестуйте заголовки, зображення, CTA, місця розміщення та формати. Збирайте дані про ефективність реклами, щоб дізнатися, що працює найкраще з обраною аудиторією. З урахуванням отриманих даних вносьте зміни в рекламну стратегію й знов все тестуйте.
Нативна реклама природним чином інтегрується з навколишнім контентом сайту. Візуал та автентичність рекламного вмісту сприяють більш лояльному ставленню користувачів. Детальні знання та розуміння інтересів споживачів покращують досвід застосування нативної реклами. Вміле використання переваг нативних оголошень сприяє досягненню ключових показників ефективності (KPI) бренду в мережі.
Тестуйте можливості нативної присутності в інтернеті.