Google Trends – це безкоштовний інструмент від Google, який надає дані та графіки про популярність конкретних пошукових запитів у Google та YouTube.
Google Trends запустили у 2006 році.
Функція тенденцій пошуку Google Trends показує, наскільки популярні певні запити в певних регіонах за 100-бальною шкалою.
Google Trends показує користувачам, що люди шукають залежно від часу, сезону та місця розташування. Інформацію доцільно використовувати для формування своєї маркетингової стратегії. Наприклад, якщо бізнес сезонний, то доцільно прикладати надзусилля з розвитку саме тоді, коли пошукові терміни, релевантні бізнесу, будуть надпопулярними.
У поточній статті розповімо, як користуватися Google Trends та як залучати інструмент в роботі маркетолога для побудови контент-стратегії розвитку в інтернеті.
Інструмент Google Trends вимірює популярність ключових слів.
Як виглядає інтерфейс Google Trends:
Рис. 1 – Інтерфейс Google Trends
Google Trends має 3 вкладки:
Кожна вкладка має свою функцію до виконання.
Як вимірюється популярність введеного запита в Google Trends (дані Google):
Google Trends отримують дані із вибірки фактичних даних пошуку Google, що робить їх найточнішими доступними даними пошуку за ключовими словами.
Для початку користування Google Trends переходимо на вкладку Огляд та вводимо своє ключове слово в рядок пошуку.
Так ми побачимо, як змінювався обсяг пошуку для цього терміна з часом та в різних регіонах. На вкладці для запиту можна змінити місцезнаходження, часовий проміжок, категорію, а також тип пошуку (в інтернеті, зображення, новини, Shopping чи YouTube) для отримання більш детальних даних.
Сервіс надає дані щодо популярності запитів з 2004 року, пропонуючи таким чином глибоке розуміння тенденцій інтересу до бренду.
Рис. 2 – Вкладка Огляд
Для порівняння кількох термінів скористаймося функцією +Додайте порівняння:
Рис. 3 – Функція порівняння
За умовчанням Google Trends наводить дані за останні 12 місяців. Щоб отримати новіші дані чи навпаки, більш перевірені часом, погляньте на тенденції пошуку від кількох годин до кількох років.
Дані за субрегіонами (областями для України) знаходяться трохи нижче першого екрану.
Рис. 4 – Дані за субрегіонами
Дані щодо кожного окремого ключового слова по регіонах та схожі запити також розташовані трохи нижче.
Рис. 5 – Схожі запити та дані по регіонах
Таким чином ми можемо побачити розподіл популярності кожного терміна в кожній області.
*Важливо! Додати до порівняння можна до 4 слів.
Так само інструмент порівняння надає корисну інформацію щодо конкурентів. Наприклад, зіставимо запити УкрПошта та Нова пошта:
Рис. 6 – Зіставляння запитів УкрПошта та Нова пошта
Як бачимо, конкуренція стабільна й Нова пошта значно популярніше за Укрпошту. Проте, на початку війни росії на території України протягом тижня у квітні запити щодо Укрпошти лідирували. А також напередодні Нового року користувачі шукають обидві компанії активніше.
Так само можна порівнювати популярність будь-яких інших своїх конкурентів.
Схожі ключові слова — це нові популярні ключові слова, на які слід звертати увагу та використовувати.
На вкладці Огляд вбиваємо своє ключове слово та прокручуємо до Схожі запити:
Рис. 7 – Схожі ключові слова
Це список ключових слів Google, які система вважає тісно пов’язаними з тим, який ми ввели в пошук. Це такі самі популярні ключові слова.
Google показує % збільшення обсягу пошуку для відповідних пошукових запитів у списку або навіть Прорив, який ми й бачимо для ключа Яремче. Згідно Google, прорив означає: “Якщо замість відсотка ви побачите слово “Прорив”, це означає, що пошук цього терміна збільшився на понад 5000%”.
Й ось ці «проривні» ключові слова є одними з найкращих ключових слів, бо вони ще не є конкурентоспроможними. Тобто, використовуючи ці слова-прориви, можна вийти в лідери на першій сторінці Google ще до того, як це ключове слово стане популярним. Але необхідно врахувати, що деякі слова можуть бути не популярними, а модними чи ситуативними, тобто за декілька тижнів чи місяців вони втратять попит.
Рис. 8 – Проривні ключові слова
Тому подібні слова слід опановувати, та не розраховувати на те, що сторінки з їх використанням входитимуть до ТОПу тижнями. Плюс в тому, що принаймні кілька місяців трафік вони приноситимуть.
Пов’язані теми розташовані поряд зі схожими запитами.
Рис. 9 – Пов’язані теми
Сервіс показує, які конкретні широкі теми шукають люди. Розділ допомагає знайти споріднені теми, які важко придумати самостійно. Усі наведені теми Google вважає тісно пов’язаними з терміном, який ми ввели вгорі. На ці пов’язані теми можна створити серію дописів у блогах, відео чи дописів у соціальних мережах.
Можна перемкнути Стають популярними на Найпопулярніші, тоді видача зміниться.
Рис. 10 – Пов’язані теми, які Стають популярними чи Найпопулярніші
Найпопулярніші теми не обов’язково показують теми, які наразі зростають. Але ці теми постійно отримують велику кількість щомісячних пошуків.
Так само як для пошуку, в Google Trends можна шукати ключові слова для YouTube.
Для цього вводимо ключове слово, за яким оптимізуємо відео, та встановлюємо Пошук YouTube в фільтрі.
Рис. 11 – Інтерес у Пошуку YouTube
І бачимо, чи є це ключове слово популярним на YouTube.
Рис. 12 – Відео на YouTube за ключовим запитом
Проте сам YouTube містить не так вже й багато відео на тему — з відкриття McDonalds в Яремче бачимо лише 1 шортс. Тобто ніша не зайнята й можна зробити огляд щойно відкритого кафе.
Google Trends допомагає й локальному бізнесу — таблиця Популярні запити за територіальними одиницями показує тенденцію обраного ключового слова в різних регіонах та містах.
Рис. 13 – Популярні запити за територіальними одиницями (області та міста)
Як бачимо, обсяг пошуку Google за нашим ключовим словом відрізняється в різних областях.
Функція може допомогти знайти ключові слова для локального SEO. Наприклад, якщо планується розвиток та оптимізація локального сайту, то важливо спочатку перевірити пошуковий інтерес самому місті. Бачимо, що наш ключ шукали лише в місті Київ, тож доцільно розмістити це ключове слово на сайті та в профілі Google My Business.
Вкладка Google Trends Популярне зараз показує дані в реальному часі для пошукових запитів, які різко зросли за останні 24 години.
Рис. 14 – Вкладка популярне зараз
Але потрібно пам’ятати, що запити з цієї вкладки ситуативні, тобто короткострокові.
Окрім SEO Google Trends доцільно використовувати й для інших категорій цифрового маркетингу.
Розберемо на прикладі планування реклами Google Shopping. Ключовим словом ми вибрали вовняні шкарпетки. Вбиваємо наше ключове слово та встановлюємо Покупки Google для пошуку.
Рис. 15 – Сезонність запитів
Бачимо, що ключ має сезонний попит: грудень, березень-травень, липень-вересень, жовтень-листопад. А максимальний інтерес є навесні та в кінці літа. В той час як на початку року, на початку та всередині літа попит взагалі відсутній, що є логічним. І от саме пікові моменти є найліпшим часом для показу оголошень. Разом з тим слід подбати про запас товару на ці періоди. Зрозуміло, що власник бізнесу має всі ці статистичні дані щодо сплесків попиту від відділу продажів. Та дані з Google Trends можуть надати якісь незвичні дані щодо періоду підвищеного попиту — наприклад, кінець літа, як у прикладі вище з вовняними шкарпетками.
Загалом, Google ранжує сторінки за релевантністю, тому додавання геоприналежності до контенту може підвищити популярність сайту для певної аудиторії.
Для кожної категорії маркетингового просування можна використати Google Trends з користю.
Google Trends надає статистичні дані, які допомагають стратегічно планувати розвиток бізнесу: від попереднього визначення сезонних тенденцій до виявлення швидкозростаючих ніш. Розширюйте асортимент товарів та збільшуйте відвідуваність блогу, актуалізуючи популярні публікації з пошуковою оптимізацією вчасно, щоб вони припадали на пік сезону.
Використовуйте поради з Google Trends для випередження конкурентів.