замовити дзвінок
+38 (044) 358-48-00
  • UA
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
34
2

Ми знаємо, як працює пошукова оптимізація для сайтів. Також тактики SEO можна застосувати для Інстаграм-акаунта.

А чи працює SEO на YouTube? Авжеж! Як робити такий вміст, котрий з’являтиметься в результатах пошуку на платформі? Насамперед оптимізувати профіль, описи та хештеги під відео. Але не тільки. Нумо розбиратись разом.


Алгоритми пошукових систем Google та YouTube

Google та YouTube використовують алгоритми, щоб визначити, який вміст показувати у відповідь на пошуковий запит користувача. Ці алгоритми також фіксують численні дані про користувача, а це означає, що результати пошуку та рейтинги адаптовані до конкретної людини.

Пошукові системи часто оновлюють свої алгоритми, але є фактори, за допомогою яких алгоритми оцінюють вміст відео та загалом контент сторінки.

Щодо YouTube – подумайте про:

  • ключові слова, які відповідають пошуковому запиту, котрий вводить користувач;
  • утримання користувачів на платформі;
  • час перегляду вашого відео.

Саме тривалість перегляду, тобто як довго глядачі залишаються на відео, є найважливішим показником для ранжування на YouTube. Тривалий час перегляду означає, що відео надає глядачу цінний вміст, адже користувач не пішов з нього через кілька хвилин. А от короткий час перегляду означає, що вміст, швидше за все, не релевантний запиту та не повинен бути ранжованим.

Алгоритм YouTube має 2 мети:

  1. надати користувачам цікавий контент (той, котрий релевантний їх запитам);
  2. заохотити людей переглядати більше відео, які, ймовірно, їм сподобаються.

Ось головні чинники для створення відеовмісту, котрий сподобається користувачам та алгоритму YouTube.


Контент-стратегія YouTube-каналу

Користувач — головна особа, для котрої створюється контент. І побудова стратегії просування має починатися з уваги на аудиторію з оглядом на:

  1. інформацію, яку користувачі бажають знати;
  2. як бренд може дати відповідь на запити аудиторії;
  3. як саме, тобто якими словами користувачі шукають певну тему.

Таким чином знайдуться та виокремляться ключові слова із великим об’ємом пошуку, на котрі конкуренти ще не мають відповіді або вона нерелевантна та не відповідає запитам користувачів. А ви — маєте цю інформацію у повному обсязі. Швидше за все ці запити матимуть середню чи низьку частотність, тобто вони не дуже популярні серед аудиторії. Знімати відео для вузького кола — добра стратегія нішування, та багато переглядів відео не матиме й канал зростатиме повільно.

Стратегія контент-маркетингу має підтримувати пошукову оптимізацію та отримання посилань, а пошукова оптимізація та стратегія отримання посилань мають підтримувати вашу стратегію контент-маркетингу. Замкнуте коло.
Вихід? Якщо коротко: виділіть свої основні теми для залучення широкого кола глядачів та декілька вузьких. Відео з популярними темами підтримуватимуть нішевий контент та вирівнюватимуть статистику каналу.

Статистика YouTube-каналу

З чого почати аналіз:

  • перевірте дані власного каналу в YouTube Analytics;
  • відсортуйте та відфільтруйте поточний вміст на основі переглядів, коефіцієнтів переглядів та інших основних KPI;
  • оцініть релевантність найефективнішого відео для аудиторії (тобто: чи воно не застаріло, чи інформація досі відповідає дійсності т чи добре вона відображає вашу поточну стратегію бренду?).

Статистика каналу YouTube

Рис. 1 – Статистика каналу YouTube (джерело)

А тепер пройдемося основними етапами оптимізації відео на Ютуб.


1. Ключові слова для відео YouTube

Просування на YouTube ми теж починаємо з дослідження ключових слів. Вони нам стануть у пригоді й в назві, й в описі під відео.

Є 2 шляхи збору ключових слів для відео:

  1. обираємо теми майбутніх відео та для кожного нового відео на певну тему збираємо свій пул релевантних запитів;
  2. визначаємо велику тему для серії відео та збираємо широкі запити, надалі кластеризуємо їх та на кожен кластер робимо окреме відео зі своїми ключовиками.

Відповідно нашій контент-стратегії збираємо слова та теми, на котрі зніматимемо відео.

  • Вводимо початкові слова в пошуку YouTube та Google та збираємо пошукові підказки в документ.
  • Пошукові підказки в YouTube та Google
  • Пошукові підказки в YouTube та Google

Рис. 2 – Пошукові підказки в YouTube та Google

Далі в тих же пошуковиках дивимося на видачу, котру нам запропонували пошуковики.

  • Видача за запитом як просуватися на YouTube в Google
  • Видача за запитом як просуватися в Google

Рис. 3 – Видача за запитом як просуватися на YouTube

Й Google, і YouTube пропонують найпопулярніші запити, на які вже є ролики. Отож можна ними скористатися та визначити ті ключові слова, за якими оптимізовано опубліковане відео та взяти їх собі.

  • Спеціальні інструменти для збору ключових слів (наприклад, Планувальник ключових слів Google). Використовуємо їх, щоб знайти обсяги ключових слів та пов’язані з ними довгі фрази.

Ключові слова з Google Keyword Planner

Рис. 4 – Ключові слова з Планувальника ключових слів Google

Ключове слово має бути високого попиту, тобто цільове ключове слово повинно отримувати щонайменше 100-1000 пошукових запитів у Google на місяць.

  • Власна статистика YouTube у звіті Джерело трафіку: пошук YouTube – звіт показує всі ключові слова, за якими користувачі YouTube шукали ваші відео. Метод працює, якщо канал не новий та вже має статистику.

Звіт Джерело трафіку пошук YouTube

Рис. 5 – YouTube у звіті Джерело трафіку: пошук YouTube (джерело)

Дивимося, за якими словами глядачі шукали канал. Зосередитися краще на ключовиках з низькою конкуренцією. Адже канал — не мільйонник, щоб задовольняти інтереси широкої групи споживачів.

Після визначення популярного ключового слова нового (а також кожного наступного відео) так само називаємо файл, котрий будемо завантажувати на канал. YouTube здатен прочитати назву файлу відео та весь код, який додається до нього під час завантаження. Тобто замість MOV_3312 ви маєте назвати файл How_to_promote_on_YouTube_2022, наприклад.


2. Заголовок для збільшення видимості відео

Користувачі шукають відео за назвою — саме на неї припадає увага у видачі.

Назва відео YouTube — той самий Title статті на сайті, тож назва має містити ключові слова, релевантні запиту користувача. Це важливо, бо кліки/перегляди та тривалість перегляду відео є критичними факторами в алгоритмі YouTube.

Заголовок має розкривати суть відео й при тому бути лаконічним, щоб на сторінці результатів його не порізало. Тому радше обмежте назву 60 символами.

Вимоги для створення заголовка відео:

  • назва має бути описовою та надавати контекст відео;
  • заголовок має бути чітким та легким для читання;
  • ім’я файлу завантаження мусить мати зрозумілу назву (перевірте це перед завантаженням на YouTube), щоб Google просканував його на релевантність;
  • якщо ваше відео типу Як, Поради тощо, так прямо й пишіть в назві.

Заголовки схожих за запитом відео

Рис. 6 – Заголовки схожих за запитом відео

Адже саме такими фразами користувачі й шукають відео. Тож допоможіть їм з пошуком. На рисунку вище саме друге відео Як я набрав 10 тисяч підписників підходить під всі вимоги.


3. Опис відео на YouTube

Згідно з даними Google, офіційний ліміт символів для опису відео YouTube становить 1000 символів. Та не обов’язково користуватися всією 1000. YouTube відображає лише перший рядок тексту — це приблизно 100 символів. Тому найважливіше та заклик до дії пишіть на початку, щоб глядач одразу побачив переваги вашого відео перед конкурентами у видачі.

Використовуйте ключові слова в описі – 2-4 рази на відео достатньо.

Що ще можна додати в опис?

Доцільним буде додавання таймкодів — вони розділять відео на розділи та допоможуть глядачам зорієнтуватись. Виокремте певні частини відео, в котрих йдеться про якісь окремі питання.

Таймкоди у відео

Рис. 7 – Таймкоди у відео

Опис теж потребує оптимізації. А саме — оптимізований опис допомагає відображати відео на бічній панелі запропонованих відео. Користувач з великою ймовірністю клікне на запропоноване алгоритмом відео, ніж знов повернеться в пошук.

Оптимізований опис під відео до Показати більше

Рис. 8 – Оптимізований опис під відео до Показати більше

Ось в цей текст перед Показати більше треба включити ключові слова, щоб відео попало в Рекомендації.

Оптимізований опис під відео після Показати більше

Рис. 9 – Оптимізований опис під відео після Показати більше

Приклад вище дуже вдалий, він містить:

  • популярні та пов’язані запити із назвою Як знайти підписників в Ютуб (що робити та що не робити, як знайти);
  • посилання на відео, пов’язані однією темою з головним відео;
  • таймкоди для зручного перегляду;
  • ключову інформацію, чому саме треба дивитись канал автора та CTA подивитися інші відео;
  • посилання на соцмережі автора;
  • інформація про автора каналу, власний досвід в мережі та чим автор може бути корисний підприємцям.

Подібний заповнений блок інформації одразу говорить про переваги каналу перед іншими та закриває значну кількість питань глядачів.

Кожне відео має містити унікальний опис — те, що глядач бачить перед катом Показати більше. Подальша інформація про переваги каналу, соцмережі та автора може бути та сама.


4. Хештеги та теги відео YouTube

Хештеги на YouTube працюють так само як в інших соцмережах (Інстаграм, Фейсбук, Twitter тощо). Коли користувач натискає на хештег, він переходить до інших публікацій, які також позначені цим хештегом.

Хештеги відображаються у двох місцях на сторінці відео YouTube:

  • Над назвою відео.

Хештеги YouTube над назвою відео

Рис. 10 – Хештеги YouTube над назвою відео

  • Всередині поля опису відео.

Хештеги YouTube в описі відео

Рис. 11 – Хештеги YouTube в описі відео

На YouTube працює пошук за хештегами, тому релевантний вміст із ключовими словами може допомогти користувачам знайти ваші відео. До того ж хештеги допомагають YouTube краще розуміти відеовміст під час сканування відео.

Теги — це частина метаданих, як заголовки та описи, а ваші теги — це можливість надавати YouTube та Google інформацію про тему, категорію тощо вашого відео.

Корисним буде встановлення розширення vidIQ Vision for YouTube для Chrome.

Інформація, котру надає розширення vidIQ Vision for YouTube для Chrome

Рис. 12 – Інформація, котру надає розширення vidIQ Vision for YouTube для Chrome

Зі скриншоту бачимо не тільки теги поточного відео, а й загальні теги каналу. Воно надає купу корисної інформації щодо відео:

  • дані про кількість переглядів за годину;
  • середню тривалість перегляду;
  • кількість позначок Подобається/Шери/Коментарі в соціальних мережах (скільки разів хтось у Facebook, Twitter чи Reddit поставив лайк, поділився чи включив URL-адресу вашого відео в коментарі) і т. д..

Використовуйте ті ж самі теги, що й конкуренти. Так ваші відео показуватимуться за всіма можливими запитами, тож про ваш канал дізнається більше користувачів. Також саме так є шанс потрапити в розділ Пропоноване відео або Рекомендації.

Також під час завантаження обов’язково виберіть категорію відео.

Категорія відео YouTube

Рис. 13 – Категорія відео YouTube

Так ваш ролик показуватиметься й у категорії.


5. Закриті субтитри або файли SRT для пошукової оптимізації

Закриті субтитри (CC) використовуються для глухих та слабочуючих користувачів. Також СС важливі тим глядачам, котрі дивляться відео з вимкненим звуком.
Закриті субтитри також мають перевагу для SEO: вони доступні для сканування пошуковими системами. Тож ввімкнення закритих субтитрів покращить SEO каналу.

YouTube підтримує автоматичні субтитри, але вони працюють не ідеально, є погрішності (й ми всі з цим стикалися). Тож ви можете або редагувати ці автоматичні підписи, або додати власні файли SRT.

Файли субтитрів SubRip (SRT) — це звичайні текстові файли, які містять інформацію про субтитри. Вони включають час початку та закінчення поряд із текстом субтитрів. Вони гарантують, що субтитри відображатимуться у потрібний момент у вашому відео.

Додавання субтитрів до відео YouTube

Рис. 14 – Додавання субтитрів (приклад з інтернету)

SRT-файли індексуються Google, а це означає, що усі ключові фрази з субтитрів відео стають доступними для пошуку, а це допомагає відео відображатися в більшій кількості пошукових запитів.

Крім того, для зручного користування ви можете додати також текстову версію відео. Як це виглядає на YouTube:

Текстова версія відео YouTube

Рис. 15 – Текстова версія відео YouTube

Як додати текстову версію, детально розповідає Довідка YouTube.


6. Підказки у відео на YouTube

Підказка — певна клікабельна інформація, котра спрямовує користувача здійснити пропоновану дію власником відео. Підказкою можуть бути інше відео чи плейлист, канал, опитування чи посилання.

Як під’єднати підказку у відео:

  1. зайдіть в налаштування відео;
  2. виберіть тип підказки, яку потрібно використати;
  3. виберіть таймкод, коли має з’явитись підказка.
  • Додавання підказок у відео
  • Додавання підказок у відео

Рис. 16 – Додавання підказок у відео (джерело)

Тепер під час перегляду відео підказка спрацює в потрібний вам момент. Зацікавиться глядач та чи зробить запропоновану вами дію — то вже його справа.

Підказки мають ряд переваг для користувачів:

  • підказки дозволяють переглядати інше відео або плейлист з каналу;
  • завдяки підказкам можна запропонувати глядачам зробити донат;
  • застосування посилання дозволяє спрямувати глядача на нове відео з каналу чи посилання, за перехід по котрому автор каналу отримує грошову винагороду.

Підказка відео YouTube нагорі справа

Рис. 17 – Підказка відео нагорі справа, котра з’являється у певний час

Використовуйте підказки там, де вони доцільні, не переспамлюйте відео. Максимальна кількість дозволених підказок – 5.


7. Потужний контент YouTube-каналу

Утримання аудиторії — один з важливих факторів алгоритму YouTube. Якщо люди не переглядають відео до кінця або виходять після початку, YouTube вважатиме ваш вміст нерелевантним й понизить його в рейтингу. Й SEO тут не допоможе.

Тому створіть сценарій, тобто план для відео. Так ви вирішите одразу 2 мети:

  • для автора відео — це поміч, так звана підказка, тобто який кадр у ролику за яким йде, чи яка саме інформація зараз подається (підходить й для повністю зрежисованих відео, й для прямих ефірів);
  • для глядача — це послідовна структурована розповідь без перескоків та затримок (особливо доцільно для прямих ефірів).

Стратегія SEO YouTube не матиме значного результату без хорошого вмісту відео та підготовчих робіт:

  • посилайтесь на свій попередній відеоконтент;
  • пропонуйте користувачам залишитися до кінця відео;
  • використовуйте підказки у відео;
  • створюйте плейлисти та добірки;
  • приділяйте увагу обкладинці відео — вона має бути приваблива та одразу демонструвати суть відео;
  • не нехтуйте якістю картинки — відео з невеликою роздільною здатністю дивитися неприємно.

Користуйтесь всіма можливостями, котрі пропонує YouTube, адже платформа зацікавлена в поширенні ефективного відеоконтенту й вбудованими інструментами вона допомагає автору просунути свій вміст.


8. Взаємодія з відео YouTube: залучення та заохочення користувачів

Оптимізований вміст із великою кількістю реакцій, а також зацікавленість автора сигналізують YouTube про те, що цей вміст є цінним та популярним.

Сигнали, котрі збирає YouTube та які важливі для відео:

  • подобається;
  • поділитися;
  • зберегти;
  • коментарі.

Сигнали відео (лайк, шер, збереження, коментар)

Рис. 18 – Сигнали відео (лайк, шер, збереження, коментар)

Одразу після завантаження відео допоможіть йому:

  • проанонсуйте та розшарте відео у всіх соцмережах, де ви присутні;
  • заохочуйте глядачів ставити лайк, коментувати та ділитися відео;
  • спонукайте глядачів підписатися на канал;
  • протягом першої години після завантаження відповідайте на коментарі.

Буст відео у Телеграм

Рис. 19 – Буст відео у Телеграм

Особливо це важливо одразу після публікації відео, протягом першої години. Дії потрібні, щоб відео залетіло в тренди, щоб YouTube побачив, що ваш контент має попит в глядачів. Плюс, активно комунікуючи з глядачами, ви створюєте ком’юніті, а YouTube це цінує.

Який саме час обирати для публікації відео? Це вам підкаже власна статистика, якщо ви просунений юзер. Або звіт щодо соцмереж від Hubspot:

YouTube: 18-9 вечора, 15-18 та 12-15 вечора.
Що стосується найцікавіших днів тижня, маркетологи соціальних медіа кажуть, що п’ятниця, субота та неділя є найкращими днями для розміщення публікацій у соціальних мережах.

Який результат можна отримати:

Результат бусту відео через Телеграм

Рис. 20 – Результат бусту відео через Телеграм

Також наприкінці відео додайте 2 наступні відео для перегляду. Це кінцеві заставки.

Підказки YouTube - наступні відео

Рис. 21 – Підказки — наступні відео

Так ви ведете глядачів далі по каналу, тобто спрямовуєте їх переглядати ваші ж відео далі. А це — утримання на платформі, саме цього й прагнуть автори контенту в Ютуб.

Як підвищити CTR? Використовувати якісні обкладинки та заголовки для своїх відео.


SEO для YouTube. Як виміряти ефективність?

Після створення стратегії просування на YouTube ви мали визначити KPI, за якими будете оцінювати свою працю.Сподіваємось, ви зробили це завчасно.

Можливо, ваша головна мета ведення каналу — збільшити кількість підписників до 1000, аби ввімкнути монетизацію. Дані щодо відео доцільно вносити в таблицю — вести приріст підписників, переглядів відео, кількість реакцій тощо.

Фактично SEO для YouTube – це SEO для сайту + використання інструментів залученості соцмереж. Ви маєте провести дослідження ключових слів, оптимізувати заголовок та опис відео, використовувати хештеги тощо. А також залучати аудиторію та заохочувати її на перегляд інших відео з вашого каналу.

Чек-лист для SEO-оптимізації YouTube:

  • проведіть дослідження ключових слів;
  • оптимізуйте всі назви роликів для збільшення видимості (включаючи назви списків відтворення/розділів і назви відео);
  • використовуйте загальні пошукові фрази для назв, описів та списків відтворення/пропонованих розділів відео;
  • перевірте описи відео на відповідність (зручні для пошуку ключові слова, посилання на соцмережі та наступні відео, кожне відео повинно мати унікальний опис);
  • користуйтеся субтитрами або завантажуйте файли SRT;
  • додавайте хештеги на кожному відео, збільшуйте видимість відео;
  • створюйте потужний та потрібний глядачам контент;
  • взаємодійте зі свою аудиторію.

Outreach банер

Все про аутріч: що це та як побудувати

Канонічний тег банер

Що таке канонічний тег?

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.