
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Ми знаємо, як працює пошукова оптимізація для сайтів. Також тактики SEO можна застосувати для Інстаграм-акаунта.
А чи працює SEO на YouTube? Авжеж! Як робити такий вміст, котрий з’являтиметься в результатах пошуку на платформі? Насамперед оптимізувати профіль, описи та хештеги під відео. Але не тільки. Нумо розбиратись разом.
Google та YouTube використовують алгоритми, щоб визначити, який вміст показувати у відповідь на пошуковий запит користувача. Ці алгоритми також фіксують численні дані про користувача, а це означає, що результати пошуку та рейтинги адаптовані до конкретної людини.
Пошукові системи часто оновлюють свої алгоритми, але є фактори, за допомогою яких алгоритми оцінюють вміст відео та загалом контент сторінки.
Щодо YouTube – подумайте про:
Саме тривалість перегляду, тобто як довго глядачі залишаються на відео, є найважливішим показником для ранжування на YouTube. Тривалий час перегляду означає, що відео надає глядачу цінний вміст, адже користувач не пішов з нього через кілька хвилин. А от короткий час перегляду означає, що вміст, швидше за все, не релевантний запиту та не повинен бути ранжованим.
Алгоритм YouTube має 2 мети:
Ось головні чинники для створення відеовмісту, котрий сподобається користувачам та алгоритму YouTube.
Користувач — головна особа, для котрої створюється контент. І побудова стратегії просування має починатися з уваги на аудиторію з оглядом на:
Таким чином знайдуться та виокремляться ключові слова із великим об’ємом пошуку, на котрі конкуренти ще не мають відповіді або вона нерелевантна та не відповідає запитам користувачів. А ви — маєте цю інформацію у повному обсязі. Швидше за все ці запити матимуть середню чи низьку частотність, тобто вони не дуже популярні серед аудиторії. Знімати відео для вузького кола — добра стратегія нішування, та багато переглядів відео не матиме й канал зростатиме повільно.
Стратегія контент-маркетингу має підтримувати пошукову оптимізацію та отримання посилань, а пошукова оптимізація та стратегія отримання посилань мають підтримувати вашу стратегію контент-маркетингу. Замкнуте коло.
Вихід? Якщо коротко: виділіть свої основні теми для залучення широкого кола глядачів та декілька вузьких. Відео з популярними темами підтримуватимуть нішевий контент та вирівнюватимуть статистику каналу.
З чого почати аналіз:
Рис. 1 – Статистика каналу YouTube (джерело)
А тепер пройдемося основними етапами оптимізації відео на Ютуб.
Просування на YouTube ми теж починаємо з дослідження ключових слів. Вони нам стануть у пригоді й в назві, й в описі під відео.
Є 2 шляхи збору ключових слів для відео:
Відповідно нашій контент-стратегії збираємо слова та теми, на котрі зніматимемо відео.
Рис. 2 – Пошукові підказки в YouTube та Google
Далі в тих же пошуковиках дивимося на видачу, котру нам запропонували пошуковики.
Рис. 3 – Видача за запитом як просуватися на YouTube
Й Google, і YouTube пропонують найпопулярніші запити, на які вже є ролики. Отож можна ними скористатися та визначити ті ключові слова, за якими оптимізовано опубліковане відео та взяти їх собі.
Рис. 4 – Ключові слова з Планувальника ключових слів Google
Ключове слово має бути високого попиту, тобто цільове ключове слово повинно отримувати щонайменше 100-1000 пошукових запитів у Google на місяць.
Рис. 5 – YouTube у звіті Джерело трафіку: пошук YouTube (джерело)
Дивимося, за якими словами глядачі шукали канал. Зосередитися краще на ключовиках з низькою конкуренцією. Адже канал — не мільйонник, щоб задовольняти інтереси широкої групи споживачів.
Після визначення популярного ключового слова нового (а також кожного наступного відео) так само називаємо файл, котрий будемо завантажувати на канал. YouTube здатен прочитати назву файлу відео та весь код, який додається до нього під час завантаження. Тобто замість MOV_3312 ви маєте назвати файл How_to_promote_on_YouTube_2022, наприклад.
Користувачі шукають відео за назвою — саме на неї припадає увага у видачі.
Назва відео YouTube — той самий Title статті на сайті, тож назва має містити ключові слова, релевантні запиту користувача. Це важливо, бо кліки/перегляди та тривалість перегляду відео є критичними факторами в алгоритмі YouTube.
Заголовок має розкривати суть відео й при тому бути лаконічним, щоб на сторінці результатів його не порізало. Тому радше обмежте назву 60 символами.
Вимоги для створення заголовка відео:
Рис. 6 – Заголовки схожих за запитом відео
Адже саме такими фразами користувачі й шукають відео. Тож допоможіть їм з пошуком. На рисунку вище саме друге відео Як я набрав 10 тисяч підписників підходить під всі вимоги.
Згідно з даними Google, офіційний ліміт символів для опису відео YouTube становить 1000 символів. Та не обов’язково користуватися всією 1000. YouTube відображає лише перший рядок тексту — це приблизно 100 символів. Тому найважливіше та заклик до дії пишіть на початку, щоб глядач одразу побачив переваги вашого відео перед конкурентами у видачі.
Використовуйте ключові слова в описі – 2-4 рази на відео достатньо.
Що ще можна додати в опис?
Доцільним буде додавання таймкодів — вони розділять відео на розділи та допоможуть глядачам зорієнтуватись. Виокремте певні частини відео, в котрих йдеться про якісь окремі питання.
Рис. 7 – Таймкоди у відео
Опис теж потребує оптимізації. А саме — оптимізований опис допомагає відображати відео на бічній панелі запропонованих відео. Користувач з великою ймовірністю клікне на запропоноване алгоритмом відео, ніж знов повернеться в пошук.
Рис. 8 – Оптимізований опис під відео до Показати більше
Ось в цей текст перед Показати більше треба включити ключові слова, щоб відео попало в Рекомендації.
Рис. 9 – Оптимізований опис під відео після Показати більше
Приклад вище дуже вдалий, він містить:
Подібний заповнений блок інформації одразу говорить про переваги каналу перед іншими та закриває значну кількість питань глядачів.
Кожне відео має містити унікальний опис — те, що глядач бачить перед катом Показати більше. Подальша інформація про переваги каналу, соцмережі та автора може бути та сама.
Хештеги на YouTube працюють так само як в інших соцмережах (Інстаграм, Фейсбук, Twitter тощо). Коли користувач натискає на хештег, він переходить до інших публікацій, які також позначені цим хештегом.
Хештеги відображаються у двох місцях на сторінці відео YouTube:
Рис. 10 – Хештеги YouTube над назвою відео
Рис. 11 – Хештеги YouTube в описі відео
На YouTube працює пошук за хештегами, тому релевантний вміст із ключовими словами може допомогти користувачам знайти ваші відео. До того ж хештеги допомагають YouTube краще розуміти відеовміст під час сканування відео.
Теги — це частина метаданих, як заголовки та описи, а ваші теги — це можливість надавати YouTube та Google інформацію про тему, категорію тощо вашого відео.
Корисним буде встановлення розширення vidIQ Vision for YouTube для Chrome.
Рис. 12 – Інформація, котру надає розширення vidIQ Vision for YouTube для Chrome
Зі скриншоту бачимо не тільки теги поточного відео, а й загальні теги каналу. Воно надає купу корисної інформації щодо відео:
Використовуйте ті ж самі теги, що й конкуренти. Так ваші відео показуватимуться за всіма можливими запитами, тож про ваш канал дізнається більше користувачів. Також саме так є шанс потрапити в розділ Пропоноване відео або Рекомендації.
Також під час завантаження обов’язково виберіть категорію відео.
Рис. 13 – Категорія відео YouTube
Так ваш ролик показуватиметься й у категорії.
Закриті субтитри (CC) використовуються для глухих та слабочуючих користувачів. Також СС важливі тим глядачам, котрі дивляться відео з вимкненим звуком.
Закриті субтитри також мають перевагу для SEO: вони доступні для сканування пошуковими системами. Тож ввімкнення закритих субтитрів покращить SEO каналу.
YouTube підтримує автоматичні субтитри, але вони працюють не ідеально, є погрішності (й ми всі з цим стикалися). Тож ви можете або редагувати ці автоматичні підписи, або додати власні файли SRT.
Файли субтитрів SubRip (SRT) — це звичайні текстові файли, які містять інформацію про субтитри. Вони включають час початку та закінчення поряд із текстом субтитрів. Вони гарантують, що субтитри відображатимуться у потрібний момент у вашому відео.
Рис. 14 – Додавання субтитрів (приклад з інтернету)
SRT-файли індексуються Google, а це означає, що усі ключові фрази з субтитрів відео стають доступними для пошуку, а це допомагає відео відображатися в більшій кількості пошукових запитів.
Крім того, для зручного користування ви можете додати також текстову версію відео. Як це виглядає на YouTube:
Рис. 15 – Текстова версія відео YouTube
Як додати текстову версію, детально розповідає Довідка YouTube.
Підказка — певна клікабельна інформація, котра спрямовує користувача здійснити пропоновану дію власником відео. Підказкою можуть бути інше відео чи плейлист, канал, опитування чи посилання.
Як під’єднати підказку у відео:
Рис. 16 – Додавання підказок у відео (джерело)
Тепер під час перегляду відео підказка спрацює в потрібний вам момент. Зацікавиться глядач та чи зробить запропоновану вами дію — то вже його справа.
Підказки мають ряд переваг для користувачів:
Рис. 17 – Підказка відео нагорі справа, котра з’являється у певний час
Використовуйте підказки там, де вони доцільні, не переспамлюйте відео. Максимальна кількість дозволених підказок – 5.
Утримання аудиторії — один з важливих факторів алгоритму YouTube. Якщо люди не переглядають відео до кінця або виходять після початку, YouTube вважатиме ваш вміст нерелевантним й понизить його в рейтингу. Й SEO тут не допоможе.
Тому створіть сценарій, тобто план для відео. Так ви вирішите одразу 2 мети:
Стратегія SEO YouTube не матиме значного результату без хорошого вмісту відео та підготовчих робіт:
Користуйтесь всіма можливостями, котрі пропонує YouTube, адже платформа зацікавлена в поширенні ефективного відеоконтенту й вбудованими інструментами вона допомагає автору просунути свій вміст.
Оптимізований вміст із великою кількістю реакцій, а також зацікавленість автора сигналізують YouTube про те, що цей вміст є цінним та популярним.
Сигнали, котрі збирає YouTube та які важливі для відео:
Рис. 18 – Сигнали відео (лайк, шер, збереження, коментар)
Одразу після завантаження відео допоможіть йому:
Рис. 19 – Буст відео у Телеграм
Особливо це важливо одразу після публікації відео, протягом першої години. Дії потрібні, щоб відео залетіло в тренди, щоб YouTube побачив, що ваш контент має попит в глядачів. Плюс, активно комунікуючи з глядачами, ви створюєте ком’юніті, а YouTube це цінує.
Який саме час обирати для публікації відео? Це вам підкаже власна статистика, якщо ви просунений юзер. Або звіт щодо соцмереж від Hubspot:
YouTube: 18-9 вечора, 15-18 та 12-15 вечора.
Що стосується найцікавіших днів тижня, маркетологи соціальних медіа кажуть, що п’ятниця, субота та неділя є найкращими днями для розміщення публікацій у соціальних мережах.
Який результат можна отримати:
Рис. 20 – Результат бусту відео через Телеграм
Також наприкінці відео додайте 2 наступні відео для перегляду. Це кінцеві заставки.
Рис. 21 – Підказки — наступні відео
Так ви ведете глядачів далі по каналу, тобто спрямовуєте їх переглядати ваші ж відео далі. А це — утримання на платформі, саме цього й прагнуть автори контенту в Ютуб.
Як підвищити CTR? Використовувати якісні обкладинки та заголовки для своїх відео.
Після створення стратегії просування на YouTube ви мали визначити KPI, за якими будете оцінювати свою працю.Сподіваємось, ви зробили це завчасно.
Можливо, ваша головна мета ведення каналу — збільшити кількість підписників до 1000, аби ввімкнути монетизацію. Дані щодо відео доцільно вносити в таблицю — вести приріст підписників, переглядів відео, кількість реакцій тощо.
Фактично SEO для YouTube – це SEO для сайту + використання інструментів залученості соцмереж. Ви маєте провести дослідження ключових слів, оптимізувати заголовок та опис відео, використовувати хештеги тощо. А також залучати аудиторію та заохочувати її на перегляд інших відео з вашого каналу.
Чек-лист для SEO-оптимізації YouTube:
Бажаємо успіху в просуванні!
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.