
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Футер або підвал сайту – один з ключових елементів навігації, який розташований в самій нижній частині сторінки.
Власники веб-ресурсу залишають без уваги футер, оскільки вважають, що він не представляє цінності для користувачів. Однак це не так, адже правильно заповнений футер дозволяє гостю сайту оперативно зорієнтуватися і швидко знайти необхідну інформацію.
Підвал сайту виконує ряд функцій:
Варто розуміти, що footer дублюється на кожній сторінці сайту, тому потрібно ретельно обміркувати його зміст. Важливо, щоб у відвідувачів сайту була під рукою універсальна інформація. Базовий набір елементів залежатиме від тематики сайту, розглянемо далі основні пункти.
1. Посилання на розділи сайту
Можна продублювати розділи з шапки сайту та вставити додаткові посилання. Так, якщо в шапці був розділ «Послуги», то в футере можна їх перерахувати. Якщо кількість послуг перевищує 10, то можна показати найголовніші або розділити їх за напрямками. Використання посилань у підвалі сайту допомагає в просуванні сторінки та її індексуванні пошуковими системами. Також посилання можна використовувати в якості внутрішньої перелінковки.
Рис. 1 – Як можуть виглядати посилання на розділ сайту
2. Контактні данні
Внизу сторінки можна розмістити основну інформацію про компанію – номер телефону, посилання на пошту та соцмережі, режим роботи, адресу, реквізити та ін.. Якщо організація має кілька філій, то в футері можна вказати контакти головного офісу. В цілому, підвал сайту не замінює розділ з контактами, а коротко інформує про них. Для пошукових систем можна зробити мікророзмітку контактних даних.
Рис. 2 – Контактна інформація компанії
3. Форма замовлення зворотного дзвінка
Біля номера телефону можна додавати посилання на форму замовлення зворотного дзвінка на випадок, якщо користувач хоче отримати дзвінок від менеджера з метою консультації. Краще таку форму виводити у спливаючому вікні після кліка по посиланню.
Рис. 3 – Приклад віджету зворотного дзвінка
4. Авторські права
Copyright може заявити про авторські права, а також показати актуальність інформації на сайті. Можна в футері також додати опис правил копіювання авторських матеріалів. Звичайно, подібний напис не вбереже від копіювання текстів та картинок, але його можна використовувати в суді в якості аргументу. Щоб захистити свій контент, вкажіть символ © + Назва компанії або ім’я автора + рік створення + текст про правила використання чужої інформації з сайту.
Рис. 4 – Приклад, як виглядає авторське право
5. Політика конфіденційності
Якщо на сайті відображаються персональні дані користувача, то компанія повинна забезпечити безпеку їх збору, зберігання та обробки. Згідно Закону «Про персональні дані» на сайті повинна бути публікація документа про Політику конфіденційності. Якщо тематика сайту передбачає додаткову юридичну інформацію, то її слід розмістити на окремій сторінці.
Рис. 5 – Як може виглядати політика конфіденційності
6. Посилання на соціальні мережі
Сучасні компанії мають не тільки веб-сторінки, але й акаунти в популярних соцмережах. Їх також можна розташувати в футері сайту, головне – періодично їх перевіряти на коректність. Іконки соцмереж бажано оформити в загальному стилі та розмістити в одну лінію.
Рис. 6 – Приклади посилань на соцмережі, контактну інформацію та варіанти оплати
Можна також розміщувати посилання на особистий кабінет, інформацію про партнерів, нагороди та досягнення компанії, відгуки клієнтів, варіанти оплати та іншу інформацію.
Деякі елементи краще не розміщувати в нижньому колонтитулі, так як їх буде незручно читати. До подібного контенту відносяться:
Ось кілька невдалих прикладів футера:
Рис. 7 – Як не повинен виглядати футер
Рис. 8 – Приклад невдалого футера
Розберемося, як правильно оформляти футер.
Нижче вказані рекомендації, які допоможуть правильно оформити footer, щоб той гармонійно виглядав на сайті:
Ось приклад хорошого футера:
Рис. 9 – Як може виглядати якісний футер в деськтопній версії
Рис. 10 – Як може виглядати якісний футер в мобільній версії
Спробуйте заздалегідь продумати й намалюйте основні блоки підвалу. Це допоможе вам зрозуміти, що точно потрібно залишити, а які елементи краще прибрати звідти.
Footer – корисний, хоч і недооцінений елемент навігації, який допомагає швидше перемикатися між розділами сайту та надає огляд можливостей веб-сторінці.
Сподіваємося, що дана стаття підкаже, як налаштувати цей інструмент, щоб той приносив користь та підвищував конверсію сайту.
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.