Будьте обережні! Шахраї видають себе за рекрутерів ITForce і пропонують роботу в неіснуючих офісах у Дніпрі та Полтаві. Актуальні вакансії: work.ua та robota.ua

Google Search Console

Google Search Console

Google Search Console – обов’язковий інструмент для SEO-просування.

Google Search Console допомагає зрозуміти, як користувачі знаходять сайт, надає інформацію про продуктивність сайту та звіти щодо чинних помилок, проблем безпеки на ньому, і т. д..

Розберемося, як працювати з GSC, які дані можна з нього отримати, і як ці дані допомагають оптимізувати ваш сайт.


Що таке Google Search Console?

Google Search Console (GSC) – це безкоштовний інструмент Google, який показує власнику сайту, наскільки ефективна присутність ресурсу в пошуку, і які можна запропонувати покращення для отримання цільового трафіку.

Тренінг Google з Search Console:

Плейлист занять повністю.

Нагадуємо, що ви завжди можете переглянути відео з використанням українських субтитрів, які створюються автоматично (Налаштування — Субтитри — Автоматичний переклад — Українська).

GSC надає SEO-дані про те, як користувачі взаємодіють із сайтом у режимі реального часу.


Google Search Console та SEO

Google Search Console пропонує оптимізаторам функції та інформацію для підвищення ефективності SEO.

Як використовувати Google Search Console для SEO:

  • відстежувати індексування сторінок вашого сайту пошуковими роботами Google;
  • запросити індексування оновлених сторінок;
  • аналізувати дані про зворотні посилання (внутрішні та зовнішні посилання, сайти та сторінки, на які найчастіше посилаються тощо);
  • відстежувати органічний трафік, рейтинг ключових слів, CTR (рейтинг кліків), середню позицію, дані про трафік тощо;
  • знаходити віддалені та відхилені файли та файли Sitemap;
  • відстежувати показники Core Web Vitals;
  • виявляти проблеми та відстежувати неполадки у відображенні мобільної версії;
  • знати, які ручні дії та проблеми безпеки відзначив Google на вашому сайті та ін..

Знаючи інформацію вище, ви завжди маєте можливість оперативно зреагувати на зауваження Google, усунути їх та допомогти сайту піднятися у пошуку.

Що показує Google Trends на запит how to use google search console:

google trends how to use google search console

Рис. 1 – Коливання Google Trends за запитом how to use google search console

Спостерігаємо збільшення інтересу до теми. Як працювати з Google Трендами, ми писали у статті Безкоштовні сервіси для маркетингу.


Як налаштувати обліковий запис у Google Search Console

Google пропонує кілька способів перевірки сайту залежно від того, чи ви перевіряєте сайт, домен, сайт Google або сайт, розміщений у Blogger.

*Домени, зареєстровані в доменах Google, автоматично перевіряються при додаванні їх до Search Console.

Стандартна процедура початку роботи в Google Search Console:

  • відкрити обліковий запис;
  • підтвердити право власності на сайт;
  • додати карту сайту до Google Search Console;
  • додати користувача до Google Search Console.

Для створення облікового запису зайдіть на офіційну сторінку Google Search Console та зареєструйте обліковий запис. Виберіть тип якості та додайте адресу свого сайту на вкладку домену або префікса URL-адреси.

Перший екран Google Search Console

Рис. 2 – Перший екран Google Search Console

Нарешті, підтвердьте, що ви є власником сайту за допомогою ідентифікатора відстеження Google Analytics.

Нагадуємо, що ідентифікатор відстеження Google Analytics знаходиться в Адміністратор — Налаштування облікового запису — Основні налаштування — Ідентифікатор облікового запису.

акаунт GSC в GA4

Рис. 3 – Ідентифікатор відстеження

Тепер при вході до облікового запису Google Analytics ми відразу побачимо Google Search Console зліва на панелі.

GSC в GA4

Рис. 4 – Google Search Console у Google Analytics

Upd. вересень 2022 – чому не відображаються запити в Universal Analytics, читаємо на форумі Google.

Наступний крок – підтвердження права власності на сайт.

Як підтвердити право власності на сайт? Існує 6 способів підтвердження свого сайту в Google Search Console:

  1. завантаження HTML-файлу на сервер;
  2. HTML-тег (найпростіший спосіб, що вимагає доступу до вихідного коду сайту);
  3. код відстеження Google Analytics;
  4. Google Tag Manager;
  5. за допомогою облікового запису Google сайтів, Blogger або Domains;
  6. через провайдер доменних імен.

права власності gsc

Рис. 5 – Засоби підтвердження прав власності

Подивимося, як підтвердити право власності на вебсайт на WordPress.


Як підтвердити право власності на сайт на WordPress

Існує 2 стандартні способи підтвердження:

  1. Завантаження HTML-файлу.
  2. HTML-тег.

При перевірці сайту за допомогою будь-якого з цих двох методів ви вибиратимете процес властивостей префікса URL.

Завантаження HTML-файлу

Відкриваємо GSC та клікаємо у верхньому лівому кутку на Головне меню. Далі клікаємо на список, що розкривається, і натискаємо Додати ресурс.

Додати ресурс

Рис. 6 – Головне меню

Вводимо URL-адресу сайту та натискаємо Продовжити.

Далі вибираємо метод завантаження файлу HTML і вантажимо файл HTML.

Google Search Console - картинка 3

Рис. 7 – Підтвердження прав власності

У новій вкладці браузера заходимо в свій реєстратор доменів й переходимо до налаштувань DNS та виконуємо всі пункти.

Повертаємось до Google Search Console та натискаємо Підтвердити (або Перевірити). Оновлення займає деякий час (до кількох хвилин).

Додавання властивості префікса URL-адреси

Метод також пропонує більш гнучкі способи перевірки вашого сайту: HTML-файл, GTM, Google Analytics тощо.

Як додати властивість префікса URL-адреси:

  • У розділі префікса URL-адреси на першій сторінці GSC введіть повну URL-адресу сайту або розділу, який потрібно відстежувати. Натисніть Продовжити.

Google покаже кілька способів підтвердження власності:

  • Завантаження HTML-файлу (рекомендовано).
  • Тег HTML.
  • Google Analytics.
  • Google Tag Manager.
  • Домен.

підтвердження прав

Рис. 8 – Варіанти підтвердження власності

Спробуємо варіант HTML – розгорніть відповідний розділ та клікніть, щоб завантажити файл підтвердження. Завантажте цей файл у кореневий каталог вебсайту. Після завантаження файлу поверніться до Search Console та натисніть Підтвердити або Перевірити.

Підтвердження власності

Підтвердження права власності – ключовий момент для захисту вашої конфіденційної інформації та даних про ефективність сайту. Якщо перевірка проходила через DNS, то ви підтверджуєте право власності через свого постачальника домену. Далі:

  • Поверніться до GSC.
  • Натисніть кнопку Перевірити або Підтвердити.

Оновлення змін DNS може зайняти від кількох хвилин до 48 годин.

Якщо ви додали властивість префікса URL-адреси

Слід підтвердити особу одним із підтримуваних Google методів.

  • Завантаження HTML-файлу (рекомендовано).
  • Тег HTML.
  • Google Analytics.
  • GTM.
  • Постачальник доменного імені.

Розглянемо метод завантаження HTML-файлу:

  1. Переконайтеся, що ви завантажили файл підтвердження до кореневого каталогу вашого сайту.
  2. Поверніться до GSC.
  3. Натисніть Перевірити або Підтвердити.

Як і у випадку з методом домену, ви отримаєте або повідомлення про успіх операції, або невелику затримку.

Якщо перевірка не пройшла:

  • Перевірте, чи файл знаходиться в потрібній папці.
  • Переконайтеся, що назва файлу не змінилася під час завантаження/вивантаження.
  • Зачекайте кілька хвилин і спробуйте ще раз.

Після підтвердження вашого сайту Google почне збирати дані про те, як люди знаходять ваш сайт та взаємодіють з ним.


Як додати користувача до Google Search Console

Користувачі – це люди, які мають доступ до деяких або всіх даних у Google Search Console.

Користувач може мати 4 дозволи на обліковому записі:

  • власник;
  • користувач з усіма правами;
  • користувач з обмеженим доступом;
  • пов’язаний користувач або обліковий запис.

Коли ви підтверджуєте ресурс у Search Console, ви стаєте власником. Власник може додати нових користувачів. Для цього потрібно перейти до Search Console — Встановлення — Користувачі та дозволи — Додати користувача — Вибрати адресу — Вибрати рівень дозволів. Зберігаємо.


Функції та звіти Google Search Console

Google Search Console надає кілька корисних звітів та функцій, які можуть використовувати SEO-фахівці. Розглянемо докладно SEO-звіти та функції Google Search Console.

1. Оглядовий звіт Google Search Console

При вході до облікового запису Google Search Console користувач відразу потрапляє на звіт Огляд, який містить коротку інформацію про ваш сайт.

GSC звіт огляд

Рис. 9 – Звіт Огляд Google Search Console

Звіт містить показники:

  • ефективність контенту;
  • проіндексовані сторінки та інше.

Звіт нагоді для перевірки роботи сайту та виявлення проблем на ньому.

Справа вгорі є інструмент Explore your insights – використовуйте його, щоб зрозуміти, як ваша аудиторія знаходить контент і що їй найбільше до вподоби.

Залежно від розділу, ви побачите такі показники, як кліки, середня позиція та відсоток зростання, а також зможете аналізувати їх в розрізі сторінок чи ключових слів, що робить аналіз більш точним і детальним.


2. Звіт Insights (Статистика)

Цей звіт замінює звіт Статистика Search Console (бета-версія).

GSC Insights

 

Рис. 10 – Звіт Insights

Звіт показує:

  • Скільки кліків, показів отримав ваш топовий контент. Який контент набуває популярності, а який спадає.
  • За якими топовими запитами користувачі знаходять сайт. Які ключі мають тенденцію до зростання в пошуку, а які навпаки понизились.
  • ТОП країн за переглядами.
  • Додаткові джерела трафіку (кліки, отримані сайтом з джерел, інших від результатів пошуку Google – пошук зображень, відео, Discover та Google Новини).

3. Звіт Performance (Продуктивність)

Звіт про ефективність надає дані щодо ефективності сайту в пошуку:

  • загальну кількість кліків, показів, середній CTR та середню позицію в пошуку.
  • найпопулярніші запити, сторінки, країни, пристрої, вигляд у пошуку, дати.

Performance GSC

Рис. 11 – Звіт Продуктивність

Можна вибрати тип пошуку: веб, картинки тощо. Порівняти вибрані типи пошуку.

Performance GSC типи

Рис. 12 – Типи пошуку звіту

GSC перформанс порівняння

Рис. 13 – Порівняння


4. Звіт Перевірка URL

Інструмент перевірки URL-адрес показує, як Google переглядає певну сторінку на сайті. Щоб перевірити URL, у верхньому вікні пошуку вставляємо потрібну URL-адресу і перевіряємо її.

GSC перевірка url

Рис. 14 – Перевірка URL

Для кожної URL-адреси можна перевірити:

  • чи є сторінка в індексі Google;
  • переглянути дату останнього обходу URL;
  • подивитися, як Google виявив вашу сторінку;
  • запросити переіндексацію оновленої сторінки.

GSC URL

Рис. 15 – Дані перевірки URL

Якщо потрібно, щоб Google швидше проіндексував нову сторінку, клікніть Request indexing.

Кнопка Test Live URL допомагає перевірити, як Google бачить сторінку в режимі реального часу.

5. Індексування

Сторінки

Звіт про індексування показує, чи сканує Googlebot весь сайт та чи існують проблеми, які заважають індексації сторінок. Вгорі є фільтр – можна вибрати певні сторінки (Всі відомі сторінки тощо).

GSC індексування сторінки

Рис. 16 – Звіт Індексування сторінок

Графік може містити 4 кольори для позначення інформації:

  • червоний — сторінки з помилками;
  • жовтий — сторінки із попередженням;
  • зелений — кількість проіндексованих сторінок сайту;
  • сірий — кількість не проіндексованих сторінок.

Спочатку слід розібратися з червоним кольором, зі сторінками з помилками, оскільки вони є проблемою для індексації контенту всього сайту.

Нижче Google пропонує розшифровку проблем не проіндексованих сторінок:

GSC не індекс

Рис. 17 – Розшифровування проблем

Також всі проблеми можна відсортувати за певний показником (причина, джерело, валідація, сторінка). Дивимося на проблему та шукаємо шляхи вирішення. Як оптимізувати сторінку з помилкою 404.

Відео

Звіт Сторінки з відео присвячений статусам індексування відео. Якщо на сайті були виявлені об’єкти структурованих даних для відео, інформація про них з’явиться в цьому звіті.

Звіт про індексування відео показує, наскільки видимим є ваш відеоконтент у результатах пошуку, і допомагає виявити будь-які проблеми, що впливають на рейтинг ваших відео. Проіндексовані відео можна буде побачити у пошуку Google.

Звіт містить інформацію:

  • скільки проіндексованих сторінок на сайті містять відео, що проіндексував робот Google, а також докладні відомості про ці відео;
  • скільки проіндексованих сторінок на сайті, на яких Googlebot знайшов одне або кілька відео, але не зміг проіндексувати жодного відео, та докладні відомості про причини цього.

GSC відео

Рис. 18 – Звіт щодо індексації

Звіт не завжди відображає точну кількість унікальних відео на сайті, оскільки це залежить від певних умов: якщо кожна сторінка містить лише одне унікальне відео і Google успішно індексує всі ці сторінки, звіт покаже загальну кількість відео. Якщо на одній сторінці розміщено кілька відео, чи якщо одне й те саме відео є на кількох сторінках, або якщо Google не може проіндексувати всі сторінки з відео, тоді загальні показники в цьому звіті не відповідатимуть реальній кількості унікальних проіндексованих відео на вашому сайті.

Нижче є розшифровка проблем індексації відео:

GSC відео не індекс

Рис. 19 – Звіт щодо індексації відео

Під час аналізу звіту про індексацію відео, зосередьтеся на наступному:

  1. Додаткові відео. Перевіряйте, чи всі відео, що не є основним контентом сторінки, позначені як Відео не проіндексовано з причиною Відео не на сторінці перегляду. Це означає, що Google їх бачить, але не індексує, що є очікуваною поведінкою.
  2. Загальна кількість. Сума проіндексованих і непроіндексованих відео має приблизно дорівнювати кількості сторінок із відео на вашому сайті. Якщо ні – значна частина відеоконтенту може не індексуватися.
  3. Динаміка. Якщо ваш сайт регулярно поповнюється відео, кількість індексованих відео має зростати. Якщо динаміка відсутня, це може свідчити про проблеми з індексацією з боку Google.

Sitemap

Звіт надає інформацію про те, наскільки успішно Google сканує та індексує ваш сайт. З його допомогою можна додавати файли Sitemap, відстежувати історію надсилання та бачити будь-які помилки, з якими Google стикався під час їх обробки.

GSC Sitemap

Рис. 20 – Звіт Sitemap

Звіт містить інформацію про файл Sitemap: його URL-адресу, тип, дату надсилання та час, коли його востаннє обробляв Google.

Розділ Sitemap сигналізує про помилки з карткою сайту. Через GSC можна видалити Sitemap зі звітів. Для цього потрібно видалити Sitemap з самого сайту, або Google запам’ятає її й знову відвідає.
Після надсилання та обробки звіт про покриття заповнить розділ карти сайту, який допоможе усунути проблеми, пов’язані з URL-адресами, надісланими через Sitemap.

Видалення

Звіт видалення дозволяє власнику сайту тимчасово не показувати певні сторінки Google. Також тут міститься інформація про сторінки сайту, на які поскаржилися за допомогою інших загальнодоступних інструментів Google.

Можливі варіанти видалення контенту:

  • тимчасове видалення сторінок;
  • видалення застарілого контенту;
  • запити на фільтрацію Безпечним пошуком.

GSC видалення

Рис. 21 – Звіт для видалення контенту

Запит на тимчасове видалення дозволяє виключити з видачі Google певний вміст сайту. Якщо ваш запит на видалення URL буде задоволений, контент буде видалено приблизно на півроку.

У Застарілому контенті містяться відомості про запити на видалення, які користувачі надсилали через інструмент Видалення застарілого контенту.

У розділі Фільтрування Безпечним пошуком у Search Console знаходяться сторінки, URL-адреси яких користувачі надсилали до Google через форму для подання скарг на неприйнятний контент (наприклад, контент для дорослих).

6. Experience

Розділ містить 2 звіти: Core Web Vitals та HTTPS.

Core Web Vitals

Звіт оцінює, наскільки ефективно працюють проіндексовані URL-адреси сайту. Він фокусується на 3х ключових показниках, які впливають на досвід користувача:

  • швидкість завантаження сторінки;
  • її інтерактивність;
  • її візуальна стабільність (відсутність незапланованих зсувів вмісту).

Оскільки Google використовує ці параметри як важливі фактори ранжування, оптимізація цих показників є необхідною умовою для підвищення позицій вашого сайту в результатах пошуку. Дані звіту стосуються швидкості та стабільності завантаження сторінок на мобільних та десктопі.

GSC Core web vitals

Рис. 22 – Звіт щодо Core Web Vitals

Щоб перший рендер сторінки був швидким, стабільним і миттєво реагував на дії користувачів, GSC оцінює URL-адреси за 3 основними показниками:

  • LCP (Largest Contentful Paint) – швидкість завантаження основного контенту.
  • INP (Interaction to Next Paint) – інтерактивність та швидкість відгуку на дії користувача.
  • CLS (Cumulative Layout Shift) – візуальна стабільність.

За результатами цієї оцінки сторінка отримує один із трьох статусів: Погано, Потребує покращення або Добре.

HTTPS

Звіт показує, якою є кількість HTTP-адрес на сайті, які були проскановані та проіндексовані. Google рекомендує, щоб проіндексовані адреси мали безпечний протокол HTTPS.

GSC HTTPS

Рис. 23 – Звіт HTTPS

Якщо сайт не має проблем, його буде позначено як Добрий. Однак, якщо це сайт із префіксом HTTP, він отримає статус Не пройшов, а звіт HTTPS буде недоступний. Для перегляду деталей, натисніть на відповідний розділ, щоб перейти до звіту HTTPS.

7. Shopping

Вкладка є актуальною для ecommerce-сфери. Звіти дають змогу відстежувати видимість і ефективність товарних оголошень, виявляти проблеми чи помилки, а також оптимізувати дані про товари для кращих результатів.

Містить 3 вкладки:

  • Product snippet – показує, чи працює розмітка товару в пошуку.
  • Merchant listing – перевіряє дані про безкоштовні оголошення в Google Покупках.
  • Merchant opportunities – надає інформацію про покращення магазину в Google.

Щоб переглянути цю інформацію, під’єднайте Google Merchant Center до Google Search Console.

Якщо щось позначено як недійсне, ці товари не відображатимуться належним чином у результатах пошуку Google. Щоб виправити помилки:

Product snippet

Звіт доступний, якщо Google виявив на вашому сайті структуровані дані для фрагментів продукту. Він стосується сторінок, які містять інформацію про огляди продуктів або агреговані дані про товари з різних джерел.

Червоне поле – розширені результати не можуть бути оброблені Google через критичну помилку в структурованих даних. Вони також можуть містити попередження, хоча ці попередження враховуються тільки в таблиці нижче, а не на діаграмі.

GSC Product snippet

Рис. 24 – Product snippet

Зелене поле – елементи не мають критичних проблем, які заважають їм відображатися як розширені результати в Google. Однак можуть бути проблеми, які слід виправити або оновити, щоб поліпшити їх відображення в Google.

Merchant listing

Звіт стосується структурованих даних для оголошень продавця, виявлених на вашому сайті. Він містить інформацію про сторінки, які призначені для продажу товарів.

GSC Merchant

Рис. 25 – Звіт Merchant listing

Інформація про червоні та зелені поля така сама, як у пункті вище.

Merchant opportunities

Звіт "Можливості для продавців" надає поради щодо того, як покращити видимість вашого онлайн-магазину в Google. Він стає доступним, якщо ваш сайт продає фізичні товари та відповідає певним вимогам.

Якщо сторінки з товарами з сайту під’єднані до Merchant center, звіт про можливості для продавців у Google Search Console може показати вам рекомендації щодо покращення відображення вашого інтернет-магазину в Google.

GSC Merchant center

Рис. 26 – Звіт Merchant opportunities

Звіт розповість, чого не вистачає в Google Merchant Center та ваших полях у цій області. Якщо ви створили та пов’язали свій обліковий запис Merchant Center у розділі Можливості для продавців у Search Console, ви побачите запропоновані можливості, зокрема:

8. Enhancements (Покращення)

Вкладка Покращення в Google Search Console – це розділ, де можна відстежувати ефективність структурованих даних сайту. На вкладці покращень відображаються помилки та попередження.

Breadcrumbs (Хлібні крихти)

Хлібні крихти – це додатковий навігаційний елемент на сайті, який допомагає користувачам орієнтуватися на ресурсі. Вони показують шлях від поточної сторінки (наприклад, сторінки товару) до сторінок вищого рівня (наприклад, категорій або списку блогів). Ці фрагменти також допомагають пошуковим системам зрозуміти ієрархію сайту, а користувачам – легко переміщатися між його розділами.

Червоне – ці розширені результати не можуть бути оброблені Google через критичну помилку в структурованих даних. Вони також можуть містити попередження, хоча ці попередження враховуються тільки в таблиці нижче, а не на діаграмі.

gsc хлібні крихти

Рис. 27 – Звіт про Хлібні крихти

Пояснення для червоного та зеленого полів наведені вище в попередніх пунктах.

FAQ

Розділи FAQ допомагає користувачам швидко знайти інформацію на певну тему. Маркетологи активно використовують FAQ, оскільки такі сторінки працюють на всіх етапах воронки продажів: від ознайомлення до прийняття рішення про покупку.

GSC faq

Рис. 28 – Звіт FAQ

Пояснення для червоного та зеленого полів актуальне з пункту вище.

Review snippets

Наявність відгуків допомагає успішному досвіду користувачів. Google стверджує, що Review snippet допомагає виявити проблеми з реалізацією розширених результатів на сайті, а також відстежувати, як вони впливають на ефективність ресурсу.

GSC сніпет

Рис. 29 – Звіт Review snippet

Пояснення для червоного та зеленого полів такі самі, як з пунктів вище.

Відео

Звіт допомагає контролювати розмітку структурованих даних, яку ви використовуєте для відео. Він показує всі помилки чи попередження у розмітці VideoObject, а також дозволяє перевіряти, чи були виправлення успішними.

Разом із даними про ефективність, цей звіт допомагає покращити видимість вашого відеоконтенту та збільшити залученість користувачів у пошуковій системі Google.

GSC video

Рис. 30 – Звіт Відео

Інформація щодо розшифровки червоного та зеленого полів міститься в пунктах вище.

9. Security & manual actions

Manual actions (звіт про дії, що виконуються вручну)

У цьому звіті можна побачити, чи були накладені на ваш сайт ручні санкції від Google за порушення політики щодо спаму. Йдеться про такі проблеми, як неприродні посилання або надмірне використання ключових слів.

GSC Manual actions

Рис. 31 – Звіт Manual actions

Якщо ви бачите повідомлення Проблем не виявлено, це означає, що ваш сайт відповідає вимогам Google. Але якщо Google застосував ручні санкції, інформація про це відображатиметься саме в цьому звіті.

Security issues

Звіт Проблеми безпеки показує, чи виявив Google, що ваш сайт робилась до вашого сайту підозріла поведінка – чи був він зламаний або містить контент, який може завдати шкоди відвідувачам. Під підозрілою поведінкою Google має на увазі фішингові атаки та встановлення шкідливих програм на пристрій користувача.

GSC Security issues

Рис. 32 – Звіт Security issues

Якщо на сайті буде виявлена проблема з безпекою, то в пошуку або на сторінці з попередженням з’явиться попереджувальна позначка, коли відвідувачі спробують відкрити сторінку.

Існує 3 категорії проблем безпеки:

  • зламаний контент — контент на сайті, який був розміщений без вашої згоди;
  • шкідливе та небажане ПЗ — програмне забезпечення, створене для заподіяння шкоди пристрою відвідувача та введення в оману;
  • соціальна інженерія — небезпечний контент, який може змусити відвідувачів зробити щось ризиковане (наприклад, завантажити шкідливу програму або розкрити конфіденційну інформацію).

Звіт Заходи, прийняті вручну показує, чи робилися якісь ручні дії проти сайту. Тобто чи є якісь сторінки, які не відповідають рекомендаціям Google щодо забезпечення якості для веб-майстрів, що призводить до тіньового блокування результатів пошуку.

10. Посилання

Зовнішні посилання містять 3 підзвіти:

  • сторінки, на які найчастіше посилаються — це ті сторінки сайту, на які ведуть зовнішні посилання;
  • ТОП сайтів, які посилаються на ваш ресурс — це зовнішні посилання на сайт. URL-адреси скорочуються до кореневого домену (наприклад, google) та групуються;
  • найпоширеніші тексти посилань — це тексти зовнішніх посилань на ваш ресурс.

У внутрішніх посилань є 1 звіт – сторінки, на які найчастіше посилаються. Це сторінки сайту, на які ведуть внутрішні посилання на інших сторінках цього ресурсу.

Кожен із 4х звітів має клікабельну кнопку Додатково, за якою відкривається повна статистика з даними.

GSC Links

Рис. 33 – Звіт Посилання

Внутрішні посилання на сайт: ТОП сторінок сайту, на які є посилання з інших сторінок у цього сайту.

11. Achievements (досягнення)

Google аналізує дані вашого сайту, починаючи з 2019 року або з дати підтвердження ресурсу в GSC. Звіт показує кількість кліків, але не розкриває механізми роботи алгоритмів ранжування Google.

GSC achievements

Рис. 34 – Вкладка Досягнення

Якщо клікнути на ціль зі статусом In progress, відкриється детальна сторінка, де ви знайдете звіт і поради для успішного досягнення мети.

GSC achievements tips

Рис. 35 – Поради щодо Досягнень

Налаштування

Сторінка налаштувань дає вам можливість переглядати та змінювати різні параметри Search Console для вашого сайту. Тут ви можете:

  • Змінити метод перевірки права власності.
  • Керувати ролями користувачів.
  • Змінити адресу домену.
  • Обмежити частоту запитів на сканування.
  • Внести інші необхідні коригування.

GSC Settings

Рис. 36 – Звіт Налаштування

На сторінці загальних налаштувань ви можете керувати основними параметрами свого ресурсу.

  • Підтвердження права власності. Тут ви можете обрати зручний спосіб підтвердження того, що сайт належить вам. Наприклад, завантажити HTML-файл, додати метатег, використати облікові записи Google Analytics або Tag Manager, або пов’язати DNS-запис з Google.
  • Зв’язки. Цей розділ дозволяє вам керувати зв’язками між вашим ресурсом та іншими сервісами Google. Наприклад, ви можете під’єднати GSC до Google Analytics, щоб переглядати об’єднані дані в Search Console Insights. Зауважте, що тут можна лише підтвердити запити на підключення, а саму інтеграцію даних потрібно налаштовувати в інших інструментах.
  • Користувачі та дозволи. GSC пропонує кілька рівнів доступу користувачів:
    • Власник – повний контроль над ресурсом.
    • Користувач з повним доступом – має права перегляду та обмежені можливості.
    • Користувач з обмеженим доступом – має базові права перегляду.
    • Партнер – має обмежений доступ.
  • Видалення ресурсу. Ця опція дозволяє видалити сайт зі списку. Після видалення ви більше не отримуватимете сповіщень, а всі користувачі втратять доступ до цього ресурсу в GSC. Ви зможете додати його назад у будь-який час.
  • Зміна адреси. Цей інструмент дозволяє перенести ваш сайт на новий домен разом з усіма пошуковими даними. Використовувати його потрібно до фактичного перенесення. Цей інструмент не призначений для зміни HTTP на HTTPS, переходу між доменами з www та без www, переміщення окремих сторінок чи зміни URL-адрес без видимих змін для користувачів. Детальні інструкції щодо використання можна знайти в документації Google.
  • Масовий експорт даних. Ця функція дає змогу автоматично експортувати дані з Search Console в Google BigQuery. Це ідеальний інструмент для великих сайтів з десятками тисяч сторінок. Інструкції з налаштування доступні в посібнику Google.

Налаштування сканування:

  • У розділі Robots.txt можна переглянути файли robots.txt, які Google знайшов на вашому сайті. У звіті вказується дата останнього сканування та наявність помилок чи попереджень. Також є можливість запросити повторне сканування файлу. Клікнувши на файл, ви побачите його вміст, де помилки та попередження будуть виділені.
  • Звіт Статистика сканування дозволяє відстежити активність Googlebot на вашому сайті за останні 90 днів. Ви побачите кількість запитів, час, витрачений на сканування, та можливі проблеми з доступністю.

 

Загалом, Google Search Console є ключовою ланкою для побудови успішної та довгострокової SEO-стратегії. Завдяки величезному обсягу даних, які можна отримати, легко визначити, які сторінки є успішними, а які потребують покращення. Інструмент дає всю необхідну інформацію, щоб сайт був здоровим, безпечним і завжди видимим для цільової аудиторії.

Отримайте більше користі

Ви отримаєте від нас найкращий контент, який допоможе вашому бізнесу зростати.
Ваш запит надіслано

    Підписатись

    Просувайтеся з нами — залиште заявку просто зараз

    Отримайте безкоштовну консультацію та оцінку просування бізнесу
    Ваш запит надіслано

      Надіслати